Ze Sepekova zmizí poslední jihočeští závoráři, transverzálka se modernizuje

Zastávka a závorářské stanoviště Sepekov. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářZastávka a závorářské stanoviště Sepekov. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Správa železnic se v červenci pustí do další fáze modernizace takzvané transverzální dráhy mezi Pískem a Táborem. Aktuálně vypsala zakázku,

Správa železnic se v červenci pustí do další fáze modernizace takzvané transverzální dráhy mezi Pískem a Táborem. Aktuálně vypsala zakázku, kde je v jednom balíku vylepšení čtyř přejezdů a oprava zastávky Sepekov. Odhadovaná hodnota prací je 54 milionů. Na vypsání zakázky upozornil web Koridory.cz.

Sepekov zároveň představuje poslední závorářské stanoviště v jižních Čechách, odkud se ovládají přilehlé mechanické závory. Přejezd dostane nové automatické zabezpečovací zařízení včetně závor, podobně budou vybaveny i dva okolní přejezdy a jeden přejezd u Tábora. V rámci stavby dojde k úpravě železničního svršku, spodku a přejezdové konstrukce.

Zastávka a závorářské stanoviště Sepekov, ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářZastávka a závorářské stanoviště Sepekov. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářZastávka a závorářské stanoviště Sepekov. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářZastávka a závorářské stanoviště Sepekov. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářZastávka a závorářské stanoviště Sepekov. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářZastávka a závorářské stanoviště Sepekov. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářZastávka a závorářské stanoviště Sepekov. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářZastávka a závorářské stanoviště Sepekov. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

„Budoucnost závorářů bude řešena individuálně,“ uvedla mluvčí Správy železnic Nela Friebová. Zaměstnanecký poměr mají v Sepekově dvě závorářky. S jednou z nich, Janou Šmejkalovou, přinesl deník Zdopravy.cz rozhovor o Vánocích 2017. Tehdy evidovala Správa železnic (v zaměstnaneckém poměru i na dohodu) celkem 72 závorářů, k dnešku je to 63 příslušníků této zanikající profese.

Zastávka Sepekov se dočká i celkové rekonstrukce. Vznikne především nové nástupiště o délce 90 metrů a bude osazeno nové osvětlení. Zároveň bude zrušeno nákladiště, které se skládá z odbočné 70 metrů dlouhé koleje a rampy. „Ke zrušení nákladiště dojde na základě rozhodnutí Drážního úřadu o zrušení vlečky,“ doplnila Friebová. Navazující zhruba stometrovou vlečku Chochole Sepekov zrušil Drážní úřad v roce 2007, následně bylo vydáno i  „Oznámení o postradatelnosti zařízení nákladiště a zastávky Sepekov“.

Celá stavba má být hotova v červnu příštího roku.

Seznam závorářských pracovišť a počty závorářů:

Provozní obvod Zast., nz, žst. Pracovní poměr DPČ Celkem
Česká Třebová zast. Plchůvky 4 3 7
Děčín zast. Horní Podluží 3 3
Kralupy n. Vlt žst. Noutonice 2 4 6
Liberec zast. Horní Řepčice 4 4
Liberec zast. Pertoltice pod Ralskem 2 2
Liberec zast. Velký Valtinov 5 5
Tábor nz. Sepekov 2 12 14
Turnov nz. Šárovcova Lhota 3 1 4
Turnov zast. Chotěvice 3 2 5
Turnov zast. Nemyčeves 4 1 5
Ústí nad Labem nz. Žim 3 5 8
Celkový součet 35 28 63

Pramen: Správa železnic

 

Tagy Sepekov Správa železnic Top trať Písek - Tábor závorář železniční přejezdy
66 komentářů