Ze 70. let do 21. století. V Plzeňském kraji začaly jezdit RegioPantery
Nový RegioPanter v Plzni. Foto: České dráhy
České dráhy dnes poprvé nasadily do pravidelného provozu nové elektrické jednotky RegioPanter na trasách osobních vlaků z Plzně do Horažďovic
Tak konečně zmizí regiovdovy z pod drátů a zřejmě i večerní žralok v osm. Ale že to trvalo, už se o tom mluvilo před lety. Ještě ta slibovaná modernizace Plzeň-Nepomuk a snad zde konečně doprava bude odpovídat 21.století. Na to, že dálkové řízení už má dávno třeba daleko méně využívaná trať na Most, je to docela ostuda. Pak má R od Budějic zpoždění a člověk by si stihnul v Blovicích při křižování vlaků koupit barák.
Nová vozidla jsou možná dobrá věc, ale řešil vůbec někdo kapacitu? V odpolední špičce vlaky z Plzně do Nepomuku bývají na hraně kapacity i ve stávající podobě, 150 míst (z čehož je nutné odečíst první třídu) je příliš málo. I kdyby jezdily dva spojené, pořád to nebude stačit. Počítá se ve špičce i s trojicemi? Proč raději kraj nepořídil tříčlánkové jednotky?
Ale na lince Blovice – Kozolupy to krok dobrým směrem beze sporu je, konečně někomu došlo, že regionova na této lince neměla absolutně co pohledávat.
ještě to tak vyrobit v dieselu a je to 🙂
Ty „krabice“ na střeše jsou strašný… design jen o málo něco lepší. Made by Škoda
A kdy se posune Valašsko ze 70. let do 21. století? Na trati 280 jezdí jen 460 (O.K. jsou jakž-takž pohodlné, ale je to už fakt staré)…
no hlavně by ČD nezapomenuly vytvořit kategorii OSx, osobní vlak vyšší kvality (jak je jejich zvykem po nákupu čehokoliv nového)
Jsem zvědav, jestli škoda na této jednotce něco zlepšila. Jako podvozek. Klepání podvozku, tuhost odpružení. A zda přidali tlumiče na podvozky na 160 nebo zase ne. Tím myslím ty u kola přímo. Mě to přijede divné nedávat tlumiče nad 140, většinou se dávají . A pak jsem zvědav na zvolenou kapacitu.
21 století ??? Spíš tak rok 1990, ne ?
To jsou jednotky,kterými jezdí pan Sůra do práce a nelíbí se mu.
Není náhodou pan Sůra z Liberce? Tam by ty Pantery asi nejely…
Z Liberce se těmito jednotkami jezdí obzvláště skvěle:-)
V některém diskuzi k článku jste psal,že jimi jezdíte do práce.Já jsem odpověděl,že máte jistě režijku na žluté vlaky.Odpověď samozřejmě smazána.
Možná by to chtělo vyměnit dodavatele psychotropních látek. Protože to jsem nikdy nepsal, to jste si prostě vymyslel. To bude koukám jak Peroutkův článek….
Já se vám divím, že na to vůbec reagujete, stojí vám to za to?
A ještě takhle zemanovsky útočit…
Ale psal pane Sůra.Teď lžete jak nejmenovaný dopravce,
Tak důkaz
Jirko, režijka na žluté vlaky neexistuje a žluté vlaky nejezdí do Liberce.
Stejně tak do Liberce nevedou dráty, po kterých by mohly jezdit tyhle jednotky. Nejbližší trolej je v někde v Polsku.
Takže otázka opravdu je na čem jedete…
Přemýšlím, jestli více než 1 miliarda Kč za 9 dvouvozových jednotek není trochu moc. To vychází v přepočtu na nějakých alespoň 110 milionů Kč za jednotku. To má být cena včetně doživotního servisu? Jinak mi přijde, že je to hrozně nadsazené.
Mi to přijde celkem adekvátní, když elefanty už před téměř dvaceti lety stály zhruba 200 000 000.
Panoramix
Olomoucké Třídílné jednotky Regiopanter stály 144 mil./kus. V roce asi 2013.
Alespoň je to uvnitř napsáno.
Ad. Vagonář
Cena u Elefantů byla v průbéhu dodávek proměnlivá. Ty z poslední série stály tolik, co patrovej Stadler Kiss.
Dobrý den, co bude s ř.242 a vozy, které budou nyní nahrazeny pantery? Šrot, kopřivy, Mairetánie nebo cargo (mašiny)? Děkuji
Budou ponechány jako záloha a rozhodně se ještě do provozu zapojí.
Zdravím mně osobně přijde škoda je poslat do šrotu, když si vezmu jak dnešní moderní technika je poruchová. Osobně si myslím, že se ještě vrátí.
Jako vedoucí projektu jsem měl možnost zpracovávat několik nabídek pro nejrůznější dopravce a u českých zakázek mě zaráží mimo jiné pojetí roztečí sedaček. Na jednu stranu je snaha o co největší podíl čtyřek, ale s extrémně malou roztečí okolo 1700mm. Při této rozteči mají i lidé běžného vzrůstu doslova kolena v sobě. Na druhou stranu u letadlového uspořádání jsou rozteče zbytečně velkorysé. Pro alespoň trošku pohodlné sezení je potřeba u čtyřek rozteče okolo 1750-1800mm. V případě „letadla“ ale stačí v případě moderních sedaček 750-800mm. Nechci dalece rozvádět diskuzi, které uspořádání je lepší. V každém případě ale není vhodné požadovat velký… Číst vice »
Budou jezdit dvě dvouvozové jednotky spojené? 150 míst by asi nestačilo, když dosud jezdí většinou 4x Bdt
No jo, změna k lepšímu k nezaplacení:-)
Ano, velká část vlaků bude dvojmo.
A Najbrt nebude mít co žrát
Škoda, že jednotky nejsou hybridní, aby mohly zajet až do Horaždovic (město). Takle zůstane přestup na regionovu, bo dráty tam asi nenatáhnou.
Jak dlouho se asi ten koncept se zajížděním na Jižní předměstí udrží, když se má tato stanice změnit na čtyřkolejnou zastávku?
Náhodou, na koleji 511 je jak nástupiště, tak i možnost pokračovat odbočkou rovnou na garančku 🙂
Jenže ta výhybka bude do budoucna na křimickém zhlaví poslední a za ní už jen trať. Takže vlak stojící na Jižním (ať již plánovaně nebo pro závadu) bude znamenat jízdu proti správnému směru už z Křimic, aby se tedy nemuselo čekat za ním…
Do zelektrizování tratě do Nýřan, pak budou jezdit tam.
A rychlíky do Budějc a do Brna stále zůstanou v 80. letech.
Ať slouží dalších padesát let!
Jestli mají stejně nepohodlné sedačky jako Interpantery, tak to není změna k lepšímu aspoň co se zad cestujících týče. Já se IP vyhýbám co to jde a raději jezdím starým panťákem i když ten zase díky neůdržbě taky není žádná hitparáda. Není vše zlato co se třpytí.
Hehe, tak v Plzni žádné staré panťáky nemají. Tam mají tohle nebo Bdt s plecháčem.
Tak vhledem k vrakoidnímu stavu vozidel a jejich údržbě v Plzni, si myslím, že se Plecháče s klasikou udrží ještě dlouho.