Ze 70. let do 21. století. V Plzeňském kraji začaly jezdit RegioPantery

Nový RegioPanter v Plzni. Foto: České dráhyNový RegioPanter v Plzni. Foto: České dráhy

České dráhy dnes poprvé nasadily do pravidelného provozu nové elektrické jednotky RegioPanter na trasách osobních vlaků z Plzně do Horažďovic

České dráhy dnes poprvé nasadily do pravidelného provozu nové elektrické jednotky RegioPanter na trasách osobních vlaků z Plzně do Horažďovic předměstí. Nahradí tak soupravy s vozy  ještě ze 70. let minulého století. Od příštího roku by mělo na trase jezdit více vlaků.

RegioPantery pro Plzeňský kraj mají barevnou kombinaci modré, zelené a žluté s prvky Plzeňského kraje. Změny barevného řešení se dočkal i interiér. Vzhled vybrali lidé v anketě, kterou uspořádal Plzeňský kraj. Dosud na osobních vlacích jezdí klasické soupravy tažené lokomotivou 242 s vozy Bdt a BDs. BDs byly vyrobené ještě v polovině 70. let.

Ke zcela zásadnímu zkvalitnění komfortu cestujících dochází na trati 190 v úseku Plzeň – Horažďovice předměstí a částečně na trati 170 v úseku Plzeň – Pňovany, tzv. Plzeňské lince. Zde dochází k uvedení do provozu devíti nových elektrických jednotek RegioPanter v barvách Plzeňského kraje. V souvislosti se zvýšením komfortu rovněž dochází k navýšení objednávky Plzeňského kraje na tomto úseku o 21 milionů korun,“ řekl hejtman Plzeňského kraje Josef Bernard.

Interiér v Regiopanteru. Foto: České dráhyRegioPanter v Kozolupech. Foto: České dráhyStanoviště strojvedoucího v novém Regiopanteru. Foto: České dráhy. Interiér v Regiopanteru. Foto: Plzeňský krajInteriér v Regiopanteru. Foto: Plzeňský krajNový  RegioPanter v Plzni. Foto: České dráhyRegioPanter pro Plzeňský kraj, ilustrační foto Foto: České dráhyRegioPanter pro Plzeňský kraj. Foto: České dráhyRegioPanter pro Plzeňský kraj. Foto: České dráhyRegioPanter pro Plzeňský kraj. Foto: České dráhyRegioPanter pro Plzeňský kraj na okruhu ve Velimi. Foto: Škoda TransportationRegioPanter pro Plzeňský kraj na okruhu ve Velimi. Foto: Škoda TransportationRegioPanter pro Plzeňský kraj na okruhu ve Velimi. Foto: Škoda TransportationRegioPanter pro Plzeňský kraj na okruhu ve Velimi. Foto: Škoda Transportation

Na trati 190 Plzeň – Horažďovice předměstí bude upraven koncept dopravy. Jedinou výjimkou, kde zůstanou starší vozy, bude pár spěšných vlaků, na kterém bude nasazena souprava s řídícím vozem „Sysel“ a třemi vozy klasické stavby). Vlaky budou začínat a končit nově ve stanici Plzeň-Jižní Předměstí. V úseku Nepomuk – Horažďovice předměstí a zpět nově pojedou v každém směru další dva vlaky. Na spojích „Plzeňské linky“ budou také nasazeny soupravy RegioPanter. Koncepce je mírně upravena, například poslední spoj linky pojede z Pňovan do Nepomuku ve 20:41.

Nové dvouvozové vlaky jsou plně klimatizované, nabízejí připojení k internetu, zásuvky na dobíjení či moderní informační systém.

Za devět nových jednotek zaplatily České dráhy přes miliardu korun. 85 % pokryje dotace z Operačního programu Doprava 2014 – 2020. „V srpnu 2018 byla žádost o dotaci Ministerstvem dopravy schválena a České dráhy obdržely schvalovací protokol. Nyní probíhá ze strany Ministerstva dopravy příprava podkladů pro vydání Rozhodnutí o poskytnutí dotace,“ dodal generální ředitel Českých drah Miroslav Kupec.

Nové jednotky řady 650 RegioPanter v Plzeňském kraji:

  • počet jednotek 9 (celkem 18 vozů);
  • linka Horažďovice předměstí – Plzeň Jižní Předměstí;
  • pravidelný provoz od 9. prosince 2018;
  • výše investice více než 1 miliarda korun;
    Komfort:
  • bezbariérové včetně bezbariérového WC (přístupné pro vozíčkáře)
  • přebalovací pult pro maminky s kojenci,
  • audiovizuální informační systém;
  • ergonomické sedačky čalouněné textilním potahem;
  • prostor pro kočárky, jízdní kola a objemná zavazadla;
  • klimatizace;
  • el. zásuvky pro napájení přenosné elektroniky cestujících;
  • Wi-Fi připojení k internetu;
  • nástupní dveře ovládané tlačítky a zablokované proti otevření před rozjezdem vlaku;
  • WC s uzavřeným systémem (lze použít ve stanicích a tunelech) v bezbariérové úpravě pro vozíčkáře;
  • informace pro nevidomé cestující formou tabulek s Braillovým písmem, audioinformace o jízdě vlaku včetně slepecké vysílačky k otevření nástupních dveří.
    Technické parametry:
  • max. rychlost vlaků je 160 km/h;
  • délka jednotky 53 metrů;
  • výkon 1 320 kW;
  • hmotnost prázdné jednotky cca 103 tun, plné cca 120 tun
  • kapacita cca 150 míst k sezení.

 

Tagy České dráhy Plzeňská linka RegioPanter Škoda Transportation
39 komentářů