Zdržení s plány na nový Výtoňský most. Ministerstvo ukončilo řízení, SŽ chystá nové oznámení

Upravená podoba návrhu na nový Výtoňský most. Foto: Správa železnicUpravená podoba návrhu na nový Výtoňský most. Foto: Správa železnic

Novou dokumentaci předloží Správa železnic v březnu.

Necelých osm měsíců po zahájení zjišťovacího řízení na ministerstvu životního prostředí (MŽP) stáhla Správa železnic podanou dokumentaci o vlivu stavby nového Výtoňského mostu přes Vltavu na životní prostředí (EIA).

Vyplývá to z dokumentu v registru EIA. Důvodem ukončení posuzování vlivů na životní prostředí jsou nové skutečnosti, které nebylo do původního oznámení v době jeho předložení možné zapracovat.

Jedná se o konkrétní definování lokality pro umístění historické konstrukce mostu do oblasti Modřan. „V době podání loni v červnu nebylo totiž jisté, že Praha s tímto plánem bude souhlasit,“ uvedl ředitel odboru přípravy staveb Pavel Paidar.

„Zachovává historickou formu a neruší.“ Nový Výtoňský most má dokumentaci pro EIA, počítá s 430 vlaky denně

Nové oznámení EIA, včetně vyhodnocení přesunu stávající konstrukce do oblasti Modřan, chce Správa železnic předložit v průběhu měsíce března.

Posouzení vlivu stavby na životní prostředí je jedním z důležitých podkladů pro projednání této ostře sledované stavby. Dlouhodobě se vede spor o její rekonstrukci, či nahrazení novým tříkolejným mostem podle vítězné architektonické studie.

V případě, že MŽP vyhodnotí vliv stavby jako významný, znamená to obvykle posun přípravy o rok až dva z důvodu nutného zpracování podrobnější dokumentace EIA a jejího následného projednání.

Výtoňský most přestěhujeme do Modřan, rozhodli radní. Krok však musí schválit UNESCO

I když stále o budoucnosti mostu není definitivně rozhodnuto, běží přípravy na jeho přesun do Modřan a postavení nového tříkolejného mostu. V lednu Správa železnic vybrala projektanty stavby, tendr vyhrálo sdružení Sudop Praha a TOP CON Servis.

Projekční činnost začne průzkumnými pracemi, samotná stavba mostu by měla podle SŽ probíhat v letech 2026 až 2029. Předpokládané celkové náklady dosahují 3,4 miliardy korun. Současně s novým mostem má vzniknout nová zastávka na Výtoni, která umožní přestup na tramvaj.

Správa železnic vybrala projektanta nového mostu pod Vyšehradem

Tagy EIA Vyšehradský most Výtoňský most železniční most pod vyšehradem
177 komentářů