Zdržení pro D35. K územním rozhodnutím na dva úseky u Litomyšle přišly námitky

Vizualizace D35 u LitomyšleVizualizace D35 u Litomyšle

O územních rozhodnutích  ke dvěma úsekům dálnice D35 v okolí Litomyšle, Džbánov – Litomyšl a Litomyšl – Janov, bude rozhodovat

O územních rozhodnutích  ke dvěma úsekům dálnice D35 v okolí Litomyšle, Džbánov – Litomyšl a Litomyšl – Janov, bude rozhodovat krajský úřad Pardubického kraje. Litomyšlský stavební úřad je vydal v prosinci, někteří účastníci řízení s tím nesouhlasili a podali proti nim námitky, uvedl místostarosta Litomyšle Radomil Kašpar (KDU-ČSL). Vadilo jim také, že územní řízení byla vydána krátce před vánočními svátky. V praxi tak plány na stavbu mohou nabrat další zpoždění.

„Nebyl to záměr. Je také potřeba zdůraznit, že samospráva nemůže vstupovat do působení státní správy. Jsem ale rád, že rozhodnutí k dvěma úsekům kolem Litomyšle byla pozitivní,“ uvedl Kašpar.

Podle informačního letáku ŘSD byla podána proti rozhodnutí na úsek Litomyšl – Janov čtyři odvolání, v případě úseku Džbánov  – Litomyšl stránky neuvádí žádné.

Na úseku z Litomyšle do Janova některým lidem vadí zvolená trasa. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ji dlouho chystalo středem koridoru, který schválilo město Litomyšl. Další varianta zvažovala vedení silnice nikoli po náspech, ale v zářezu. Zastupitelstvo Litomyšle před dvěma lety o jeden hlas doporučilo původní variantu. Lidé z obcí Strakov či Janov se s tím nesmířili. V úseku ze Džbánova do Litomyšle zase panují obavy z toho, že dálnice povede u Pekla přes cenné zdroje pitné vody.

https://www.youtube.com/watch?v=HgsEdwtpvI4&feature=emb_logo

Úředníci v Litomyšli při vydání územního rozhodnutí dospěli k názoru, že pokud by vedla trasa více v zářezu, postižené by byla naopak jiné obce. Zvolená trasa je tak podle úřadu vhodnější i kvůli záboru půdy. Vyřízení žádosti trvalo více než dva roky, každé rozhodnutí má přes 50 stránek s různými podmínkami, které musí ŘSD dodržet.

D35: Úsek Džbánov - Litomyšl

D35: Úsek Džbánov – Litomyšl

Úsek ze Džbánova je dlouhý 7,5 kilometrů, ŘSD chce už soutěžit firmu na projekt úseku s odhadovanou cenou 3,7 miliardy korun. V případě 10 kilometrů dlouhého úseku kolem Litomyšle ŘSD počítá se zahájením stavby v roce 2023, náklady jsou 4,5 miliardy korun.

D35 Litomyšl - Janov

D35 Litomyšl – Janov

Radní Litomyšle také v prosinci přijali usnesení, v němž podporují záměr České Třebové na přímém napojení na dálnici křižovatkou ve tvaru T. Lidé z Třebové a okolí, pokud pojedou na dálnici přes Litomyšl, by se na silnici měli napojit přímo a neměli by projíždět obydlenou oblastí Prokop, kolem historického zámeckého areálu a největší základní školy.

ČTK + Zdopravy.cz

Tagy D35 D35 Džbánov - Litomyšl D35 Litomyšl - Janov Litomyšl Ředitelství silnic a dálnic ŘSD
35 komentářů