Zdržení pro D35. K územním rozhodnutím na dva úseky u Litomyšle přišly námitky

Vizualizace D35 u LitomyšleVizualizace D35 u Litomyšle

O územních rozhodnutích  ke dvěma úsekům dálnice D35 v okolí Litomyšle, Džbánov – Litomyšl a Litomyšl – Janov, bude rozhodovat

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Eduard

Docela nechápu, že když se staví, projektuje dálnice, tak v rozpočtu, projektu nejsou kompenzační opatření pro dočtené obce. Sice by se stavba o něco prodražila, na druhou stranu by místní obyvatelé ji neblokovali. Navíc by v zákoně mělo být výslovně uvedeno, že kdo má dům kudy má vést liniová stavba má nárok na novostavbu. Potom by se lidé zuby nehty nebránili výstavbě. Něco jiného je, když někdo za vámi přijde a řekne vám, za váš dům vám dáme tolik, že za to pomalu nekoupíte zasíťovaný pozemek a něco jiného je, když vám někdo postaví nový dům a ještě se postará… Číst vice »

dopravák

„Radní Litomyšle také v prosinci přijali usnesení, v němž podporují záměr České Třebové na přímém napojení na dálnici křižovatkou ve tvaru T.“
Co to je, prosím „křižovatka ve tvaru T“ na dálnici? To tam budou semafory, nebo jak chtějí „radní Litomyšle“ řešit provoz na úrovňové křižovatce silnice 2. třídy „tvaru T“ s dálnicí?

Lektor

Přednost zprava

Martin V.

Možná mysleli trubkovou křižovatku. Že by „T“ jako trubková?

Vladimír Bílý

Já osobně tipuju (čili houby vím), že chtějí, aby z toho EXITu šlo jet jen na ČT a nikoliv na Litomyšl.

V. K.

Problém je v řadě případů úplně stejný. Kdyby ŘSD nevystupovalo tak arogantně, tak by se dotčení nemuseli bránit právními prostředky. Znám případy z Plzeňského kraje, kdy ŘSD s klidem poslalo vrtnou soupravu pro geologický průzkum na cizí pole bez souhlasu majitele a pak se strašně divili, že mu to vadí.

Jan Sůra

V případě trasování u Litomyšle se nedivím jedinému odvolání. Před třemi lety jsem se s tam s lidmi byl potkat a komunikace s ŘSD byla ukázkovou arogancí, kterou bych přál každému chytrákovi, který zde nadává do ekoteroristů.

Lektor

Tak ono představa že se dá vyhovět všem je naivní. A když jednomu kriklounovi vyhovuje, tak jen tím, že uskodite někomu jinému, ano on možná někomu slušnějšímu kdo nebude dělat problémy, ale nevím jestli je to správně. Za většinou odvolání z 99% stojí stejně jen vlastní zájmy odvolatele.

Jan Sůra

Vyhovět všem nejde. Nicméně arogance rozhodně ke kompromisu nikdy nevede – viz případ Havránková. K dohodě došlo až ve chvíli, kdy se k ní stát začal chovat jako k někomu, koho o něco žádá.

Lektor

Vzhledem k tomu, že jsem Hradečák, tak případ Havránková, není ten správný případ. Sice svědčí o neschopnosti státu, ale v míře arogance rozhodně vede Havránková, však se můžete pozeptat místních na jejich zkušenost s touto „dámou“

Jan Sůra

Vycházím raději z vlastní zkušeností než z těch, co považují za kvalifikaci bydliště v HK (nic proti Mechovu:)

Jiří Kocurek

Jakože po státu chtěla náhradní pozemky a tím byla příliš arogantní?

Matoo

cca 100h za cca 1 její vám přijde ok?

Eduard

Pokud si dobře pamatuji, tak paní Havránková chtěla původně pozemky směnit pozemky tak, aby mohla na svém pozemku bez problémů hospodařit. Jejím záměrem nebylo ani na prodeji vydělat, ani získat více pozemků. Jen nechtěla přistoupit na nabídku, která byla pro ní totálně nevýhodná.

Matoo

Ta nabidka byla standardni, za jeji 1h cca 7 jinych. To bylo podle ni spatne a opakovane rikala, ze pozemky nikdy neproda at dalnici vedou jinudy. V jejim pripade melo davno probehnout vyvlastneni.

Lektor

Tak taky cílem tohoto jednání rozhodně nemůže být kompromis nebo coby mělo být tím kopromisem? Horší technické řešení na pozemku někoho třetího? Jak píšu výše vyhověním jakémukoliv stěžovateli někoho jiného poškodíte, to že si slaběji stěžuje není důvod ho poškodit. Jednou je tu organizace, která má za stavbu silnic zodpovědnost a taky objektivně může vyhodnotit nejlepší řešení. To že se někomu nelíbí je jasné, takový se najde vždycky a je správně že ŘSD neustoupilo.

Jan Sůra

Běžte si s těmi lidmi tam popovídat, jak objektivně vyhodnotili nejlepší řešení (podotýkám, jsou tam smíření, že tam bude dálnice, šlo o posun pár desítek metrů). Jak probíhá jednání, projděte si zápisy z veřejných projednávání atd.

Petr Zdobinský

Arogance veřejné moci je všeobecně známá – viz případ holičky z Hranice, kterou jel šikanovat policejní funkcionář, kvůli hale pro neperspektivní továrnu. Případ paní Havránkové, která chtěla jen pole. Osobně mám zkušenost s TSK. Mému klientovi při pracích na chodníku provrtali díru do sklepa betonovým stropem. Za 1,.5 roku to odmítají opravit, odmítají dát klientovi souhlas k opravě na vlastní náklady a podívat se tam byli až po roce, dtto úředníci z pražského magistrátu.

Lektor

Tak vrtnou soupravu tam určitě neposlalo ŘSD, ale nejspíš nějaký subdodavatel projekční kanceláře.

Andrej

Trás bolo navrhnutých a odmietnutých niekoľko. Nedá sa povedať, že by ŘSD arogantne presadzovala nejakú trasu. Hustota obcí okolo Litomyšle je pomerne veľká, každé posunutie na niektorú stranu ovplyvní niekoho, kto s tým nebude súhlasiť. Takto to nemôže fungovať.

Navrhnutá trasa vedie plne mimo zastavané oblasti, bude vyhovovať všetkým hlukovým a emisným limitom, nie je možné sa baviť o odsune od súčasnej trasy smerom k inej obci, len aby to bolo čo najďalej zrovna od tej mojej. Námietky by mali byť rýchlo zamietnuté a pokračovať v príprave.

D35 už mala byť dávno hotová v plnej dĺžke.

rýpal

doufám že dopadne ta múk od třebový.. je to logický nechápu že to vyjmuly z projekty když požadavek a hlavně účel dálnice je vyvézt tranzit z města … takhle by jelo vše přes město až pak na dálnici a nikdo a opakuji nikdo by nezabočil na vedlejší silnice druhé třídy aby najel na múk před nebo za litomyšlem aby neotravoval lidi vy litomyšli… nikdo!!!! to by radši jel přes to město a dál na janov nebo na mýto…

Jiří Kocurek

Taky doufám, že napojení od Třebové projde. S jednou poznámkou: Ten, kdo má dálniční známku, na tu dálnici najede na prvním sjezdu. Popojíždět přes dědiny a města se chce málokomu, kdo jede někam dál než přes tři dědiny.

Přemek

Ta odvolání ohledně vodních zdrojů nedávají smysl. Trasování je optimáleně vedeno mezi nimi na SSV od Litomyšle a Kunčinským potokem. Zářez by byl potenciální problém, povrchové vedení nikoli.

Nekdo

a co na to pan Patrik? a co pan Dvořák? nejsou tam křečci nebo broučci? a mají místní dost práce v místě bydliště?

Jakub

ochrana brouků je velmi důležitá

Jiří Kocurek

Rádio Jerevan k tomu dodává: Ne, bohužel. Živý John Lenon nalezen nebyl.

smart

Někde se stala chybka, jelikož ve článku se píše: v případě úseku Džbánov – Litomyšl stránky neuvádí žádné.
Přitom v letáku je psáno: K vydání ÚR došlo 16. 12. 2019. Proti ÚR však bylo podáno jedno odvolání, a tak nemohlo nabýt právní moci.
To by pak nedával smysl ani titulek, pokud by se na úseku Džbánov-Litomyšl nikdo neodvolal….

1975

Je potřeba ty letáky lépe čísti…na Džbánov-Litomyšl bylo podáno JEDNO odvolání…jinak by ten článek nedával úplně smysl, ne? :o)
Ale námitku „chceme to jinde“ snad smetou…takhle ten proces nefunguje….jestliže podaná trasa splňuje zákonné požadavky, úřad ji musí povolit…to není soutěž krásy…

Petr Kusavec

Promiňte, že se ptám hloupě, ale opravdu tam byla námitka typu „chceme to jinde“ . Případně nemáte odkaz na dokumentaci(stránku), kde jsou pro oba úseky tyto námitky zveřejněné. Předem děkuji za ochotu!

1975

Z článku.. „Na úseku z Litomyšle do Janova některým lidem vadí zvolená trasa“. Jinak ty námitky by měly být na úřední desce Litomyšle, ale zatím tam nejsou, jen to původní Rozhodnutí.

Petr Kusavec

Dekuji

MildaIV

A není zákoným požadavkem posouzení všech variant?

1975

Jak definuješ „všechny“? Ano, v EIA můžou být/bývaí varianty, ÚR se ale řeší už na tu jednu konkrétní.

Lektor

A všech je kolika? Dvou, tří, šedesáti? Takhle to opravdu nefunguje a ani nemůže. Vemte si že si chcete postavit někde dům a někdo vám na to řekne že si ho klidně můžete postavit jinde, že tady ho nechce.

Jiří Kocurek

Přičemž ten někdo nemá žádnou nemovist nejen v té samé obci, ale ani v celém okrese.