Zdražíme a zrušíme některé lety, varoval Ryanair kvůli chybějícím novým letadlům
Boeing 737 MAX 200 v barvách Ryanairu, ilustrační foto. Foto: Boeing
Ryanair kvůli nedostatku letadel posunul i odhad, kdy překoná hranici 200 milionů cestujících ročně.
Vyjimecne jsem si chtel koupit letenku s fekal airlines , ale po jejich avizu bude bezpecnejsi si ji koupit jinde …ale kde ?
Trochu mi to připomíná naštvaný pungly v USA, když zakaznik, za to, ze mu přinesou sendvič ke stolu nechce tipnout 30%. To si mají vyřídit se zaměstnavatelem a zákonodárci. Stejně jako Ryanair s boeingem. Zákazníků se ten problém absolutně nemá tykat…
Meli by trochu rozlozit riziko jednoho vyrobce, i kdyz jednost flotily je dulezita. Kdyby v cele Evrope zakazali MAX, coz neni zas tak nic nerealneho Ryanair by zustal pri zemi.
Pár A320 mají v rámci dceřinek nebo ne?
Ano, to koupili pozdeji aby pohltili konkurenci, jiny umysl v tom nebyl, urcite ne mit A320.
Ano souhlasím, já jen že by tedy na zemi úplně nebyli.
Ryanair má maxy jen cca čtvrtinu floty, tak rozhodně nezůstane kompletně na zemi. Cca 5% má airbusy po Laudovi a zbytek jsou NG.
Ono se to zákazníků také přímo netýká, ale O’Leary nikdy nevynechá příležitost udělat humbuk a reklamu zadarmo. Plus nějaký ten tlak na letiště k dobru.
Rynair seškrtal s humbukem a urážkám Lufthansa potichu a bez upozornění proškrtala letní letový řád – např. zrušila od června nedělní LH1400 a LH 1401 do a z Prahy a zdražila na léto economy tak, že tarify green a flex jsou dražší než business saver. A v poho nikoho neuráží, aby odvedli pozornost.
No hlavně to je kvůli 10 letadlum z 600. Nechce se mi věřit, že je ten jejich obchodní model tak křehkej.
no, krehkej … zalezi jak se na to podivas 🙂
pokud cast letenek do kazdyho letadla prodavaj pod cenou (ale jako vylozene pod cenou, ze to nepokreje ani palivo, natoz zbytek), tak kazdy naruseni síly bude kurna znat tak, ze mistr joda by z toho dostal infarkt 🙂
a to zdrazeni nemusi byt nutne “zdrazeni” tak jak ho zname – jen tech dotovanych letenek bude min 🙂 takze prumerna cena mirne stoupne 🙂
Ok. Asi z tohodle pohledu jo. Ale skrtaji na letech, kde měli zbesilou frekvenci letu i několikrát denně. Hnát všechny k nákupu, než zdraží, spíš vypadá na vynikající marketing. 🙂
i to se neda vyloucit 🙂 kupujte , nebudou 🙂
na tom, ze flexibilni economy byva na kratkych tratich obcas drazsi, nez neflexi business, neni zas tak nic mimoradneho.
nejlevnejsi zpatecky v restricted business po evrope na lufthanse zacinaj na cca 8 tisicich v P, economy saver zpatecka zacina na 4-4,5 . rozdil mezi eco flex a neflex business je minimalni.
Za mě ať v Evropě leteckou dopravu zruší nebo jí zredukují na úplné minimum (všichni dopravci). Letecká doprava je stejně nejhorší znečišťovatel planety … Místo aby těch letadel ubývalo tak jich alarmující rychlostí přibývá :(. Vypat—á EU by se spíše měla zaměřit na stavění VRT. Budoucnost Evropy jsou VRT, pokud se nechceme za pár let udusit zplodinami …
Letadla po Evropě můžeme zrušit hned jak tu bude použitelná síť VRT. To ale bude ještě trvat sakra dlouho.
Evropa už mohla dávno mít vybudovanou síť VRT kdyby EU chtěla … Španělsko své VRT postavili převážně z peněz EU.
Peníze EU jsou naše peníze… Letecká doprava se financuje prakticky sama a vyžaduje minimum dotací (a ano, argumenty se zdaněním paliva nebo třeba dotací do regionálních letišť jsou známé), takže … až si provozovatelé VTR budou potřebnou infrastrukturu a další náklady plně hradit (nebo téměř plně) a zároveň VTR zajistí takovou konektivitu, jako umožňuje letecká doprava a za ceny, za které je letecká doprava k dispozici, tak proč ne. Ale nesouhlasím, aby se to dělo za mé peníze cestou zákazů a příkazů. VTR není o základní dopravní obslužnosti, tak ať obstojí v konkurenci.
A při cestě na druhý konec Evropy by to nic nevyřešilo. Při maximální průměrné rychlosti 250km/h (cca dle jízdní doby Bordeaux Paříž) je VRT vhodná tak do 1000-1250 km, pak s letadlem začne ztrácet časově i s těmi security záležitostmi, delší jízdou na letiště apod. A pak je potřeba vzít v potaz, že letadlo má kapacitu 180 lidí, zatímco vlak několikrát větší. To jako místo aby letělo letadlo třeba 3x týdně, tak by jel vlak 1x za 14 dní? To je taky hlavní důvod, proč VRT začaly ve velkých státech a hustěji zalidněných, kde může fungovat vnitrostátní spojení (kromě Španělska,… Číst vice »
Jak bude vycházet znečištění na cestujícího, když vlak pojede obsaženy z 1/3?
V porovnání s plným letadlem, jako?
Pořád bude jízda vlakem ekologičtější.
(na to stačily 2 minuty vyhledávání)
Tak to dekuju. Já nikde nenašel zohlednění vlivu samotné výstavby, údržby a funkčnosti VRT. Jistý je, že za mého života se VRT svezu jen těžko, nebo se seniorpasem.
Stačí přejít hranice a můžete se svézt
po VRT klidně už zítra :).
Protože pak bude doprava do velké části Evropy trvat kratší dobu než teď s tří-čtyřhodinovým čekáním na letišti.
Na co cekate tri/ctyri hodiny na letisti? Si tam dojedte 60-90 min pred odletem. Mimo spicku staci i pul hodina.
pokid nejste odbaven (nebo mate bagaz k odbaveni), tak ta pul hodina je ponekud nestastna – checkin deadline je casto vetsi, nez pul hodka pred odletem 🙂
30 minut je koledování si o to zůstat na zemi. Při mém posledním letu Porto-Praha začal boarding hodinu před odletem a 30 minut před plánovaným časem už všichni seděli v letadle, zavíraly se dveře a odlet s mírným předstihem. Snad všude se píše, že se ke gate máte dostavit minimálně půl hodiny před odletem, jinak vás nemusí pustit do letadla, tady by to byl ten případ.
To byl Easyjet, že jo? Letěli jsme s nimi loni na stejné lince (resp. PRG-LIS a OPO-PRG) a v obou směrech začal boarding také brzy, no budiž, ale last call se rozsvítil ještě dříve než byl plánovaný začátek boardingu podle palubních lístků. Na odletové tabuli spousta letů kde boarding ještě nezačal a dole blikal rudě náš last call. Když jsme ještě se zbytky jídla v puse přiběhli na přepážku a divili se co se děje, řekli „My vždycky hodinu před odletem začínáme vyhazovat lidi…“
to neni nutne jen easyjet 🙂 malinko me tim zaskocil vcera brussels v praze – last call svitil dve minuty pres casem, ktery mel byt start of boarding….
divna doba.
Je videt, ze moc necestujes… naprosto bezna situace kdy gate staff da last call aby se letelo na cas nebo driv … neni to vysada jen EasyJetu, ale zalezi na personalu.
Jj … moc necestuju 🙂
Tak určitě.
Už jsem se chtěl dávno zeptat: děláte v oboru? Technik, pilot a pod? Nebo nám jen vošoupáváte zadnicí sedačky? Jestli tak- nic ve zlým, bez vás by to nefungovalo.
Tak myslím, že je to jasné už dlouhou dobu, a nijak se tím ani netajím – pouhý ošoupávač.
To je dobrý označení, to si budu pamatovat 🙂
Díky. Fakt to nebylo myšleno ve zlým. Rád si přečtu vaše postřehy z cestování, ke kterém se zase já nedostanu. Myslím si, že mají tady smysl. Bohužel-pro mne, zde moc nic k diskuzi co se týká technikynení.
Ale až se mi dostane v Fku pod ruku třeba ta ta vaše mašina, dám si záležet a vopucuji budíky radši dvakrát. A pod to se podepíšu. Za catering a zpoždě nezodpovídám.e.
Mě tenhle pán už dlouhodobě přesvědčuje, že cestuje tak prstem po mapě.. Tomuhle se fakt divíš ?? 🙂
tri hodiny na letisti? ctyri hodiny na letisti?
neco mi uteklo?
Aerolinky často udávají dostavit se 3 hodiny předem. Když na letiště jedete veřejnou dopravou, je vhodné mít rezervu. No a pokud je let zpožděný, přidáte ještě hodinku dvě. To je realita. Pokud jedete na letiště 60 minut před odletem tak asi letět nechcete…
Jasně, zatímco takové osobní auto (ať už je to vlastní či taxi) se nikdy neporouchá, tam taková rezerva není třeba… 🙂
no, kdyz jedu na letiste MHD , tak si toho fora beru rozhodne vetsiho, nez autem 🙂
Udávají být 3 hodiny předem a přepážku na odevzdání zavazadel otevřou 2 hodiny před odletem. Děkuji za jejich rady 🙂
V 90 % svých letů jsem přijel na Ruzyni 60 minut před odletem a vždy jsem odletěl. Fakt tam není potřeba stepovat o 3 hodiny dřív.
Ty vaše rádobyodborné rozumy k tomuto tématu jsou už k nesneseni:-(
Greto?!?!?! 😀
😂
doporucuji se podivat na grafy puvodcu znecisteni co2 – letadla jsou celkem marginalni zdroj.
Je to pravda, ale na osobu jsou dost silný znečišťovatel…
Neboli kdyby létal každý a pravidelně, bylo by to mnohem horší.
Dobře, ale jaký má ta informace na osobu význam? Kdyby každý doma pálil pneumatiky pravidelně…
Na osobu? No já nevím, ale ukažte i auto co má spotřebu dva litry na sto. Letadlo běžně a navíc většinou ještě absolvuje kratší trasu. Celkem tedy dva lidi v autě jsou horší jak letadlo a u třech se to tak nějak srovnává. O „moderních“ SUV traktorech do města raději pomlčím.
No, to auto se dneska těm 2,5l / osoba blíží už pri obsazenosti dvěma lidma. Při obsazení čtyřma lidma je to klidně i litr / osoba.
Kratší trasu? Ty trasy, které létáte letadlem, byste absolvoval autem nebo vůbec?
Vy jste to nepochopil, letadlo uletí kratší trasu proti autu nebo vlaku, protože nemusí řešit třeba vodní plochy, města hory atp.
Ano, to jsem pochopil. Jenže současně letadlo umožní cesty, které byste alternativním způsobem dopravy neudělal nikdy. Tedy hovořit o nižší spotřebě letadla (která navíc vyjde jen při jeho plné obsazenosti) je lehce demagogie, protože naopak letadla spotřebu PHM zvyšují.
Jenže jedna zpáteční cesta do Asie je na sedačku v letadle ekvivalent průměrného nájezdu auta za celý rok.
A to tam chcete jet vlakem nebo lodí, anebo jít pěšky?
No, bez letadel by se tam na dovolenou nejezdilo…
VRT v cechach? O jakem stoleti mluvite ?
Nejlépe 21. století. Když Španělsko převážně staví VRT z peněz EU proč by nemohli ostatní?
My stavíme za peníze z EU linku na toustový chleba jednomu agrobaronovi. A pak to ještě musíme EU vracet, když se v Bruselu dozvědí že to bylo celé šméčko. To se pak nemůžete divit že nezbydou peníze na VRT…
Ještě, že ten agrobaron existuje, na koho by se to všechno pořád svádělo, že? 🙂
a proc ne? stbak si v dobe sveho vladniho angazma nalil z eraru do svych firem penez vic, nez vsechny ostatni strany stihly za sve existence rozkrast …
Spanelsko srovnavat s Ceskem? Hodne odvazne… ekonomikou, infrastruktorou a hlavne myslenim …
Fakt? Španělé jsou o tolik jiní nebo jen mektáte?
Ano, jsou hodne jini myslenim a Vy sam jste toho idealnim prikladem.
Tak to rovnou můžeme hned zrušit i nákladní lodě, které jsou asi tak 2x méně ještě ekologické než ta letadla v součtu na planetě, a určitě vám nebude vadit, že polovinu zboží, které jste zvyklý kupovat najednou nebude nebo bude 2x dražší 🙂
VRT u nás je aktuálně skoro utopie, takže tato náhrada je spíš taková teorie pak 🙂
Prosím dovzdělat, potom psát moudra na internet. Ale někomu ani dovzdělání nepomůže pokud je zaťatý. Váš případ?
Hele tak nejdriv pockame az bude ta vase slavna VRT a pak se budeme bavit o nejaky nasilny redukci letecky dopravy, jo?