Letecké společnosti Letectví

Zdravotnický materiál má do Česka přepravit i Ruslan, Smartwings čekají na povolení

Antonov An-124 Ruslan v Praze. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.com
Antonov An-124 Ruslan v Praze. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.com

Ministerstvo obrany jedná s ukrajinským dopravcem Antonov Airlines na zajištění přepravy ochranného materiálu zejména pro zdravotníky z Číny a nasazení letadla An-124 Ruslan. Současně stát řeší přepravu materiálu boeingy 737 společnosti Smartwings.

O jednání informoval ministr vnitra Jan Hamáček na Twitteru. Podle něj má Česko aktuálně zajištěno přes 30 milionů roušek, 6 milionů respirátorů nebo čtvrt milionu bioobleků.

Z Číny krátce po poledni středoevropského času odstartoval armádní speciál s prvním nákladem rychlotestů na koronavir.

Využití letadla An-124 by mohlo pro stát znamenat možnost přesunout materiál z Číny rychleji než s boeingy Smartwings. Bez mezipřistání zvládne An-124 let z Číny s 80 tunami nákladu, s mezipřistáním se 120 tunami. Smartwings plánují lety s menšími boeingy 737-800, materiál může být pouze v nákladovém prostoru s objemem 44 metrů krychlových. Ruslan má velikost nákladového prostoru kolem 1000 metrů krychlových.

Smartwings jsou podle mluvčí Vladimíry Dufkové připraveny na sedm letů ze dvou čínských měst. „Aktuálně čekáme na vyřízení povolení pro let ze strany ministerstva zahraničních věcí,“ uvedla Dufková. Letadla mají letět pro pomůcky do Šanghaje a města Čchang-ša.

66
Diskuze

avatar
12 Komentáře
54 Reakce na komentáře
1 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
38 Autoři komentářů
Y.K.kanafasikErikJan SůraLKPD Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
LKPD
Host
LKPD

budou i Airbusy ČSA ale to Sůra uz nepíše

kanafasik
Host
kanafasik

nebide ani jedno. doveze to China Eastern. .technicko-administrativní důvody, prý :))))))

Radim
Host
Radim

Možná by stálo za zvážení aby si ČR pořídila taky nějaký nákladní letoun např. místo těch povedených CAS.

jirka
Host
jirka

souhlas, alespoň něco na úrovni KC-390, to už je mnohem větší letadlo než malá casa

žlutý klandr
Host
žlutý klandr

Zatím se AČR podílí na letounech C-17 a A-330 MRT v rámci NATO. Ty malé CASA C-295 takové přepravy nemohou zvládnout.

Pražák
Host
Pražák

Na C17 se ČR nepodílí. A 330 MRT je primárně tankovací letadlo a většina jich ještě nebyla dodána.
AČR nepotřebuje větší letadlo místo C295, ale potřebuje ho k nim.

žlutý klandr
Host
žlutý klandr

Aha, tak to s tím programem C-17 jsem nevěděl. Ale Airbus 330 MRTT jde přeci použít i pro transportní úkoly, nebo ne ?

Pražák
Host
Pražák

Ano, lze. Ale jak říkám, většina je ještě v továrně, dodány byly tuším dva a ČR jako nejmenší účastník má pochopitelně nejmenší prioritu.

Japak
Host
Japak

Proč to u Činanů neobjednali i s dopravou? Asi kvůli Smrtwings!

Palavan
Host
Palavan

Tak prý je to už domluvené,odlet v pátek,návrat v pondělí.

Palavan
Host
Palavan

Omlouvám se,návrat zřejmě už v neděli.

LKPD
Host
LKPD

sobotu

Chronosphere
Host
Chronosphere

Ministerstvo zahraničních věcí má problém sehnat povolení k letu našich letadel do Číny.
Možná by pomohlo,kdyby Hřib na každé letadlo nalepil Tibetskou vlajku.😟
Oni ti čínští soudruzi slibovali že budeme těch vypovězených smluv ještě litovat.
No,snad ta finta s ukrajinským dopravcem vyjde.

honza
Host
honza

Naprosty souhlas!!!!

Karel
Host
Karel

Dobrý den, zajímalo by mě, co má komunální politik společného s celostátní politikou? Proč by měl někam lepit nějaké vlajky?
Co s tím mají společného meziměstské smlouvy?

Hlavně nezapoměňte, že celosvětovou pandemii tohoto čínského viru, teď pojmenovaného politicky korektně jako Covid 19, namísto přesnějšího „čínská pneumonie“ nebo čínský SARS číslo 2, způsobila Čína a její komunistická strana svým zatloukáním a šikanováním všech, co na ni již v lednu upozorňovali!

Nashledanou

PetrPetr
Host
PetrPetr

Samozřejmě máte pravdu. Nicméně Hřib by si mohl ty krávoviny odpustit. Akorát to druhou stranu naštve a nic z toho. Lepší je snažit se přesunout výrobu zpět do ČR.

Zdeněk
Host
Zdeněk

Právě, že komunální politik s celostátní politikou by neměl mít společného nic. Ale pan Hřib přesto má, i když bude nejspíš tvrdit opak. Primátor hlavního města je však osoba, na kterou je hodně vidět, která je hodně známá, a tato funkce je svým významem srovnatelná s postem ministra, to není nějaký vesnický starosta.

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Vztah Prahy s čínskými městy není celostátní politika.

Japak
Host
Japak

Vesnický starosta to skutečne neni, je to normálni vesnickej hlupák

Destičkové vázání
Host
Destičkové vázání

To by mě Karle také zajímalo, ale na to proč se Hřib tak křečovitě cpe do mezinárodní politiky, se budete muset zeptat přímo jeho.

žlutý klandr
Host
žlutý klandr

My to víme, ale vysvětlujte to Číňanům, kteří po celá tisíciletí žijí v centrálně řízené společnosti a vůbec si neumí představit, že u nás nějaký starosta postupuje dle vlastního uvážení.

Leinad
Host
Leinad

Vysvětlovat totalitářům že u nás není totalita?

žlutý klandr
Host
žlutý klandr

To nemá s totalitou nic společného. Spíše s Konfuciem.

Y.K.
Host
Y.K.

Principy konfucianismu v Číně zanikly v rámci kulturní revoluce. Teď je to takový zvláštní mix po-Maovské totality a deformovaných pozůstatků původních vztahů v rodině.

glagol
Host
glagol

Měl bys čínským komoušům ukázat, že se jich a jejich viru nebojíš. Například odmítnout čínské roušky a na obranu proti čínské pneumonii si uvařit čaj ze zázračných tibetských bylinek.

Erik
Host
Erik

No já se divím, že se na nás nevys… Doufám, že Hřib nebude nosit roušku z Číny. Teď, když je nám nejhůř, tak na nás Amerika a Němci serou.

Y.K.
Host
Y.K.

Ale to vůbec nemá co dělat s nějakým Hřibem. Sehnat letové povolení do Číny (a přes všechny země mezi) nikdy není jednoduché, není to obyčejná linka s předjednanými letovými plány.

frost
Host
frost

hmm… takze podle vas je resenim okate lizt Cine do zadku. no jasne – a co asi bylo vysledkem te protezovane dlouhodobe politicke a hospodarske spoluprace s cinou doted? nic – jenom si s nama vytirali zadek pekne potichu. stacilo se ale jenom malinko ozvat a vysledkem je otevrene vyhrozovani, ktere nyni preslo v konkretni kroky. a to i presto, ze to byla prave Cina, ktera po vzoru SSSR vsechno tajila a ve vysledku nakazila cely svet. misto tech kecu o primatorovi, ktery jako jeden z mala mel odvahu jim odmitnout lizat p*del, byste se radsi mel zamyslet jestli ma… Číst vice »

Erik
Host
Erik

Frost, kdyby nám teď ta zlá Čína nepomohla, tak tady vychcípeme. Bohužel Hřib je hlupák.

Y.K.
Host
Y.K.

Kdyby „Čína“ (myšleno tamní komunistické řízení) na začátku poslouchala doktora co první v Wu-chanu pozoroval příznaky COVID-19, tak to teď nemuselo drtit celý svět. Neposlouchala, cenzurovala, vyhrožovala jako vždy, doktor už to bohužel má za sebou a vy je tady budete adorovat?

Pokud je mi známo, bude to zboží nakoupené v Číně, není to pomoc ČLR.

Erik
Host
Erik

Nejde o to zda je to darované a nebo nakoupené. Mohli se na nás vykašlat úplně, když jeden ….. z Prahy si potřeboval poměřovat…..
Nikdo tady nikoho neadoruje, tyhle slinty si nechte někam jinam.
Doufám, že si tu roušku té zlé země na ústa nevezmete.

Y.K.
Host
Y.K.

Myslíte že takovou mocnost trápí nějaký primátor nějaké Prahy? Pérují nás úředníci třetího stupně a je správně, že si to nenecháme líbit. A k Taiwanu mám speciální vztah, takže nemohu sdílet nauku, že patří jednotné Číně. Osobně nemám nic proti Číňanům, normálně se s nimi bavím, Asii miluji, ale fakticky nechápu proč bych se měl klanět brutálnímu režimu, který posledni dva roky silně utahuje šrouby v Číně, hašteří se všude ve světě a mizí tam lidi, kteří se odváží říci něco proti jednotné linii. Proto se takovým systémům říká diktatura. Poroučení. Mám šátky. Jestli mi za týden doručí dvě roušky,… Číst vice »

libor
Host
libor

ta česká vláda je fakt zoufalost… než to dovezou, už to nebude pomalu potřeba….

žlutý klandr
Host
žlutý klandr

Vzhledem k vlastnostem toho viru může epidemie trvat i měsíce.

Erik
Host
Erik

Že jim to nepředvedete internetový hrdino.

Jan Mlynář
Host
Jan Mlynář

No a A330 Ceskych aerolinii stoji na plose! Mohla davno letet. Bez mezipristani by to uvezla mozna vsechno. To se ale nehodi nekomu zrovna do kramu, kdyz se maji CSA nechat zlikvidovat…

Juraj
Host
Juraj

A330-300 – kapacita pre náklad: 186m³
Bez cestujúcich by to samozrejme malo dolet aj pri plnom náklade, ale stále to na cargo nie je optimálny stroj.

Lukáš F.
Host
Lukáš F.

Lepší než 737.

Vnejší pozorovatel
Host
Vnejší pozorovatel

jasně, ale jde o to, že české firmě stjí letadla na zemi a stát pro ní bude nejspíše muset dříve nebo pozdaji něco udělat, tak ať je nechá letět klidně 5x a zaplatí jim náklady, firmě to pomůže a my ty peníze stejně budeme muset někdy na ně vydat

Jan Mlynář
Host
Jan Mlynář

Pardon a B737 od SW s cargo dvermi velikosti zachodoveho prkenka je optimálny stroj? Jen do jedne cargo zony u 330 byste (s nadsazkou) zaparkoval dva mensi nakladaky…

Y.K.
Host
Y.K.

Bez letového povolení? To by asi těžko A330 už mohla letět. Navíc to sama neuveze počítám, protože maximální zátěž je 50 t.

Jan Mlynář
Host
Jan Mlynář

Jake povoleni? Diplomaticke povoleni bude existovat a provozni asi nebude problem, kdyz pres Cinu litala 4x tydne. Otocila by to dvakrat a hotovo, misto manevru se 737…To by ale smradwings potom neslizly smetanu.

Y.K.
Host
Y.K.

Nic takového neexistuje. Každý jednotlivý let potřebuje schválený letový plán, kdekoliv na světě. Linky je mají předschválené a jen se před letem potvrzují. Nejde říct, tohle éro tady létá 4 denně, tak to pošleme jinam na stejné letové povolení. Plán je na linku/trasu, ne na letoun. Cargo let není diplomatický jen proto že jej vypraví vláda. A i diplomatické lety mají riziko, že budou nevpuštěny a otočeny, což se stává překvapivě často. A zrovna v Číně bude jednodušší schválit cargo let než diplomatický let.

Mad_Majk
Host
Mad_Majk

Ono to spíš bude o tom, že A330 stojí kvůli “technické” 😉

V. K.
Host
V. K.

Říkám si, že by možná nebylo od věci pro naší armádu nějaké nákladní tryskové letadlo koupit.

ToKot
Host
ToKot

Česká republika se na summitu v Praze na podzim 2002 zavázala k získání schopnosti nadměrné letecké přepravy prostřednictvím akvizice 2-3 středních transportních letounů (C-130, KC-390, A400M, C-2, AN-70). Jedná se o další z mnoha závazků, který ČR jako spolehlivý spojenec neplní.

Bardotka
Host
Bardotka

Američani zase potřebují prodat nějaký starý šrot?

Pražák
Host
Pražák

Američané nám prodávají nějaký starý šrot? Kdy, kde a co? Povídejte, přehánějte!

Dushan
Host
Dushan

Zápůjčka jen pro případ mimořádné potřeby, viz článek, je mnohem výhodnejší.

kakov
Host
kakov

a co když zápůjčka v kritickém okamžiku nebude možná? opravdu je ta úspora to nejdůležitější? vyprávějte umírajícímu, že „lék“ bude až za měsíc, protože je to výhodnější…….

Chronosphere
Host
Chronosphere

Něco takového se snad ani nevyrábí…

Pražák
Host
Pražák

Vážně? A KC 390 je co? Navíc se částečně vyrábí v ČR.

žlutý klandr
Host
žlutý klandr

JJ, škoda že AČR odložila ty KC-390 Millenium. Nicméně máme přeci podíl na společných letounech NATO C-17 Globemaster v Maďarsku a A-330 MRT v Německu, ne ? Proč je nepošleme do Číny pro ochranné pomůcky ?

Pražák
Host
Pražák

Na těch C17 žádný podíl nemáme, AČR se této iniciativy neúčastní. A330 MRT je primárně tankovací letadlo, navíc jich většina ještě nebyla dodána.

lupenyk
Host
lupenyk

A Airbus 330, který má kapacitu carga jako 4 B738 a zvládne to bez mezipřistání, samozřejmě nechají odpočívat v Praze….

Martin
Host
Martin

Ta A330 má prý ale problém s motorem.

Vnejší pozorovatel
Host
Vnejší pozorovatel

Hele, někdy je to tady v tom státě dost na palici, ale řekněme si, že Češi umí být sice někdy švejkové , ale taky vědí, kdy je třeba zabrat. Opravdu si vážím lidí, kteří namísto volání po vyšší represi, „ochraně“ a kontrole, nebo armádě v ulicích či postihu navrátilců z dovolené (úplně hrozné je, pokud někdy haní někoho jen proto, že tu nemoc má, bez ohledu na to, jak k ní přišel), sednou k šicímu stroji a šijí roušky, nabízejí se jako dobrovolníci na hlídání dětí lékařů, nebo medici, co chtějí jezdit se sanitkou dělat testy po Praze. Ocenění si… Číst vice »

Erik
Host
Erik

Se vším souhlasím, ale co by jste dělal s….. Kteří místo dodržení karantény si vyrazí na lyže,?

Vnejší pozorovatel
Host
Vnejší pozorovatel

Nezlobte se, ale místo karantény na lyze vyrazil opravdu málokdo a představa, že to chytil někdo od někoho, kdo měl být v karanténě a byl na svahu, je trochu zcestná. Podle mne je prostě problém, že 20 procent lidí nemá příznaky i když jsou nakažení a inkubační doba je i více než týden, ale po celou dobu je ten člověk infekční a může to roznést i když o své nemoci neví. Prostě většina lidí to podle mne chytila od někoho, kdo ani nevěděl, že to má. Virus je ve 150 státech světa – ne ve všechy byli občané lyžovat v… Číst vice »

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Jaké místo karantény? Vládní výnos právem pobyt v přírodě výslovně dovoluje (jen je třeba se vyhnout sportovištím …). Zůstat delší dobu smrdět doma je nejlepší cesta k takovému oslabení organismu, aby ho pak cokoli skolilo. Ale všem, kdo obětavě slouží druhým, samozřejmě čest a sláva!

Eduard
Host
Eduard

Tak už aby ten zdravotnický materiál byl u nás doma. Držím všem palce, aby všechno proběhlo hladce.

milanek
Host
milanek

Kdo by to řekl, stíhači sedí na zemi a dopravní letectvo sklízí zasloužené ovace 🙂 Bohužel se ukazuje, jak naší armádě v nouzi chybí transportní letadla.

Vilém Baczko
Host
Vilém Baczko

Akce Smartů vejde do historie pod nazvem FREGATA.

Vnejší pozorovatel
Host
Vnejší pozorovatel

nebo Dynamo, jako za druhé světové, taky sháníme privátní stroje.

Yellowhammer
Host
Yellowhammer

Škoda, že tu nemáme aspoň B732 (jedině snad někde u ČSAD 😂) jako v Kanadě, kde se to lehce představí na cargo.. dolet sice bída, ale vešlo by se toho víc, když už 😃