Zavazadla se dávají do přihrádek nad sedadly resp. do zavazadlového prostoru dole KVŮLI BEZPEČNOSTI, ne kvůli vylepšování ekonomické situace dopravce. Nechtěli by ještě vybírat extra poplatek za připoutání se…???
Pikenin
9 měsíců
no zrovna jsem si to měřil,myslím tedy ten rozměr zavazadla a jsem v klidu…i podle nových rozměrů se v pohodě vejdu do limitu.Nicméně bych neměl problém si pár éček v případě nevyhovujících rozměrů zaplatit
Pavel
9 měsíců
A není to stejné jako u Ryanair nebo u Wizzair. Prostě normalizace, kterou určuje lídr trhu Ryan.
Karel
9 měsíců
Tak zaplať pánbůh, jen víc takových dopravců. Konečně budou overhead biny zase sloužit k tomu, k čemu byly původně určeny. Bundy, kabáty a drobná příruční zavazadla a ne kufry na týdenní dovolenou. A u Transavie už cca před dvěma lety švagr platil poplatek za to, že mu garantovali zavazadlo na palubě. Let z Paříže byl úplně plný a půlka palubních zavazadel šla stejně dolů, takže pro společnost žádný výdělek, jen zdržení. A výsledná cena letecky byla téměř stejná, jako moje, s odbaveným kufrem.
Naopak je nepraktické čekat u pásu na vyjetí zavazadel, pořádná loterie. Než si platit odbavené zavazadlo (ještě si budu dobrovolně oddělávat kufr, balit do fólie…), chodit do fronty na check-in, tak si stejně zabalím 10 kg do carry on a dalších 5 kg bude pod bundou a nazdar.
Každopádně uvidíme, co udelá EU s minimálním rozměrem carry-on, to bude zajímavější.
aldik
9 měsíců
Řešením je provázat celou Evropu vysokorychlostní železnici (stavěnou na evropské úrovni, protože jinak Správa železnic u nás zase zaspí a Česko to objede) a vykašlat se na letadla, ve vlaku mě nikdo neomezuje velikostí zavazadla a nebo jejich počtem (nebo možná jo, ale ne nijak výrazně).
Vysokorychlostní železnice je sice fajn, ale bohužel nikdy vám nezajistí takové přímé a efektivní propojení měst a regionů, jakého je schopna letecká doprava.
Cesku se to jako vzdy vyhne… uz ted je to dalnicni skanzen, bude to tak i s zeleznici.
Honza R.
9 měsíců
Dotaz pro zkušenější cestovatele: Je rozdíl v úzkotrupých letadlech v kapacitě boxů na kabinová zavazadla? Nelétám tak často, a kvůli rychlosti pokud možno jen s „osobní taškou“ (batohem). Matně si vzpomínám, že v některých letadlech se do boxů vešla palubní zavazadla bokem na výšku, zatímco v jiných musela ležet. V prvním případě bylo nastupování celkem v pohodě, zavazadla nacpali do boxů skoro všichni, i když šlo o hustě rozmístěné řady sedadel a někteří očividně překročili povolený rozměr. V druhém případě nosila posádka kufry sem a tam při hledání posledních volných míst, a stejně muselo hodně palubních zavazadel do zavazadlového prostoru… Číst vice »
Jasne ze jo 🙂 rozdil mezi Airbusem a Boeingem (a320x737) obecne nejak zasadni neni, ale zkuste srovnat treba biny mezi 737 a nejakym CRJ ci Embraerem – tam jedna kabinka zabere misto pomalu nad ctverici sedacek.:)
A pak v te “zabagazovanosti” hraje roli, co je to za let a kam vede a jaky typ cestujicih na danem letu (v dane denni dobe atd) prevazuje – jiny podil lidi s kabinkama bude na low cost letu nekam do Bergama, a jiny podil bude na nejakem feederu, pokud tam budou prevazovat lidi, co nekam pokracuji dalkovkou na druhy konec sveta.
Měl jsem na mysli právě letadla z rodin A320 a B737. Jinými jsem za posledních 20 let snad ani neletěl.
Tak mi to nedalo a hledal jsem v archivu fotek a palubních lístků, co to mohlo být za stroje. Nejspíš šlo o A320-100 (se zavazadly na výšku) vs. B737 MAX 8 (zavazadla na ležato). První od AirFrance, druhý Norwegian.
Ale budu rád, když sem někdo doplní praktické a konkrétní info i k dalším typům 🙂
Biny pro kufry na „vejšku“ má i Boeing. Záleží na tom, co si aerolinka obedná – má je i jako retrofit pro již vyrobené MAXy a NG, pokud byly vyrobeny s normálními biny.
V případě airbusu je to stejné – záleží na aerolince, kteoru variantu si vybere, případně jestli už vyrobená letadla „retrofitne“ na nové biny.
Boeing tomu říká „Space Bins“ , Airbus tomu říká tuším L bins.
Rozdíl v počtu kufrů je pak dost zásadní – třeba u 737 – 800 (a MAX 8 ) je rozdíl mezi počtem kufrů 118 (klasické biny) a 178 (space biny).
V Embraeru LOTu se nám stalo, že letuška musela požádat cestující s příručními kufry, jestli by je nemohli odevzdat aby je dali do zavazadlového prostoru. A to v době, kdy jsme už stáli nastoupení před letadlem. V těchto miniletadlech je to velký problém, nevlezou se už ani pod sedadla…
likvidátor shotoushků
9 měsíců
Já si beru carry on a ještě schovám pod bundu pořádný batoh. Většinou si potřebuju brát víc věcí a zatím mi to z nějakých 100 letů odhalili jen jednou, kdy mi pak carry on odbavili zadarmo na gatu 🙂
Nejde o jeden jediný příspěvek, ale jeho komentáře o měření přirození, neustálé urážení všech kdo nesdílí názor toho všude-všechnobyla a vyvracení podložených faktů a další.
Prostě je toho více, to že jsem užil tento název, který vystihuje uživatele, co se netají tím, že podvádí je nemístné, ale vystihující. Omlouvám se.
Problém s kapacitou overhead binov neexistoval kým aerolinky samé nezačali ľudí tlačiť do carry-onov spoplatňovaním odbavenej batožiny. Realita je taká že keď sa za ňu neplatí, počet carry-onov v kabíne prudko klesá. Ešte v lete 2021 keď som s nimi často lietal mali SAS na vnútroškandinávskych letoch odbavenú batožinu zadarmo a bola to ťažká pohoda, ľudia boli naučení si kufor odbaviť a boarding prebiehal bez problémov. Potom to spoplatnili a stal sa z toho rovnaký bordel ako na európskych letoch. Osobne ma carry-on allowance až tak nezaujíma, ak nejde vyložene len na jednu, možno dve, noci tak si kufor odbavim,… Číst vice »
Přesně tak. Bylo by zajímavé za stejně velký bágl chtít stejnou cenu, ať už je v kufru, nad hlavou, pod sedačkou nebo jenom mám plné kapsáče a několik vrstev oblečení.
Mimochodem není nucení do báglů pod sedačkou i proti bezpečnosti? Kam se dneska dávají plavací vesty?
Nicmene rozmery (oficialni) te podsedackove bagaze jsou dane tak, aby se clovek k veste dostal a bez prekazek vytahl.
Otazka ovsem nastava, jak by to fungovalo u nekterych jedincu “povzbuzenych” instagramovymi radilky na tema “jak do maleho prirucaku narvat almaru a nebyt u toho chycen”.
Ale třeba Ryanair dokáže v hodně vysokým procentu fungovat tak, že toho všichni sebou mají tak málo, že to v pohodě dají všichni nad hlavu. U spousty tras je výběr s kým letět a tam kde není, si každej poskládá tu letenku přesně jak mu vyhovuje a za to pak zaplatí. Osobně v tom problém nevidím. Může se pak stát, že při nakupovacím výletu do Londýna je jasně nejlepší volbou British Airways v business třídě.
Tak tá proposition BA v biznise je teraz absolútne skvelá. Väčšinou doplatok okolo 100€ one-way, pričom ak človek chce odbavenú batožinu (čo ako píšem, ja vždy chcem) tak ten rozdiel klesne niekde okolo 80€. Tam už to zmysel rozhodne má pokiaľ človek nemá OW status (ak ho má a rozdiel je len v on board experience tak je to na hrane, ale keď sa v tej cene zahrnie aj prioritné odbavenie, bezpečnostná kontrola a lounge access, nie je o čom). Ja to mám teraz tak paradoxne že lietam najmä s lowcostami, ale Londýna jedine s BA v J 😀
Kamil
9 měsíců
K diskuzi o odbavení /neodbavení : Jednoznačně je lepší mít batoh sebou. Např. při přestupu nemusíš z letiště,vodu si nebereš na letišti,kufry obvykle 10-15 min zdržení, věci máš u sebe …
K poplatku: Cena letenky ve vyhledávači se řadí bez dalšího. Čím je nižší, tím líp, takže to jen dobře vypadá, jiný důvod to nemá… chceme stejný nebo víc prachů s nálepkou Armády spásy…. vždyť my to vlastně děláme zadarmo 🙂 ….
Jej, nechtgěl jsem se k tomu už vracet – ale když jste to načal – vodou člověk přece nemyslí vodu (kterou si vždycky někde natočí), ale o drogerii kterou sebou většinou tahá.
A přestup? No, pokud někdo přestupuje a nemá rezervaci na jedné letence, tak si brát odbavený kufr je „malinko“ opruz. O tom žádná.
Samozřejmě záleží… já mám malá balení. Legendární bylo protáhnutí litru domácí slivovice v dvaceti lahvičkách z lékárny jako roztok do kontaktních čoček 😀 …. jen v PRG to otevřel, přičichl, usmál se a šlo se, ostatním Berlín,Kaunas,Turku to vůbec nebylo divný těch dvacet lahviček….
Storku o tom jak jsem se v Mexico City dostal na gate na let do Guatemaly bez kontroly vstupem pro zaměstnance s petlahví slivovice v ruce dávám k lepšímu.
Jana
9 měsíců
Nebylo by od věci, aby byl alespoň v Evropě stanoven nějaký minimální rozměr zavazadla v ceně letenky, klidně ať je to těch 40 x 30 x 20, kdo chce, může nabídnout i více, ale ať to minimum platí pro všechny aerolinky.
Jinak se za chvíli dostaneme na velikost krabičky od cigaret.
Při letech po Evropě jsem si ještě nikdy za žádné zavazadlo nepřiplácel. Batoh na záda v ceně letenky na 4 noci stačí, nevím proč mají lidi potřebu s sebou tahat tolik věcí 😀. A opravdu to není „miniaturní“ batoh, můj o něco přesahuje rozměr hloubky, ale dal by se při kontrole zmáčknout, takže žádný problém. Jinak rozměry splňuje a všechno se mi tam vejde. Navíc mě ještě nikdy s batohem na zádech ke kontrole nevybrali. A v letadle ho nedávám pod sedačku, abych měl místo na nohy, ale normálně do binu a taky se vždy vešel.
Jo? Jakože je pohodlnější jít na odbavení, tam dát zavazadlo a na příletu nenutí rovnou ven z letiste, ale čekat na výdej zavazadel ? Ale no tak, to fakt není pohodlí 😀 I když u vás mě ty letecké nesmysly a pohádky už ani nepřekvapuji 😀
Tak odbavení je věc pár minut, a vyzvednutí taky pár minut… a za to pohodlí nemuset balit vodu do pytlíků, na security pytlíky vyndavat a pak zase zandávat, tahat ho po letisti, pak po letadle, v horsim pripade i hledat kam do binu ho dát, protoze nekdo se skorepinou uz zabral binu…
Asi jste nikdy nikam neležely když zvládnete tvrdit, že vyzvednutí zavazadel je na pár minut 😀 Nezřídka kdy na zavazadlo čekám klidně půl hodiny, když sectu cestu na reclaim, čekání, než vůbec zavazadlo přijede atd 😀 A tekutiny? To nevím, co máte za obsesi v letadle převážet za tekutiny, mi stačí max voda a zbytek si kdyžtak obstaram v destinaci, rozhodně k vůli tomu nebudu ztrácet čas na letišti čekáním na zavazadlo. Nezlobte se, ale jak vás tu čtu, přijdete mi jako někdo, kdo si tu hraje na něco, co není, konkrétně na air travellera. Protože těch hovadiny a nesmyslů,… Číst vice »
Půl hodiny? Nezřídka? I vy kecko – ale dobře, budu se tvářit, že vám to žeru.
No, ne každý je prasátko, a bere si sebou nějakou tu zubní pastu, deodorant a podobně. A tohle si fakt v destinaci kupovat nechci. Proč bych to dělal? a pak to tam nechávat, protože co s tím?
Nemluvě o tom, že zkuste říct manželce, že si má svý nesmysly kupovat až v cíli … jo aha, to byste ale musel nějakou mít. Třeba budete, až se budete trošku mýt.
Hele, fakt si chcete začít poměřovat pindíky o tom, kdo má kolik nalítáno? Klidně můžem.
Mám přítelkyni, ty osle( nazval bych tě i jinak za to, jak si mě tu dovoluješ soudit, aniž by si mě znal, ale jsem slušný a dodržují pravidla webu), a nikdy jsme neměli problém se zabalit do příručaku do letadla. A to včetně tebou popsanych věci, že 🙂 Moje přítelkyně holt nepotřebuje tahat nesmysly, jednoduché. Zubní pasta lze v pohodě provést v příručaku, jelikož je pod limitem tekutin, což pokud nevíš, tak opravdu nejsi air traveller 😀 O tom, jaké donebevolajici hovadiny tu píšeš svědčí krásné poměr palci nahoru a dolů, být tebou, už se fakt dál nezteapnuji. Ano, výdej… Číst vice »
Tohle přece není o tom, jestli se něco někam vejde, nebo nevejde. Řeč je o tom, že pro mě je prostě opruz muset tu pastu (i když se vejde třeba do deseti limitů) balit do pytlíku, pytlík pak na security vyndávat, zandávat, a kdesi cosi.
20-30 minut na výdej zavazadel? tak určitě 😀 pohádka dobrá.
Každej at si cestuje jak chce, klidne si lítejte s příručákem, já vám to odbavený zavazadlo taky nevnucuju.
Přestaňte lidi soudit podle sebe. Pohodlnější je opravdu zavazadlo v klidu odbavit, neřešit žádné sáčky a podobně (kvůlí hygienickým prostředkům, lékům atd.) Handrkování se se zavazadlem v kabině je opravdu otřesné.
Zubni pastu a podobne normalne protahnete securitoy. Predpokladam ze noteboik/tablet dolu neodbavujete, tak ho stejne musite z nejakeho zavazadla vyndavat, ten pytlik s kremy je jen jedna vec navic.
Navic uz jsou letiste, kde to ani neni treba vyndavat
Ad odbaveni. Pokud nemate status u dane aerolinky, nebo nemate listek s prednostnim odbavenim, tak si muzete celkem pockat, zvlast v destinaci, ktera neni jeji hub. Cekani na vydej taky nebyva na spouste mist par minut, ale spis nekolik desitek minut. (Praha je v tomle vcelku svizna, ale treba v Amsterdamu jsem pod pul hodiny za posledni rok nedostal)
on Air Traveller nejspis opravdu moc nalitano nema, nebo lita jen nejake idealni letiste porad dokola. PRG letiste je malo vytizene a vydej kufru celkem rychly. ale 15–20 min si clovek obcas pocka (nepocitam chuzi z letadla ke karuselu). pak je treba letiste ALG, kde prichozi kufry asi rentgenuji nebo co, po davkach, a tam je hodina cekani standard. na YYZ se zase na jeden karusel sypou kufry z nekolika letu. totalni maglajz. moct mit jen kabinku je naprosto skvele a setri hodne casu. ale zase v EU s kabinkou cestuji uplne vsichni a biny je fakt nepobiraji. a mne… Číst vice »
Právěže ne každý je prasátko, tak chce nějakou tu zubní pastu, deodorant a podobně právě v příručáku. Nevím jak dlouhé lety běžně lítáte, ale já mám rád tyto věci k dispozici – zejména když celková doba letu včetně transferů atakuje hranici 24h. Už se mi také stalo, že jsme v Amsterdamu nestihli poslední let do států a skončili jsme na noc v hotelu bez odbaveného zavazadla a pokračovali až druhý den ráno. Jasně, když létáte krátké P2P lety, tak je to jedno.
Vždy se maximálně snažím nesverovat zavazadlo mimo svůj dohled… Pak se ho nemusíte dočkat a zdržuje to (fronta navíc na přepážce a pak čekání po příletu ve stresu, zda nebude rozbité a zda vůbec dorazí…
Zavazadlo s sebou jen opravdu výjimečně, kdy člověk opravdu využije víc věcí…
Je potřeba se tím nestresovat a brát věci tak, jak jsou a stanou se. A když už vyjímečně nastane problém, vidět to i z té lepší stránky – třeba si za rozbitej kufr koupit za peníze aerolinky novej, lepší, krásnější… 🙂
Nevim jak u ktere aerolinky, ale minimalne u tech co jsem to zazil to takhle nefungovalo 🙂 V Praze nahlaseno rozbiti, predano smluvnimu partneru aerolinky. Za rozbity kufr mi 2x davaly novy a 2x probehla oprava meho puvodniho. Smluvni firma sice ma dobre logisticke sluzby, ale bud to odvezou/opravi/privezou v pripade drazsiho kufru, nebo daji novy ve stejne cenove hladine dle jejich odhadu (zejmena u levnych kufru). Zazil jsem oboje a oprava byla paradoxne lepsi nez novy nepouzitelny kufr dle jejich vyberu, ktery neslo ovlivnit a byl to nejaky totalni tesco sunt. Tak si nejsem uplne jist, jestli je to… Číst vice »
Souhlas, i týden v Irsku nebo nějaké cca 4 denní výlety se dá vždy jen s batohem. Ono když člověk má jen batoh, tak se s ním nemusí tahat při přesunech je to i pohodlnější.
Samozřejmě v případě auta a potřeby třeba druhých bot nebo nejet jen v outdoor oblečení, ale I trošku kulturně už může být problém se narvat jen do baglu…
Nemyslím tahat půl domácnosti, ale už třeba mít vlastní šampon a nemít před odletem cvičení že základů alchymie a nacpat si to do nějaký menší lahvičky.
V rozumných částech Evropy je odbaveneho zavazadla zpoždění minimální – do 5 minut. To fakt nevadí ani na služebních cestách.
Souhlasím. Tahat na dovolenou celou skříň, to je prostě nemoc. Já používám poslední dobou jen přiruční zavazadla a jsem spokojen. Z velkého kufru člověk stejně polovinu věcí nepoužije, jen má tu jistotu co kdyby.
A navíc při rychlých přestupech třeba v Bergamu nebo v Barceloně, je to ideální řešení.
PetrN
9 měsíců
Transavia vždycky bývala lepší low cost, někde mezi běžnou aerolinkou a low costy. Tímhle se bohužel zařazuje na seznam čistého ultra low costu. Škoda.
Popravdě se zavedení poplatku nedivím, v Nizozemsku musí od letoška platit téměř 30 euro na pasažéra tzv. Air travel tax a udržet tak atraktivní ceny je čím dál těžší. Tím, že zavedou poplatek za příruční zavazadlo, můžou zachovat alespoň částečně výhodné ceny pro ty, co cestují na lehko.
Od 14.2 se zavazdlem zdarma konci i Pegasus.
Zavazadla se dávají do přihrádek nad sedadly resp. do zavazadlového prostoru dole KVŮLI BEZPEČNOSTI, ne kvůli vylepšování ekonomické situace dopravce. Nechtěli by ještě vybírat extra poplatek za připoutání se…???
no zrovna jsem si to měřil,myslím tedy ten rozměr zavazadla a jsem v klidu…i podle nových rozměrů se v pohodě vejdu do limitu.Nicméně bych neměl problém si pár éček v případě nevyhovujících rozměrů zaplatit
A není to stejné jako u Ryanair nebo u Wizzair. Prostě normalizace, kterou určuje lídr trhu Ryan.
Tak zaplať pánbůh, jen víc takových dopravců. Konečně budou overhead biny zase sloužit k tomu, k čemu byly původně určeny. Bundy, kabáty a drobná příruční zavazadla a ne kufry na týdenní dovolenou. A u Transavie už cca před dvěma lety švagr platil poplatek za to, že mu garantovali zavazadlo na palubě. Let z Paříže byl úplně plný a půlka palubních zavazadel šla stejně dolů, takže pro společnost žádný výdělek, jen zdržení. A výsledná cena letecky byla téměř stejná, jako moje, s odbaveným kufrem.
Naopak je nepraktické čekat u pásu na vyjetí zavazadel, pořádná loterie. Než si platit odbavené zavazadlo (ještě si budu dobrovolně oddělávat kufr, balit do fólie…), chodit do fronty na check-in, tak si stejně zabalím 10 kg do carry on a dalších 5 kg bude pod bundou a nazdar.
Každopádně uvidíme, co udelá EU s minimálním rozměrem carry-on, to bude zajímavější.
Řešením je provázat celou Evropu vysokorychlostní železnici (stavěnou na evropské úrovni, protože jinak Správa železnic u nás zase zaspí a Česko to objede) a vykašlat se na letadla, ve vlaku mě nikdo neomezuje velikostí zavazadla a nebo jejich počtem (nebo možná jo, ale ne nijak výrazně).
Vysokorychlostní železnice je sice fajn, ale bohužel nikdy vám nezajistí takové přímé a efektivní propojení měst a regionů, jakého je schopna letecká doprava.
Tak tyhle vlhké sny vizionářů – nejtvrdšího jádra příznivců železnic jsou úsměvné 🙂
Cesku se to jako vzdy vyhne… uz ted je to dalnicni skanzen, bude to tak i s zeleznici.
Dotaz pro zkušenější cestovatele: Je rozdíl v úzkotrupých letadlech v kapacitě boxů na kabinová zavazadla? Nelétám tak často, a kvůli rychlosti pokud možno jen s „osobní taškou“ (batohem). Matně si vzpomínám, že v některých letadlech se do boxů vešla palubní zavazadla bokem na výšku, zatímco v jiných musela ležet. V prvním případě bylo nastupování celkem v pohodě, zavazadla nacpali do boxů skoro všichni, i když šlo o hustě rozmístěné řady sedadel a někteří očividně překročili povolený rozměr. V druhém případě nosila posádka kufry sem a tam při hledání posledních volných míst, a stejně muselo hodně palubních zavazadel do zavazadlového prostoru… Číst vice »
Jasne ze jo 🙂 rozdil mezi Airbusem a Boeingem (a320x737) obecne nejak zasadni neni, ale zkuste srovnat treba biny mezi 737 a nejakym CRJ ci Embraerem – tam jedna kabinka zabere misto pomalu nad ctverici sedacek.:)
A pak v te “zabagazovanosti” hraje roli, co je to za let a kam vede a jaky typ cestujicih na danem letu (v dane denni dobe atd) prevazuje – jiny podil lidi s kabinkama bude na low cost letu nekam do Bergama, a jiny podil bude na nejakem feederu, pokud tam budou prevazovat lidi, co nekam pokracuji dalkovkou na druhy konec sveta.
Měl jsem na mysli právě letadla z rodin A320 a B737. Jinými jsem za posledních 20 let snad ani neletěl.
Tak mi to nedalo a hledal jsem v archivu fotek a palubních lístků, co to mohlo být za stroje. Nejspíš šlo o A320-100 (se zavazadly na výšku) vs. B737 MAX 8 (zavazadla na ležato). První od AirFrance, druhý Norwegian.
Ale budu rád, když sem někdo doplní praktické a konkrétní info i k dalším typům 🙂
Biny pro kufry na „vejšku“ má i Boeing. Záleží na tom, co si aerolinka obedná – má je i jako retrofit pro již vyrobené MAXy a NG, pokud byly vyrobeny s normálními biny.
V případě airbusu je to stejné – záleží na aerolince, kteoru variantu si vybere, případně jestli už vyrobená letadla „retrofitne“ na nové biny.
Boeing tomu říká „Space Bins“ , Airbus tomu říká tuším L bins.
Rozdíl v počtu kufrů je pak dost zásadní – třeba u 737 – 800 (a MAX 8 ) je rozdíl mezi počtem kufrů 118 (klasické biny) a 178 (space biny).
V Embraeru LOTu se nám stalo, že letuška musela požádat cestující s příručními kufry, jestli by je nemohli odevzdat aby je dali do zavazadlového prostoru. A to v době, kdy jsme už stáli nastoupení před letadlem. V těchto miniletadlech je to velký problém, nevlezou se už ani pod sedadla…
Já si beru carry on a ještě schovám pod bundu pořádný batoh. Většinou si potřebuju brát víc věcí a zatím mi to z nějakých 100 letů odhalili jen jednou, kdy mi pak carry on odbavili zadarmo na gatu 🙂
Jee, vy jste vtipný. To je ale sranda
A kvuli takovymhle picusum jsou tyto absurdni poplatky…
Jako ze bez jedincu, co se snazi ofixlovat pravidla kufru, by se za kufr neplatily poplatky?
Bud mi neco unika, nebo se v tom skryva nejaka rafinovana specialni logika …
Unika ti toho vic, treba elementarni slusnost a zdravy rozum. Uz aby na tebe byl ban.
Nevím, kdo tady použil výraz pi**s
Nejde o jeden jediný příspěvek, ale jeho komentáře o měření přirození, neustálé urážení všech kdo nesdílí názor toho všude-všechnobyla a vyvracení podložených faktů a další.
Prostě je toho více, to že jsem užil tento název, který vystihuje uživatele, co se netají tím, že podvádí je nemístné, ale vystihující. Omlouvám se.
Nemusíš se mi omlouvat, stejně se jenom bojíš banu hrdino 😉
Slušně prosím
Problém s kapacitou overhead binov neexistoval kým aerolinky samé nezačali ľudí tlačiť do carry-onov spoplatňovaním odbavenej batožiny. Realita je taká že keď sa za ňu neplatí, počet carry-onov v kabíne prudko klesá. Ešte v lete 2021 keď som s nimi často lietal mali SAS na vnútroškandinávskych letoch odbavenú batožinu zadarmo a bola to ťažká pohoda, ľudia boli naučení si kufor odbaviť a boarding prebiehal bez problémov. Potom to spoplatnili a stal sa z toho rovnaký bordel ako na európskych letoch. Osobne ma carry-on allowance až tak nezaujíma, ak nejde vyložene len na jednu, možno dve, noci tak si kufor odbavim,… Číst vice »
Přesně tak. Bylo by zajímavé za stejně velký bágl chtít stejnou cenu, ať už je v kufru, nad hlavou, pod sedačkou nebo jenom mám plné kapsáče a několik vrstev oblečení.
Mimochodem není nucení do báglů pod sedačkou i proti bezpečnosti? Kam se dneska dávají plavací vesty?
Ty jsou taky pod sedackami 🙂
Nicmene rozmery (oficialni) te podsedackove bagaze jsou dane tak, aby se clovek k veste dostal a bez prekazek vytahl.
Otazka ovsem nastava, jak by to fungovalo u nekterych jedincu “povzbuzenych” instagramovymi radilky na tema “jak do maleho prirucaku narvat almaru a nebyt u toho chycen”.
Ale třeba Ryanair dokáže v hodně vysokým procentu fungovat tak, že toho všichni sebou mají tak málo, že to v pohodě dají všichni nad hlavu. U spousty tras je výběr s kým letět a tam kde není, si každej poskládá tu letenku přesně jak mu vyhovuje a za to pak zaplatí. Osobně v tom problém nevidím. Může se pak stát, že při nakupovacím výletu do Londýna je jasně nejlepší volbou British Airways v business třídě.
Tak tá proposition BA v biznise je teraz absolútne skvelá. Väčšinou doplatok okolo 100€ one-way, pričom ak človek chce odbavenú batožinu (čo ako píšem, ja vždy chcem) tak ten rozdiel klesne niekde okolo 80€. Tam už to zmysel rozhodne má pokiaľ človek nemá OW status (ak ho má a rozdiel je len v on board experience tak je to na hrane, ale keď sa v tej cene zahrnie aj prioritné odbavenie, bezpečnostná kontrola a lounge access, nie je o čom). Ja to mám teraz tak paradoxne že lietam najmä s lowcostami, ale Londýna jedine s BA v J 😀
K diskuzi o odbavení /neodbavení : Jednoznačně je lepší mít batoh sebou. Např. při přestupu nemusíš z letiště,vodu si nebereš na letišti,kufry obvykle 10-15 min zdržení, věci máš u sebe …
K poplatku: Cena letenky ve vyhledávači se řadí bez dalšího. Čím je nižší, tím líp, takže to jen dobře vypadá, jiný důvod to nemá… chceme stejný nebo víc prachů s nálepkou Armády spásy…. vždyť my to vlastně děláme zadarmo 🙂 ….
Jej, nechtgěl jsem se k tomu už vracet – ale když jste to načal – vodou člověk přece nemyslí vodu (kterou si vždycky někde natočí), ale o drogerii kterou sebou většinou tahá.
A přestup? No, pokud někdo přestupuje a nemá rezervaci na jedné letence, tak si brát odbavený kufr je „malinko“ opruz. O tom žádná.
Samozřejmě záleží… já mám malá balení. Legendární bylo protáhnutí litru domácí slivovice v dvaceti lahvičkách z lékárny jako roztok do kontaktních čoček 😀 …. jen v PRG to otevřel, přičichl, usmál se a šlo se, ostatním Berlín,Kaunas,Turku to vůbec nebylo divný těch dvacet lahviček….
Storku o tom jak jsem se v Mexico City dostal na gate na let do Guatemaly bez kontroly vstupem pro zaměstnance s petlahví slivovice v ruce dávám k lepšímu.
Nebylo by od věci, aby byl alespoň v Evropě stanoven nějaký minimální rozměr zavazadla v ceně letenky, klidně ať je to těch 40 x 30 x 20, kdo chce, může nabídnout i více, ale ať to minimum platí pro všechny aerolinky.
Jinak se za chvíli dostaneme na velikost krabičky od cigaret.
EU už o něčem takovém mluví …
Při letech po Evropě jsem si ještě nikdy za žádné zavazadlo nepřiplácel. Batoh na záda v ceně letenky na 4 noci stačí, nevím proč mají lidi potřebu s sebou tahat tolik věcí 😀. A opravdu to není „miniaturní“ batoh, můj o něco přesahuje rozměr hloubky, ale dal by se při kontrole zmáčknout, takže žádný problém. Jinak rozměry splňuje a všechno se mi tam vejde. Navíc mě ještě nikdy s batohem na zádech ke kontrole nevybrali. A v letadle ho nedávám pod sedačku, abych měl místo na nohy, ale normálně do binu a taky se vždy vešel.
To neni o potrebe sebou tahat tolik čveci, to je o pohodli.
I kdyz sebou taham neco velikosti maleho prirucaku, nechavam si ho odbavit, neb se s tom clovek nemusi tahat, neprudej na security, atd.
Jo? Jakože je pohodlnější jít na odbavení, tam dát zavazadlo a na příletu nenutí rovnou ven z letiste, ale čekat na výdej zavazadel ? Ale no tak, to fakt není pohodlí 😀 I když u vás mě ty letecké nesmysly a pohádky už ani nepřekvapuji 😀
Tak odbavení je věc pár minut, a vyzvednutí taky pár minut… a za to pohodlí nemuset balit vodu do pytlíků, na security pytlíky vyndavat a pak zase zandávat, tahat ho po letisti, pak po letadle, v horsim pripade i hledat kam do binu ho dát, protoze nekdo se skorepinou uz zabral binu…
ano, je to vyrazne pohodlnejsi.
Asi jste nikdy nikam neležely když zvládnete tvrdit, že vyzvednutí zavazadel je na pár minut 😀 Nezřídka kdy na zavazadlo čekám klidně půl hodiny, když sectu cestu na reclaim, čekání, než vůbec zavazadlo přijede atd 😀 A tekutiny? To nevím, co máte za obsesi v letadle převážet za tekutiny, mi stačí max voda a zbytek si kdyžtak obstaram v destinaci, rozhodně k vůli tomu nebudu ztrácet čas na letišti čekáním na zavazadlo. Nezlobte se, ale jak vás tu čtu, přijdete mi jako někdo, kdo si tu hraje na něco, co není, konkrétně na air travellera. Protože těch hovadiny a nesmyslů,… Číst vice »
Půl hodiny? Nezřídka? I vy kecko – ale dobře, budu se tvářit, že vám to žeru.
No, ne každý je prasátko, a bere si sebou nějakou tu zubní pastu, deodorant a podobně. A tohle si fakt v destinaci kupovat nechci. Proč bych to dělal? a pak to tam nechávat, protože co s tím?
Nemluvě o tom, že zkuste říct manželce, že si má svý nesmysly kupovat až v cíli … jo aha, to byste ale musel nějakou mít. Třeba budete, až se budete trošku mýt.
Hele, fakt si chcete začít poměřovat pindíky o tom, kdo má kolik nalítáno? Klidně můžem.
Mám přítelkyni, ty osle( nazval bych tě i jinak za to, jak si mě tu dovoluješ soudit, aniž by si mě znal, ale jsem slušný a dodržují pravidla webu), a nikdy jsme neměli problém se zabalit do příručaku do letadla. A to včetně tebou popsanych věci, že 🙂 Moje přítelkyně holt nepotřebuje tahat nesmysly, jednoduché. Zubní pasta lze v pohodě provést v příručaku, jelikož je pod limitem tekutin, což pokud nevíš, tak opravdu nejsi air traveller 😀 O tom, jaké donebevolajici hovadiny tu píšeš svědčí krásné poměr palci nahoru a dolů, být tebou, už se fakt dál nezteapnuji. Ano, výdej… Číst vice »
Tohle přece není o tom, jestli se něco někam vejde, nebo nevejde. Řeč je o tom, že pro mě je prostě opruz muset tu pastu (i když se vejde třeba do deseti limitů) balit do pytlíku, pytlík pak na security vyndávat, zandávat, a kdesi cosi.
20-30 minut na výdej zavazadel? tak určitě 😀 pohádka dobrá.
Každej at si cestuje jak chce, klidne si lítejte s příručákem, já vám to odbavený zavazadlo taky nevnucuju.
Normálním lidem zase přijde vopruz jít na odbavení a pak na reclaim a ještě za to platit. Ve srovnání s tím je balení do pytlíčků opravdu selanka
No, pokud bych musel za odbavené kufry platit, bylo by to o něčem jiném, a ryska váhy plus/mínus by byla „někde jinde“.
Naštěstí za ně platím v minimu případů.
Přestaňte lidi soudit podle sebe. Pohodlnější je opravdu zavazadlo v klidu odbavit, neřešit žádné sáčky a podobně (kvůlí hygienickým prostředkům, lékům atd.) Handrkování se se zavazadlem v kabině je opravdu otřesné.
Dobrý den, nastudujte si laskavě pravidla diskuze. Toto je současně poslední varování před blokací.
Pardon, nechal jsem se unést.
To je ulet …
Zubni pastu a podobne normalne protahnete securitoy. Predpokladam ze noteboik/tablet dolu neodbavujete, tak ho stejne musite z nejakeho zavazadla vyndavat, ten pytlik s kremy je jen jedna vec navic.
Navic uz jsou letiste, kde to ani neni treba vyndavat
Ad odbaveni. Pokud nemate status u dane aerolinky, nebo nemate listek s prednostnim odbavenim, tak si muzete celkem pockat, zvlast v destinaci, ktera neni jeji hub. Cekani na vydej taky nebyva na spouste mist par minut, ale spis nekolik desitek minut. (Praha je v tomle vcelku svizna, ale treba v Amsterdamu jsem pod pul hodiny za posledni rok nedostal)
on Air Traveller nejspis opravdu moc nalitano nema, nebo lita jen nejake idealni letiste porad dokola. PRG letiste je malo vytizene a vydej kufru celkem rychly. ale 15–20 min si clovek obcas pocka (nepocitam chuzi z letadla ke karuselu). pak je treba letiste ALG, kde prichozi kufry asi rentgenuji nebo co, po davkach, a tam je hodina cekani standard. na YYZ se zase na jeden karusel sypou kufry z nekolika letu. totalni maglajz. moct mit jen kabinku je naprosto skvele a setri hodne casu. ale zase v EU s kabinkou cestuji uplne vsichni a biny je fakt nepobiraji. a mne… Číst vice »
Jj, 79 ruznych letist pri vic jak 400 letech, vsechna – to je jako vyhrat v loterii. Takze super, nestezuju si, doufam ze to bude trvat i nadále.
Právěže ne každý je prasátko, tak chce nějakou tu zubní pastu, deodorant a podobně právě v příručáku. Nevím jak dlouhé lety běžně lítáte, ale já mám rád tyto věci k dispozici – zejména když celková doba letu včetně transferů atakuje hranici 24h. Už se mi také stalo, že jsme v Amsterdamu nestihli poslední let do států a skončili jsme na noc v hotelu bez odbaveného zavazadla a pokračovali až druhý den ráno. Jasně, když létáte krátké P2P lety, tak je to jedno.
Vždy se maximálně snažím nesverovat zavazadlo mimo svůj dohled… Pak se ho nemusíte dočkat a zdržuje to (fronta navíc na přepážce a pak čekání po příletu ve stresu, zda nebude rozbité a zda vůbec dorazí…
Zavazadlo s sebou jen opravdu výjimečně, kdy člověk opravdu využije víc věcí…
Je potřeba se tím nestresovat a brát věci tak, jak jsou a stanou se. A když už vyjímečně nastane problém, vidět to i z té lepší stránky – třeba si za rozbitej kufr koupit za peníze aerolinky novej, lepší, krásnější… 🙂
Nevim jak u ktere aerolinky, ale minimalne u tech co jsem to zazil to takhle nefungovalo 🙂 V Praze nahlaseno rozbiti, predano smluvnimu partneru aerolinky. Za rozbity kufr mi 2x davaly novy a 2x probehla oprava meho puvodniho. Smluvni firma sice ma dobre logisticke sluzby, ale bud to odvezou/opravi/privezou v pripade drazsiho kufru, nebo daji novy ve stejne cenove hladine dle jejich odhadu (zejmena u levnych kufru). Zazil jsem oboje a oprava byla paradoxne lepsi nez novy nepouzitelny kufr dle jejich vyberu, ktery neslo ovlivnit a byl to nejaky totalni tesco sunt. Tak si nejsem uplne jist, jestli je to… Číst vice »
Tohle bylo u Air France, po výstupu v NUE utržený kolečko, vyreklamovaný přímo na místě a za asi měsíc na účtě asi 200 euro .
Nikdo neřešil, co to bylo za kufr, jaká byla jeho cena, do jaké míry to bylo opravitelné.
Dobrej deal.
Souhlas, i týden v Irsku nebo nějaké cca 4 denní výlety se dá vždy jen s batohem. Ono když člověk má jen batoh, tak se s ním nemusí tahat při přesunech je to i pohodlnější.
Samozřejmě v případě auta a potřeby třeba druhých bot nebo nejet jen v outdoor oblečení, ale I trošku kulturně už může být problém se narvat jen do baglu…
Nemyslím tahat půl domácnosti, ale už třeba mít vlastní šampon a nemít před odletem cvičení že základů alchymie a nacpat si to do nějaký menší lahvičky.
V rozumných částech Evropy je odbaveneho zavazadla zpoždění minimální – do 5 minut. To fakt nevadí ani na služebních cestách.
Souhlasím. Tahat na dovolenou celou skříň, to je prostě nemoc. Já používám poslední dobou jen přiruční zavazadla a jsem spokojen. Z velkého kufru člověk stejně polovinu věcí nepoužije, jen má tu jistotu co kdyby.
A navíc při rychlých přestupech třeba v Bergamu nebo v Barceloně, je to ideální řešení.
Transavia vždycky bývala lepší low cost, někde mezi běžnou aerolinkou a low costy. Tímhle se bohužel zařazuje na seznam čistého ultra low costu. Škoda.
Popravdě se zavedení poplatku nedivím, v Nizozemsku musí od letoška platit téměř 30 euro na pasažéra tzv. Air travel tax a udržet tak atraktivní ceny je čím dál těžší. Tím, že zavedou poplatek za příruční zavazadlo, můžou zachovat alespoň částečně výhodné ceny pro ty, co cestují na lehko.
No jo no, to je zas důsledek té hnusné zhovadile zelené politiky. Snad greenwashing a ekohnupi dostanou v následujících eurovolbach tvrdý direkt
Tak ono, kdyby k letectví byla reálná alternativa v rámci sítě rychlovlaků, tak budiž.