Zdarma jen batůžek pod sedačku. Ryanair zpřísní pravidla pro zavazadla
Boeing 737-800 společnosti Ryanair v Brně. Foto: Letiště Brno
Největší evropská nízkonákladová společnost Ryanair mění od listopadu výrazně podmínky pro přepravu palubních zavazadel. Zdarma bez jakýchkoliv poplatků půjde na
Pod sedadlo se dá narvat i baťoh 55x40x20, což byl původní povolený rozměr.
Nejsem zastance priplatku a dalsich nesmyslu, ale tady Ryanair chapu. Letos jsem s nima letel uz zhruba 15x a nejen ze svych zkusenosti, ale i od palubniho personalu jsem se dozvedel, ze se neco bude muset zmenit. Nyni totiz naprosta vetsina lidi mela svuj druhy kufrik k odbaveni az pri nastupu do letadla, kdy se s voziky muselo cekat nez nastoupi posledni cestujici, mezitim pozemni personal snasel vsechny kufry z nastupniho mostku dolu do voziku, pak je museli popovezt o kousek dal a zacit je skladat do letadla. V praxi uz letusky mely dokoncenou bezpecnostni prezentaci, pomalu uz zacinaly prodavat… Číst vice »
S Ryanem jsem zatím skoro vždycky nastupoval v Priority Q, pokaždé jsem si to koupil, protože když jsem byl mezi prvními v letadle, tak jsem vždy batoh umístil do zavazadlových schránek. Až jednou v Budapešti jsem takhle nastoupil, zase s batohem a pak začali přicházet další cestující, kteří byli skoro všichni vybaveni pevnými kufry, takže je pak už nebylo kam schovat, tak stevardi začali vyhazovat batohy cestujících ze schránek s tím, že si je máme dát pod sedadlo. Let do BCN jsem pak přetrpěl s koleny na uších a zařekl jsem se, že jsem s FR letěl naposledy. Takže ta… Číst vice »
No oni prave na konci lonskeho roky kvuli tomu, ze vsichni meli kufry a byly problemy jak pisete, zavedli pravidlo ze pouze lidi s Priority si muzou vzit kufr na palubu a zbytku se zdarma pri nastupu odbavi a pujde dolu do prostoru pro zavazadla a na palubu jen s batuzkem/kabelkou. Na palube byla pohoda a na muj batuzek bylo nahore misto snad uplne pokazde, ale pri nastupu zacaly problemy s odbavenim tech kufru u nastupu, viz. vyse, a proto prichazi tedka s timto omezenim. A mam pocit, ze nebylo moc jinych reseni.
Řešením bylo omezení po vzoru starších regulací Wizz. Jednou v Katovicích, ačkoli jsem letěl jenom do Varšavy LOTem, byl můj batoh před security automaticky vybaven visačkou Wizz Cabin Approved. Měkký obal rozumných rozměrů na palubu, skořepina do podpalubí nebo za příplatek – neumím si představit lepší řešení.
To se dá okecat rúzně, ale je fakt, že to nepovede k omezení zavazadel na palubě, ale je to jenom snaha o zvýšení tržeb. Pokud se to ale chytne, bude následovat kopírování tohoto modelu i u dalších LC a posléze i běžných společností. Každé € navíc je pro ně v tomto ohledu přínosem.
To jsou zase kecy, že to omezí zpoždění při nástupu do letadla. Fakticky to nepovede ke snížení počtu příručních zavazadel, jenom Ryanair zinkasuje peníze za jejich převoz. Odbavení zavazadla do nákladového prostoru bude určitě ještě dražší, takže kdo bude potřebovat, stejně si dokoupí jenom malé zavazadlo na palubu. Tudíž opět budou problémy s uložením zavazadel na palubě a letadla budou dál vesele nabírat zpoždění. Ale pan O’Leary bude zase o nějaké to euro bohatší.
Já bych začala platit i za to, jak jsem oblečena. Já třeba létám jen v negližé a platím max taxy, takže za mě ok.
Měli by zavést příplatek za obezitu, třeba za každý kg nad 80, příplatek v poměrné výši ceny letenky.
proc jen nad 80kg? ja bych zavedl pausal za sedacku a pak za kazdy kilogram hmoty na palube, lhostejno, zda je to hmotnost cloveka, prirucniho kufru, odbaveneho kufru, satu, nebo kabelky…
nemělo to být třeba od 92kg? ale váha není obezita, já třeba nejsem obézní a vážím přes 90. Horší je kdo je šírší a zavazí do vedlejšího sedadla, protože s ručkou se tam nevleze.
To je panečku cestování hodné 21. století.