Zdarma jen batoh pod sedačku. Další aerolinka zpoplatňuje větší zavazadlo na palubě

Boeing 787 společnosti Norwegian Air Shuttle. Foto: Jørgen SyversenBoeing 787 společnosti Norwegian Air Shuttle. Foto: Jørgen Syversen

Letecké společnosti zjišťují, že palubní zavazadlo může být dobrým zdrojem příjmů. Norwegian Air Shuttle jsou dalšími aerolinkami, které zpoplatňují batoh

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ondra

Nějak jsem nepochopil o tom „pod sedačku“. Letěl jsem teď s Ryanairem a všechna zavazadla musela nahoru do úložných prostor, pod sebe si je dát nesmíte, pokud nejde vyloženě o nějakou minikabelku.

Lkprak

No a já jsem díky tomu zjistil, že mi na týdenní dovolenou stačí i ten malý batůžek 😁

EM*

Dejte tomu tak 2-3 roky a zpoplatní cokoliv většího, než je peněženka 😀

Adrian

Tak na něčem se vydělávat musí…
A když to funguje u konkurence, tak by byli hloupí, kdyby do toho nešli taky.
Už i třeba LOT prodává letenky na dalkovky jen s přiručákem. Ale to už dnes v podstatě dělá kde kdo.

Jen tak

tak si tomprecti jeste jednou.

clanek je o tom, ze norweigan uz zpoplatnil i prirucaky.

Adrian

Myslel jsem to jinak, ale je fakt, že jsem to blbě napsal 🙂

PetrN

Tohle už dávno dělají i klasické aerolinky, jmenovitě např United na lince Praha-Newark 🙂

GPGP

Ať už konečně vývojáři udělají fajfku na svých apkách, aby si člověk mohl férově vybrat správného dopravce rovnou a nemusel pak doplácet i za zavazadlo na palubu.
A proč rovnou nevybírat poplatek za nadváhu pasažéra, hubený narkoman by značně ušetřil a člověk co nedbá na zdravý jídelníček by si příplácel 🙂

Jirka B.

Souhlas! A „nejlepší“ jsou takové dementní vyhledávače, které vás pošlou jednou společností i s kufrem, abyste měl jako přestoupit na nějaký lowcost bez ničeho. To je pak překvapení … jako by nešlo zadat cestuji odtud / tam / datum / počet cestujících / s kufrem nebo bez / garantovaný přestup ano nebo ne ….

nicky

Jsou i aerolinky které pasažéry i bagáž zváží a podle toho cenu letenky účtují. Jsou výrazně dražší.

Jirka B.

Jo, někde v Karibiku, ale já reaguji na skutečnost, že tady máme vyhledávačů pomalu více, než leteckých společností, ale vyznat se v tom nedá. Ať si má aerolinka podmínky jaké chce, to nerozporuji, jejich bussiness – jejich pravidla, ale taky bych chtěl, abych nemusel sáhodlouze zkoumat co z nějakého vyhledávače vyleze za paskvil. Tady je třeba reagovat na výmysly aerolinek a dát cestujícímu více možností.

Nicky

Tohle asi nevyjde, ale za mě by mohla třeba EU stanovit alespoň minimální rozměry palubního zavazadla které musí být již zahrnuto v základní ceně letenky. Takto se to liší sice jen o pár cm, ale pokud má někdo pevné zavazadlo může to být problém a kupovat kufr pro každou aerolinku jiný je také hloupost.
Já třeba na cestách používám i 5-6 různých aerolinek a než dokupovat odbavená zavazadla vyjde levněji cestovat pouze s malým příručním a věci koupit až na místě a nepotřebné zase po cestě vyhazovat.

Piere

aha tak ono je to zdravém jídelníčku… a co třeba podle smradu, nebo IQ? Co takhle velikost bot nebo síla brýlí? nebo podle objemu plic, počtu chlupů, pak by plešatí měli výhodu.

Petr

U Ryana ani Wizzu mi nikdy nikdo batoh nekontroloval. Personál jde vždycky jenom po kufrech. Vozím větší bágl a počítám s tím, že holt zaplatím pokutu, když mě někdy chytnou, pořád se to vyplatí víc, než to zbytečně předplácet dopředu.

Romana

Staci rict

JIndra

Máš pravdu. Jdou po kufrech. Asi proto, že ve frontě přímo křičí „zkontroluj mě“. Byl jsem už několikrát svědkem přeměřování kufrů v kleci lidem s přednostním nástupem. A taky doplatku tuším 50 €, když se tam nevešel. To zabolí.
Batoh na zádech často téměř splývá s oblečením. A i ten větší narveš v letadle pod nohy. A než platit pokutu, možná ho silou natlačíš i do té měřící klece. 🙂

Lukáš

Pro setrilky je v pripade problemu vzdy mozne z batohu neco vyjmout a oblect na sebe, pripadne strcit do kapes a batoh trochu splasknout 🙂

Tom

To je mrzuté. Tak to bývalá příjemná společnost. Chápu, že se musí dostat do plusu.

Jirka B.

Paradoxem je, že pokud se dnes nějaká letecká společnost takto nechová, tak je označena za „staromódní“ a jde do kopru. Je to takové debilita dnešní doby, kdy řada lidí už jsem automaticky na raynair.com, nebo wizzair.com a už je vůbec nenapadne zkontrolovat třeba weby klasických společností, jestli tam není něco za podobnou cenu, nebo lehce dražší, ale už s kufrem. Já takhle vloni koupil letenku na Tenerife za 5300 zpáteční z VIE se Swiss + Edleweiss (tzn. kufr + svačina a oběd) ale kolega, který měl plnou hubu keců o tom, jak lítá pouze s „lowcost“ ji pak kupoval za… Číst vice »

Dan

Swiss mám rád. Letěli jsme dvakrát Valencii s krátkým přestupem za zhruba 3 tisíce zpáteční včetně kufru i občerstvení.

Adam H

Budu se opakovat, ale lowcost není vždy ten nejlevnější. Někdy vás BA může na Heathrow vyjít levněji než Ryan na Stansted. A to nemluvím o času. Ale to hodně lidí nechápe. Pro některé je lepší se nechat vysadit 50 km od Paříže, než letět dráž přímo do Paříže. To že si musí koupit navíc bus (a pekelně drahý), na cestě stráví minimálně 2 hodiny navíc každým směrem, … ale za ty 4 stovky ušetřené na letence to určitě
stojí 🙂

Nicky

U lowfare + není výběr místa zdarma, ale je již obsažen v tom příplatku 30 euro oproti lowfare.