Zbytečná výluka u Olomouce? Provedli jsme více prací, než jsme plánovali, odmítá SŽ kritiku
Křižování jednotek 646 v Příkazích. Foto: Martin Kašpar
Výluka se na trať na Hané vrátí opět v červnu.
Výluka se na trať na Hané vrátí opět v červnu.
Senice nástupiště je pro důchodce naprosto nevhodné …je naděje na lepší časy ?
Tohle zmnožování výluk je opravdu problém. SŽ je ale státní úřad a tedy bez setrvalého tlaku své postupy nezmění. A ten tlak nastává až nyní. Domnívám se, že za pár let se to dít přestane.
a cetl jste co je pricinou druhe vyluky?
Možná je to dobře. Ještě by je napadlo dělat nástupiště pro ty „nízkopodlažní“ GTW na fotce.
je mi záhadou jediná věc…proč celou akci neposunuli? když stejně dělali jiné věci, než byly plánované, tudíž to museli přesunout z jiného termínu…a tedy nebyli ničím nuceni to dělat.
pokud ovšem stav tratí nebyl na zastavení provozu, coz zapomněli sdělit…
No třeba proto, že na daný termín měli uzavřenou smlouvu s externím dodavatelem …. tomu by třeba museli zaplatit smluvní pokutu apod.
ale sami říkají, že udělali daleko víc než bylo v plánu. tak jak to vlastně bylo..?
V plánu byly nastupiště a častečná oprava tratí. Udělali častečnou opravu trati plus další uprávy tratě, které měly dělát později.
Častečně plán s předměty prioritnější opravy udělaly. Tak nevidim důvod to odsouvat.
Další věc je pokud naplánuji výluku, tak to mám zavedene v „systemu“ , počita se s tím (zrušení na poslední chvili ne všchini dobře snesou) , vyhneme se penaliim, a nemusím se zas věnovát náklady na plánování další výluky.
Dobrá správa. Na co sáhne, to zmrvi…..
Proto to je také jen dobrá správa – dobře je ve škole za 3 a na vysoké škole to znamená těsné složení zkoušky (4 tam není).
4 dostatečně, 5 nedostatečně.
Nepřečíst si, že se čeká na vyjádření DÚ a kopat do SŽ? To bu asi ta nedostatečná ze čtení.
Na současných vysokých školách je známek 6, od A do F. Dobře je D, E je uspokojivě, a až F je neúspěšně. 🙂 Tak mají ještě kam klesnout.
V té 17milionové částce na rekonstrukci je započítána i NAD?
Skáza Železnic nezklamala.
Podle všeho proběhla ze strany SŽ oprava trati, jakou svět ještě neviděl 😆
Když jsem nedávno projížděl úsek Ústí n/O – Choceň, a od února SŽ zvládla jen udělat výhybku 2TK-1TK v naprosto nelogickém místě, a jinak nic, o modernizaci ve výh. Dluhonice radši pomlčím, tak by mě tato zbytečná výluka u Olomouce ani nepřekvapila.
To naprosto nelogické místo je výhybna Bezpráví? Aby se zkrátil vyloučený úsek na polovic?
Bezpráví je potřeba, jako by byla potřeba výhyben/odboček i na dalších místech.
Nicméně ta konfigurace je taková divná … rozhodně „dopravnímu myšlení“ zůstává stát rozum nad tím, že na jedné straně jsou výhybky na úžasnou rychlost 60 (spojka 1>2), na druhé na úžasnějších 50 (spojka 3>4) ….
Nepříliš velkorysý člověk by předpokládal, že tam dají – dobře, musíme šetřit – výhybky „jen“ na 80 ….
Otázkou je, jestli tam byla k mání tak dlouhá mezipřímá – spojka na 80 km/h je skoro o 40 m delší, než ta na 50 km/h.
Jako vzdálenost mezi dvěma výhybkami – rozdíl staničení ?
Konkrétně mezi výhybkou 2 a 3 na koleji číslo 1 (spojka 1>2 je ze druhé na první, spojka 3>4 z první na druhou) je podle plánku – údaj staničení 513 metrů ….
Vzhledem k využití jen při mimořádnostech a výlukách a traťové 80-90 km/h už těch 50, 60 nebo 80 km/h zas takový rozdíl neudělá. Spíš by byly potřeba další dvě koleje. Před 10 roky.
Ale zbytečné maření pohybové energie a zase mrhání na rozjezd …. + 1 minuta zpoždění a v Chocni / Pardubicích / Ústí n.O / ČT se nestíhá stanovená čekací doba – další vlak jede za úžasných 114 minut …
Nedávno je kdy a jak často jste tam ráčil jezdit ? Jednou „za uherský rok“ nebo třeba každý týden …..
Nejlepší „čumenda“ na posouzení toho, co se tam dělalo je vždycky z představku posledního vozu, kdy toho vidíte víc než z bočního okna – takže vidíte výkopové práce, opravu propustků, opěrné zdi dlabání děr pro patky stožárů TV, kopání kabelových tras ….. úprava spodku, oprava skal podél trati ….
Ony se ty Dluhonice musí koordinovat jak s výstavbou mostů tamtéž, tak i s modernizací všech čtyř kolejí směrem na Prosenice.
Výsledkem pak je, že stavební postupy jsou poněkud méně přímočaré, než „hop na krávu, už je tele“…
akorát se tam už asi 2 roky jezdí jen po dvou…
Jo a taky svého času jednokolejným provozem z Prosenic do Lipníka ….
V úseku Choceň – Ústí se toho udělalo víc, jak vložení výhybky.
V Dluhonicích že se nic neudělalo? Kdy jste tam byl naposledy??? Viz video z října, a nyní už se jezdí po nové polovině stanice:
https://youtu.be/Hd3f16Vx7-A
Lokální závady geometrické polohy koleje jsou zlo. Nemám rád, když sebou vlak hází úplně zbytečně. Po celé síti. Na koridoru taky jsou. Napoprvé jsem se v Panterovi lekl (Eschede na Moravě….),.ale už to čekám. Sunutý RailJet to v těch místech dělá taky. Na vedlejší trati je to asi nejvíc znát v Regionoze. Takové 842 nebo 843, ale i Žraloci jsou kočáry, které s tím snad počítaly už v konstrukci (měchy, uložení dvojkolí do podvozků atd). Stadlery mi v podobných místech subjektivně připadají malinko tvrdší, ale to může být jen můj dojem. Každopádně ty závady geometrie jdou za SŽ.
Dobře, tak udělali opravu něčeho jiného, když se zaseklo papírování na úřadě na původní akci. To chápu. Jen… podle popisu prací nebyla ta trať v nejlepším stavu. Možná nebyla ani v tom nejhorším stavu, ale čekal bych vyjádření v tom smyslu, že současné práce byly přesunuty z plánované výluky od-do, do které se přesouvají práce zdržené.
Co se týče stavu, odborně to posoudit nedokážu ale jezdím tam pravidelně a musím říct že nějaké úpravy probíhají. Jenže tady mělo jít o vybudování celkem tří nových vysokých zastávek + doplnění závor a rekonstrukce několika přejezdů… Přesně jak píšete jsem čekal že se alespoň vyjádří ve smyslu že byl nějaký problém a práce se udělají tehdy a tehdy… Podle informací byla chyba ne na SŽ ale na straně magistrátu m. Olomouce, který vydával povolení.
Záleží zda na tyto práce už nějaká konkrétní výluka byla naplánována.