umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Letecké společnosti Letectví

Zázrak mezi aerolinkami. Korean Air i přes covid-19 zůstal loni v zisku

Boeing 747 společnosti Korean Air Cargo. Foto: John Murphy / Flickr.com
Boeing 747 společnosti Korean Air Cargo. Foto: John Murphy / Flickr.com
Korejskému dopravci loni pomohla hlavně silná poptávka po nákladní dopravě.

Zatímco většina leteckých společností sčítá za loňský rok své ztráty a dál volá po státní pomoci, mezi největšími aerolinkami na světě je jedna výjimka. Největší korejský dopravce Korean Air loni skončil i přes výrazné omezení provozu v zisku. Pomohla mu velká poptávka po nákladní dopravě a velké úspory.

Vyplývá to ze zveřejněných předběžných výsledků na stránkách firmy, které ještě neprošly auditem. Podle nich Korean Air vydělal 283 miliard wonů (zhruba 4,6 miliardy korun) při při tržbách 6,8 bilionů wonů. Tržby meziročně spadly o 40 %, počet cestujících o 74 %.

Korean Air zachránila hlavně silná nákladní doprava. Objem přepravného zboží loni vzrostl o 66 %, kromě nákladních letadel začal dopravce využívat pro přepravu nákladu i prázdná osobní letadla. Z celkem 159 letadel ve flotile má Korean Air v čistě nákladní verzi 23 strojů.

Firma ve zprávě pro investory uvedla, že do provozního zisku se loni dostala i díky striktnímu omezení nákladů. Pomohl také pokles cen kerosinu. Samotný účetní výsledek skončil loni vysokému zadlužení po započítání úroku v minusu. Oproti roku 2019 ale došlo k jeho velkému snížení.

Korean Air se minulý rok dohodl na nákupu konkurenčních Asiana Airlines, vznikne tak desátý největší letecký dopravce na světě.

Odebírat
Upozornit na
guest
26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
winap

Mimo téma,
THIS IS the moment United
’s Boeing
777-200 (N772UA) with a damaged PW4000 right engine landed safely back to Denver. #UA328
Photos: facebook.com/104563622953080/posts/3727786530630753

Martin Csabo

Jen tak pro info OK-YBA přeletěla do Pusanu kde získá barvy Korean Airlines, více se dozvíte na mém instagramu: aero_martincsabo

poletucha15

Aha takze zarak… OK. Clanek z cervence 2020. „Jižní Korea je dalším státem, která se rozhodla zachránit největšího dopravce v zemi. Korean Air získá od vlády pomoc v hodnotě jednoho bilionu wonů, tedy přes 20 miliard korun. O pomoci informovala jihokorejská státní agentura Yonhap. Pomoc má vláda vydáním pětiletých dluhopisů, u kterých bude garantovat jejich splacení. Dopravce zvažuje ještě také vydání dalších akcií a navýšení základního kapitálu. Firma už získala stejně velkou pomoc v březnu od státní banky. Teď mají peníze putovat ze speciálního záchranného fondu, který má uchránit i další obory jihokorejské ekonomiky. Kromě aerolinek například lodní průmysl.“ Takze… Číst vice »

GPGP

Ano, když vám „neznámý“ dárce pošle 2x bilion wonu a vy tím zachraníte X tisíc pracovník míst, které by jinak skončili na ÚP, dále tím uchráníte část ekonomiky zejména let. dopravy za výrazného šetření nákladů, tak je to fin. výhodnější než „dar“ neposlat, v business se tomu říká win-win metoda 🙂

poletucha15

Ten darce je naprosto znamej a nemam nic proti statni podpore, stejne ani tak jako proti zachovani pracovnich mist. (Paradox co? Kdyz by tu hafo lidi posilalo piloty na pole…)

Ja jen tvrdim, ze tvrdit o spolecnosti ze je v 200 mld zisku, kdyz dostala minimalne 2x bilionovou dotaci je hodne odvazdny tvrzeni.

Uz jen to pokud ty firme poklesli pax o 75% tak se to muselo nekde projevit.

Tomas

Tak řeč je o provozním zisku – a do něj se dotace od státu „na provoz“ nemá jak dostat.

Takže bych to zase tak nedramatizoval.

poletucha15

A na co ta dotace na provoz sla, pokud se neprojevi v provozu?
Mzdy, palivo, najmy, udrzba?

Kam se ty penize ztratili teda? Nemusi bejt nekde vedeny jako vydaje a dolozeny? Pokud ano a firma si z toho zaplati vse potrebne, tim padem tyhle vydaje pak nemusi resit, a tim padem ji ani nesnizuji zisk.

Neni tohle samo o sobe treba lehce zavadejici?
Pokud mam obchod, kde vydelam 50 tisic mesicne, naklady na jeho provoz a zamestnance mam tako 50 tisic a nekdo mi da 50 tisic, ktere pouziju na chod obchodu. Muzu pak tvrdit ze mam zisk 50 tisic?

Tomas

pokud se bavime o provoznim zisku, tak ne – tech 50 000 do nej nevleze, a provozni zisk bude 0

(zjednodusene – provozni zisk je vynosy z cinnosti (tady tedy prodeje letenek) – naklady na provoz (palivo, najmy, mzdy, atd)

poletucha15

priznam se, ze tohle necham na praci novinarum – protoze, by me to samotnyho zajimalo.

Hadam ale, ze ty dva biliony wonu se nikam jen tak nepropadly nebo ne?
Byly na neco pouzity? na uhradu zavazku, sluzeb, provozu, veci – ktery potom nesnizovaly finalni cisla prave o tu hodnotu.

Nebo by ta firma byla 280mld v zisku i za predpokladu, ze by dva biliony wonu nedostala? Tak proc je potom teda dostavala?

poletucha15

OK. Dík za info.

Rossec

Dnes SW 6krát do Egypta, jarní prázdniny v plným proudu a na sjezdovky se nesmí, tak se děti naučí alespoň koupat v moři.

Jan

Trochu nechápu jak to souvisí s tím, že Korean air skončil v zisku…..

Vít Jůza

A nakonec třetí věta od konce prozrazuje, že jsou ve ztrátě …. je -li účetním výsledkem míněn „výsledek hospodaření“.

Tomas

Provozní zisk , účetní zisk, provozní ztráta, účetní ztráta…. ono to sice zní podobně, ale .. každý z toho je … něco úplně jiného.

A provozní zisk za minulý rok? to je … opravdu zázrak.

AirFanda

Dobrá práce aerolinek. Ale je to také výsledek, jak v Koreji zvládli pandemii – dobře organizovaná opatření vlády a zodpovědné obyvatelstvo. Podobné výsledky mají i aerolinky v další „bezcovidové“ zemi, ve Vietnamu. Proticovidová opatření totiž ve výsledku pomáhají také ekonomice. To se ale nesmí bojovat proti opatřením a tvářit se, že pandemie je výmysl jako u nás.

poletucha15

nema to se zvladnutim pandemie zas tolik spolecneho, stejne tak jako „zodpovedne obyvatelstvo“. Nebo si snad myslite, ze v Koreji neni jediny clovek co by opatreni porusoval/ignoroval? Jen Vam ty nase media nikde tech par lidi predhazovat nebudou, jako vsude jinde. Kamoska tam dlouhodobe zije, a svete div se, nazory a fungovani tam jsou dost podobny jako tady. (stejne tak tam najdete lidi na domacich party, stejne tak tam objevi sem tam otevrenej bar s lidma vevnitr) Tenhle cechackej syndrom, kdy si tu predhazujem, jak si za vsechno muzeme sami protoze jsme nezodpovedny je neco naprosto silenyho. Ano, je tu… Číst vice »

Jano

Ty si čecháček a to naprosto typický. Česko numero uno na svete v COVID disciplíne a ty budeš ďalej žvaniť a žvaniť.
Kámoška říkala……. kde je problém? Presne v tvojom type človeka. To , že sú Korejci v zvládnuti pendémie úplne niekde inde je viac než isté. No a Vietnam a Koreu som zažil v tejto dobe na vlastnej koži. Ľudia sú v tomto smere úplne niekde inde než u nás.(disciplína či sebadisciplína). Ušetri prosím ťa nás ostatných od tvojich nekvalifikovaných tlachou.
ZÁVER? Ano môžeme si za to hlavne sami.

poletucha15

Diky za tvuj odbornej nazor. Osobne mam s jejich kulturou a povahou zkusenosti taky. Pokud chces tvrdit ze ja muzu za cisla covid v cr tak ti gratuluju, protoze porovnavas neco na co ma kazdej stat uplne jinou metodiku. Tvuj pristup neni o nic vic lepsi nez muj, protoze jestli ja jsem cechacek numero uno tak se podivej predevsim na sebe. (Ostatni jen zvanej ale ja vim vsechno nejlip). Misto zvaneni jsem se snazil poukazat na to, ze v kazdy zemi mas urcity mnozstvi jedincu ktery si jedou to svoje. V CR jsme zajimavy tim, ze za vsechno muzou ty… Číst vice »

Jano

Moja skúsenosť vychádza z mnohomesačných pracovných pobytov v zahraničí. Pracovný styk s ľuďmi a to i v tejto dobe. Nikde som nenapísal, že ty konkrétne môžeš za čísla covid. Myslím , že necestuješ vôbec nikam. Vyjadruješ sa k veciam na základe … kámoška říkala… Tvoja reakcia je skutočne taká akú som predpokladal. V každy zemi je určité procento jedinců…..máš naprosto pravdu. Len v Čechách je tato menšina o hodne početnejšia. Ja do lesa s rúßkou nechodím za to si nezabudnem umyť ruky nosiť respirator ,alebo aspoň slušnú rúšku na hubu a nie kus handry niekde v obchode či v úrade.… Číst vice »

poletucha15

Ja cestuju do zahranici nekolikrat mesicne – pracovne. A to i mimo EU. A vychazim primarne z toho co vidim. Vyjadril jsem se ve stylu kamoska dlouhodobe zije, ne kamoska rikala. To je zasadni rozdil, protoze to neni jen o tom ze by mi nekde do telefonu rikala jeji dojmy co tam vidi po mesici zivota. A protoze jsem za ni parkrat i byl, mam dokonce predstavu i o mistnich lidech. Pro porovnani, treba v nemecku naprosto bezne pokud jsou spolu v kanclu chodi bez rousky – a videl jsem to v nekolika mistnich firmach (co mi to jen pripomina?).… Číst vice »

poletucha15

Ps: a to ani nemyslim nijak extra osobne.
Uz jsem proste jen alergickej na nazory co rikaj ze si za vsechno muzem sami protoze jsme cesi a vsude jinde vsechno funguje.

Nefunguje, jen se o tom clovek tak jednoduse nedocte.

Jano

P.s.: Tú subvenciu Korean skutočne dostal a to skutočne šílenú. Celkovu sekeru mali- a dokonca nižšiu než v roku 2019. Takže sekeru majú a este ju navýšili v roku 2020 ,ale menej ako v r. 2019.Nízka cena paliva, stvornásobné výnosy z carga….Takže članok o provoznom zisku je tak trochu vytrhnutý z kontextu celej problematiky… aspoň aby sme skončili u letectva….

poletucha15

Jo skonceme to tam, at udrzime nejakou uroven i pres rozdilny nazory.

cbv

podle korejskych spotteru dokonce OK-YBA preletela do Busanu , kde dostane staronovy lak a vrati se na nebe 🙂