Zázemí pro silničáře na D35 chce postavit osm firem. Cena spadla o více než pětinu
Stavba D35 v úseku Časy - Ostrov. Foto: ŘSD
Kromě údržby bude u střediska údržby sídlit i dopravní policie.
Kromě údržby bude u střediska údržby sídlit i dopravní policie.
zjevně se na ŘSD soutěží trochu líp než na SŽ, kde ceny v soutěžích spíš rostou, viz šílené Pardubice
Novostavba je pro velkou stavební firmu podstatně jednodušší než rekonstrukce.
To jistě. Protože se ŘSD dlouhodobě dává přednost před železnicí. Pokud bylo peněz dost, tak byly silniční stavby mnohem dražší, jenomže teď už jich dost není tak se snaží konkurencí cenu změnit.
Poselství návrhu zákona pana Kolovratníka je vcelku jasné. Peníze na obojí nejsou. A mají se rušit železnice, nikoliv silnice.
A keré silnice jsou zralé ke zrušení? Ty lesní, kde není zpevněný povrch? Polňačky přestavět na cyklostezky?
Už aby to bylo, oba úseky jsou důležité a z Olomouce na Prahu vrchem to ušetří dobrý kus cesty.
Nejen z Olomouce, ale i z Ostravy.
Láme se to odhadem v Prostějově a v Přerově, odtamtud to vychází přibližně nastejno. Z míst severněji to bude kratší po D35, z míst jižnějších pak po D1.
No to video z ledna 2021 mě úplně nenaplňuje optimismem, že by se ten úsek dálnice mohl otevřít ještě letos, jak se ŘSD chlubilo.
Toto je video z Časů do Ostrova a s tím se počítá začátkem příštího roku.Ale první úsek z Opatovic do Časů se má letos otevírat.
Jo sorry, popletl jsem si ty dva úseky. Beru zpět.
To bude možná tím, že video je z druhého úseku, který má termín zprovoznění až v 08/2022.
Bez obav, Váš neoptimismus nemá absolutně žádný vliv na to, jak rychle se ta stavba postaví.
No…, možná že u mnoha staveb v dikci ŘSD je stanovena část „Reference“ úměrně náročnosti stavebního úseku, a tím se nastolí alespoň trochu konkurenční prostor, s následnými tržními pozitivy. Takže se tam vlezou i Ti relativně menší.
Dost možná se u ŘSD nehraje na uvařenou společnost několika akreditovaných, kam se novým firmám zabouchávají dveře před nosem.
Viz označování AFRY za garážovku, jelikož dotyčný „znalec“ oboru o nich nikdy neslyšel. Proto se podle něj taky nestaví spojka do Mladé Boleslavi na 200 km/h, protože by to v garážovce nezvládli.