Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Zázemí pro silničáře na D35 chce postavit osm firem. Cena spadla o více než pětinu

Stavba D35 v úseku Časy - Ostrov. Foto: ŘSD
Stavba D35 v úseku Časy - Ostrov. Foto: ŘSD
Kromě údržby bude u střediska údržby sídlit i dopravní policie.

V českém dopravním stavitelství pokračuje i nadále zcela odlišný vývoj cen stavebních prací. Zatímco u železnic se firmy předhánějí v tom, o kolik překonají cenu podle rozpočtu, u silnic jde přesně o opačný trend.

Ukazuje to další velká soutěž Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Do zakázky na stavbu střediska správy a údržby dálnice (SSÚD) D35 v Městci se přihlásilo celkem osm firem. Nejlevnější nabídka byla na 244,4 milionu korun, což představuje 77 % odhadované ceny. Podle údajů na twitterovém účtu generálního ředitele ŘSD Radka Mátla podalo nejlevnější nabídku sdružení 4 firem: Chládek a Tintěra Pardubice, Marhold, BAK a Eurovia CS. Odhadovaná cena byla 316,5 milionu korun.

Nový areál bude sídlem nejen pro údržbu a opravy dálnice, ale také pro dopravní policisty. Vyroste na trase v úseku Časy – Ostrov v blízkosti budoucího přemostění železničního koridoru z Pardubic do České Třebové.

Úsek Časy – Ostrov by měl být hotový příští rok. „V současnosti se – vyjma velmi komplikovaného mostního objektu SO 214 přes železniční koridor v Uhersku – nachází stavba v mírném časovém předstihu,“ uvádí ŘSD na svých stránkách. Z převážné části je dokončeno provádění hrubých zemních prací, na některých vybraných úsecích byla zahájená pokládka konstrukčních vrstev. Detailně je stavba popsána na stránkách ŘSD.

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Schmidt

zjevně se na ŘSD soutěží trochu líp než na SŽ, kde ceny v soutěžích spíš rostou, viz šílené Pardubice

Jarda Š.

Novostavba je pro velkou stavební firmu podstatně jednodušší než rekonstrukce.

Jiří

To jistě. Protože se ŘSD dlouhodobě dává přednost před železnicí. Pokud bylo peněz dost, tak byly silniční stavby mnohem dražší, jenomže teď už jich dost není tak se snaží konkurencí cenu změnit.
Poselství návrhu zákona pana Kolovratníka je vcelku jasné. Peníze na obojí nejsou. A mají se rušit železnice, nikoliv silnice.

Jiří Kocurek

A keré silnice jsou zralé ke zrušení? Ty lesní, kde není zpevněný povrch? Polňačky přestavět na cyklostezky?

Otakar

Už aby to bylo, oba úseky jsou důležité a z Olomouce na Prahu vrchem to ušetří dobrý kus cesty.

Karel Novák

Nejen z Olomouce, ale i z Ostravy.

Jiří Kocurek

Láme se to odhadem v Prostějově a v Přerově, odtamtud to vychází přibližně nastejno. Z míst severněji to bude kratší po D35, z míst jižnějších pak po D1.

Vladimír Bílý

No to video z ledna 2021 mě úplně nenaplňuje optimismem, že by se ten úsek dálnice mohl otevřít ještě letos, jak se ŘSD chlubilo.

Apltauer Václav

Toto je video z Časů do Ostrova a s tím se počítá začátkem příštího roku.Ale první úsek z Opatovic do Časů se má letos otevírat.

Vladimír Bílý

Jo sorry, popletl jsem si ty dva úseky. Beru zpět.

smart

To bude možná tím, že video je z druhého úseku, který má termín zprovoznění až v 08/2022.

Jan

Bez obav, Váš neoptimismus nemá absolutně žádný vliv na to, jak rychle se ta stavba postaví.

Olin

No…, možná že u mnoha staveb v dikci ŘSD je stanovena část „Reference“ úměrně náročnosti stavebního úseku, a tím se nastolí alespoň trochu konkurenční prostor, s následnými tržními pozitivy. Takže se tam vlezou i Ti relativně menší.

Jiří Kocurek

Dost možná se u ŘSD nehraje na uvařenou společnost několika akreditovaných, kam se novým firmám zabouchávají dveře před nosem.
Viz označování AFRY za garážovku, jelikož dotyčný „znalec“ oboru o nich nikdy neslyšel. Proto se podle něj taky nestaví spojka do Mladé Boleslavi na 200 km/h, protože by to v garážovce nezvládli.