Zavřel autobusovou firmu a šel jezdit v MHD. Další už dopravní podnik nebere
Iveco Urbanway v barvách pardubického dopravního podniku. Foto: DPMP
Dopravní podnik v Pardubicích se ještě předloni potýkal s nedostatkem lidí, pandemie to změnila.
Jelikož i železničních výlukách se čím dál častěji vyžaduje nízkopodlažnost, široké dveře, místo pro kočárky a nízký věk vozidel, tak už si zájezďáci neškrtnou ani zde. 🙁
Přesně, pochopil to pán velice správně…historiko busek nechat ekologicky zlikvidovat a nechat se zaměstnat…ještě je možné např.vozit štěrk vanou na stavbu D11 nebo R35, ale na to je potřeba trochu jiné noty…o řidiče je stále zájem…
tak jestli je pán ze staré školy tak C a E asi mít bude, ne
Pana Metelku znám osobně.
Autobusák tělem i duší, ochotný, usměvavý pohodář. Několikrát pro nás dělal zájezd ze vsi do divadla, za truňkem, vozil prcky na fotbalové zápasy, školy na plavání….
Cike chlap.
Přeju hodně zdaru v nové práci!
Jo jo, bohužel je to realita, díky tomu k nám do čtvrti jezdí o víkendu o trochu více spojů, pět let to chtěli udělat, ale neměli personál, stav lidí to nedovoloval a tak namísto hodinového intervalu jsme se dočkali nyní dočkali 40 minutového, jako to bylo v devadesátých letech. Majitelé těch soukromých firem všechny propustili i když kompenzace za zaměstnance by dostali. Mají mít podporu jako většina národa, tj. podpora v nezaměstnanosti, což je max. 15000Kč měsíčně na hlavu, to by mělo stačit ne? Většině musí.
Beru to jako příběh vhodný následování, vozidlo nebezpečné životnímu prostředí i cestujícím se zlikviduje, pán začal dělat prospěšnější práci i sám je spokojenější. Řidiči mhd mají více času na odpočinek. Díky zklidnění dopravy zaplatí daňový poplatník méně.
Co vy jste z toho nevyčetl.
A bez te totalitni ideologie by to neslo?
Spíš ideolog
Kalino, Kalino, že jsi četl vzdělávací brožuru ÚV KSČ k potírání živnostníků „Naše jedovatá slina dopadne na každého buržoje“?… 😁
Nepochopil jste fakta uvedená v článku nebo panu Metelkovi nepřejete spokojenost a jistotu, které získal. To je váš osobní problém.
místo aby šotouši jásali ze bude o gumokol méně
🙂 🙂 🙂
Ten bus z roku 1997 je možné koupit: https://auto.bazos.cz/inzerat/132282328/renault-iliade-rtx.php 🙂
Jednu takovou Iljádu jsem vídal zaparkovanou paralelně podél tratě z Chocně do Pardubic, kousek od Pardubek. Sám sebe se ptám, jestlipak to nebyl vůz právě tohoto řidiče… Jen tak pro zajímavost.
Tam bude asi největší potíž v té emisní třídě EURO 2 – s tím se v současnosti už asi mnoho parády dělat nedá a mít to jen jako nějaký muzejně veteránský kus by byl přílišný luxus. A je-li to vozidlo v dobrém stavu, tak jen na náhradní díly by jej zase byla škoda – takže to asi bude dost těžko řešitelný problém.
Tam bude asi největší potíž v té emisní třídě EURO 2 – s tím se v současnosti už asi mnoho parády dělat nedá a mít to jen jako nějaký muzejně veteránský kus by byl přílišný luxus. A je-li to vozidlo v dobrém stavu, tak jen na náhradní díly by jej zase byla škoda – takže to asi bude dost těžko řešitelný problém.
tak pro okresní přebor kde se nebude moc jezdit po zpoplatěných komunikacích….
Tak na to ten bus sloužil. Vozil děti na plavání, důchodce na akce….
Ten daleko za svůj okres nejezdil a po dálnicích minimum. Ani měsíční nájezd nebyl extra velký, jinak by furt opravoval.
Škoda i takových dopravců pokud byl seriózní. Po uvolnění restrikcí, sice dostane školka nabídku jet pár km na plavání s novou Setrou, ale zase na to nebudou mít peníze.
Ono to nemusí být novou Setrou, ale ten autobus nebude parkovat poblíž, takže se prodraží přistavení.
Moje zkušenost při pořádání výletů pro seniory je, že lze za přijatelné peníze objednat Yorku, kterou provozuje firma, kte v okolí provozuje linkovou dopravu. I když jejich garáže mohou být až v nějakém větším městě (třeba okresním). Jsou města/ regiony kde si školky a spolky objednávají tradičně autobus od DP (Ústecko…).
Což jsem nikdy nepochopil, protože DP je v drtivé většině dražší než soukromník, a odpovídající vozidlo taky zrovna často nevede.
V „mých“ krajích (JM a OL) se vždy najimali soukromníci, kolchozníci, fabriky, a až pak ČSAD, o DP nemluvě. Když tedy nebudu brát jako výlet plavání či hvězdárnu v rámci Brna, kde je cena v podstatě stejná u všech dopravců.
To mohu potvrdit, na Ústecku je taková mentalita. Objednávám pravidelně dopravu pro cca 20 lidí, dříve jsme jezdili pouze s místním DP, cena za minibus (24 míst) cca 30 Kč/km a 60 Kč za 15 minut čekání bez DPH. Pak jsme zkusili místního soukromníka, autobus pro 55 lidí za 24 Kč/km a 150 kč/hod čekání, takže asi tak
,,Dopravní podnik v Pardubicích se ještě předloni potýkal s nedostatkem lidí, kteří by řídili trolejbusy a autobusy. Personální situace byla dlouhodobě špatná. ,,
Panu Pelikánovi zřejmě nedošlo, že za 20 hrubého tuto práci nikdo dělat nebude.
,,Železnici hradíme méně. Ztrátu jízdného Českým drahám zaplatit nemůžeme, nejsme za ni zodpovědní. Budou muset brečet na jiném hrobě,,
To že je pan Kortyš zaměřen proti ČD, asi víme všichni. Protože normálně se to dá řešit omezením vložených spojů a nasazením menších souprav, ale pan Kortyš by fuj fuj hnusný Regiomouse nerozdýchal. To radši bude dráze objednávat velké soupravy nebo spoje zruší zcela.
Ano, nebo mohl KU ještě ušetřit na zrušení naprostých vzduchovozičů MT – Dzbel.
Kolik myslíte že by tím kraj ušetřil ?
Tolik, aby nemusel rušit cca4x víc km u busů, zejména tam, kde jinou veř. dop. nemají
Takže dost.
Určitě víc jak nahrazením kapacitnější jednotky šukafonem.
A čím kraj ušetří více? Zrušením šukafonu vozící vzduch nebo zrušením třívozové soupravy vozící vzduch ?
Nejvíc obojím.
A nejvtipnější je toto modré uvažování. Když ČD chtějí od kraje dosyp a kraj jim to v souladu se smlouvou, tak je náměstek zaměřen proti ČD a ubližuje jim, protože ČD přece ty peníze dostat mají a když se stejným požadavkem na kraj přijde LE, tak dle slov modrých gum „kvičí“, jak to tu nedávno bylo prezentováno.
A není problém náhodou takhle ve způsobu kterým to Kortyš podal? A že v článku o autobusech najednou z ničeho nic vypíchnul ČD? Nikdo totiž nikde nebrečel. Jednání proběhlo, to ano, ale normální jednání co s daným stavem dělat. Tam logicky padla i otázka tržeb. Kraj řekl, že neproplatí, v pořádku. Byl to jeden z bodů jednání, který Kortyš takto vypíchnul a zveličil. Kortyš je mimochodem opravdu dopravní analfabet. Několikrát jsem s ním za samosprávu obce ležící na poměrně vytížené trati jednal a jeho první reakce po mém představení zájmové lokace byla „Tam jsme to ještě nerušili?“ 🤦🏻♂️ Ale Vy… Číst vice »
Ale ten článek nepsal Kortyš, takže těžko mohl něco vypíchnout, ty hlavo.
Rozhovor poskytl Kortyš nebo Franta Vomáčka? Takže to vypíchnul Kortyš. Jako správný politik neměl konkrétní firmu vůbec jmenovat. Zvláště v případě, kdy na kraji brečí dle informací kolegů z jiných obcí spíše LET.
Ano. Redaktor se zeptá, jestli kompenzují výpadky příjmů všem. A politik si vzpomene na Marka Kováče a řekne, že na to neodpoví, protože by to mohlo být dopravci líto.
Má kraj nějak řešit zisk dopravce, když už je uzavřená smlouva? Jestli dopravce chce víc, než chtěli ostatní ve výběrku, není to fér.
A brutto smlouvy zkoušel jmk, nejvíce řvali modrogumáci a režimkáři.
Sám jste režiMkář. 😀
Režijka je benefit, který poskytuje zaměstnancům jejich zaměstnavatel k platu. Běžný u soukromých dopravců. Jiní zaměstnavatelé dávají jiné výhody nebo deputát.
Režimka je důvod odborů dělat konflikty se zákazníky, zasahovat do smluvních podmínek zákazník – zaměstnavatel, odmítat brutto smlouvy JMK.
Ono otázka bude také reálná potřeba spojů a spojů co jsou v této době opravdu zbytečně vypravované. Vyrábět na sklad se taky nechá aby byla zaměstnanost, ale jak dlouho….
Tak to je Tomáš Pelikán šťastný muž , když má plný stav řidičů. V Mladé Boleslavi sehnat kamioňáka na krátké přepravy po Boleslavsku je i nyní zhola nemožné.. a to si troufnu si říci, že je ty firmy platí lépe , než platí DP Pardubice své řidiče…
No ono pendlovat mezi sklady a Škodovkou je spiš práce skladníka než řidiče. To je na úkáčko spíš.
Nechci být zlý, ale s takto historickým vozovým parkem mi to nepřijde jako nějaká velká škoda. Však má ročníky 2011 a 1997. To je vcelku jasné, že ten druhý autobus půjde do šrotu bez ohledu na to, jaká je poptávka po autobusech.
Řada firem byla před krachem ještě před koronavirem. Koronavirus vše urychlil…
Nemám dojem, že by to článek nebo ten pán sám prezentoval jako národohospodářskou tragédii. Je to prostě příběh.
Nejste zlý, ale bohužel je velmi mnoho „podnikatelů v dopravě“, kteří si koupili ojetý autobus a vozili s ním školáky a důchodce na výlety. Já osobně vždy škole přidal tisícovku, aby objednali alespoň slušný autobus a ne úplný vrak, protože cena vyhrávala…
Ale není to jen u autobusů, velké množství takových osob, co mají jeden kamion, náklaďák, nebo dodávku, protože to tak před pandemií „vycházelo dobře“
A ono je na tom něco špatného, že člověk vydělává tak akorát, nehoní se do zemdlení, živí jen sám sebe? Že si někdo neudělal rezervy na víc jak rok, to se dá asi těžko vyčítat.
No někteří „malí“ silniční nákladní dopravci neměli slovo „rezerva“ vůbec ve slovníku. Osobní zkušenost. U autobusových tuto zkušenost nemám.
Ale to snad neznamená, že byli před krachem, ne? Měli třeba svou stálou klientelu a vydělávali tak, aby pokryli náklady na podnikání a na živobytí.
To si jeden z mála co by přidal tisícovku.
Mnohé rodiny mají sotva na obědy pro děti.
Třeba ty děti, jejichž rodiče vykučují jedno cigáro za druhým
Za daně z cigár může stát přidat školám a ty si za to můžou objednat lepší autobus 🙂
připlatím tisícovku za lepší autobus na výlet a děti mi stejně budou jezdit každý den domů nějakým PID vrakem
Já už zlý budu. Berete si stále nové linky a nemáte dost busů ani na pokrytí stávajících. Viz linka 302, kde smluvní dopravce, co jezdí za ČSAD SČ vypravuje ojeté busy podobného stáří. Nemluvě o tom, že i vaše 12m Solarisy vlivem zanedbané údržby mají už také to nejlepší za sebou. Vyjet s takovým vozovým parkem na linku 103, tak končíte. Bohužel na 302 vám to zatím prochází, ale dlouho to nebude, protože už jsou na to stížnosti.
ČSAD Střední Čechy je nejlepší dopravce v PID. Díky tomu, že nemusí utrácet za svůj vozový park a profesionální řidiče, tak může jezdit strašně levně. Také dává práci mnoha nejen ukrajinským řidičům, ale díky 103 i rumunským a bulharským. Buďte rád, že autobus jede a neřešte blbosti.
Tak to jo 😀
„ČSAD Střední Čechy je nejlepší dopravce v PID.“
Poslední dostupné vyhodnocení „standardů kvality“ (za rok 2019) na www stránkách PID ( https://pid.cz/category/standardy-kvality/ ) ovšem tvrdí něco úplně přesně opačného …
Tak zcela evidentně je to troll
Spíš bych řekl, že to měla být ironie