Závoráři mizí, na řadě je Šárovcova Lhota na Jičínsku
Zastávka a závorářské stanoviště Sepekov. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Z tuzemské železniční mapy zmizí další ručně ovládané závory. Správa železnic vypsala tendr na zrušení závorářského stanoviště Šárovcova Lhota a
jednou věcí jsou závorářská stanoviště… jenže v republice máme plno ručně ovládaných mechanických závor bez závorářských stanovišť, např. rámci dopravní kanceláře/stavědla
Tak doufám, že zas nějací aktivisté nenechají zapsat jeden takový přejezd, jako technickou památku (protože se přeci musí zachovat), jako v Martinicích celou stanici.
Součástí Martinic jsou mechanické závory 😉
Tak snad nic dalšího nepřibude, ještě lépe, zruší památkovou ochranu Martinic.
Doufejme že ne v síti SŽ(DC) a ani na veřejné komunikaci. Přejezd uvnitř areálu muzejní železnice je na to ideální místo.
… aby to taky nehnilo v předpise jako vyhazovák od zkoušek. Je to sice v jediné stanici, kam se vy nepodíváte, ale znát to jako výpravčí musíte, vč. technologického času pro stažení závor. Nebo tak něco.
Přesně, i strojvedoucí, i když se s tím nepotká, tak to znát musí. Návěsti mechanických návěstidlech, atd…
tvl, děláš si kozy? Těch sotva 10 článků v D1 je podle tebe problém? 😀 😀 já musim umět jak vložáky, tak mechaniky a ani na jednom nejezdim… to samý různý babobloky alá Beroun – Smíchov nebo nějaký varianty při nemožném dorozumění v dnešní době, kdy mám vždy alespoň signál na telefonu. A to se nebavim o spoustě věcí, který mě jako strojvedoucího prostě nezajímají nebo je nemám šanci potkat.. prostě si to co 3 roky zopakuju, když to nekdo vytáhne, tak to odpapouškuju a zdar za 3 roky…
Zrovna mechaniky jsou z celý D1 to nejjednodušší.
Já neříkám, že mechaniky patří do té obtížnější kategorie, ale když tam nebudou, tak bude alespoň o starost méně, to samé vložáky.
Jinak s tím zbytkem souhlasím, ale proč nezjednodušovat předpis, vyházením blbostí? Takto díky jedné stanici to tam bude muset být, u vložáku je alespoň napsáno, že jsou ponechány v provozu dočasně.
Jinak, mě různé bábobloky taky moc problémy nedělají.
V roce 2020 63 lidí zaměstnáno tak neefektivní činností. A to se nedošli podívat na ředitelství a ministerstvo dopravy
To nejsou plné úvazky. A z pohledu dnešní technologie dělá neefektivní činnost prakticky každý signalista a zřejmě i většina výpravčích v menších mezilehlých stanicích…
Přesně tak = z pohledu dnešní technologie: v minulosti například v menších stanicích a na hláskách či hradlech vykonávali dopravní zaměstnanci i mnohé komerční činnosti, takže využití (pracovního) času bylo v praxi mnohem vyšší než nyní …
To je celkem jedno, že to nejsou celé úvazky. Smutné je už to, že to ještě existuje.
A myslíte si, že se to lusknutím prstu hned změní? Myslíte si, že ČSD-ČD-SŽDC-SŽ-.. může z voleje vše naráz takhle všechna zařízení předělat? Respektive si to musí u někoho objednat, a ten na to bude mít kapacity (jak výrobní tak montážní)?
Předělat se jednou musí, vše má svou životnost. Otázka je o počtu nehod na automatických přejezdech! Na těch starých manuálně ovládaných skoro žádné nebyly, neboť byly pod dozorem pracovníka a tento prostě závory zavřel a HOTOVO. Řidič se tak nemohl rozhodnout, že ještě stihne přejet, protože byl postaven před hotovou věc! Je proto na místě dobře zhodnotit umístění videokamery a ovládat závory výpravčím nejbližší stanice nebo hradlarem.
Je proto na místě dobře zhodnotit umístění videokamery a ovládat závory výpravčím nejbližší stanice nebo hradlarem
No tak určitě. Podivín 1950 (34 mrtvých), Bezděčín 1969 (23 +), Deštnice 1966 (10+) nestačily?
No co, tam je to číslo jenom o dvě nuly větší. 😀
Alespon jedna rucni zavora by se mela nekde zachovat jako historicky exponat, nejlepe v nekterem skanzenu. Myslim, ze v Luzne zadna rucni zavora neni. Nevim, jak je to jinde.
V Jaroměři je.
Rucne ovladana zavora je v soukrome sbirce v Kamenici u Humpolce.
V tom minimuzeu ve Vyškově není?
Co znamena v tabulce oznaceni „nz“?
nákladiště zastávka
Dekuji
Kde jsou v Noutonicích závory??
To by mě taky zajímalo. Už se objevily v tabulce, když se psalo o Sepekovu. Jestli to nemůže být třeba hláskař/hradlař v obvodě Kralup, který ovládá závory, ale už „automatické“=což by se rovnalo v tomto případě jen ovládané elektricky jen z boudy, ne jízdou vlaku. Divil bych se, že by šotouši na stránkách machaniky.cz na něco zapomněli.
Běžně otevírané a zavírané mechanické závory s drátovody na celé té trati, pokud vím, už vůbec nikde nejsou.
Mechanické závora s drátovody jsou ještě třeba v žst. Božejovice na trati 201Vstoupit do diskuze…
To jsem se díval taky, a pro jistotu ještě na záběr z kamery v předu vlaku, tak je záhadou, kde ti závoráři z Kralup vůbec slouží?
Ty Noutonice bude možná překlep,už tam nejezdím,ale 5 let nazpět tam přes den sloužil výpravčí a během noční služby strojvedoucí podepisovali rozkaz o neobsluhování návěstidel/ v Podlešíně a Středoklukách/
zajímalo by mně kolik lidí pracova na dráze třeba před 30 ti lety a dnes, díky automatizaci to bude asi pořádný rozdíl v zaměstananosti
Nechybí v tom seznamu Opočno? Měl jsem dojem, že tam se závory taky stahují ručně…
To nebude samostatné závorářské stanoviště.
Aha, díky za vysvětlení.
A Plchůvky na 020 prý letos možná zmizí také
Teda měl jsem pocit, že se to bude dělat až v rámci zdvoukolenění VOsek – HK – Choceň.
Vždyť by se to muselo předělávat. A nebo se tam něco porouchalo?
Nene, neporouchalo. Mám to jen z drážní šeptandy. Ale třeba PZZ a návěstidla v Čermné se taky dělaly nedávno
Tam jsem zase já šeptandou slyšel, že v Čermné to drhlo, prostě to bylo ochozený.