Zastupitelé Prahy 1 chtějí obnovit zákaz nočního vjezdu do části Starého Města
Značky zakazujících vjezd do velké části pražského Starého Města. Foto: Rezidenti1
Zastupitelé uznali, že nebyla dostatečně informována veřejnost, orgány Prahy 1 ani hlavní město.
Tak tady šlo primárně o taxikáře, kteří ucpali Dlouhou a celou noc se přes houfy ožralých turistů nedalo pořádně projít.
Ale dopravní obsluha je i taxi, takže si nedělám iluzi, že to něčemu pomůže.
Takže všichni Ubeři, Bolti, Liftaga do zákazu vjet můžou, ale táta, co přijede pro mladý, co táhnou v noci ze zábavy, ten má šlus.
Čili Praha 1 se chce stát alternativou nezávislého státu Monaco?
Koneckonců – armádu, policii, 2 parlamentní komory, vládu i prezidenta už Praha 1 má.
Zbývá jen vybudovat soudní soustavu a vězeňství.
Patrně největším oříškem bude vydiskutovat hymnu a vlajku a taky emblém na bankovkách, ale třebas přetáhnou specializované „odborníky“ z Valašského království.
( ironie )
Možná se chce stát jen samosprávnou městskou částí, která využívá pravomoci svěřené statutem města. Ale stejně mi není jasné, jak se tam prolíná samostatná působnost s přenesenou. Úřad městské části tu místní úpravu stanoví na návrh vlastníka, jimž je hlavní město Praha a jehož vlastnická práva vykonává městská část v samostatné působnosti?
Omlouvám se, ale nedokážu věcně reagovat, neboť neplánujeme žít v městě členěném na městské části/městské obvody, tak mě to detailně nezajímá.
Co jsem napsal bylo míněno opravdu ironicky, nikoliv vážně.
Aby duchny měli svůj klid jako na hřbitově. Je to centrum města, tak se tam žije. Jenom primátor se zastal mladých, kteří tam jezdí holt ČR – country for the future.
Právě že se tam žije, takže přes noc se tam spí. Život automaticky neznamená bezohledný hluk rušící ostatní. Řvát nebo rozjíždět motorku můžete někde na samotě u lesa. Tady žijí desítky až stovky tisíc lidí pohromadě, takže je potřeba brát ohledy i na ostatní.
Takže ale zakážeme noční dopravu všude mimo samot u lesa?
Řekl bych že túrování motorek nebo průjezdy tuningových fandů se dějí spíš i jinde než na Malé Straně / Starém Městě…plus navíc nákladní a autobusová doprava, tramvaje, vlaky …
Tolik argumentačních faulů pohromadě jsem už dlouho neviděl 🙂 „Takže ale zakážeme noční dopravu všude mimo samot u lesa?“ Nikdo nechce zakazovat noční dopravu kompletně, jen tu zbytnou a tam kde hodně ruší. Straw man od vás. „Řekl bych že túrování motorek nebo průjezdy tuningových fandů se dějí spíš i jinde než na Malé Straně / Starém Městě“ Fajn, tak až si tamní lidé budou sěžovat, budeme řešit jejich situaci. Do té doby argumentační faul úhybný manévr. „…plus navíc nákladní a autobusová doprava, tramvaje, vlaky …“ – ty snad jezdí v noci přes Staré Město? A kde prosímvás? Nebo j… Číst vice »
A co je zbytná doprava bude rozhodovat uliční výbor nebo rovnou ÚV strany Zelených komunistů?
Pardon, ale nejste originální.
Argumentační faul slaměný panák již použil váš předřečník RDP.
Zkuste být trochu inovativní a troufnout si třeba na šikmou plochu nebo ad hominem, to tu ještě nezaznělo 🙂
Tak prosím pane magistře, mají i lidé mimo Prahu 1 (a lesní samoty) nárok vyspat se ?
Zastavíte tak spravedlivě dopravu všude 22-6 ? A všechnu?
Uff chytrému napověz, pro zbytek polopatě: existují hlukové limity, pokud jsou někde porušovány, řešme to, jsou snad ty limity porušovány právě, a plošně na Praze 1, a to zrovna IAD ? Ne, a Vy víte že ne 🙂 jen je prostě jednoduché a líbivé zavést plošný zákaz na vybraném území.
Pokud navštívím Prahu 1 v noci, svým technicky způsovilým vozem, budu penalizován, pokud vytuněným vozem budu dělat bordel na Praze 2, nestane se zřejmě nic = to opatření neřeší příčinu nebo zdroj problému, a je je pro vybranou oblast
V řešené oblasti nejezdí žádné tramvaje ani vlaky, minibusová linka 194 tam jezdí jen mimo období 22-6.
Bingo, a hlukem (v noci) trpí pouze Praha 1?
A vjezd zakáže uliční výbor veřejného blaha pouze těm, kdo dělá nadměrný hluk? :))
Nadměrným hlukem trpí v noci zejména zmiňovaná oblast.
Tak ona je chyba v tom plošném zákazu namísto „zákaz dělání hluku“. To se ale vymáhá hůř.
„Radě městské části pak usnesení uložilo usilovat o snižování hlukové zátěže a zajištění nočního klidu v Praze 1 všemi dostupnými prostředky.“ Ta oblast není zase bůhvíjak velká. Stačí aby tam korzovali strážníci a všechny prohřešky proti nočnímu klidu řešili na místě a třeba i pokutou (příjem do pokladny). Zákaz vjezdu žádný zisk nepřinese. Je to jako kdyby na úseku silnice kde jsou po setmění časté dopravní nehody se místo opatření zajišťující bezpečnost (časté hídky, dopravní značení snižující rychlost atd.) řeklo, že se ta silnice uzavře aby k ničemo nemohlo dojít. Je to prostě alibismus a možná i neochota řešit to… Číst vice »
A co čekáte od radního od koblihářů? Že bude myslet? Nebo dokonce pracovat??
Praha 1 – 30 tis. obyvatel, 250 tis. návštěvníků denně, 283 ulic a náměstí, stovky barů, restaurací a diskoték. Městská Policie má na Praze 1 asi 200 zaměstnanců (věčný podstav), což ale po odečtení administrativy, další operativy a směn znamená reálně 30 strážníků v ulicích najednou, tj. 1 na 10 ulic, 1 na 10 barů/hospod/diskoték. V noci jsou to hordy (tj. řádově desítky tisíc) opilých a hlučných alkoturistů. MP není reálně schopná noční klid řešit.
„stovky barů, restaurací a diskoték.“
Takže vlastně se rušení nočního klidu řeší jen z části, protože kdyby to chtěl někdo skutečně řešit bude zavedena na 22:00 policejní hodina a do 6:00 prostě budou podniky které produkují řvoucí ožraly a rozjařenou mládež zavřené. nevěřím tomu, že ten hluk rušící noční klid pochází především z dopravy.
Řadně „vytuněné“ motorky a auta nadělají v úzkých uličkách značný zvukový bordel (aspoň krátkodobě). A zrovna tohle je legislativně dost mizerně podchycené. Ale jediný problém s nočním klidem to samozřejmě není, řvoucí ožraly uprostřed noci to samozřejmě nevyřeší. Zavíračka ve 22:00 by byla pro místní pěkná, ale bohužel není politicky prosaditelná.
Takže neumíme si poradit s nelegálními úpravami motorových vozidel či bordel dělajícími ožraly, a vyřeší to paušální zákaz …ovšem za hranicí P1 se vytuněná auta/motorky neprohánějí?
Což takhle provést plošné měření hluku a na základě nasbíraných dat provádět opatření ? Která by se možná nemusela omezit na Prahu 1 … a na hluk z iad / hospod :))
Takže si MP neumí poradit s neoprávněnou úpravou auta, ale že tam někdo vjede do zákazu, to jim půjde?
Celý levý břeh Prahy 1 má k dispozici v noci tři strážníky.