Zastřešení D11 a protihlukové stěny i mezi pruhy. Severovýchod Prahy čekají velké změny
Ministr dopravy Martin Kupka v Horních Počernicích. Foto: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný
Protihlukový tunel vyjde na 300 milionů korun.
Ješďte tu Štěrboholskou spojku
Jestli ty steny takto chteji postavit, tak uz chybi jen zastreseni a udelat z toho tunel, … Coz by mozna bylo i nejlepsi reseni… (myslim D11)
No ještě by mohli udělat stejné řešení, jako navrhovali v Ostravě…. Před činžáky postavit 14m vysoké protihlukové stěny…
A kdy zapnou konečně ty lampy na křížení DO, D10 a Vysočanské radiály (MÚK Satalice)? To tam náhodou nezaznělo? Tenhle ostudný a velmi nebezpečný stav tam trvá už 10 let a nikoho to zřejmě netrápí…
Ciste zvidavy dotaz:
Neni mi jasne jak ma fungovat ta protihlukova stena v strednim delicim pasu.
Je mi jasne, ze je to snaha mit stenu co nejblize kolum a podvozku automobilu, coz stena az na kraji protismeru neposkytne, ovsem stena v strednim delicim pasu ten hluk odrazi na stranu „doprava“ ve smeru jizdy. O to vyssi musi byt prava stena ve smeru jizdy. Ta bude mit takto hluk navic z vlastni strany dalnice vyse nad vozovkou – tedy hluk odrazeny od steny v strednim delicim pasu.
Moderní protihlukové stěny nejsou jen holé desky. Ideálně je povrch stěny pokryt jehlany (používá se i jiný tvarů, který má za úkol rozbít zvukovou vlnu takovým způsobem, aby se neodrazila od stěny a putovala dále. Nýbrž aby se začla odrážet mezi jehlany a ideálním případě takto i zanikla.
Čím více stěn blízko zdroji hluku, tím většího útlumu hluku lze dosáhmout.
Dalsi vec asi bude, ze pro utlum na stene musi byt uzit material, ktery nevyzaduje narocnou udrzbu.
Co clovek kdy pozoroval, tak mit stenu pokrytou profily ze dreva bylo po par letech nestesti. To zustavala akorat hola konstrukcni deska steny.
Samozřejmě, že by moderní protihlukové stěny neměly být jen rovné betonové stěny. Ví to ale na ŘSD. Na nově otevřených úsecích dálnic jsou právě jen takovéto stěny. O jejich účinnosti by vám mohli vyprávět např. někteří obyvatelé Dašic.
Určitě to vědí. Jednou u nás byli na jednání. Svojí prezentaci začali tím, že ukázali, co všechno se dá dělat proti hluku a pak to zakončili tím, že oni ale nic z toho rozhodně dělat nebudou, protože oni jsou řádní hospodáři, takže je zajímají pokud možno low-cost řešení a k čemu nebudou nějak donuceni, to prostě nebude. Takže jak se tady a jinde různě nadává, že někdo něco zdržuje atd, to je v podstatě regulérní jednání s ŘSD, protože když to neuděláte, tak se s váma bavit nebudou a ukážou vám leda jaký jste jedničky. To je vidět na spoustě… Číst vice »
Nechybí Vám tam otazník?
Předpokládám, že střední PHS bude z obou stran pohltivá a ne odrazivá. Jinak by to opravdu nedávalo smysl.
to se tyka vsech sten, pac vzdy stena odrazi do prostoru hluk a jedine co trochu chrani je par desitek metru od ni… muzete si to zkusit jit od dalnice co nejdal a uvidite jak se ten hluk siri…
Pohltive materialy bych uplne necekal, to jsou drahe materialy, spise se pouziva beton profilovany povrch, ktery hluk rozptyluje a smeruje…
Protihlukové stěny mezi pásy jsou běžné např. v Rakousku- na A1 i A10…
….
Je docela absurdní, že z HK do ČB se bude muset asi navždy? přes Počernice. Měl by se postavit středočeský okruh, aby Poláci a vesničani vůbec k Praze nejezdili… Nejzatíženější dálnice v zemi vedou de facto v obytné zástavbě…
Samozřejmě to takto vzniklo již 70.-80.letech, ale taky bylo 50 let na to navrhnout i nějaké dálnice mimo Prahu…. Podobně jako je D55 na Moravě…
mně přijde víc absurdní, že dnes se z Olomouce do Plzně jede po D1, kdy se vozidlo Praze víceméně úplně vyhne a po dokončení dálniční sítě se kolem Počernic zkrz Prahu jezdit začne, protože po D1 to nebude dávat vůbec žádný smysl.
„(…) z Olomouce do Plzně jede po D1, kdy se vozidlo Praze víceméně úplně vyhne (…)“
Rozhodně nevyhne a dělá to obrovské problémy, i sekundárně, i hlukem, v JZ části města. Celý okruh by to aspoň směrově rozlil po obvodu.
Chybí pořádná jednička zhruba v trase Transverzální dálnice. 1/19 je jen místy pořádná.
My v Olomouci chceme taky prutah I/35 zakryt pod strechu.
My v Olomouci chceme medveda do klece
Zabedněná Foestrova, no to by dopadlo.
A co udělat z průtahu městský bulvár? Vždyť nyní má průtah velkokapacitní variantu v podobě dálnice.
No nedělám si iluze, že se do konce desetiletí kopne. Odpor jak již šlo vidět i u minulých článků bude tvrdý a neoblomný..
článek obsahuje pár nepřesností: – ministr se snažil vysvětlovat chystané dopravní stavby tím, že místním bohapustě lhal, když tvrdil, že nové úseky okruhu sníží zatížení tohoto úseku, což je v přímém rozporu s dokumentací, podle které se tento úsek stane naopak nejzatíženějším úsekem okruhu (skoro dvakrát tolik aut co dnes) a zřejmě i celé dálniční sítě ČR a z pochybností o dostatečné kapacitě úseku se vymluvil povídáním o kolejové dopravě v budoucnosti – to že se budou muset stěny protáhnout na 6m není tak úplně přesné, protože rovné šestimetrové stěny se zde plánovaly od počátku již v rámci EIA před… Číst vice »
mínusem dáváte najevo dvě věci: na jednání jste nebyli a o problematice reálně vůbec nic netušíte 🙂
Stále mi uniká smysl řešení toho, že můj příspěvek dostává mínusy. Vždyť je to přece úplně buřt. 😀
mínusy jako projev názoru mi nevadí, ale tady je to ukázka naprosté neznalosti a ignorace faktů, a to mi přijde smutné 🙂
Tvrzení, že „většina HP je nad tělesem a dívaji se na vozovku seshora“ je nesmysl. D0 je na náspu a HP jdou sice do mírného kopce, nicméně v cestě je poměrně hodně zeleně, baráky jsou nízké a když vynechám vrchní patra pár paneláků, tak je ovlivněna jen část Chvaly. Což je tak desetina obce, která by šla vyřešit 3 metrovou PHS. Co se týká zatížení, nerozumím, co s tím máte za problém. Takže byste místo 3+3 raději 4+4 pruhy nebo jak? Pan ministr patrně myslel to, že až bude i část okruhu z Ruzyně k Březiněvsi, tak nebude muset veškerá… Číst vice »
Nesmysl to úplně není, D0 je sice na náspu, ale pouze na západě HP, kde (konečně) po 40 letech od otevření postavili protihluky na nejnutnějším místě (MÚK Chlumecká). Na jihozápadě HP D0 kopíruje terén a kopec na kterém tato část je, je (alespoň dle Mapy.cz) minimálně o 10m nižší než ten, na kterém jsou HP. Navíc rozdíl v nadmoř. výšce Chval a nejnižšího bodu údolí mezi těmito kopci je cca 40m, což je na vzdálenost asi 2km docela velký rozdíl, a vzhledem k tomu, že i kopec k Běchovicím je podobně strmý, je vozovka této části D0 nakloněna proti HP.… Číst vice »
nevim o které studii píšete. V rámci zpracování DÚR vznikla dvě posouzení. jedno v roce 2020, kde sice předpokládali budoucí zátěž nějakých 110k vozidel za den, jenže to bylo jen pro rok 2025 po zprovoznění 511, tedy s nedokončeným okruhem a nižší zátěží na 510. Předtím vznikla ještě jedna studie v roce 2018, která řešila výhled po dokončení celého okruhu a předpokládanou budoucí zátěž 128k vozidel za den u ČM a tam jim to teda těžce nevycházelo. Zřejmě proto u té novější zkrátili výhled, aby poslední zpracovaný papír měl v závěru, že je to OK. Protože faktický obsah posouzení a… Číst vice »
Když jedete po valu, tak se to možná nezdá, ale chvaly a celé HP jsou na kopečku a převýšení mezi patou valu a rodinými domky na Chvalech je mezi 20 a 36metry, od MÚK s D11 je převýšení přes 40m, tak vysoký ten val fakt neni, od výstavby nahoře na Chvalech máte okruh od D11 jak na dlani. Navíc zde převládají západní větry, takže se ten hluk hezky nese. Zeleň zas tak účinná bariéra proti hluku neni a mimo vegetační období to neni bariéra proti ničemu a velká část zeleně je právě v tom dolíku pod úrovní valu a výstavby… Číst vice »
Zkuste si povsimnout, ze se jedna o Pocernice Horni. Proc asi?
Protože existují i Pořernice Dolní, které jsou zase hodně pod úrovní dálnice.
Ale možná je to jenom podle toho, že horní jsou na severu a dolní na jihu, takže na mapě to dává smysl taky.
V době, kdy byly Horní Počernice založeny a pojmenovány, zcela jistě ještě neexistovala žádná mapa, která by dostatečně podrobně zobrazovala dané území a zároveň byla orientována severem nahoru.