Zastávkou to nekončí, Správa železnic chce pokračovat s elektrizací do Jihlavy
Zmodernizovaná trať Střelice - Zastávka u Brna. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Půjde o elektrizaci s dílčím zdvoukolejněním některých úseků. Dráty mají vést i do Znojma.
Přeložky by udělaly mnohem více, než dráty. Zrovna přes řeku u Vladislavy by to bylo záhodno, ale tam se dnes staví cyklostezka.
Už je pár týdnů hotová.
A ano, ten most přes řeku zachovaný při revitalizaci v nezměněné poloze dělí dva úseky s traťovou rychlostí 95/100 km/h na krátký úsek s tuším jen 80 km/h.
Další propad je na přejezdu, tam by možná jinak vytvořit poměrně dlouhý úsek na 95-120, který by využíval energii z kopce/do kopce.
Při sledování vývoje a slibů během několika posledních desítek let je těžké uvěřit tomu, že tento článek není kachna století.
https://www.youtube.com/watch?v=hG6lv0Kud74
Tohle ale nikdo nikdy předtím nesliboval.
A co teda byl ten údaj z roku 2016 o 45 minutách jízdy rychlíku z Třebíče do Brna v roce 2021?
Níže jsem psal o tom, jak je důležité počítat cestovní dobu „ode dveří ke dveřím“, což zrovna v třebíčské čtvrti Nové Dvory/Nové Město (cca 15 tis. obyvatel + výstavba dalších bytových domů na Novém Městě) je rozhodující, protože autem se dá jet „od domu“, zato dostat se k nádraží je buď delší pěší cesta „z kopce + do kopce“ + že MHD jede k vlaku oklikou a nepříliš dobře na něj navazuje, což se nezlepšilo ani od 1. 1. 2025 s novým kontraktem na MHD. Až nyní jsem si všiml, že jedna změna přeci jen nastala http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L795014_250101_389852.pdf Zatímco do 31.… Číst vice »
Proč vůbec nemůže jezdit linka Nové Dvory- železniční stanice obchvatem – náměstí – (Borovina)? Alespoň k těm rychlíkům nebo vytíženým osobákům, takové autobusy by se naplnily, stejně jako stavění rychlíků v Borovině, když tudy stejně pojede 60km/h, tak by tolik času neztratil.
Jistě že by mohla – z Nových Dvorů ulicí Kateřiny z Valdštejna, pak k nemocnici a odtud k nádraží a pak podjezdem pod nádražím dále do Domků.
Se zastavováním R v Borovině taky souhlas – ostatně Borovina sama o sobě má více obyvatel než např. Náměšť n/O. nebo samotné Okříšky (anebo Dolní Cerekev/Batelov, ať zůstaneme na stejné lince).
V Borovině dřív R zastavo aly, není to tak? Nebo jenom ranní do Brna?
To je snad logické, že to v Zastávce nekončí. Modernizaci a elektrizaci až do Jihlavy považuju prakticky za samozřejmost. Škoda, že to jen tak dlouho trvá.
Vysočina to nepreferuje, v tom to je. Už to mělo být dávno, někde jsou už dokonce vymezené sloupy trakčního vedení.
Ne, nejsou – ty žluté sloupky mezi Okříškami a Číchovem fakt nesou vymezené sloupy trakčního vedení.
Ostatně, i ty „plány“ zveřejněné v roce 2016 (+ ústně mnou slyšené už v 9/2014) mluvily o elektrizaci z Brna po Okříšky, tzn. ne u Číchova.
asi nejrychlejší „humanizace“ na trati Plzeň – Brno by bylo asi nasazení BENU InterPantera, 4 vozový hybrid toho bateriového Regia a Interpantera co už jezdí, to by se dalo relativně rychle vymyslet, vyrobit, schválit, zaplatit, provozovat. Otázka, ujede to ze Zastávky do Jihlavy (je to 80km) a nebude to zbytečně drahé pro zbytek cesty, jako bonus by byl relativní imunita na případné komplikace v případě poruchy napájecí soustavy na Vysočině. Ale třeba jsem jen bláhový snílek co si to představuje jako Hurvínek válku.
Baterie by museli mít vetší kapacitu. Jedním směrem je převyšení okolo 200m (což je hodně plus mínus 20km) Takže by ty baterky měli mít kapacitu tak na 100km.
Ať žijí baterky na trati, která vede okolo jaderné elektrárny Dukovany.
Výsttup z té elektrárny je 25 kV 50 hz~?
Výstup z té elektrárny je 50 Hz. Udělat 25 kV je záležitost vhodně zvoleného transformátoru.
PS. Jasně že napájecí stanice není jen trafo a že nikdo nebude tahat extra vedení přímo z generátoru, ale bude to napojené na síť.
Tak Nejezchleb se asi vyjádřil záměrně dost nekonkrétně, protože dosud není schválena varianta – to bude až na té zřejmě březnové CK. To asi z jeho pozice lze pochopit. Možná by ale bylo fajn požádat o představení jednotlivých variant, které jsou aktuálně zpracovány. Klidně s výslovným upozorněním, že zatím není určeno, která „vyhraje“.
I tak myslím, že by většina pisatelů v diskusi ten zhnuseně-pesimistický tón opustila.
Pesimismus je na místě – v tom 10letém skluzu oproti plánům z let 2014 – 16 ve znění „do roku 2021“ (a už tehdy bylo zjevně počítáno s přeložkami, jinak by nevyšla cestovní doba Třebíč – Brno na 45 min., tzn. průměrných 84 km/h).
Ideálně kdyby Nejezchleb zdůvodnil, proč to nastalo. Zmiňoval jsem to tu pod vícero články a snad nikdy nezazněla odpověď.
Zdůvodnění je jednoduché řešili se jiné pro vlády prioritnejsi tratě.
Zato po roce 2030 budou budovány VRT i tyto „méně prioritní“ tratě zaráz?
Mmch. jedna věc je nerealizace, druhá věc je projektová příprava, výkup pozemků pro přeložky atd.
Tady dodnes není hotova ani ta projektová příprava… Tzn. i kdyby už nyní měla být realizace prioritou (kdy už jindy, když dráty do Zastávky jsou dokončeny – mmch. taky po 3letém odložení „2. etapy“), tak není „podle čeho stavět“.
U Dobré Správy, CK (Sosny) a pana Nejezchleba je pesimismus skoro vždy na místě.
Ta trať potřebuje v prvé řadě zrychlit a to v současné stopě prakticky nejde. Dráty trochu pomohou, ale zásadní je nové trasování, tedy také dost tunelů, i když nijak dlouhých. Jinak to bude jen modernizace trabanta.
Jakože by se postavily dvě novostavby Brno–Jihlava? (ta vámi navrhovaná + VRT)
Titulek je podle mě gramaticky špatně. Čeština nezná pojem elektrizace. Mám za to, že správně je elektrifikace.
Přelož mi eletrizace a elektrifikace od angličiny? Jaký v tom bude rozdíl?
Podle mě tenhle terminologický nesmysl, kterým lze akorát buzerovat studenty na škole a machrovat v diskzuzích vznikl právě špatným překladem z angličitny před více než 100 lety.
Zná, jde jak o odborný termín, tak o obecné slovo “zelektrizovat statickou elektřinou”.
Už je toto téma otravné…. To je asi jak se rozčilovat u starých vagonů, že jsou tam na tabulkách psána místa na sedění a ne na sezení…
Nebo svého času výrazy řiditel a dívadlo (natož řiditel dívadla).
Řiditel vznikl patrně od pana řídícího, který něco řídil.
Když ředitel, tak by se mohl také někdo ozvat, že nee řidič, nýbrž ředič. Čeština je v tomto prostě roztomilá.
Někoho vypekla nějaká buchta, i když jiný řekne, že naopak buchty jsou pečeny…
Krásný příklad.
A už je to tady. Jsem to u Hostivic přivolal. 😀
To by se mohlo kladně dotknout i rychlíků z Plzně do Brna.
Těch ne, protože cca v roce 2036 má být dokončena VRT, takže R ČB – Brno pojede mezi JI a Brnem po VRT.
Ale kladně se to dotkne linky Praha – JI – Třebíč – Brno (mezi Prahou a JI po VRT), která tím pádem bude moci být zavedena.
Přesně tak. Po dokončení VRT a ostatních modernizací bude to jižní spojení Plzeň – ČB – Brno docela rychlé. Jihlava VRT, Veselí – ČB NemaŠe na 200, ČB – Strakonice má být na 200 a Plzeňská část do 160, už aby to bylo…
Toho se dočkáme tak v roce 2056 nejdřív
budou kvuli tomu ETCS trhat ty nová návěstidla nebo se pojede na ETCS L2 bez benefitů?
Držím palce ať nedopadnou jako Protivínka v 94 roce.
Odkaz na tu studii by nebyl? „Elektrizace s dílčím zdvoukolejněním“ je dost nekonkrétní informace.
Nebyl a minimálně do schválení v CK nebude.
Včera jsem vyzkoušel. Ten přepřah lokomotiv v Jihlavě sice není nic hrozného, horší bylo, že rychlík jede celou cestu max 90km/h a cesta trvá 1h50min. Bus, který jede bez zastavení Jihlava-Brno to dá za 1h15min. Ovšem ten rychlík je nesrovnatelně pohodlnější, má záchod, můžete se projít po vagonu.
Takže za mě jednoznačně správný krok, elektrifikace + zrychlení rychlosti. Ale nejdřív udělejte Brno-Přerov, to je katastrofa.
Celé roky se odkládá Brno – Přerov, 10 let se dokládá Zastávka – Jihlava. I 20km úsek Brno – Zastávka byl ve své polovině odložen v realizaci o 3 roky. O 3 roky se během posledního roku odložil začátek výstavby VRT přes Vysočinu (2028 vs. 2031).
Ale okolo roku 2030 se bude budovat (víceméně zaráz) celá VRT Praha – Brno, modernizace Zastávka – Jihlava, dvoukolejka Blažovice – Přerov, VRT Brno – Rakvice a mnoho dalšího.
(aby na to všechno zaráz byly stavební kapacity)
Jste vcelku optimista, když věříte ze to bude všechno realizováno takhle rychle.
Reálně Brno – Přerov bude hotovo někdy okolo 2040, možná opraví beskydy a to je vše na co vzmůžou
No on tomu až tak úplně nevěří, ale zase… říkala to SŽ tak to tak nějak asi musí být??
Přesně jak píšete. A nejen Dobrá správa, ale i např. některé orgány veřejné správy – o té „elektrizaci z Brna až do Okříšek“ mi jeden takový říkal už v 9/2014 – tedy nějaké 2 roky předtím, než se ten údaj dostal do médií (viz můj odkaz výše). Tehdy jsem se jej doptával, že proč Okříšky, že tím pádem pro rychlíky buď nevyužitelné, anebo přepřah v Okříškách. On mi odpověděl, že „do Jihlavy už je to jen kousek“. Nicméně ten „kousek“ Okříšky – Jihlava také není dosud elektrizovaný, přitom delších výluk pro jeho realizaci tam už bylo dost (a letos plánována… Číst vice »
Já nechápu čemu se divíte a ty termíny vůbec řešíte, žádný politik si nedovolí říct že to bude za 15 let, protože on to zařídí. A SŽ říká jen takové termíny které mají schválené od MD/politiků. Vždycky to tak bylo a vždycky bude.
já naopak věřím, že opraví Brno – Přerov a Zastávka – Jihlava, ale VRT se dále odsunou!
Bude to tak, že odsunou oboje, jako vždycky.
Okolo roku 2030 se (víceméně zaráz) nic budovat nebude.
Z těch akcí, které v čekací zóně dokloužou až do tohoto magického roku se vybere to nejlevnější, nejsnáze realizovatelné a na co budou mít stavební firmy kapacity.
Ostatní se půjde klouzat dál, tak, jako je tomu teď. Hokej by v tom mohlo udělat leda tak propadnutí nějaké dotace, nebo havárka (povodně, spadlý most atd.)
Začátek realizace VRT Vysočina bych spíš viděl až tak někam k roku 2040, dřívější termíny jsou zcela nereálné. Mám za to, že všichni budou vrnět blahem, když se do roku 2040 podaří dostavět alespoň VRT z Českého Brodu do Světlé nad Sázavou, kde by to snad nemuselo křížit zájmy developerů a narážet na nesouhlasy místních jako úsek z Běchovic přes Nehvizdy do Českého Brodu. Pro spojení Praha – Brno se tedy bude využívat současná trať z Prahy do Českého Brodu, dále do Světlé nad Sázavou po VRT a pak opět po současné, ale již kompletně zmodernizované trati Světlá – HB… Číst vice »
Pohodlnější….🤣 Nevytopený, staré vagony…. Prozradím vám tajemství. Ty bezzastávkové busy mají také záchod. 😁 A popravdě sem tam courající cestující to je pro ostatní cestující opruz. 😁
Jít na záchod v autobusu je jako řešit ježka v kleci.
Něco chytřejšího než šoto hloupost by nebylo? U piva je každý hrdina. Zkuste to říct těm cestujícím co mrznou v nevytopených vagonech se záchodem, kam by se člověk neodvážil ani s kompletním očkováním proti všem infekcím světa. 😉
Hahaha.
To je spích zoufalství, neb argumenty došly? 😉
Asi tak, dnesni dalkove busy poskytuji stejny komfort neli lepší než průměrný vlak
Tak to jste ještě nejel RailJetem, či ComfortJetem. Tam je pohodlí definováno zcela jinak. Asi nejste moc náročný, možná z vesnice.
Tak určitě … z vesnice 😃
A to jezdí mezi Brnem a Jihlavou? Které spoje prosím, ať tam někdy člověk může jet i kultivovaně jako z Brna do Prahy a ne jak ve středověku. 😉
Tak to ani náhodou. Měl jsem možnost vyzkoušet obojí a vlak je zkrátka pohodlnější. O tom není nutné polemizovat. 🙂
Chtěl jste napsat, pro držitele FIPky levnější ne? 😀 Pohodlnější na této trase je rozhodně bus a také výrazně rychlejší a k tomu i levnější. Připlácet si za vlak, kdy to, zda vagon bude v zimě topit je sázka do loterie opravdu nikdo soudný neudělá. Tak šotouš leda.
Nejste trochu mimo? Čistý záchod, krásné teplíčko, pohodlné sedačky, dost místa na odložení věcí, dost místa na natažení nohou, vůbec to nedrncalo, vlak zastavoval cca 3×, oblouky nebyly poznat, ticho a klid, dokonce jsem si schrupnul, což v busu nikdy. Ale je potřeba to pošpinit, že?
No… Vozový park zrovna na R11 není třeba jakkoliv špinit, neboť celorepublikově je to jedna z rychlíkových linek s nejhorší kvalitou vozidel, ne-li úplně ta nejhorší. Zatím se zdá, že tenhle stav bude trvat minimálně ještě do roku 2031.
Uřvaná kvatra, to je děs ano. Ten rychlík se docela dal. Jednotky 854 také docela v pohodě. Navíc i hezky vypadají.
A 854 neřve? Za mě je to nejuřvanější stroj.
Tak, když to srovnáte s Regionovou… 😀
A to jste jel z Prahy do Brna ne? Rozhodně ne z Brna na Jihlavu. 😀 Lhaním nic nezměníte. A rychlík z Brna na Jihlavu fakt jen 3x nestaví. 😀 Nebo si myslíte, že tak jak je to z Brna do Prahy je to všude? Asi omezený rozhled. 😉
I zde připomenu https://www.novinyvm.cz/10819-koleje-na-vlakovem-nadrazi-v-trebici-uz-nenajdete.html „Na konci všech plánovaných investic okolo roku 2021 by měla být elektrizace úseku Brno Horní Heršpice – Okříšky a zkrácení jízdní doby rychlíků mezi Třebíčí a Brnem na zhruba 45 minut.“ Údaj z roku 2016. Kdo to „Dobré správě“ v těch přípravách o cca 10 let zdržel? P. S. Ta fotka z článku je z místa, které bylo zmodernizováno už v letech 2020 – 2021. Zprvu jsem si myslel, že fotka bude 3 roky stará, protože je na ní odjezd „do odbočky“, což by odpovídalo době, kdy ještě byla ve směru do Zastávky jen 1 kolej,… Číst vice »
… nebo zde https://www.namestnosl.cz/modernizace-zeleznicni-trate-brno-jihlava/d-3704 (z 2. 12. 2015) „Dále byl představen záměr elektrizace a zdvojkolejnění úseku Brno Horní Heršpice – Zastávka u Brna, a také technicko-ekonomická studie na elektrizace úseku Zastávka u Brna – Třebíč. Elektrizace „naší“ trati by mohla být zahájena po dokončení elektrizace do Zastávky u Brna a v jejím rámci by mělo být kompletně přestavěno kolejiště železniční stanice Náměšť nad Oslavou, kde by měly vzniknout tři bezbariérové nástupní hrany s ostrovním nástupištěm a podchodem. Zástupci města vznesli na jednání vůči projektantovi podněty týkající se silničních přejezdů, pokračování zvažovaného podchodu do lokality „Nad tratí“ a také k vybudování… Číst vice »
Odpověď je jednoduchá: Hlavní podíl na tom má vedení kraje Vysočina, které kolem roku 2012 vyřadilo tuto trať z preferovaných staveb. Samozřejmě vím, že trať patří státu, tedy SŽDC, nicméně kraje mají možnost lobbingu, tj. zasadit se u státu o to, aby byla trať preferována. Jenže to by nezbyly prachy na nový terminál v Jihlavě.
Jednak – vede tudy i rychlíková linka (objednatel: MD).
A dále: pak nesedí ty články z let 2015 + 16 (tzn. 3 – 4 roky po 2012).
Mmch. pak tedy „nepreferovaně“ proběhla (2016 + 17) revitalizace úseků vedených téměř výhradně v Kraji Vysočina.
Opět jednoduchá odpověď: Opravované úseky byly už v tak špatném stavu, že se k tomu muselo přistoupit. Dodnes jsou tam značky na sloupy trakčního vedení, takže se spoléhalo na to, že se v Jihlavě přece jen něco hne a k zadrátování dojde. Bohužel, vedení kraje Vysočina je de fakt jen podřízená pobočka jihlavského magistrátu, a podle toho všechny dopravní stavby v kraji vypadají. A nejen dopravní stavby.
Zato úseky Vladislav – Studenec a Třebíč – Okříšky ve špatném stavu nebyly? 🙂
Kdyby tehdy na jaře 2013 nepřišel motiv „revitalizací za cílem dočerpat OPD1“ (což se zde ani mnohde jinde stejně nestihlo – limit byl do 12/2015 a zde byla realizace 7/2016 – 6/2017, mmch. kdo to zdržel? 🙂 ), tak by se to vůbec neprovedlo a nepředpokládám, že by v letech 2016 + 2017 proběhly tak masivní úpravy svršku, jaké při té revitalizaci proběhly.
Ve Vladislavi se drolila skála za přejezdem silnice 23.
… což nastalo cca 2 týdny po začátku „revitalizační“ výluky. Předem to nebylo očekávané – a pak to posloužilo jako zdůvodnění téměř 3měsíčního (!) prodloužení té výluky při souběžném zamlčování skutečnosti, že kutání podchodu v Třebíči se protáhlo až o února 2017 (srov. s původním koncem výluky 8. 12. 2016).
Jakej vliv má kraj Vysočina na investice do železnice? Jestli tohle je „nepreferované“, tak kde je to „preferované“?
Mají tam úplný prd, chudáci. Ten kraj zase rozpustit a bude klid…
Volejte sláva, volejte hurá. Dráty tam měly být už dávno.
Kdyby hloupost nadnášela, vedení SŽ bude v oblacích. Zase pitomonost v podání částečně dvoukolejné tratě.
Takže je lepší to nechat tak ?
Ne, ale místo paskvilu udělat dvoukolejku v celé trasy, zrychlit trať co to půjde a zadratovat… A ne dělat zase polovičaté řešení. Trať spojuje 2 krajská města a parametry má tristní a tahle pseudomodernozace tomu nijak nepomůže
A výsledná cena za takovou úpravu se bude rovnat ceně té VRT vedle ne ? Protože pak se jedná o novostavbu na úplně jiným umístění. A ta s návrhem, schvalováním, výkupem nebude dřív jak za 20-30 let. Tady i malý zlepšení parametrů může dost pomoct.
Asi tak… „vytunění“ trati v současné stopě už se konalo, elektrifikace se tehdy nedořešila takže snad teď a zdvojkolejnění částečného místo úplného je sice nevýhoda, ale lepší než nic a úplné zdvojkolejnění by v současné stpě bylo místy neřešitelné případně drahé „jak prase“… Popravdě, osobně jsem si myslel že podobně to bude i na Přerov (pouze „poněkud“ dřív aspoň tak o 10 let) a pak rovnou VRT no ale tam je to mnohem „plošší“ takže jim nějak přijatelně vyšla ta kočkopsí 200ka… Jako je obecně na pováženou jestli čekat věčnost (čtvrt století i více) na „ideálnější“ variantu nebo mít něco… Číst vice »
Vedle vede nějaká VRT? To je scifi v ČR, ktere vůbec neuvažujme
To že to někteří ignorují, je jen jejich problém. Na Jihlavu by se zbytečne duplikovala kapacita.
Duplikovat se bude maximálně imaginarní kapacita…. kdy očekávate, že ta VRT bude? Dřív jak v 50.letech těžko…. Podívejte se jakým tempem SŽ pracuje. Brno-Přerov plánuje dělat 8 let a je to cca. 90 km, Vratimov-Frydek 14km neuvěřitelné 3 roky. Představa, že tahle organizace vybuduje stovky km VRT tratí během 30.let je naivní a vtipná zároveň…
Bude to zhruba ve stejné době. Protože tady by dvoukolejka byla kompletní novostavba. Ve stávající stopě se to dá max zelektrifikovat, trochu srovnat pár oblouků a pár úseků zdvoukolejnit. A nakonec to furt bude vcelku pomalá a klikatá trať.
Třebíč nic?
A zbastlení Brno – Přerov do „pre-VRT“ namísto prostého zdvojkolejnění a mírného zrychlení nevadí?
Kdežto novostavba dvojkolejky v nové stopě na 160-200kmh (a ještě přitom zachování zastávek!) je samozřejmě zcela reálná věc…
Kdo říkal novostavba? Nemusí to být top koridor ale ať to davá trochu smysl. Ne paskvily
V tomto případě mě zdvojkolejnění jen vybraných úseků nepohoršuje. Zcela jiná situace je ale mezi Plzní a Domažlicemi, kde mi nad ponecháním jednokolejných úseků zůstává rozum stát…
Trať ČB – Plzeň neznám, ale obecně jen částečná dvukolejnost tratě znamená to, čím začalo zdvoukolejňování (mně naopak velmi známé) tratě Pardubice – Hradec Králové, a to je možnost tzv. letmého křižování protijedoucích, které při správně naplánovaném jízdního řádu a nevýrazmém zpoždění proti němu znamená nepotřebu čekánní jednoho vlaku na vlak protijedoucí! Zejména pokud na jakékoliv trati jednokolejnými zůstanou úseky stavebně složité – ve složitém terénu, kde by se např. musel rozšiřovat velký/dlouhý most či jakýkoliv tunel, tak i jen zdvoukolejňování ostatních úseků může znamenat srovnatelné snížení jízdních dob vlaků jako zdvoukolejnění celé tratě, ale proti ní třeba jen za… Číst vice »
Co má trať CB – Plzeň společného s Domažlicemi???
Hlavně je obrovská chyba, že už v roce 2017 při „revitalizaci“ nebyl zdvoukolejněn úsek Rapotice – Vysoké Popovice.
Terénně je bezproblémový a zrovna tam se zpoždění přenášelo nejvíc.
Obecně: pro trať s velmi slabou nákladní dopravou opravdu může postačit zdvoukolejnění jen vhodně vybraných úseků, viz i Švýcarsko.
Akorát jsem zvědav, jestli do toho bude patřit i ten úsek Rapotice – Vysoké Popovice. 🙂
Jenže jednokolejka je pořád zdroj problémů, úplné výluky s NAD, přenášení zpoždění…
O dvoukolejce bez NAD by mohl vyprávět nedaleký úsek Křižanov – Vlkov.
Dílčí dvoukolejné úseky dovedou eliminovat přenášení menších zpoždění. A ta větší zpoždění by pokud možno ani neměla existovat (ostatně viz právě Švýcarsko). I když, bohužel, právě R11 se s nimi setkává „ne úplně výjimečně“.
Už míváme úplné výluky i na dvoukolejkách 🙁
Ano bohužel, ale.pořád je jich méně než na jednokolejkách
Běžte si stěžovat na MD … koncepci stanovují oni
Zatím co fotit je .Bohužel doba se krátí pro šotouše
To bude krásná doba, kdy šotoušci pochopí, že tu železnice není pro ně, ale pro dopravu lidí a nákladu. A to pojízdnýmu muzeu moc nejde. Normální cestující neocení páru a rybáky, ale tichou (jak u kterého výrobce), pohodlnou klimatizovanou NP jednotku. Přpadně alespoň lokomotivu, která je schopná se vyškrábat do některých stoupání rychleji, než rychlostí chůze.
Pokud se některý úseky zdvoukolejní a odstraní se čekání na zpožděný protivlak, tak to může i zajímavě zrychlit a zkapacitnit celou trasu.
Těch úseků, kde by se dala 240 jednoduše zdvoukolejnit je ale minimum.
Určitě mezi ně patří: – Okříšky (okraj městyse) – Třebíč (okraj města) – Vladislav (okraj městyse) – přinejmenším po AHr. Smrk – před Náměští (tam už 2 koleje vedle sebe jsou, jen je propojit spojkou a holt vlečku odbočovat z širé trati) – Rapotice – Vysoké Popovice Když by na to přišlo, tak míjení R v 1h taktu by mohlo být nejen na dvoukolejce u Krahulova (X:00 h), ale i před Náměští (X:30 h), křižování R x Os okolo X:50/X:10 h v Zastávce = vzájemné míjení Os právě mezi Vysokými Popovicemi a Rapoticemi v X:00 h (a tím pádem by… Číst vice »
** Vlastně 1h takt až do Jihlavy by pořád nebyl možný kvůli tomu, že v X:30 h by vycházelo míjení někde v Malém Beranově + ten prokladový spoj by stejně neměl v JI přípoje. Tzn. letmé míjení u Krahulova jen v L:00 h; 1h takt zrychlených vlaků (mezi Náměští a Brnem každopádně bez zastavení, naopak lze přidat Vladislav zast. a u vloženého „Sp“ i Studenec) s míjením těsně před Náměští v X:30 h. Ostatně, prapůvodní návrh VDV taktéž z roku 2015 to takto nějak uváděl + že vlaky od Velkého Meziříčí by právě jezdily do širšího uzlu v Náměšti v… Číst vice »
Zajímavé ale je, že pro tu dopravu lidí a nákladu se stále ještě přesouvají zastávky i dále od sídel, ruší se manipulační koleje a vlečky, aniž by existovala náhrada (přímý kamion na vzdálenosti 100 km a delší jako náhradu nepočítám). Co jsou pak platné moderní vlaky, když přidáme přestupy/překládky a nejlépe ještě ujíždějící si přípoje. I na to by bylo fajn myslet.
A pak co fotit nebude? Copak šotouši ignorují současnou železnici? No, podle §1 by to nebyl div, ona je dráha zastydlá na všech úrovních 🙂
Pro šotouše to tam bylo nejzajímavější od 9/2021 do 4/2024 – nejen 3 oběhy rychlíků, ale 3 (!) oběhy Os vlaků s velkou lok.
Konečně je to napadlo. I jen prostou elektrifikací dojde k výraznému krácení jízdní doby. Pokud dojde ještě k nějakým úpravám, tak jenom dobře. Ta trať má, zejména v úseku Brno – Třebíč potenciál přitáhnout další cestující. Co se nákladní dopravy týká, tak se obávám, že to zase taková pecka nebude, hlavně kvůli těm kopcům, kde bude nízký normativ hmotnosti i pro šaliny…
Prostá elektrifikace je naprostý nesmysl. Zakonzervovat v úseku Okříšky-Zastávka max. 60km/h by bylo šílenství. Dokud se nezvedne rychlost alespoň na 80-100, tak ta trať žádný potenciál nemá.
Jenže zvednout rychlost v úseku Vladislav – Zastávka by znamenalo tunelové megapřeložky, a to nikdo nezaplatí, resp. nevyjde tomu efektivita, obzvlášť z důvodu že i v současném stavu je železnice mezi Třebíčí a Brnem plně konkurenceschopná IAD a potenciál přetáhnout další cestující do vlaku už moc není.
Tak se postaví tunel, no a co.
Z Třebíče do Zastávky už dávno není jen 60 a z Okříšek do Třebíče lze úsekově zvýšit v současné stopě poměrně snadno.
Nemá cenu zvedat na 80-100, když za podobné prachy můžete mít i 160.
Pokud ovšem nepřesunete zastávky i od větších sídel do lesů a polí, kam to bude odevšad daleko. Vlaky tu nejsou primárně ani pro fotiče, ani pro honiče. Musí to být uživatelsky příznivé, aby to lidé rádi využívali.
Nejlepší příklad je na téhle trati Studenec. 🙂
Nejste první, kdo sem píše ten nesmysl o 60 km/h, jako byste si nevšiml revitalizace z let 2016 – 2017.
K jakému zkrácení jízdní doby zde může dojít prostou elektrifikací?
Použiji se elektrické lokomotivy, či jednotky, které mají lepší trakci (dynamiku rozjezdu) než vozidla s dieslem.
Pak to má občas i vedlejší efekt, lepší časy v přestupních uzlech.
To je mi principiálně jasný, ale nevím kolik to může být právě na této trati konkrétně. Martin H. píše, že to bude výrazně, tak mě zajímá, kolik výrazně 🙂
U rychlíku kde je Brejlovec jsou 4 zástavky (+ konečná) a jen tři useky s potřebou zrychlit. 7x 15-20 vteřin. = cca 2min. Čekal jsem více.
Osobáky ti mají snad 18 zástavek po 20s = 6min.
U OS nepočitám usek zástavka – Brno tam jsou už el. jednotky.
Se divám usék Zástavak – Brno jen max. 100km/hod.
Vždyť to píšou v článku – po zavedení ETCS bude 120kmh…
Vyjma esíčka u Omic – tam nadále 80 km/h.
A vyjma Starého Lískovce ve chvíli, kdy bude hotov „terminál“ = budou tam zastavovat i rychlíky (a jejich rozjezd do kopce směr Střelice asi nebude nejsvižnější).
To snad platí o bezprostředním okolí každé zastávky (stanice)?
Každé z těch stanic, kde zastavují všechny vlaky osobní přepravy. Ostatně není náhodou, že ve zdůvodnění toho, které úseky byly (s předpokladem „vejití se do miliardy“, což nakonec jednak nebylo dodrženo a jednak to ani dodrženo být nemuselo, protože OPD2 už měl pro „malé projekty“ vyšší hranici než byla miliarda u OPD1) vynechány z „revitalizace Zastávka – Okříšky“, byla zmíněna vynechaná žst. Náměšť n/O., protože „tam všechno zastavuje“. Už tehdy jsem si říkal, že ta revitalizace právě měla vcelku dobrý poměr nákladů vs. přínosů – vynechání většiny stanic, zato zrychlení většiny traťových úseků, ale ve stávající stopě. Teď už to… Číst vice »
Díky. To je tak se čtečlanek ráno a další kometař po třech hodinách.
O deset minut minimálně v JŘ nutných na výměnu lokomotiv elektrické za motorovou a opačně v Jihlavě na rychlících Brno – ČB ? Reálně nemohou mít v některých úsecích navíc vyšší přepravní rychlost el. vlaky než vlaky motorové – zejména je-li rozdí v jejich složení, že motorové jsou soprava HV (hnacího vozidla – ať lokomotivy či motorového vozu) a přívěsných vozů a elektrické jsou ucelené trakční jednotky s dinamičtějšími rozjezdy i brždění, takže stejný úsek projedou reálně rychleji, byť nedošlo ke zvýšení maximálních traťových rychlostí? 🙂 🙂 🙂 Navíc v článku se píše i o částečném zdvoukolejnění, to logicky ummožňuje… Číst vice »
Pobyt v Jihlavě je 8min., do 12/2019 byl 6min.
Navzdory výměně lokomotivy.
O jakých 10 minutách to píšete?
Presne, zrovna uvrat v Jihlave toho moc neusetri i kdyby jezdila elektricka jednotka bez preprahu. To same se da rici i o Budejovicich, kde krom toho probiha pomerne velka obmena cestujicich z nekolika smeru.
Nebo o Břeclavi a délce úvratě s Interpanterem.
Vzhledem k tomu, že aktuálně provozované stroje nedokáží do kopců dodržet traťovou rychlost a i dynamika jízdy je u elektrik vyšší tak slušně. Navíc výkonnější motorové lokomotivy aktuálně na trhu nejsou. Ono i dneska může rychlík reálně z Brna do Jihlavy krátit 15 minut, ale v kombinaci s kratšími jízdními dobami osobních vlaků by se nejen zkrátila cestovní doba, ale i zvýšila stabilita JŘ.
Že nebude brejle fuňet Popovicemi 30 km/h😉 Prosté drátizace ale moc nepreferují…
Od doby, co tam jezdí 750.7 a obvykle 4 vozy, se žádné „funění“ nekoná.
Co se týče potenciálu Brno – Třebíč, tak speciálně vypíchnu, že teď od 1. 1. 2025 platí nový kontrakt na třebíčskou MHD, kdy polohy autobusů zůstaly naprosto stejné jako předtím, takže mezi nádražím a lidnatými sídlišti na protějších kopcích (Nové Dvory, Hájek, případně celý Týn/horní Podklášteří) nadále mizerné spojení – buď časově dost nenavazující, anebo (první dvě sídliště) i značná oklika. Toto připomínám proto, že cesta nezačíná na nádraží, ale „na konkrétní adrese“. Také připomenu, že hodně velký rozdíl je mít jen 2h takt, anebo 1h takt vlaků. Např. mezi HK a Trutnovem je už delší dobu 1h takt, i… Číst vice »
** Vlastně jedna změna tam nastala – v pracovní dny mimo špičku najednou nejezdí linka č. 1 ve 30min. intervalu, ale jen v 60min. intervalu, ale střídavě s ní jezdí v prokladu linka č. 14. Výchozí i konečné zastávky obou linek jsou stejné, ale linka č. 14 jede větší oklikou a hlavně – NEZAJÍŽDÍ k vlakovému nádraží. Takže k Os vlaku směr Zastávka se člověk vlakem nedostane ani z Boroviny, ani (s přestupem v centru, pokud mu to neujede před nosem) z Nových Dvorů/Hájku – protože linka č. 14 má polohy z Karlova náměstí směr Domky v X:30 h, tzn.… Číst vice »
Takze opet dojde k zadratovani neskutecne spatne trate a budeme na ni posilat elektricke rychliky a pritom se budeme tvarit, ze 30 min usetrenych za pripadne preprahani staci? Co narovnat oblouky a pustit vlaky vmax 140km -160kmh a snazit se dostat na pouzitelnou prumernou rychlost alespon 100kmh??
A vy jste tu studii viděl? Oblouky se rovnat mají…
A je ta studie někde k vidění (stažení z netu), prosím?
Strasne rad bych ji videl a stejne tak rad bych videl polozkove rozpocty jednotlivych rekonstruknci! Jsem danovy poplatnik a mel bych mit pravo videt, za co se utraci/zvelebuje nami vydelane penize.
Napřed mi vadí, že se staví málo a pak mi vadí, že se za to utrácí! 🙂
Musi se stavet a taky stavet za adekvatni penize, nejde o to rozhazet penize za predrazene zakazky.
Kde jste viděl 30 minut. Dnes stojí vlaky v Jihlavě jen 7 minut.
Kdysi byla v plánu, v rámci modernizace, spojka mimo Jihlavu pro jízdu přímo na nový terminál Jihlava město.
V rámci VRT je stále v plánu.
To ona asi stále v plánu je. Pokud se člověk podívá na studii VRT Vysočina, tak propojku tam uvažovanou mají, respektive byla v nějaké té pocitové mapě, co k tomu nedávno vytvořili.
Jenom si jí moc nedovedu představit ve skutečnosti – de facto vy museli od stávajícího konce viaduktu postavit most s dost strmým klesáním, aby se dostali do tunelu pod kolejištěm na konci hlavního nádraží (teda pokud to tam nechtějí nějak divoce křížit).
Nebo zahloubit trať takovým způsobem, že ten viadukt bude vybudován nově a už v klesající podobě.
https://www.k-report.net/discus/obrazky/62/51/1546251.jpg
je to potřeba jako sůl, ty 2 hodiny z Brna do Jihlavy jsou hrozné
Ono by se dalo ale i bez drátizace zde dosáhnout nějakých vyšších cestovních rychlostí, např. úseky Studenec-Vladislav, či Třebíč-Okříšky, kde je dodnes jen 60 by se daly zvýšit na 90/100. Co mě spíš překvapuje, že v souvislosti s rychlíky BNO-PLZ, se nemluví o nějaké modernizaci úseku Jihlava-Veselí. Ten je sice pod dráty, ovšem s hlediska cestovní rychlostí je na tom mnohem hůř než úsek Brno-Jihlava. Jen to množství přejezdů vybavených pouze kříži mluví za sebe.
…a těch míst, kde se dají rovnat oblouky a přivést trať blíž lidem… 👍
Silnice a autobusy tam nemají? Vždyť tam skoro nikdo nebydlí…
taky tam vlak skoro nikde nestavi – zastavky jsou v polich a lesich, nikoliv v obcich
Pokud budou i dvokolejné vložky, tak ty to taky zrychlí hodně, protožr tady při té hudtotě vlaků se furt někde křižuje.
V plánu je snad akorát modernizace mezi Veselím a Hradcem, jinde nevychází návratnost.
Ona už je příslušná SP hotová?
Z Brna do Jihlavy se bude jezdit po VRT. To bude významné zkrácení. Cesta přes Třebíč bude pro jiné cestující než pro ty, co se potřebuji dostat z Brna do Jihlavy.
VRT se ovšem nikdo z nás nedožije
Já mám teda v plánu se dožít, tak snad mi to SŽ nepřekazí.
Je-li Vám 15 tak šance by tu byla
Tak jestli je SŽ tak neschopná, že nebude VRT, těžko čekat, že by zvládli nějakou významnou modernizaci a přeložky současné tratě, ne?
A proč byste se teda měl dožít vylepšení trati přes Třebíč? Ta je stejně (ne)neálná jako VRT. V tom zrovna tady rozdíl nevidím.
VTR nikdy nebude, protože je to ekonomicky neúnosné. Nemáme tolik obyvatel, abychom její nesporné výhody využili. Hlavně prosím neargumentujte Německem, Francií nebo Španělskem.
Nové tratě mezi Ústím, Prahou, Brnem a Ostravou jsou naopak naprosto nutné
Ne, neargumentuju. A vy buďte klidně skeptikem, aspoň nebudete zklamán.
Z Jihlavy do Brna bude pro cestující VRT, tohle je primárně pro obsluhu území.
Je to 1 h 48 min.
Mmch. pokud by Os-240 mohly mít jinou časovou polohu než dnes, mohly by R mít tuto cestovní dobu už dnes o cca 4 min. kratší.
Nicméně jak už psali jiní, tak Jihlava – Brno se (dle Dobré správy od roku 2036) pojede po VRT.
V Jihlavě ale budou muset stále přepřahat lokomotivy – pokud nepřejdou na obousměrné jednotky, takže zlepšení tak na půl.
Jinak uvažuje se taky nějaké narovnání tratě? Minimálně z Jihlavy do Třebíče trať kopíruje koryto řeky Jihlavy – z oblouku do oblouku. Jízda pro rychlíky žádná sláva.
Pantery nasadí 😀
Taky jsem si říkal, už je občas v Jihlavě vídám. Ale to se zase protáhne kvůli strojvedoucímu, co se bude muset přestěhovat z jednoho stanoviště na druhé…
Počkejte, ono přijde plně automatické řízení a tyhle kecy ukončí.
Alespoň se ten strojvedoucí projde. Přece jenom řízení vozidel je dost sedave zaměstnání
Dokonce 2x, poprvé v Budějicích, podruhé v Jihlavě.
Čtyřikrát: v Brně ani Plzni točnu na celé vlaky nemají 🙂
Konec konců by se tam mohli nasadit Syslové… Furt se neví co s nimi a todle by pro ně mohlo být ideální..
ČD neví co s velkoprostorovým klimatizovaným vozem? Já bych kdyžtak nějaký nápad měl.
V Jihlavě je v plánu i triangl, ale to už je spíš v souvislosti s výstavbou VRT, kdy vlaky od Budejic budou jezdit z/do Brna po VRT, ale zase ten trianngl využijí vlaky Praha – Jihlava – Třebíč – Brno.
Jistě, před Jihlavou bude přeložka až k M. Beranovu vč. nového mostu přes řeku Jihlavu – součást nového oblouku do žst. Jihlava město, resp. součást projektu připojení na VRT.
Existují i řídící vozy…
Naopak přepřahání lokomotivy z jednoho konce vlaku na druhý je pomalejší, než jednu přidat vepředu a druhou odpojit vzadu
JM kraj už poptává bateriové vlaky, které budou jezdit z Brna do Třebíče. Ty vlaky začnou jezdit někdy ve 2028. A budou jezdit desetiletí.
Takže SŽ se opět jen podbízí milovníkům vzdušnými zámky, ve své podstatě jsou to vlastně lži.
Btw ve 2025 mělo najisto dojít k zahájení elektrizace tratě v Suchdole n. Lužnicí, prý velmi důležitá stavba která se nedá odkládat, kvůli přestavbě uzlu Brno, kvůli budoucnosti nákladní dopravy. No, zase před koncem roku odloženo…
Než rychlíky Brno Budějovice, asi by taky bylo skoro i lepší letadlo… Rychlejší a nebude se muset čekat 10 let.
SŽ na mapě slibuje vylepšování i již elektrifikované ČB-Plzeň, když mezi městy teda není dálnice. No kousík z Plzně do Nepomuku mělo začít najisto letos, no zase posunuto. Přednost tam asi stejně bude mít pro dalších deset let novostavba Plzeň-Domažlice, ta zas o rok posunuta.
A ve Znojmě má zůstat po ekektrizací dalších tratí německá napájecí soustava nebo má se změnit na tu naší střídavinu?
Kdysi se tvrdilo, že po natažení trakce do Znojma se úsek do Rakouska přepne na 25 kV AC. Ale minimálně osm až deset let si ještě počkáme.
Co je na 15 kV špatného, když tam zůstanou spoje spojující Víděň se Znojmem?
Maximálně bych chápal, že by tam byly přepínatelné napětí v trolejích na některých staničních kolejích.
jak by tam na těch 15kV dojel ibalgin? setrvačností?
Tak ibalgin tam nikdy jezdit nebude, stejně tak ani do Zastávky, protože jich je tak akorát na vozbu linek S2, S3, S51 a S9… Ale chápu co tím chcete říct, jakákoliv jiná nová česká regionální jednotka stejně nebude nikdy na 15kV, takže přepnout celou stanici Znojmo na 25kV je jediné rozumné řešení až se tam dotáhnou dráty od Jihlavy či Břeclavi…
Ne, dojel by na kolej, nad kterou by měl příslušné napětí, například 4.SK nemá zatím žádnou trakci.
A přepínat napětí by se nesmělo? (vím §1 🙂 )
Na 15 kV není špatného nic, ale už dnes tam z Rakouska zajíždějí dvoufrekvenční taurusy. Myslím, že bude jednoduší měnit systém na lokomotivě, než mít stanici s dvěma systémy nebo přepínatelnými trolejemi. Tento přístup byl opuštěn už v 80. letech.
Nejezdí. Jezdí tam 1016, které mají pouze 15 kV.
Ale klidně tam jezdit může 1116 když bude potřeba, protože pro OBB bylo vyrobeno 282 ks 1116 a jen 50ks 1016, takže se nepochybně najde mraky jiných výkonů po Rakousku, kde běžně jezdí 1116 a nevyužívá u toho 25kV…
Tak jistě, ale dokud to Znojma vede jediná elektrifikovaná trať a to z Rakouska (tež odtama napájená) tak je jakákoliv změna napětí blbost… hnedle poté co tam přivedou z některé strany „české“ napětí tak samozřejmě je to přepnutí na místě…
Tak samozřejmě bude vhodé zeptat se i Rakušáků, ale jednosystémová lokomotiva (nebo EMU) z Rakouska je tak nějak stále normální.
„Nešlo by o tak velkou modernizaci jako do Zastávky“.
To je mylná informace, protože ony dílčí dvoukolejné úseky za Zastávkou na Jihlavu jsou v preferované variantě na 160 km/h.
A které psk konkrétní úseky to jsou?
160 je (ve variantě označené jako preferované) mezi Popovicemi a Rapoticemi (poměrně krátký úsek, navazující na 120 od Zastávky), dál asi 10 km z Náměšti na Vladislav a přibližně po 5 km na obě strany od Třebíče.
Od žst. Třebíč nebo až z úrovně sídliště Za Rybníkem za Krahulov?
Mmch. přes žst. Krahulov budou jezdit jen rychlíky, zato Os vlaky to vezmou oklikou přes Stařeč a Hvězdoňovice https://trebicsky.denik.cz/galerie/usek-novych-koleji-u-starce-je-stale-ve-hre.html?back=2850843359-1794-40&photo=2
Úsek na 160 začínal za Borovinou. Už jsou to dva měsíce, co jsem si to ze zvědavosti studoval, tak ty vzdálenosti nemusí sedět do puntíku.
160kmh 5kiláků na každou stranu od Třebíče?? To leda kdyby to bylo „zadara“ (bez jakýchkoliv dodatečných nákladů) protože tam bude všechno stavět…
A co pak má být za rychlost z Rapotic do do Náměště?
Tam by měla zůstat stávající, pouze z Kralic nad Oslavou až přejezdu u Velkého Pole bude vybudována druhá kolej. Rozsáhlejší přeložky jsou mezi Zastávkou – Rapoticemi, Náměští – Studencem, rovnání oblouků u přemostění řeky Jihlavy a Třebíč, Borovina – Okříšky. Líbí se mi, že se v preferované variantě uvažuje i o Stařečské spojce, která ve vzdálené budoucnosti umožní vedení přímých vlaků Moravské Budějovice – Třebíč a přesunou tak část cestujících z autobusů do vlaků.
A ty oblouky východně od Vladislavi mají zůstat? Případně jaký tam má být propad rychlosti?
Na to jsem zapomněl, ano i zde se bude „rovnat“. Úprava začne někde za prostorem nového mostu, který postavíme na obchvatu I/23 Vladislav a narovnávat se bude celý úsek až k žst. Studenec.
A dočkáme se někdy od Správy železnic, kde pracujete a rád poučujete jiné, třeba zveřejnění studie proveditelnosti nebo stručných informací o celém záměru v aplikaci mapy.spravazeleznic.cz. Tak, jako to umí u staveb Ředitelství silnic a dálnic?
Mám tomu rozumět tak, že jste vznesl dotaz na konkrétní technické parametry typu maximální traťová rychlost, rozsah dvoukolejných úseků a nebylo Vám odpovězeno?
Ne, máte tomu rozumět tak, že v civilizovaných zemích je běžné informovat o infrastrukturních záměrech veřejnost dopředu. Pro inspiraci doporučuji ŘSD, v případě železnice třeba SBB. Chápu, že jste v organizaci, která má v DNA natáhnout ruku a nakrmit monopolní dodavatele, ale doba se mění.
Dokud studii neschválí MD, je to otevřená záležitost, ale nezdá se mi, že byste byl odbyt, pokud k ní požádate o relevantní informace/parametry, zvlášť k jedné variantě, která na MD putovala jako preferovaná.
Proč už v roce 2015 neschválilo realizaci úseku Zastávka – Třebíč/Okříšky dle technicko-ekonomické studie?
viz výše.
Zkoušeli jste to stošestkovat?
Zkoušel, mnohokrát. Problém má konkrétní jméno: František Chabičovský, právní odbor SŽ. https://zdopravy.cz/nerekneme-sprava-zeleznic-taji-o-cem-jedna-spravni-rada-organizace-hospodarici-s-desitkami-miliard-70710/
Zajímavé, díky. Já jsem to právě taky zkusil (tu studii Zastávka –Jihlava). Vytrvalost mám, a alespoň něco uvidím
Schválně, jestli se trefím, odmítnutí s odkazem na §11, odst. 1 b).
Stručný propagační materiál s rozhodujícími výsledky studie pro širší odbornou veřejnost, státní a místní správu a politickou reprezentaci (česká i anglická verze); se 2. dodatkem přesunul až do 6. etapy, takže bude až po schválení v CK, jinak by se dalo žádat aspoň o ten.
To myslím není uplatnitelné, protože povinný subjekt je SŽ, která zde žádné rozhodnutí nedělá; to dělá MD. No, uvidíme.
Následné rozhodnutí o dělení na jednotlivé stavby podle mě dělá SŽ.
To je možné. Ale zkusil bych tvrdit, že SP byla zpracována za účelem předat jí MD k posouzení, zda a v jakém rozsahu se má rekonstrukce provést a tedy jde z hlediska SŽ o výstup pro jiný subjekt. To, že v hypotetickém případě, že MD rozhodne pro to rekonstrukci provést, tu SP použije i SŽ neznamená, že byla zpracována při přípravě toho rozhodnutí. A naopak pokud budou tvrdit, že byla zpracována pro SŽ, tak jí budu žádat po MD s tím, že na §11 b) se vymluvit nemohou, protože to pro ně není nová informace (ale pouhá recyklace informace, kterou… Číst vice »
To můžete, ale než ty kolečka absolvujete, už bude nejspíš schválená.
O to trapněji pak bude vypadat těch 85 km/h v esíčku u Omic. 🙂
A zbytek max 80 ?
Jaký je na trati Jihlava – Brno možný nápravový tlak? Elektrizace je dobrá věc , ale bude tam mít vše přechodnost?
Tak zrovna u vás jsem si myslel, že se zvládnete podívat.
https://provoz.spravazeleznic.cz/Portal/Show.aspx?path=/Data/Mapy/trz.pdf
Všechno bude. Řešením této super důležité otázky na internetu tuto úpravu již vlastně stavíte, výborně.