Zastávkou to nekončí, Správa železnic chce pokračovat s elektrizací do Jihlavy

Zmodernizovaná trať Střelice - Zastávka u Brna. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářZmodernizovaná trať Střelice - Zastávka u Brna. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Půjde o elektrizaci s dílčím zdvoukolejněním některých úseků. Dráty mají vést i do Znojma.

Elektrizace trati 240 mezi Brnem a Jihlavou neskončí pouze u nedávno zmodernizovaného a zprovozněného úseku z Brna do Zastávky u Brna. Správa železnic (SŽ) hodlá s trolejemi  a vylepšováním trati pokračovat ze Zastávky dále do Jihlavy.

Pro záměr už zpracovala studii proveditelnosti, kterou odevzdala centrální komisi ministerstva dopravy, kde se rozhoduje o všech velkých dopravních stavbách. Deníku Zdopravy.cz to řekl náměstek šéfa SŽ Mojmír Nejezchleb. Rozhodnutí komise očekává SŽ v březnu.

„Půjde o elektrizaci s dílčím zdvoukolejněním některých úseků,“ řekl Nejezchleb. Studie zahrnuje i elektrizaci odbočky z Okříšek do Znojma (trať 241), podle Nejezchleba je ale prioritou směr Brno – Jihlava. Samotnou stavbu klade Správa železnic na začátek 30. let.

Elektrizace by mimo jiné umožnila vedení rychlíků České Budějovice – Brno bez nutnosti výměny lokomotivy v Jihlavě za diesel, Jihomoravský kraj by pak mohl prodloužit elektrickou vozbu dále na západ brněnské aglomerace. Dnes uvažuje o bateriových vlacích.

Nešlo by přitom o tak velkou modernizaci, jakou v posledních letech prodělal úsek Brno – Zastávka u Brna. Trať byla v celé délce vedle elektrizace zdvoukolejněna a dostala nové zastávky. Nyní se osazuje ETCS, aby se rychlost mohla zvýšit až na 120 km/h.

Tagy Správa železnic trať Brno - Jihlava
216 komentářů