Zastávka v Opletalově ulice začne sloužit cestujícím o víkendu, linka nahradí metro C
Nová zastávka Hlavní nádraží v Opletalově ulici. Autor: DPP/Aneta Řehková
Obnovená trať v Opletalově ulici je zárodkem chystané tramvajové spojky skrze Vrchlického sady kolem Hlavního nádraží na Vinohrady.
Nástupní hrana z provizorního „lega“ a k tomu luxusní nástupiště s pražské mozaiky. To vymyslela hlava.
z Pražské mozaiky
… z pražské…, když už 🙂
Je to jméno konkrétní sady designérských vzorů/produktů. Podobně jako vypínače Tango nebo auto Škoda Octavia. Čili já tam vnímám velké písmeno.
Zkuste Google a zjistíte, že to vnímáte špatně.
Možná v jazyce poameričtělých manažerů, ale česky se pražská mozaika píše normálně s malými. A „chráněné zeměpisné označení“ to není, ta se zapisují jen z oblasti zemědělství a potravinářství.
Co je na tom špatně? Jak byste to realizoval vy, když je to dočasná stavba (nemá to povolení jako trvalá stavba) a za dva roky to bude zrušeno?
A proč to bude zrušeno?
Nebudou tam stavět tramvaje od Muzea na Masarykovo Nádraží?
Tam se mám dojem uvažuje o jiné poloze zastávky, blíž k odbavovací hale Hlaváku.
Řekněme před vchodem…
Jsou to technické důvody, nebo byrokratický alibismus, že tam na těch pět let není možné dát normální obrubníky?
Především by to byl ekonomický nesmysl, stavět tam na dva roky pevné obrubníky.
To by byl opravdu časový trhák! Berme, že na hl.n. je to od metra stejně daleko do Opletalovy jako na perony. X-C jede z Oplet. na Vltavskou 7 minut. Navrhovaná S4x by jela: 11 minut do Bubenče (do Podbaby jede rychlík 13 minut, tak kousek ubereme), tam udělala úvrať (1 minuta, pokud tam budou 2 fírové), další 3 – 4 minuty by jela do Holeš. zast., a odtud cca 650 m / 10 minut pěšky. Celkem 25 minut s nezanedbatelným pěším přesunem. TISÍCE DĚKOVNÝCH DOPISŮ. (nemluvě o tom, že X-C pojede 2x za 10 minut (byť trochu nepravidelně), ještě s… Číst vice »
Kristepane, Holešovice-zastávka?! To by teprve byla pomsta cestujícím!
Jsem zvědavý na jednokolejný provoz PP-IP a IP-HN
Už bylo mnohokrát. 🙂 Teď k tomu bude ještě NH-VL.
To už bylo taky.
Běžně to tramvaj (linka 14 s přestupem na linku 15 či opačně) zvládne za 9 minut i s oním přestupem na Masaryčce, nočnímu autobusu to trvá též 9 minut. Linka XC to v úseku Hlavní nádraží – Vltavská stihne za 7 minut. Takže objížďka fakt ne.
Holeovice zastavka je blbost, navic se tam z hlavniho nedostanete…
S4 jezdi z masarycky…
Jiste, teoreticky by slo jezdit Nadr. Holesovice – Wilsonovo nadr., ale neobslouzite Vltavskou a zacyklite trat v danem useku a to komplet….
Skoda, ze neni trat uz hotova az po Muzeum…
A pak přes Václavské náměstí, Můstek…
Příkopy, Národní… 😋
To už asi takové nadšení nevzbudí.
Proč? Tam už tramvaj je…
Masaryčka a holešovická zastávka jako alternativy stanic metra C?
Řeč byla o hlavním a ne o Masarykově nádraží. A Holešovická zastávka rozhodně není nijak daleko od metra, beztak přímo u metra nic moc významného není (kromě linky do ZOO a některých dalších).
S4 jezdí z Masaryčky. Pokud by jela z hlavního, tak zas nemá smysl hovořit o Holešovice zastávka. Takže to byl spíš blábol, než že bych to nepochopil.
Holešovická zastávka jako bod náhradní dopravy za metro je neobhajitelná, nejen kvůli vzdálenosti, ale i „bariérovosti“ a celkovému „řešení “ toho prostoru.
Co je či není kolem metra NH, je v kontextu diskuze o náhradní dopravě za metro, irelevantní.
Ta Holešovice zastávka stejně exituje jenom proto, že není přístup na zadní koleje stanice Bubny… (zdroj Wiki)
A kdo říká, že to musí být nutně S4? Klidně by se mohl zavést pendl mezi hlavákem a Holešovicemi zastávkou, i když ta tramvaj asi bude přeci jen lepší řešení.
Pravda, z hlavního na Holešovice zastávku se dostat nedá. Beru svůj předchozí komentář zpět.
Dá, s úvratí v Bubenči nebo Libni 🙂
Občan volič by jistě ocenil snadnou dostupnost a bezbariérovost Holešovice zastávky. 😀
Myslím, že náhradní doprava busem by byla v tomto případě lepší. Kluci, ale mají radost, že mohou jezdit z nové zastávky.
Taky si říkám, autobus by měl přímější trasu a byl by o dost rychlejší. Navíc pochybuji, že tramvaj bude mít interval 2 minuty, jako NAD za metro obvykle mívá. Navíc na zastávku v Opletalově to je z metra kus cesty.
Na zastávky NAD na magistrále to taky není z metra na Hlaváku úplně blízko. Navíc je na trase dost úzkejch hrdel, kde by se přestupující motali s cestujícími vlaků. To do tý Opletalky to je kapacitnější.
Přestupovat z metra na tramvaj na hlaváku není zas tak běžné – od I.P.Pavlova jede linka 36, tedy se to týká jen cestujících od Muzea a těch z vlaků.
Metro má bohužel v úseku Letňany – Vltavská interval 10 minut celý víkend, což považuji za provokaci pana radního Scheinherra a ROPID – když už musíme cestující naštvat výlukou, mělo by metro jezdit přes den i o víkendu x maximálním intervalu, kterého jsou koncové úseky schopné – a to by mělo být 5 minut. A netuší někdo náhodou, proč se musí v Holešovicích přestupovat – kříže tam jsou, tak by šlo jezdit bez přestupu.
A zaplatí to duch svatý? Náklady na metro jsou i pro bohatší města jako Praha rána a zvlášť po covid období a zvyšování všeho.
A zbaví se této přítěže rovnou, nebo salámovou metodou?
A: Dejvická – Skalka
B: Rajská zahrada – Nové Butovice, později Českomoravská – Smíchovské nádraží
C: Kačerov – Ládví
Mimo jiné raději výluku než by komukoliv měl spadnou Florenc c na hlavu
> kříže tam jsou, tak by šlo jezdit bez přestupu. I kdyby tam ten kříž byl, tak mám obavu, aby se to vyjezdilo. Velice zhruba: v čase t = 0 je vlak 1 „u předvěsti“ vjezdu do NH od KB (já vím, Matra, ale pro prvotní odhad to stačí). t + 0,5 vlak vjíždí do NH, t + 1 zastavuje, t + 1,5 odjíždí, t + 3,5 zastavuje na VL, t + 5,5 odjíždí z VL, t + 8 (bez zabezpečovače, max. 60 km/h, a tedy déle) zastavuje NH, t + 8,5 odjíždí do kříže, t + 9,5 uvolňuje výhybkový… Číst vice »
Zapomněl jsem dokončit myšlenku 🙁 :
… t + 9,5 uvolňuje výhybkový styk v kříži… a v tento okamžik by vlak 2 (jedoucí oproti vlaku 1 s 10 minutovým odstupem) měl být nejdále „u předvěsti“ – což teda vychází jen tak tak.
Přestupovat se tam musí, protože předpisy neumožňují v běžném provozu vozit cestující na obrat a musí být vysazeni.
Ten interval zjevně reflektuje provoz jaký tam bude, což je zajíždění do jednokolejného úseku o dvou stanicích v nejvytíženější části trasy. A to prostě nejde s pětiminutovým intervalem.
>kterého jsou koncové úseky schopné – a to by mělo být 5 minut.
Opravdu jste schopen za 5 minut po otočení vlaku na NH dvojí úvratí vyjet k peronu, nabrat lidi, zajet na VL, vysypat/nabrat lidi, vrátit se na NH, odstanicovat a uvolnit námezník?
Nic nebude…musí se přeci pamatovat i na „životní prostředí“…
Asi ano, uz z IPP po Nadr. Holesovice by byla lepsi nahrada busem, ale zase byse musel asi vyhradit pruh na magistrale…
Zas o víkendu to moc nevadí.
To řešení tramvají mi naopak připadá jako dobré. Trochu méně citlivé na potíže ve špičce.
Kluci, je to víkend. Žádná špička.
Kromě neděle večer
I o víkendu lidi pracují a není takových zrovna málo.
Myslím si, že mohli najmout ještě druhou partu dělníků, co by předělávala pražce v metru a dal by se tak vyloučit celý úsek. Pokud ovšem nejsou lidi, je tohle řešení logické.
Nižší kapacita,vyčerpávas nedostatkovým řidičům bus hodiny, vyšší náklady na PHM víc humusu do vzduchu.
Cestující fakt řeší jen to jestli je navigace k zastávce ok a ne tohle
NAD tramvají je už léta běžná v Brně za vlaky,vEU také,díky bohu to konečně někoho napadlo i v Praze.
Za mně z BUS vs Tram vyhrává Tram.
Jenomže byste potřeboval dvojnásobný počet řidičů. Je otázka, zda je DPP má.