Zásmucko čeká integrace do PID. Některé linky skončí, vznikne nový spoj z Kolína až do jižních Čech
Oblast Zásmucka a částečně Kouřimska bude letos další oblastí Středočeského kraje, kde začne nově platit tarif Pražské integrované dopravy (PID).
Oblast Zásmucka a částečně Kouřimska bude letos další oblastí Středočeského kraje, kde začne nově platit tarif Pražské integrované dopravy (PID).
Až to soudruzi z ROPIDu začnou přejmenovávat tak chudáci cestující dojedou leda tak do pr….. Znám několik příkladů z integrace Nbk a okolí kdy název zastávky je nesmyslně dlouhý a nedává smysl nebo pojmenují zastávky jménem obce která je vzdálená i 6 km .
Nejlepší by bylo, aby pod PID byla integrovaná celá doprava v Čechách (s mírným přesahem na Moravu), vzniklo by třeba 25 pásem :))
Pásmo 20 je Brno
Možná by bylo vhodné udělat článek i o integraci Kokořínska:
https://www.tram-bus.cz/stredni-cechy/pripravovane-zmeny/integrace-kokorinska/
Návrh opět potvrzuje, že autobusy v PID tvoří pouze sociální službu, nikoliv použitelnou alternativu k automobilu. Kolik třeba lidí z Hryzel bude využívat linku 421 a kam? Nebo linka 450, kde bude možné v Mlékovicích vystoupit, udělat si volným tempem procházku do Nové Vsi III a tam nastoupit do stejného autobusu. Tak hlavně, že si pár babiček udělá při jízdě k doktorovi vyhlídkovou jízdu po kraji.
Vzpomněl jsem si na jednu, co zpívával děda.
Náš tatíček nebožtíček, dej mu pánbu nebesa,
on vozíval na tragači stare baby do lesa.
Pochybuju že tohle bude Váš případ, a že budete staré babky vozit k tomu doktorovi osobně. Byť již doba pokročila a automobil nemusíte tlačit osobně.
Pomýlený názor: ta integrace je pochopitelně (tedy pro normálně myslícího člověka pochopitelně) organizována především pro místní obyvatele, ne pro návštěvníky přijíždějící odjinud na výlet, a navíc do toho vstupuje v určitém smyslu dost omezující faktor „taktovosti“ dopravy: netvrdím, že je to v zatím rozpracovaném stavu opravdu optimální řešení a nelze vymyslet nic lepšího, ale když to pouze kritizujete (bez konstruktivního návrhu lepšího řešení), tak je to jen nic neřešící blábol.
Nikde nepíšu o organizaci dopravy pro návštěvníky. Místní taky nejsou homogenní skupina a nejen v dopravě platí, že se rozhoduje podle těch, co nejvíc řvou, protože mají čas řvát (mamynky, důchodci ap.), ti ostatní se zařídí po svém – v případě nekvalitní (pomalé) nabídky veřejné dopravy pomocí automobilu. Konstruktivní návrh řešení? Přímější vedení linek – nezajíždět do každé osady na náves. Klidně za cenu, že těch linek bude víc (ale organizátor se bohužel rozhoduje i podle toho, aby ušetřil čísla). Konkrétně třeba prodloužení 424 přes Barchovice do Hryzel by umožnilo odstranit hned dva závleky na 421 při podobném počtu ujetých… Číst vice »
„Nikde nepíšu o organizaci dopravy pro návštěvníky.“ To sice ne, ale i když i ta je důležitá, považoval jsem za potřebné připomenout, že jde především o plnění zájmů místních obyvatel – a především ty je proto třeba znát a z nich vycházet při posuzování návrhu řešení: návštěvníci se obvykle snáze přizpůsobí, protože tamní dopravu stejně nepoužívají příliš často. Vaše teorie je sice možná hezká, ale pořád to jen teorie: lidé z venkova se většinou potřebují dostat do větších obcí (do zaměstnání a škol) na většinou přibližně stejnou dobu, ale v jednotlivých obcích jich obvykle není tolik, aby to naplnilo několik… Číst vice »
Ta linka 549 v jiné podobě kdysi jezdila. Do devadesátých let existovala linka Mladá Boleslav- České Budějovice-Černá v Pošumaví. S tím , že úsek České Budějovice-Černá v Pošumaví byl provozován pouze sezónně. Fungovalo to tak , že ráno jel autobus z Budějek do MB..tam se otočil a jel zpět. Druhý spoj jel z Kolína ráno do Budějek , tam se otočil a odpoledne jel zpět. V úseku Kolín-Mladá Vožice jel po stejné trase.
V.N.: OAD Kolín provozuje či ještě nedávno provozovala spojení České Budějovice – Soběslav – Tábor – Kolín a zpět.
Koukám na linku 549 a podle toho návrhu bude zaintegrovaná jen z Kolína do Uhlířských Janovic, pokračování dále na jih pouze za tarif SID.
To je zas kočkopes tedy.
No a na integraci Voticka zas linka 530 Praha – Benešov – Miličín – Tábor – Jindřichův Hradec integrovaná jen v úseku Benešov – Miličín.
V samém srdci PID v úseku Praha – Benešov bude jen za tarif dopravce…
Pěknej guláš….
Do Prahy jedou jen vybrané spoje linky 530 (moc jich není). Kdyby to bylo zaintegrované, tak je přeplní lidi z Benešova, pro ty je k dispozici kapacitní vlak.
Otázka proč tedy ty spoje do Prahy vůbec pojedou?
Proč teď, není v Benešově přestup na vlak pro všechny?
Prostě integrace napůl….
Nejspíš požadavek obcí na zachování přímého spojení. Časem se ten úsek do Prahy nejspíš utrápí, když tam bude komerční jízdné.
Podobný případ jako letitá kritika, proč táborské rychlíky nezastavují i v Čerčanech: jediným spojem zkrátka nelze v silněji frekventovaných obdobích ekonomicky vozit veškerou frekvenci (různých typů) a ve zbytku trasy kapacitními soupravami je „vozit vzduch“ – to lze uplatnit jen u vybraných spojů určených především pro nějakou „speciální“ frekvenci jako fakticky nějaká „posila“.
Jednou je to integrovaný systém, tak má být zaintegrovano vše jezdí na území systému.
Jinak to bude totalní chaoz a dezintegrace.
No, a jak byste tedy řešil přeplňování linky 530?
Souhlasím. Například „třeboňské“ rychlíky by mohlv Čerčanech stavět. Ale musela by tam existovat návaznost do Posázaví.
Možná se špatně dívám, ale chybí mi tam integrace s železnící. Spoje ze Zásmuk do Kolína se tak tváří, ale spádově do Prahy je to jaksi trasa pod ostrým úhlem, tedy zbytečné km a náklady na jízdné. Permanentně ucpaná kutnohorská pak neguje uvedenou linku jako řešení.
Ke? Zásmuky − Pečky bude vlakem pomalejší než autobus do Kolína. Navíc v Pečkách nezastavují rychlíky, takže +15 minut je ložených, ikdyž spoj jede kratší vzdálenost.
A pernamnetně uspaná Kutnohosrká bude sotava způsobena lidmi ze Zásmuk, takže by to asi chtělo podchytit… v Kutné Hoře?
Možná by bylo nejužitečnější prodloužit stávající linku č. 662 z Kouřima přes Horní Chvátliny až do Zásmuk (a přidat na ni další spoje), čímž by Zásmuky jako přestupní uzel získaly přímé autobusové spojení s Českým Brodem (a dokonce i až s Mochovem a Čelákovicemi, paradoxně ovšem ne s tamními vlakovými nádražími) – časově by to do Prahy přes Český Brod bylo určitě rychlejší, ale stálo by to další peníze, které teď Stč. kraj buď nemá, nebo je do PID nechce vynaložit.
A nebude to tím, že železnice je tady už integrovaná?
Oblasti obsluhované PID se bude říkat Pražsko.
https://vokabular.ujc.cas.cz/hledani.aspx?hw=Pra%C5%BEsko
Spíše by to mělo být Kouřimsko.
Zhruba 1,5 kilometru za Kouřimí směrem na Svojšice, se nachází astronomický střed Evropy. Je to průsečík 50. rovnoběžky a 15. poledníku. K tomuto bodu poblíž silnice se vztahuje takzvaný pravý sluneční čas, který slouží k provádění astronomických výpočtů. V terénu je označen žlutou tyčí.
Těch spojů vznikne víc. Zjevně opět nechápání rozdílu mezi spojem a linkou. Když tedy pominu, že linka 230680 už z Kolína do jižních Čech v této trase jezdí.
A dokonce jednu dobu jezdila z Českých Budějovic, poté byla zkrácena do Tábora a pak do dnešní podoby.
Ano, pamatuji.
Dokonce jezdil i autobus z Č. Budějovic do Pece pod Sněžkou.
Ovšem opačným směrem v ranních hodinách podobný spoj citelně chybí. Šikovná aplikace https://portal.radekpapez.cz/dopravci
Spojení může sestávat z více linek, ne?
Spojení ano, ale ne spoj. Ten je vždy součástí linky, resp. jejich soubor ji tvoří.
Ano, jsou i spoje z více linek, jen někdy i s možnosti přímého odbavení.
Ale vždycky je to na každé z těch linek jen její „vlastní“ spoj, byť třeba posléze jeho náležitosti přecházejí přímo na jinou linku: na rozdíl od „vlaku“, který má v příslušném obvodu vždy jedinečné číslo, takže pod ním může jet i na více tratích (resp. podle současných „dopravních pavědců“ takzvaných „linkách“), v linkové autobusové dopravě vedení jediného spoje na více linkách pod jediným číslem neexistuje, protože ani nemůže, když „spoj“ je definován vždy výhradně jedině číslem linky + spoje na ní (takže dvěma parametry), tudíž fakticky tedy jedno společné číslo mít ani nemůže.
Podle několik let starých plánů se integrace v Praze a Středočeském kraji včetně přesahů měla teď už pomalu završovat …. ale vypadá to, zdá se, po malých kouscích ještě nejméně na 10 let … .
Ta integrace měla být původně větší viz. zde: http://www.mestokourim.cz/integrace-verejne-dopravy-kutnohorsko-i/d-4510
Původně měl jet z Kolína na Kouřim i spoj po 22:00, ten je v nových návrzích zrušen.
Podle mě hlavní problém s integrací je v řidičích autobusů, kterých je nedostatek, takže se to dělá po malých částech, protože zatím v každé lokalitě je navýšení výkonů min. o 15%. A zrovna OAD se integruje ze 2 stran (Kolínsko a pak Nymbursko – Boleslavsko).
Druhý problém je, že Středočeský kraj nemá peníze. Začalo to v prosinci škrtama na železnici (zascrolujte si na stranu 16: https://pid.cz/wp-content/uploads/ke-stazeni/casopid/DL_Casopid_12_2019.pdf?x77800 )
V mapě je drobná chyba, linka 549 je v Kolíně uvedena jako 450.