Zárodek obchvatu Srubce u Budějovic postaví Strabag, napojí aglomeraci na D3
D3, stavba MÚK Pohůrka. Pramen: ŘSD
Kraj výrazně ušetří. Společnost Strabag Silnice zvítězila v tendru s cenou 85 milionů korun, když cena předpokládaná byla téměř 125 milionů.
Njn. V Č.B. se staví či začne asi 10 staveb, v Praze nic. Nějaký Srubec bude mít obchvat, ale v Praze jsou desítky podobných čtvrtí s kolonami aut, na které se nikdy nedostane…
Srovnavate stavbu propojky za 80mil třeba se stavbou Václavského náměstí či Metra D? Stavby které financuje ŘSD nepočítám, ty nejsou v kompetenci kraje/mesta.
Obchvat Srubce se nepotýká s majiteli pozemků, těm se od počátku vyhrožuje vyvlastněním, ale s nevhodně zvolenou trasou a chybami v přípravě. A hlavně se nejedná o obchvat, ale přenesení dopravy do jiné části obce.
Trasa je prakticky jediná možná, na Srubci probíhá už desítky let překotná až živelná výstavba bez ohledu na cokoliv. Většina trasy má vést v zářezu nebo tunelu, zato na nynější hlavní od Ledenic, tam jsou jistě Srubečáci z provozu velmi nadšeni a řidiči také hýkají blahem že namísto 90 jedou padesátkou hada kopcem dolů. Opět pár zatvrzelých jedinců zamezuje výraznému zlepšení pro tisíce, nic jiného v tom není.
Věříte tomu, že pár zhrzených jedinců by něco zmohlo, kdy tam nebyly problémy a chyby? Existuje ještě jižní varianta doporučená dopravními odborníky.
U Budějc jim vyroste kvalitní obludná suburbie
Na indukci jste ještě zapomněl….
Ta už dávno vyrostla. Kupodivu chaoticky bez byť jen náznaku plánu zastavované území nemá vhodnou dopravní infrastrukturu. Jediný způsob, jak se někam dostat je auto a cesty jsou ty stejné jako před tou výstavbou. Jejda. Nyní neschopné vedení kraje i města „řeší“ problém občasným vylepšováním silnic a dál přikládá pod kotel tu nějakým tím „projektem“, tu nákupním centrem za městem, kam nevede ani cyklostezka atp. Budějovice jsou a vždycky budou zaostalá díra s mizernou dopravou. Spousta nově vzniklých dopravních problémů nemá řešení, protože na něj už není prostor.
Tak problémy v aglomeraci řeší výhradně kraj, město je naprosto osekané od jakéhokoliv zázemí. Město nemá žádný vliv na své okolí, ani to letiště nepatří městu a neleží v jeho kat. území. Proto má také třetí největší hustotu obyvatel v ČR. Bohužel, váš komentář vyjadřuje spíše zlobu než něco racionáního. V Německu je ještě v takovém případě pověřený státní orgán, který usměrní a dá řešení takových situací. To u nás nikdy nebude. Bylo by to pro naše lidi nedemokratické. Každý na svém písečku. Samozřejmě i ten kraj řeší v okolí hlavně jen ty silnice, jinak vše ostatní v aglomeraci závisí… Číst vice »
Tak zrovna v Budějovicích by měl být tlak hlavně na výstavbu cyklostezek, protože tam to dává smysl a spousta lidí tam kola opravdu využívá.
To už dávno vyrostla, počet obyv. města 96, urban 130, aglomerace 170. Či-li město má již jen polovinu obyvatel aglomerace. Je to ještě horší než si myslíte. Samozřejmě aglomerace nemá společný územní plán, takže je značně chaotická.
Do cen se promítají i režijní náklady na dopravu, ubytování a poku mají firmy pracovníky v lokalitě, tak je snižuje cenu. Stejně tak zemní práce měli dobrou marži oproti některým jiným činnostem. A pak záleží, jak moc má která firma práce, tak může jít s marží níže.
Hlavně by chtělo toto období, kdy se dá tak hezky „ušetřit“, využít k tomu, aby se toho postavilo co nejvíce. Až skončí období, kdy se nebude soutěžit za 60-80% ceny. Bude to horší…
Staví se všechno, kde je stavební povolení…
Určitě? Není už to trochu jinak? Papíry jsou, ale nejsou papírky 🙂
Projektové i realizační kapacity jsou omezené.
Chtěl bych být ten kouzelný dědeček který vytváří „předpokládanou cenu“. To bych byl asi v kolektivu hodně oblíbený…
Tak neni nic jednodussiho, nez se tam uchazet o zamestnani, kvalifikovanych odborniku se jiste nemohou dockat
Ty samé ceníky práci a výkonu mají na SZ, kde jim to naopak nevychází.
I z pohledu plánování rozpočtu je lepší mít vatu, než si jít znova někam pro pár procent, který budou přes.
U silničních staveb se nepoužívá tolik zábradlí 😄 to s tím může dost zamávat…
Ceny si nikdo nevymýšlí, jsou dány v tzv. Odborovém třídníku stavebnich praci staveb pozemních komunikací, tzv. expertní ceny dané skutečnými náklady staveb z předchozích období. Doporučuji ke studiu materiály ze SFDI, a až pak se pouštět do diskuzí…
Snad jde jen o drobný úklep o to „d“ v rámci toho doporučení, ale za druhé co mě děsí o hodně více jsou zmíněné expertní ceny a materiály SFDI. Že to někdo někde řekne, či vyvěsí…?! No…, mhmm jako dobrý, ale moc nevěřím. I já pracoval a pracuji ve vysokém úřadě vydávající materiály, včetně závazných, přerozdělující státní peníze a nutně koexistující s vlivnou soukromou sférou. A bohužel jsem čím dál více pesimistou.