cargo

Září přinese Brnu rozšíření výluky, dráhy otevřou pokladnu na dolním nádraží

Provoz na dolním nádraží během výluky 2017. Foto: Aleš OndrůjProvoz na dolním nádraží během výluky 2017. Foto: Aleš Ondrůj

Příchod školního roku přinese nemalé komplikace cestujícím, kteří využívají brněnské hlavní nádraží. Částečná výluka nádraží trvající už od poloviny července

Zpět na článek
17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pedro72

Přiznám se, že tohle postupné uvolňování informací mě irituje, navíc to způsobuje zmatek. Novináři se ptají cestujících ve Vyškově a Bučovicích, jak se jim bude jezdit na Dolní nádraží (pro neznalé, tzv. Vlára, která společně přivádí vlaky od Ostravy, Olomouce a Veselí nad Moravou, na dolní vůbec nevede). Kam tedy budou jezdit (budou blokovat Židenice?), o tom ani slovo.
Jestli je někde komplexní plán, dejte prosím nápovědu!

Svojsin

Od zimy by se od Kyjova mělo jezdit jen do Židenic a tam přestup.
Tzn. , že se bude přeplňovat linka 106, byť na ní jezdí 15m busy.

Jan Sůra

Není.

Petr 766

Nebýt Zelených a na ně navázaných aktivistů, nebylo by vůbec potřeba utrácet miliardy jen za to, aby vůbec do Brna (na staré, škaredé a nevyhovující nádraží po všech stránkách) vůbec ty vlaky mohly přijet. Dávno jsme mohli mít normální nádraží o pár metrů dál… a ne jezdit ze stejného místa z provizoria, kde se ani nedalo schovat před deštěm krom jednoho přístřešku…
A když už to vypadalo, že jsou Zelené / ŽB aktivistické obstrukce vyřešeny, všichni se shodli na nádraží u řeky, tak přijdou s metrem… najednou, že bez něj to nejde…

M. Hochman

Stěhování podle schváleného projektu jsou pouze vyhozené desítky miliard. Taky už dávno mohlo být nové osobní nádraží ve stávající poloze s dostatečnou kapacitou celého brněnského uzlu. Ne, že se někdo snaží protlačit variantu, kterou se uspokojí finanční choutky pár spekulantů….

železničář v důchodu

K tomu nelze než požádat o dovolení se pod tento názor „spolupodepsat“ – a snad ještě za sebe dodat, že jsem velice rád, že mám to štěstí, že já se toho paskvilu, jaký ti zlomyslníci v Brně chystají, už nedožiji.

Jarek

Můžete mi prosím napsat/popsat variantu, kterou považujete za dostatečnou. Děkuji.

Pedro72

Ale no tak, prý „tak přijdou“… O tom, že se případné odsunuté nádraží neobejde bez kapacitního připojení, se mluví odjakživa. Dokonce i nesourodá koalice diametr odhlasovala. To fakt není žádná novinka. A mimochodem, od roku 1898 tu nikdy neměli odpůrci takovou politickou moc, aby mohli zastavit jakoukoliv reálnou práce na odsunu. Být příznivcem odsunu, ptal bych se ODS a ČSSD, kteří tu 20 postupně vládli, proč se nekoplo do země. Jestli nebude důvod v tom, že je to neufinancovatelné a nerealizovatelné.

železničář v důchodu

Realizovatelná ta pitomost bohužel je – a o to je to horší. Ale s tou „neufinancovatelností“ souhlasím – i proto z toho nakonec vznikne jen nějaký nepovedený příšerný paskvil …

To

dřív to mělo stát 20 mld., dnes už 55 a kolik to bude stát reálně? 100? Doufám, že to Brnu nikdo nedá, páč za to by byla postavená hezká část VRT nebo zmodernizovaná část stávajících tratí třeba na 200 km/h

K.S.

Ono to možná, podle toho ze kdy je těch 20 mld, pořád cenově odpovídá kvůli inflaci, bohužel už neplatíme zlatem ani stříbrem 🙁

Jiří Krtička

Všichni se shodli? Přesněji: politikové se shodli s podnikateli, že je názor cestujících nezajímá. Snad právě kromě těch Zelených / ŽB.

Nekdo

jako cestujici rikam, ze nadrazi se musi odsunout. ve stavajici poloze se tam nemer neda zit. nemluve o tom, kdyz tam nedejboze chcete nalozit starsi hure mobilni rodice, nebo vylozit manzelku s kocarkem a kufrem. uz aby to bylo v nove poloze u reky a mohli jsme jet rychlovlakem treba do Mnichova nebo Budapesti… tak prosim nevydavejte svuj nazor za nazor vsech cestujicich.

Pedro72

Já coby pravidelný cestující odsun nevítám, mávátky nemávám 🙁 Taky nevím, jak rychlovlak souvisí s nádražím, odsunuté nádraží by nevyřešilo (ani kdyby se stavělo, jakože se stavět nebude) žádný problém rychlovlaků. Úvrať na vysněné VRT Berlín – Vídeň (Mnichov je tak trochu mimo…) bude rarita, aspoň se cestující z Berlína zas po Praze obrátí zvoleným směrem.
Ale že se na stávajícím (= budoucím) nádraží měly dávno řešit některé problémy, jako je nevhodná výška nástupní hrany, umístění výtahů atd., to je pravda.

M. Hochman

Trochu se zamyslete nad tím nesmyslem co jste napsal. Copak si vážně myslíte, že by to nové nádraží ve stávající poloze vypadalo jako dnes? No to je ale hrozná blbina, pardon …..

železničář v důchodu

„nadrazi se musi odsunout. ve stavajici poloze se tam nemer neda zit“
Vy jste snad „bezďák“, že žijete na nádraží? A myslíte, že na tom odsunutém budete při „somrování“ úspěšnější?

„mohli jsme jet rychlovlakem treba do Mnichova nebo Budapesti“
Ach, „ten češtin“: umíte-li německy tak dobře jako česky, tak se v tom Mnichově určitě dobře uchytíte …

To

o pár metrů dál myslíte o kilometr dál? V místě, kdy blíže centru se ocitne i ohavný autobazar, parkoviště, OC Tesco atd. atd. … to je fakt pro lidi – holt i autobazar musí být v Brně blíž náměstí než hlavák. Se divím, že v Praze po vzoru Brna neodsunuli hlavák třeba na ONJ. Sice tam nic není, ale neva.