Západní obchvat Pelhřimova má první stavební povolení, je pro železniční most
Silnice I/34, obchvat Ondřejova, ilustrační foto. Pramen: MDČR
Západní obchvat má odvést tranzitní dopravu z Pelhřimova a tím výrazně zlepšit podmínky k životu ve městě.
Pěkné, jen ten konec (křížení kruhákem I/19 a II/112) to se mi nezdá. Jak vyřeší převýšení ? Fakt musí náklaďák do kopce brzdit kruhový objezd ? To nemůže projet rovně přes MÚK ?
Závisí na tom, kam ten náklaďák pojede. Na Jindřichův Hradec bude průjezd volný, při odbočování na I/19 muset brzdit bude. Nicméně později na křižovatku naváže obchvat Starého Pelhřimova, takže to zase bude znamenat o brzdu míň.
Už aby to bylo! Která hlava nakreslila/schválila výstavbu obchvatu I19 v současné dispozici s napojením před Starým Pelhřimově by zasloužila … víte co.
Opraví se po vybudování obchvatu podjezd pod tratí ve městě, aby tam nevznikal rybník za velkých dešťů?
Když už tam nebude projíždět tolik kamionů, tak by se mohla i zvýšit trochu niveleta silnice.
https://obcan.portal.gov.cz/podani/epetice/seznam/petice/225
To je opravdu skvělý odkaz pane Švec. Abych se něco dozvěděl o petici, musím se přihlásit bankovní identitou
nebo datovkou… je to jak známo státní systém petic, „vážná“ alternativa těch papírových. Co Vám na to mám říct:) pořiďte si e-identitu… takových případů, kdy se hodí bude víc 😉
To je sice hezký, ale ta vážnost (ověření konkrétního člověka) by měla být až při podpisu, ne pro seznámení.
to se shodneme… inu je to státní systém.. můžeme jim dát podnět:)
jde o petici která víceméně shrnuje místní přípomínky k projektu… pro mne tak nějak záležitost čistého svědomí..
Hlavní směr měl být od D1 na I/19 a po kruháči se mělo jet na západní obchvat na I/34. Plány jsou jak z minulého století. A od této křižovatky k D1 by se měl začít připravovat 4-pruh. Intenzity jsou na to už dnes a tady budou jedině růst.
Dík. Zrovna jsem to chtěl napsat, minimálně úsek Humpolec – Pelhřimov už nestačí a je třeba ho přestavět na rychlostní silnici. Nejde jen o intenzity, ale i další náležitosti jako mimoúrovňové křižovatky, jde o bezpečnost. Zvláštní je také počet řidičů, kteří naprosto ignorují vodorovné značení a také počet řidičů, kterým takové chování dodá odvahy a sami je kopírují. Nehod jsem tam viděl už hodně, krizových situací na vlastní kůži zažil také dost a v naprosté většině by k nim u rychlostní silnice vůbec nedošlo.
Já bych si třeba ještě přál, aby posobně agilní byla SŽ a stavely se různé přeložky a „napřimovačky“ tam, kde by to i železniční dopravu zrychlilo a udělalo atraktivní. Pohled na to, co se na té mapě kroutí jak had, je tristní.
Teď bylo pár pěkných přeložek dokončeno na IV. koridoru. Teď se jedna staví u Čelákovic. Snad se brzo postaví něco z Plzně na Domažlice a trochu se napřímí Praha – Kladno. Někdy ve vzdálené budoucnosti je Tachlovický tunel, tunely u nemanic, či tunel u Brandýsa Nad Orlicí, novostavby mezi Lysou a Boleslaví, přeložky na trase Brno – Přerov či Česká Lípa – Mimoň. No a to jsou nejspíš všechny přeložky, které jsou v nějakém, byť dlouhodobém plánu. Přitom tratí, které by si zasloužily výrazně zrychlit je mnohem víc. Podle mě je vyloženě škoda, že se neplánují žádné přeložky na těchto… Číst vice »
* z Hranic do Hustopečí nad Bečvou
Byla přeložka naplánována. Má jediné bezvýznamné mínus, totiž dvě mínus a obě jsou vykrmené a řádně macaté. Stanice Hranice město je městu blíž než hlavní a využívá ji nemálo lidí. Sousední Teplice nad Bečvou jsou v sezoně snad nejvíce využívanou zastávkou na celé trati 280. Obě zastávky by šly *át a troufám si tvrdit, že je to 1/4 cestujících z vlaku pryč.
Výčet je nekonečný, protože se nikdy s železnicí takhle nepracovalo, aby se systematicky narovnávaly oblouky a tím se rychlost dala zvýšit.
NIkdy? Řekněme to takhle: Při zdvojkolejňování se ledaskne opustila stopa staré jednokolejky. Ať už na Vysočině v 50 létech, tak i od Benešova na jih do Budějovic, stavěno v současnosti. Nově v plánu na Kladno, plus běžící příprava VRT.
A těch přeložek okolo Moravské Sázavy je taky dost. okolo Orlice bohužel chybí 3 ks: Mítkov, Bezpráví a Hrádek.
Těch pár kousků systém nedělá. Neměli by se dělat jen koridory, ale i ostatní tratě a to minimálně ty, na kterých MD objednává rychlíky.
Ano, poslední koridor na Budějice už křičel, ale při projektování zaspali parametr na 200 km/h.
Moravská Sázava je odfláknutá propadem v Hoštejně, tunel z Krasíkova taky nemusel být směrován přes Tatenice ale rovnou na Hoštejn.
SŽ na to nemá politickou podporu. Nikdo se to neodvažuje dávat do územních plánů.
Navíc zpravidla pokud se postaví přeložka, tak se stará trať opustí, tím pádem nedochází k dalším výrazným záborům pozemkům.
Po dostavbě obchvatu Pelhřimova zůstane na 50km dlouhé trase silnice I/34 mezi Humpolcem a Jindřichovým Hradcem už jen průjezd obcemi Pravíkov a Vodná (obě spadající pod Kamenici nad Lipou). Kéž by všechny silnice I. třídy vypadaly tak jako tato.
Kéž by ŘSD napnula síly tímto směrem než plýtvala prostředky např. na rozšíření silnice I/9 mezi Svorem a Novým Borem na 4 pruhy či budování průtahu Přerovem (estakáda, průpich).
Průtah Přerovem vám přijde jako zbytečná stavba? to myslíte vážně?
Neříkám, že jsou to zbytečné stavby, ale po dokončení D1 si myslím, že bude mít naše silniční síť mnohem palčivější problémy než je lokální doprava v Přerově.
Přijde mi nešťastné že je zde preferovaný směr přímo Humpolec Jindřichův Hradec i přestože za poslední roky s dostavbou D3 vzrostl význam I/19 na Tábor (která je vedena přes okružku) na úkor právě I/34 přes J.Hradec. Což ostatně potvrzují i vyšší intenzity dopravy na I/19 než na I/34
Ted jsem to chtel napsat. Od Humpolce na CB je to nyni vyrazne rychlejsi po I/19, tahle OK je fakt skoda.
Jo, je to škoda. Ale ten rondel bude mít docela velký průměr a snad dva pruhy, tak to tam bude odsejpat 🙂
no budovat velké dvoupruhové rondely ala Opatovice či na ostravské D1 mi přijde nesmyslné, mnohem větší úžitek je z trubookružního uspořádání…
Jo, máte pravdu. To mě nenapadlo.
Myslím, že je bez diskuse, že přiváděč k dálnici D1 by s denní kapacitou 15 tisíc aut měl odtud již vést ve čtyřproudu.
Lepší 2 obchvaty o dvou pruzích než jeden obchvat o čtyřech.
To vedení stopy obchvatu relativně blízko rybníku Stráž by mohlo vedení města přivést na nové myšlenky. Jako třeba: „Není už na čase postavit venkovní koupaliště?“