Zaměstnanci JHMD nedostali mzdu. U soudu za ně oroduje Federace strojvůdců i minoritní akcionář
Lokomotiva U46.101 (polka) JHMD. Autor: Jan Píšala/JHMD
Odbory žádají soud, aby přijal reorganizační plán. Jako důvod uvádějí udržení provozu a zaměstnanců.
Reorganizace není řešení! Znamená to, že rozprodá část tratě za tržní cenu státu, od kterého ji dostal při privatizaci za 1 Kč a pojede si dál po své linii! Jediné řešení je dostat ho „od válu“!
Chci se zeptat, až skončí platnost oněch 2 dokumentů, je možné aby ůzká dál fungovalá? Protože část zaměstnanců tvrdí že už existuje plán a ůzká bude fungovat dál. Je to vůbec možné?
Díky za info.
Je nutné okamžitě spustit charitativní akci „“Kýbl nafty pro JHMD“ společně, každý svým kýblem úzkokolejku zachráníme!!
Nezapomeňte, že v ponorce není WC. Malou i velkou musí cestující vyřídit ve stanici.
WC tam fyzicky je, ale snad nikdy nefungovalo.
Jen si tak říkám, kdo by asi měl zájem o odkup při případném rozprodeji. Myslíte, že pravý a tradiční nostalgik Bohumil už přepočítává peníze v prasátku? 🙂
Je povinností každého šotouše nechat si vyplatit kapesné na dva roky dopředu a zcela ho investovat do nákupu tratě!
Rozprodej je špatně. Dal jsem řeč s kámoškou – mají tam chalupu po babičce a jezdí tam od malička – ta doufá, že to koupí někdo jako celek. Ona nerozumí vlakům, ale rozumí penězům. No zkrátka podle ní to smysl bude dávat jako prázdninové vlaky i s ubytováním. Cargem by se nezabývala, ale navrhuje občas nějaký ten náklad za úplatu pro šotouše vypravit klidně na podvalech. Do ZDO navrhuje jedině novější vozidla – nízkopodlažní, tichá, svižná, ne nutně nová. Ale bohužel nemá chuť to koupit ani se tím osobně zabývat. Škoda, vnutil bych se jí jako zaměstnanec, který nic moc… Číst vice »
Když bude tahat za správné nitky, bude mít dostatek neveřejných informací a ostré lokty, tak bych se tomu ani moc nedivil.
To NEJSOU lokty…
Jančura?
Tak úzkokolejka přežila totáč a současnou dobu už ne?
Smutné.
🙁
Neplašte…úzkokolejka to přežije. Určitě to ale nepřežije stávající provozující společnost.
Oni to dost možná nedoklepou ani do toho 2.10.
V Česku brzy půjde do krachu třetina i užitečného průmyslu, na takové luxusní blbosti převážně pro turisty už nemůžeme vyhzazovat prachy. Soustřeďte se na to, aby lidé kterým ještě zbyde pořádná práce nemuseli mrznout na zastávkách a nejlevnější autobusy jezdily na 100%.
Zatím je k tomu sice dobře nakročeno, nicméně uvidíme co přijde až nastoupí pořádná zima. Změny mohou být dalekosáhlé, ovšem mohou být zcela jiné než nyní očekávané – pozitivní. Každá krize skončí a po ní přijde růst, přičemž právě ten turismus může sehrát značnou roli v dalším rozvoji.
divim se tem minusum. vcelku trefne popsana realita pristich mesicu. a pokud to bude jen tretina, budeme jeste radi
Něco mi nesedí, když teda Jihočeský kraj platí, jak je možné, že nejezdí vlak viz K-report 21214/21215. Pokud by nejezdil na Vysočině, bylo by to pochopitelné, ale platím a nedostanu službu?
za některé vlaky jezdí bus z důvodu nedostatku provozních vozidel
Tak ať jezdí na Vysočině, Jihočeský kraj platí, jsem zvědav zda budou dle smlouvy uplatňovat pokutu.
Myslím, že nějaká pokuta už jim je u ……
Zrovna obrat 21214/21215 by v pohodě zvládla mašina/hašišbedna která stojí v Hradci od 21207 do 21218, tedy od 13.37 do 18.18. Ale vzhledem k nevyplaceným mzdám je možné, že těch vlaků brzy nepojede víc.
Četli zaměstnanci vyjádření soudu k předloženému návrhu reorganizace? Vždyť jim soud těmi právními formulacemi řekl v podstatě to, co by se lidově vyjádřilo slovy: „To si snad děláte srandu, když si myslíte, že bychom tohle mohli schválit.“
Mě fascinuje, že vůbec byli pro ochotní hlasovat věřitelé, když každému musí být jasné, že celý reorganizační plán stojí na vodě.
Vysvětlení je naprosto jednoduché:
Jedním z věřitelů je pan statutární ředitel JHMD Čajánek, který uplatňuje na JHMD údajný dluh téměř 39 mil. Kč (ca. 25%) z celkových 161 mil. Kč.
Pokud JHMD předložily soudu tzv. „plán reorganisace“, který lze nazvat „fraška“, protože údivem zvedne obočí i laik naprosto nevzdělaný v ekonomii a ekonomice, tak to asi lze považovat za závěrečné dějství s názvem „Vichr z hor“.
https://www.youtube.com/watch?v=-o4dEtvCBXo
To se pletete. Osobě blízké dlužníka není dle InsZ logicky povoleno o reorganizačním plánu hlasovat, Čajánek tedy hlasovat nemohl. Souhlasit musela většina zajištěných a nezajištěných věřitelů, tedy zejména Raiffeisenbank a ČSSZ.
Tak Fedeace strojvůdců by se dala ještě omluvit, jsou to odbory… Nechce se mi ale věřit tomu, že by Rajfa, jako seriósní banka mohla podporovala to, co tady bylo v předchozích článcích presentováno jako návrh JHMD na svojí „reorganisaci“. Vždyť tak, jak to tady bylo popisováno, tak celá slavná „reorganizace“ stála na na zbožném přání, že odněkud zhůry přiletí Deus ex machina, který zařídí: – že JHMD během půl roku úspěšně vysoudí od kraje Vysočina 108+16 mil. Kč, – že stát od JHMD koupí a zaplatí camfour trati od letištěm Nová Včelnice do Obrataně – že nějaký hejl koupí tři… Číst vice »
a navíc jim rajfka nejdřív zesplatní úvěry a pak bude podporovat tuhle šaškárnu? to zní taky zvláštně.
Když máte šanci 10% na své peníze nebo jistě nic, co si vyberete?
Chybí hlavně to zásadní, příjmy z jízdného a výdaje společnosti. Nastává doba kdy holt ne na veškeré radovánky zůstávají peníze. Mzdy doplatit a celé to rozpustit, jak prosté.
Ty příjmy zdaleka nejsou jen z jízdného. Blbý je, že tahle přetahovaná bude mít patrně za následek ukončení provozu na jedné ze dvou posledních úzkokolejek v ČR. Pokud by šlo o krach autobusového dopravce, mávneme nad tím rukou s tím, že jeho místo rychle zaujme jiný.
A takhle se podniká po Čajánkovsku …
Nad propastí!
#opravdu
Nechcete už konečně s těmi hashtagy jít tam, kde slunce nesvítí?
#ne
On za to nemůže… spíš by stačilo mu v ústavu odstřihnout wifi.
Tahle meditace mu evidentně nesedla. To nic, neztrácejme naději.
….medikace….automatické opravy jsou občas na nic
Děkuji, velmi si vážím vašich komentářů a reakcí.
Bohužel v současné chvíli se vám nemohu více věnovat.
#péče #810 #B #psychickeporuchy #šotouši #pndobřany #potenciál #kýblnafty
😃👏👏👏😆
Jak může být zachován provoz, když za pár dní končí obě licence?
NAD ?
Bez licence?
O to by se asi brzy začali zajímat úplně jiné orgány.
Máte pravdu, přiznám se – to mi vůbec nedošlo.
Z vyjádření dlužníka soudu: (21) Jakkoliv dle názoru Dlužníka nelze předjímat pravomocný výsledek správních řízení, zvláště pak za situace, kdy právě navrhovaná reorganizace Dlužníka má, jak je dále rozvedeno níže, sloužit k potvrzení jeho finanční způsobilosti, je na tomto místě nutné z opatrnosti zmínit, že Dlužníkův podnik a jeho části mohou být za určité situace provozovány i bez zmiňovaných licencí. Ač se nejedná o Dlužníkem preferovanou variantu, v úvahu připadá dočasné omezení provozu či spolupráce s jiným subjektem disponujícím příslušnými licencemi. Dlužník však znovu zdůrazňuje, že z jeho pohledu se jedná skutečně o „záložní variantu“ a i nadále věří v… Číst vice »
Žádná snaha obnovit licence by klidně mohla být nějaká forma Čajánkova nátlaku na schválení navržené reorganizace, která by mu vyhovovala. Ve stylu když to neschválíte, nebude se jezdit.
A taky, že tato taktika na jednoho zaměstnance příslušného úřadu fungovala. Dnes už tam není, tak to asi nevyjde.
Tohle je asi nejlegitimnější důvod k okamžitému zahájení stávky.
(srov. s vyhrožováním „časově neomezenou stávkou“ např. „v případě, že ministr financí dá k projednání vládě novelu zákona o dani z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti“ či „stávkou proti Jihomoravskému kraji, pokud tento neupraví jeden z bodů kontraktu s ČD“.)
Zaměstnance chápu, ale vzhledem k tomu, že firma tak jako tak končí, tlak na přijetí navrženého (absurdního) reorganizačního plánu je zbytečný.
A k čemu je vám stávka, když 3.10. se stejně končí? Viz. informace, že o Osvědčení dopravce není ani požádáno…
I kdyby „jen“ na 2 týdny, tak i to se počítá – zastavit práci IMHO měli nejpozději k 20. 9.
** Resp. reálně s vědomím, že ty nevyplacené peníze jsou za srpen, takže každý další odpracovaný den je potenciálně neplaceným, kteréžto neplacené období (má-li tak jako tak skončit k 3. 10.) se může protáhnout na více než 2 měsíce.
Způsob vedení firmy v posledních letech byl opakovaně medialisován, je tedy veřejně dlouhodobě znám.
Myslím si proto, že u zaměstnanců, kteří jsou odkázáni pouze na mzdu, jako jediný zdroj zajištění existence, bylo na místě v rámci preventivní obezřetnosti položit si dvě následující otázky:
1. Kam takové vedení firmy dál může vést – může to tak skutečně dlouhodobě fungovat?
2. Opravdu není v okolí mého bydliště jiná, jistější a alespoň stejně placená možnost uplatnění se?
Pracovní příležitosti u jiných železničních firem v okolí:
– Strojvedouci: CD-C Č.Budějovice
– Traťový dělník: Manuvia Tábor
– Signalista: SŽ Lomnice/L.
nicméně vydržet do hořkého konce přece jenom přinese alespoň odstupné….
Právní nárok na odstupné ano.
Reálné vyplacení odstupného ve chvíli, kdy nebyly vyplaceny ani řádné mzdy, bude asi „na delší lokte“.
Jelikož jsou v insolvenci, tak nevyplacenou mzdu a odstupný by měl uhradit pracák, Tedy pokud to bude dýl jak 15 dní po termínu.
A odchází se okamžitě, bez výpovědní doby. Ale pozor, je tam nějaké maximum celkove úhrady od pracaku
to je 1.5 násobek průměrné mzdy (ve státě), max. za 3 měsíce. Čili cca 54 / 160 tisíc, dnes už možná více. Při vší úctě, nemyslím že u JHMD na tento strop narazí.
Ale takhle už nemají mzdu za srpen, už je skoro konec září, pak 3 měsíce odstupného. A jste cca na 30tis mzdě. Což už začíná být možné.
Ano, to máte pravdu. Musíte si ovšem sám rozvážit, jaké máte priority, jestli: a) vám to odstupné, které nebude ihned (samo nepřiletí ani z nebe, ani z vybrakovné firemní pokladny) bude pro vás tak nesmírně zajímavé svojí výší, že půjdete do rizika a budete pracovat do poslední chvíle existence vašeho zaměstnavatele, a další pracovní uplatnění budete řešit pod časovým tlakem a ve skupině ostatních propuštěných kolegů nebo b) se odstupného dobrovolně vzdáte, plynule k novému zaměstnavateli odejdete zavčasu dohodou, nebo výpovědí a v době, kdy nastanou popisované problémy, budete už v klidu, po zkušební době a nebude vás stresovat problém,… Číst vice »
On tady stejně už velký manévrovací prostor není. Jediná možnost je shánět práci hned, firmy začínají zavírat. Pravděpodobně to zachrání pokračování v železničářské profesi, byť i za cenu dojíždění.
V současné dobe je manévrovací prostor značně zúžený, ale trend vývoje událostí v posledních dvou letech je naprosto jednoznačný a zřejmý:
– od 2018: Spory s Krajem Vysočina
– 07.2019: Výpověď smlouvy SŽDC
– 06.2021: Ochrana před věřiteli
– 09.2021: Prodloužení ochrany
– 10.2021: Řízení o odejmutí licence
– 04.2022: Předčasné zesplatnění úvěru
– 05.2022: Exekuce na platby pro JHMD
– 09.2022: Insolvenční řízení
Reagoval jsem na Váš příspěvek k této události v souvislosti s tím, co jste popsal ve dvou prioritách při možnostech hledání práce. Vývoj událostí je popsán pregnantně, nicméně ti lidé právě teď musí řešit Vámi popsané priority a) a b).
Nesouhlasím s vámi, protože ti zaměstnanci, kteří zůstali doteď, mohou situaci řešit už jen podle varianty a).
Ti zaměstnanci, kteří v rámci preventivní obezřetnosti kriticky vyhodnotili vývoj událostí u JHMD v posledních dvou letech a zachovali se podle varianty b) už minimálně od letošního jara pracují jinde. Za „11:55“ bych osobně považoval podzim 2021, předčasné zesplatnění úvěru bankou v dubnu letošního roku byla podle mého laického názoru už jen poslední výstraha.
teď ještě můžou zaspekulovat, jestli odejít po 15 dnech a získat dlužnou mzdu + 2 platy, to jim z větší části zaplatí pracák. Nebo vydržet než budou odejiti a získají dlužnou mzdu a 1 – 3 platy podle toho jak dlouho tam pracovali – pracák jim zaplatí stejně jako výše, pak je otázka co navíc dostanou z insolvence….
nebudete odborar? ti v discipline “nesmyslne stavky – vyhlasovani” celkem vedou
Ovšem že nejsem (resp. stejně tak nepracuji „u dráhy“) a naopak pohlížím dost kriticky na všechny ty vyhrožované (a povětšinou jen vlivem ustoupení nerealizované) stávky „proti vládě/proti Jihomoravskému kraji/proti soutěžení výkonů v osobní dopravě“ apod.
V Čechách je ráj na zemi co se týká stávek za právo na práci a mzdu. Kromě Duška tu snad nikdo nestavkoval. Možná ČT kde šlo o koryta.