Zakrytí Spořilovské spojky získalo důležitý souhlas, stavět se má do tří let
Obyvatelé Spořilova jsou o krok blíže tomu, aby je neobtěžoval v budoucnu tolik hluk a emise z rušné Spořilovské spojky.
Obyvatelé Spořilova jsou o krok blíže tomu, aby je neobtěžoval v budoucnu tolik hluk a emise z rušné Spořilovské spojky.
Tramvají jezdí lidi už dneska z Chodovské a Nuslí, protože je to do některých směrů přímé a nejrychlejší spojení. To samé bude platit o Spořilovu, až se tramvaj přiblíží na použitelnou vzdálenost. A to přesto, že se jedná jen o fragment plánované trati, která má nahradit dnes velmi vytížený autobusový tah Opatov-Želivského. A asi nikdo nečeká, že se to postaví celé najednou.
tak tohle je vtipný, nejdřív to odhlučníte a potom tam dáte hlučnou tramvaj s vrzajícími koly, no panečku
Tramvaj ovšem jezdí jen „chvílemi“ (a na přímé trati příliš hlučná být ani nemusí), kdežto ty kamiony a auta vytvářejí hluk nepřetržitě: postavte se na chvíli někam k dálnici a uvidíte to „pošušňáníčko“ …
Ta TT by, podle mě, dávala smysl, kdyby byla prodloužena až k metru, třeba na Roztyly.
Ona cesta tramvají do centra také není tak dlouhá, navíc někdo může jet třeba jen do Michle či Nuslí. Oproti stávající smyčce na okraji sídliště daleko ode všeho tak aspoň získá trať pro Spořilov nějaký význam, než bude případně prodloužena někam dále.
Bude v budoucnu pokracovat na Opatov a Haje… po trase linek 136 a 213…
Takto zastřešit by se v Praze daly prakticky všechny hlavní tahy… škoda jen, že uplynuly 4 roky a s pražským okruhem se nehlo. Sobotka před 4 lety sliboval, jak s tím pohnout a nic. Kandidáti do zastupitelstva a Senátu na Praze 11 slibovali, jak s tím pohnout a nic. Zastřešte ještě D1 v Praze a nemusíte žádný okruh stavět.
Tramvaj na JM je zbytečnost. Většina lidí z JM směřuje do centra metrem. Sice by tramvajová trať nahradila spoustu méně ekologických autobusů, ale odveze cestující kamsi do Nuslí, na Albertov, kde chcíp pes…
Pokud se dostaví trať i přes Bohdalec a dál na Želivského, tak to zbytečnost rozhodně nebude.
To pak ne
Kdo by tomu věřil.
Je před volbami tak se vytáhne tenhle evergreen.
Stejně jako tramvaj do Slivence to už taky čtu 20 let že realizace se blíží.
Vždyť tomu nevěří ani ty konšelé; “ by se mohlo začít “ , žádné se začne stavět.
Jsou samozřejmě i jiná řešení – řešit příčiny než důsledky. Je to stejné jako dělat prevenci nebo léčit následky chování poškozující lidské zdraví – co je levnější, je dnes známo, jen stát a jeho pohůnci to ještě nepochopili. Co se toho ozelenění týče, na vizualizacích to vždy vypadá báječně, ale pro příklad, že ne vždy se to povede, nemusíme chodit daleko, stačí k opěrné stěně na „hlaváku“ .
A co přestěhovat obyvatele do podzemí? Co mají co nahoře pořád prudit 😀
Nebylo by řešením dostavba pražského okruhu od D1 k I/12?
Samozřejmě na Spořilovské bude vždy provoz ale tahle zelená hradba vypadá trochu divně…
Resenim jen castecnym, ta komunikace bude porad plna…
PS: dostavbou k I/12 dojde k zatizeni okolnich obci jako Ujezda, Bechovic, Kvetnice, Sibriny, Kolodeji… jeste totiz chybi prelozka I/12 a i ta nepomuze obcim jako je Svorec, Zlata, Slustice, Krenice… z I/12 to totiz bude lepsi strihnout po okruzni 101…
Prelozka I/12 je vazana prave na tuto dostavbu
Hluk to řešení jistě významně omezí, ale zplodiny zůstanou – jen se přesunou trochu jinam a ozelenění povrchu tunelů situaci aspoň trochu vylepší.
A otázkou je i to, komu a jak nakonec pomůže prodloužení tramvajové trati, když co do rychlosti cestování do / z centra je stejně určitě výhodnější použití metra a tangenciální tramvajová trať na východě města stejně ještě dlouho existovat nebude.
Nemyslím si že tramvaje budou náhradou pro dopravu do centra (na to je MC), ale bude rychlejší pohyb po P4 a P11. Lidé přijedou metrem, přesednou a budou rychle v cíli. Stačí se podívat na linky 213 a 136, které tramvaje nahradí.
Linky 136 a 213 vezou cestující z JM směrem k metru A (Želivského/Flora), dále lze linkou 136 dojet ještě dál až do Libně, Prosek, Letňan, Čakovic… kam doveze lidi z JM prodloužená tramvajová trať? Do Nuslí, kde chcíp pes? Na Karlovo náměsí, kam se dostanou mnohem rychleji metrem? Nemluvě o tom, že tramvajová trať bude znamenat likvidaci aleje v Chilské ulici, likvidaci jednoho jízdního pruhu v každém směru v Opatovské ul. … no nevim
No vsak planovana trat na JM ma vest po svem celem dokonceni z Zelivskeho, Vinohraska Nem., Slavia, Bohdalec, Sporilov… ted jde jen o prodlouzeni kolem sidliste Sporilov, ktere usnadni cestovani smer Karlovo nam… a to je rychlejsi nez na metro C a pak precpanymi tramvajemi na IPP (2 prestupy),…
Máte sice teoreticky pravdu, avšak: nevím sice, jak jste starý, ale myslíte, že se jakékoli „východní tramvajové tangenty“ dožijete aspoň Vy? Tangenciální tramvajová propojení v Praze silně chybějí, tak jen dodám, že myslím, že by na východě Prahy měla být minimálně dvě – jedna trať, kterou popisujete, a druhá přes Malešice a Spojovací – a pak asi nejlépe někam na Balabenku, jenže to by zase jen zvýraznilo tu krátkozrakost spočívající v nevybudování přestupního uzlu „Balabenka“ mezi železnicí a MHD, takže by možná bylo lepší pokračovat přes Harfu a Vysočany na Prosek (když už tam nebude moci být metro) … Navíc… Číst vice »
Ja si vubec myslim, ze je silna preference spise silnicnich staveb nez preference mhd, takze se toho moc nepostavi, resp. nejprve mesto zahltime individualni dopravou a pak ji budeme omezovat a stavet tramvajove trate a metro.. Tangenty chybeji, osobne si myslim, ze popisovana varianta (je v UP) ma sanci na vystavbu… od Zelivskeho do Kobylis jiz existuje a nejkomplikovanejsi je tunel na Vinohradech, osobne se mi nelibi vedeni trate na Slavii, ale spise bych ji vedl na Kubanske nam a rovnou pod nemocnici na Zelivskeho … Druha zatim moc smysl nedava, nema kapacitu… Kdyby se stavel mestsky okruh pres Hloubetin… Číst vice »
Jj, s těmi exhalacemi jsem se dobře pobavil. Pokud součástí stavby nebude i nějaké dlouhé potrubí někam za město nebo nějaké speciální filtry, tak ty zplodiny i nadále zůstanou na Spořilově, jenom pak půjdou ven třeba dvěma odvětrávacími šachtami místo rovnoměrného rozptylu podél celé Spořilovské spojky.
To už je takový evergreen u tohoto záměru, že se ten nesmysl stále zdůrazňuje. Tipnul bych si, že je tím myšleno, že k rozptylu škodlivin bude docházet ve směru od jižních portálů, které jsou přeci jen dále od nejhustější zástavby. Možná by pomohlo udělat výduch vysoký jako komín od teplárny a rozptylovat škodliviny nad nejnižší inverzní zónou.
No bohuzel to spise dopadne jako vydechy z Blanky, tedy tak v urovni tretiho patra panelaku, ostatne na vizualizaci to videt je…