„Zakletý“ přejezd v Praze se po sérii nehod dočkal úprav. Bude jednosměrný, přibyl koridor pro pěší

Podle SŽ by další investice do lepšího zabezpečení byla zmařená.
Série nehod z konce loňského roku přiměla radnici Prahy 6 začít řešit dopravní režim na železničním přejezdu v Liboci.
Nově bude automobilový provoz přes přejezd možný pouze jedním směrem. „V reakci na zvýšený počet nehod na železničním přejezdu v Liboci došlo ke zjednosměrnění ulice. Nově lze přejet přejezd jen ve směru k Evropské, kde jsou lepší rozhledové podmínky v místě železničního přejezdu,“ uvedl pro Zdopravy.cz radní pro dopravu této městské části Ondřej Matěj Hrubeš.
Zároveň byl v rámci přejezdu vytvořen v ulici také koridor pro pěší, jelikož v místě chybí jakýkoliv chodník. V sousedství přejezdu je přitom mateřská školka a přes trať chodí řada místních.
Už v únoru radnice provedla přechodné úpravy, která spočívaly v doplnění svislého dopravního značení a posunutí značek v ulici U Kolejí do požadované vzdálenosti 80 m před železniční přejezd. V ulici U stanice pak do vzdálenosti cca 60 m, jelikož s ohledem na křižovatku nešlo dodržet požadovanou vzdálenost.
Železniční přejezd v pražské Liboci přitom střety přitahuje. V závěru loňského roku o nich Správa železnic informovala takřka v každoměsíčním intervalu. Většina se obešla bez vážných zranění, vyžadovaly však vždy evakuaci cestujících z vlaků a několikahodinové přerušení provozu na vytížené trati Praha – Kladno.
Přejezdy jsou u Libocké ulice dva nedaleko sebe. První z nich v Litovické ulici je zabezpečen závorami, druhý v ulici U stanice jen výstražnou světelnou a zvukovou signalizací. A právě na něm ke střetům dochází. Přestože se jedná o tzv. neřízený přejezd, světelná signalizace do něj jasně zakazuje vjíždět nebo vstupovat.
Praha 6 letos v lednu vyzvala Správu železnic a Drážní úřad, aby bezodkladně prověřili příčiny těchto střetů a zajistili adekvátní dopravní řešení v tomto místě.
Správa železnic však tehdy na dotaz deníku Zdopravy.cz odpověděla, že rozhledové poměry jsou v místě dobré, přesto na něm řidiči opakovaně riskují. Do ulic U Kolejí a U Stanice se totiž dlouhodobě přesouvá tranzitní doprava v době dopravní špičky na Libocké a Litovické.
Správa železnic tak s žádnými dalšími úpravami přejezdu nepočítá. „Podoba železnice včetně křížení se silničními komunikacemi se v nadcházejících letech nejen v této části Prahy výrazně změní s postupem modernizace trati Praha – letiště – Kladno,“ uvedla v lednu mluvčí SŽ Nela Friebová.
Mezi Veleslavínem a Ruzyní se tak počítá se zrušením všech přejezdů, křížení s kolejemi už budou jen mimoúrovňová. Podle SŽ by tak investice do lepšího zabezpečení byla zmařená.
Zmíněná modernizace trati se však zatím příliš nepřibližuje. Tou nejzávažnější komplikací je pro trať aktuálně odpor místních obyvatel čtvrti, podle kterých zdvoukolejnění trati území městské části ještě víc rozdělí a dopravně odstřihne.





