„Zakletý“ přejezd v Praze se po sérii nehod dočkal úprav. Bude jednosměrný, přibyl koridor pro pěší
Upravený železniční přejezd v pražské Liboci. Foto: Praha 6

Na přejezdu bylo zaznamenáno od roku 2008 celkem 11 mimořádných událostí.
Tímto vzniká problém, že oblast ohraničená tratí a ulicemi Libocká, Evropská a Za vokovickou vozovnou má jediný výjezd, a to na křižovatce posledních dvou jmenovaných ulic. Tato křižovatka je bez světelné signalizace, bez odbočovacích pruhů a stávají se zde nehody. Zejména výjezd směrem na západ bude o hubu.
Tento problém nevzniká, protože součástí opatření má být i otočení Jenečské. Více informací viz https://www.nasepraha.cz/praha-6-meni-dopravu-v-liboci-zeleznicni-prejezd-bude-jednosmerny/
Je jasné, co je potřeba. Založit v ČR policii podle vzoru vyspělých zemí. Ti, kteří neumí respektovat červenou, plné čáry, omezení rychlosti, bezpečné rozestupy atd., by byli vybodovaní za pár hodin a nehodovost by se snížila o 99%
železniční policie už tady byla a neosvědčila se…
Byl jste prosím někdy dál, než v restauraci na návsi?
Co si mám představit pod tou policií podle vzoru západních zemí? Myslíte si, že tam je policajt co 100 metrů?
Nejde o množství, ale o to, co dělají.
Tak začneme tím, že v Německu „dělají“ na železnici PZB, aby předešli lidským omylům. Také tam nepoužívají hákovnice, což opět snižuje následky lidského omylu.
Především je tam problém si vyhnout s protijedoucím, za přejezd je špatně vidět (problém vůbec zjisti, jestli se dá za ním pokračovat v jízdě).
To ta jednosměrka řeší vcelku dobře.
Špatné technické řešení nevyřešíte sebevětší represí.
Tenhle je o 100 metrů vedle: https://mapy.com/s/levopofanu
Bylo-li by to jen a pouze řidičích, měla by tam být nehodovost stejná úměrně počtu projíždějících vozidel.
Přejezd zrušit a udělat podchod pro pěší a hotovo. Je to na náspu do kopce, tak by to mělo lehce jít.
Chtějí se vyhnout čemukoliv stavebnímu, protože to by znamenalo investici v řádu milionů (podobně jako změna zabezpečení přejezdu = závory), když se to tam (snad) za pár let bude předělávat úplně… Takhle jen osadili značky, to jsou náklady v řádu tisíců až desetitisíců.
Což je momentálně díky obyvatelům Liboce zase v nedohlednu …
Za pár let 🙂 Ten banner „Již brzy na letiště“, co od roku 2015 visel a bledl na Veleslavíně, loni sundali. Věděli proč.
Pořád by to ale byly vyhozené desítky milionů.
Překvapuje mě, že by se na té silnici vyhla dvě auta. Možná za to optický můžou ty sloupky, které tam předtím nebyly. Je ale jasné, že takové zúžení v oblasti přejezdu asi dost rizik mělo.
Jednosmerny pro automobilovy provoz nebo jednosmerny pro veskera vozidla? Na fotkach je jednosmerka pro veskera vozidla.
Přesně to mě napadlo taky – když zavádí jednosměrný provoz pro auta, jestli je to nutné třeba i pro cyklisty. Dneska by snad u každé nové jednosměrky mělo být zvažováno, jestli je nutné omezit i provoz cyklo…
Když to by ale vyžadovalo vzít na vědomí, že silnice nejsou jen pro auta… Ale v diskusích zase budou někteří tvrdit, že silnice jsou přece stejně přístupné pro všechny.
Neskutečný. Na co je s blikackama potřeba dobrý rozhled ?
Když neblikaj?
To se tam někdy stalo?
Třeba pokaždé, když projede vlak a je ve vzdalovacím úseku?
Tak tam vlaky jzdí max.10 a houkají
To nějak zlepší rozhledové poměry?
Hlavně na to, že podle pravidel s.p. bílá blikačka znamená NIC, přesně totéž co neblikání.
To není pravda. Svítí-li přerušované bílé světlo, můžete na přejezd vjet, i když je vidět nebo slyšet přijíždějící vlak. Tedy v takovém případě se podle zákona nemusíte rozhlížet a nepotřebujete na přejezdu dobré rozhledové poměry.
(Jestli se tam řidič přesto rozhlídne, protože nápis na náhrobku „měl přednost“ nepovažuje za dostatečnou satisfakci, je věc jiná. Ale z hlediska zákona není potřeba, aby tam v takové situaci byly dobré rozhledové poměry.)
Zákon neříká, že se řidič nemá rozhlížet.
Já to beru spíše jako ujištění (abych mohl jet i legislativně i když z přejezdu je vidět do stanice, kde se pořád něco děje)
> Zákon neříká, že se řidič nemá rozhlížet.
Já také ne. Ale zákon zároveň neříká, že se má rozhlížet, když už jsme u toho. Má se přesvědčit, že nepřijíždí vlak – což ovšem neplatí, když svítí pozitivka. Protože pozitivka znamená, že řidič může přejezd přejet i když se blíží vlak.
Přečtěte si ten zákon, speciálně odstavec d)
https://www.kurzy.cz/zakony/361-2000-zakon-o-silnicnim-provozu/paragraf-29/
Tak on je tam zejména potřeba rozhled na ty blikače, což z druhé strany moc nebylo. V nově povoleném směru je to lepší. Navíc to trochu sníží ten tranzit Uzbeků a Indů, kteří tam dělali problémy (i když nevím, jestli v tom správném směru).