Základ je mít 1500 studených piv na palubě, říká před startem vlaků do Chorvatska Radim Jančura

Radim Jančura, majitel Student Agency a RegioJetu. Foto: RegioJetRadim Jančura, majitel Student Agency a RegioJetu. Foto: RegioJet

Společnost RegioJet čeká v úterý největší experiment v její historii. Poprvé vypraví vlaky z Prahy do chorvatské Rijeky. Za dva

372 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lokutus

Bude Jančura nějak zodpovědný za druhou vlnu omezování když sem jeho koroňák bude pravidelně vozit čerstvě nakažené idioty kteří si ani na jediný rok nemohou odepřít cestování po světě a dobrovolně se promořují od turistů z jiných zemí? Každý den někdo pláče jak je jeho podnikání v kultuře nebo gastronomii těsně před krachem a tihle jedinci dělají všechno pro to aby tady bylo zase všechno zavřené až sem dotáhnou druhou vlnu a aby to tady konečně bylo co v počtu mrtvých jako v Itálii. 😢 Jsem zvědav kolik potom Jančura koupí do přeplněných nemocnic respirátoru a přístrojů když si teď… Číst vice »

Nováček

Nevím, jak piva, ale roušky a desinfekce prý budou rozhodně povinný.

Zoran

Koukám, že se tu diskuze rozvinula spíš do tý emocionální roviny pifka, pohody a tak. Nicméně – díval jste se někdo na to nádraží v Rijece? A na prostor před tím nádražím? Doporučuji, protože když jsem si představil, že se tam najednou vyplaví 400-560 turistů (max kapacita vlaku), tak to bude docela hardcore na logistiku a organizaci. Při kapacitě busu nějakých 45 lidí mi to vychází na minimálně 13 busů na několika trasách. Kam se tam naskládají? Doufám, že budou nějaké video reportáže přímo z místa, protože mě to fakt zajímá. A Jančurovi v tomhle nápadu fandim, protože v takovém… Číst vice »

Nováček

Apokalyptický?

Vladoca

Podla toho čo sa tu píše 95% ani raz nešlo takýmto spôsobom na dovolenku. Či už do Burgasu, Varny, alebo Splitu. Absolutne netušíte ako prebieha cesta, aká nálada je vo vlaku, len sa s priateľkou usmievame nad tým čo niektorí dokážu napísať.
Vážení treba skúsiť a potom hodnotiť. A tí čo sa im to nepáči cestovať vlakom , tak radšej nepíšte lebo sa veľmi strápnujete tými názormi. Peknú dovolenku.

Michal Strnadek

Ne každý si spojuje dovolenou s hromadou chlastu. Ten titulek opravdu cílí na český alkoholiky. Řídit vlastně nemůžou a letadlo drahý. Leda s nějakou partou, tam to asi vadit nebude, ale stupňuje se nálada a víc takovejch skupinek, no nevim. Jako rychlík s filmu Proč? to asi nedopadne, ale s jistou mírou utrženosti z řetězu můžou počítat. Určitě poletí nějakej bordel z okna a záchraná brzda zábavu taky jistí.

Michal Strnadek

z filmu

roman

letadlo stojí jenom o pár korun víc jak vlak do Chorvatska

Zoran

Já si spojuji dovolenou vždy jen s abstinencí…

Ne, dělám si samozřejmě prdel 😀

Ondřej

Nezapomínejte také, že v tom vlaku pojedou Pražáci a Brňáci!

Abstinent

Pojízdný pivovar s výčepem s přidanou hodnotou cesty do Rijeky. Splnil se Jančurův sen.

bugr

Myslím, že tahle sezona je výjimečná. Chorvatsko jako první otevřelo hranice pro turisty bez nějakých restrikcí. Proto na tom asi hodně vydělají. Ostatní země sice slibují ale není to ono.

Navíc cesta vlakem je prostě pohoda. A pro spoustu lidí už je zážitkem ta samotná cesta. Škoda jen, že končí tak daleko od těch nejoblíbenějších středisek, vadil by mi ten autobus dolů ke Splitu a pod něj…

Ondřej

Bude vyloučen z přepravy, to bych teda chtěl být vysazen někde uprostřed Maďarska, i kdyby se jednalo o Budapešť… 😆

blonďák

Kdyš nebudeš dělat výtržnosti, nebudeš vysazen 🙂

Koloušek

Kdo fetuje, jeho problém. 🙂

Zoran

Já myslim, že byste z toho měl zážitky, co by si ještě vyprávěly vaše pravnoučata 😀

MlB

To bych chtěl vidět, jak budou někde na slovinských hranicích vylučovat hlučné cestující z přepravy… 😀

TomikV

V tom opravdu nevidím problém.

Ondřej

To je kouzlo Schengenu 🙂

Shark

Se pohrnu 15 hodin drkotavym po Chorvatsku, a z Rijeky ještě busem, když si za 2000 pořídím, jako každoročně, let s Ryanairem na Malorku. Eventuálně o trochu dráž Korfu. A kdo musí do Chorvatska, v srpnu jednou týdně léta z PRG do Zadaru, odtamtud to je taxíkem 20 do hotelu. Od září 2x týdně

Chronosphere

Zaprvé,dlužíte nám informaci kdože to a za kolik lítá 2x týdně v září, říjnu a listopadu do Zadaru,a jak to souvisí s prázdninovými dovolenkami,ale hlavně – opravdu se Jadranští koupáci domluví universální slovanštinou v Řecku i Katalánsku? Vaši představu o délce jízdy přes Chorvatsko pak nemá cenu komentovat vůbec.

roman

Na domluvu v jakýmkoliv státě vám stačí pár slovíček anglicky + Google překladač. Není to sice kdo ví co ale dá se tímto způsobem zařídit skoro vše.

Leinad

Sám nebo s partou jo, ale s malými dětmi bych do toho nešel 😀

roman

bez problému

Abstinent

Do takového pojízdného zvěřince ani náhodou.

Shark

Ryanair, v srpnu sobotní rotace, v září 2x týdně. Korfu 4x týdně. Ceny srandovní

Mirek

Zas jeden mistr světa, který má jasno.

Jirka B.

Za me je to super napad a peju at vse klapne …. jen si myslim, ze 1500 piv je malo 😂

Iveta

Akorát ,že s rozhovoru s Jančurou to vypadá na ukradený nápad někoho jiného jen trochu upravený.Ten nápad byl na využití lůžkových a lehátkových vozů ,aby to zbytečně nestálo společnosti ČD -JLV a byl to návrh této společnosti veřejně zde napsán a obsahoval zhruba toto ,protlačit přímé vozy na EC 158/9 Croatia do Zagrebu ,kde je přípoj z/na R do Splitu ,kam by se vozy připojily,nemusel by se vytvářet nový spoj a zatěžovat trat ,kde se jezdí jak za krále klacka.Dojelo by se do Dalmácie ,kde se dá sehnat privát za normální ceny za pár minut a to i na ostrovech… Číst vice »

Jarek

Ivetko, tak jedna věc je „nápad“ a druhá věc ho na vlastní riziko dotáhnout. Na tratích se jezdí jak za krále klacka, ale provoz tomu odpovídá, takže z jednoho vlaku navrch, ještě v noci, se to nesesype.
Co a modrý blitky tam máš dál?

DPP odbornik

Jo, navic vetsi cast ten vlak vubec nepojede v CR. Uplna tragedie, neprojedou vlaky s uhlim do teplaren a nepujde pres leto ustredni topeni.

Marcel Pánek

Vtipné

Papaja501

Tak, třeba se dočkáme příští rok něčeho zajímavého….určitě jim to nahoře nedá spát……..třeba takové Côte-d’Azur nejen přímým vlakem z Bohumína a Břeclavi, ale třebas přímýma lůžkama z Prahy ve spolupráci s cestovkama s cenou, srovnatelnou s letenkama. by nebylo k zahození. Naposledy jsem tam byl před dvěma lety a Českých turistů jsem potkal dost. I auta, na to pobřeží by byly fajn, ale nejsem si jistej, jestli maj v Nice rampu…..Ale asi utopie

Petr

Na Côte-d’Azur doletíte z Prahy s Lufthansou, Austrian nebo Swiss pod 3 tisíce RT. A celé pobřeží je propojené tratí, na které od rána do noci jezdí časté a pohodlné vlaky. Čili tam ze obavám, že by to za 15 hodin ve vlaku, pravděpodobně za vyšší cenu, moc lidem nestálo…

Papaja501

Však také nepíšu,že by cílovou skupinou cestujících měla být ta, na kterou se zaměřuje pan Jančura….přece jenom, v podání JLV by se jednalo o hotel na kolejích s odpovídajícími službama.Vlaky tam sice jezdí často, ale v sezóně přeplněné a trošku víc počmaráné a špinavější ve srovnání třeba s elefantem kolem Prahy.

Marcel Pánek

Prostě Chorvatsko je kult. Letos prostě spestreni. Musím dát Jancurovi palec 👍. Je odvážný a odvážným štěstí přeje.

Jiří Kocurek

Uff, to by ukradli nápad ŘŽD, ty jezdí do Nice přes Břeclav.

Papaja501

To asi ne,tam se spolupracuje.

milanek

ŘŽD pobavilo, to je něco jako ŘSD 🙂

Jiří Kocurek

Ukradený nápad? On je na to mezinárodní patent na linku Praha – (bývalá) Jugoška, který patří ČD a tím pádem takovou linku nesmí nikdo jiný provozovat, nedejbože na kolejích?
Pepa pekl chleba. Nešlo mu to, tak zavřel ekárnu. Už nikdo jiný nesmí začít péct chleba, jinak by mu ukradl nápad!

DPP odbornik

A dalsi zavistiva osoba.

beija

Jančura umí udělat titulek a přesně míří na typického českého dovolenkáře. 🙂

Kdyby SW mělo pivo pro každého, tak má méně hejtů od dovolenkářů. A jde to, pokud si dobře pamatuji, tak Holidays Czech Airlines ta piva na palubě zvládla uvézt a ani nelétali na doraz s palivem. Omlouvám se za částečný OT.

Papaja501

Tak schválně….kdo si myslí, že bude v Praze v čase odjezdu v Bille na hlavním pivečko vyprodaný, palec nahoru a kdo myslí, že ne, palec dolu…Určitě se pak někdo najde, kdo to tu bude reportovat.

petr 5

Lepší 1.5 l PET s nějakým samoserem ze Šmejdlandu…

bugr

tak ono není moc důvod, oni mají docela nízký ceny. Loni snad trochu zvedali ale ne moc. Samozřejmě na ten začátek to jedno dvě piva bude chtít 🙂

Michal

takovy vlak je idealni prostedi pro sireni viru,staci par nakazenych lidi a maji to vsichni.Po navratu bych je vsechny poslal do karanteny

Dalibor

Nebylo by lepší preventivně všecky zastřelit pro výstahu těm, co ještě neodjeli?

computer

nemocní jitě budou trasovaní a otestovaní. jako každý jiný. a pozitvní jistě sdělí že byli na dovolené a kterým letem letěli. ještě že jsou palubní lístky na jméno.

PatriK

Pro snížení rizika šíření nákazy ve vlaku při cestě do Chorvatska by cestující měli být ve vagonech soustředěni ve vagonech podle místa bydliště. Pokud se např. několik Ostráváků rozptýlí po celém vlaku, mohou nakazit stovky spolucestujících. Pomohlo by i zamknutí mezivozových přechodů. Pak by riziko nakažení bylo srovnatelné s autobusy.

Ondřej

To asi není špatný nápad, ale asi jste nedomyslel, že někteří lidé mají přátele, se kterými chtějí jet na dovolenou a nebydlí přitom ve stejném městě nebo kraji nebo státě…

Jarek

A tebe bych poslal do blázince. Nebo pro začátek pracovat mimo dráhu…

Ludva

Jarku nevím proč píšeš o blázinci? Ten případ se ostatně již stal. V Pardubicích z vlaku RJ vysazovali nějaké Italy, protože měli příznaky a pokud vím celý vůz ve kterém jeli šel automaticky do karantény. Takže něco podobného se vážně může stát i v těchto vlacích. To je prostě realita. ČD také kvůli cestujícímu musely odstavit celé pendolino. Ten vír tu prostě ještě je a s tím se musíme smířit, že se toto stát může.

Jiří Kocurek

Takže ostraváci můžou COVID rozšířit jen v mezinárodním vlaku. Proto je nutné je pozavírat do karantény. Kdyby jeli vnitrostnátně do Karlových Varů, tak by nikoho nenakazili. Nebo je totální kravina?

Ludva

A já něco takového psal? Nechápu vaši reakci. Já se jen podivil nad posíláním do blázince od Jarka s tím, že se může stát to, že někdo bude mít ve vlaku příznaky a v tom případě půjde vlak nebo minimálně celý vůz preventivně do karantény. To by se pochopitelně stalo i na vnitrostátních linkách.

Dalibor

Na tu salvnou „rýmičku“ umřelo míň lidí, než loni na silnici při bouračkách…
A auta se do karantény nezavíraly….
Už bych s tím panikařením přestal.

petr 5

Takovejch chytráků znám několik. V březnu do posledního dne lyžovali v Itálii, pak hnali 180 přes Rakousko, aby stihli půlnoc a nemuseli do karantény. Za týden zoufale volali záchrannou službou, když dítě začalo smrkat. Několik hodin vyšilovali, že odběrová sanitka nejede. A pak tři dny nadávali na neschopnou hygienu, že jim ještě neoznámila výsledky testu. A dnes jsou hrdinové, které nějaký Covid nesloží.

pejan

Pohádky ovčí babičky, od listopadu 19 když byl v Číně první případ do začátku toho blbákova s rouškama v půli března k nám v klidu přiletělo a odletělo 140 000 lidi z a do Číny leteckou linkou a spousta lidí si pamatuje, že měli v prosinci, či lednu hodně těžkou chřipku.. Ale důležitý je znát třídního nepřítele, co?

Marcel Pánek

A bude se tam šoustat, to vám povídám. Odvážní na kupé, stydlini na WC. Super vlak. 🙂

Papaja501

No,nevím,nevím…Pokud se společnost nezměnila (pár takových rekreačních vlaků jsem měl kdysi tu čest doprovázet a tam si to byli schopni rozdávat o půlnoci i na představku), pak asi nejste daleko od pravdy. V dnešní době by to mohlo být i promíchané…Nejsem nadšencem těchto vlaků a je jedno, jestli to provozuje ten, nebo onen.Ale svoje lidí si to našlo,tak je to asi dobrej kšeft.Hlavně, ať dojedou v pohodě, ve zdraví a bez průserů.

Bob

No nevím nevím. Zrovna to Jugošky polovina cestujících budou děti a zbytek jejich rodiče. Nevázané bezdětné páry asi budou preferovat jiné destinace. I když tedy nevím, pokud se Jančura chystá na chlastací orgie…

Abstinent

OK. Jančura uvedl do chodu pojízdnou hospodu bez uzavírací doby. Je to k rodičům s dětmi bezohlednost.

Mirek

Ono takové předposrání z koronaviru taky oslabuje imunitu, co takhle je preventivně separovat taky? 🙂

Kirak

Cech kapsářů by si stěžoval že by si takhle nemohl vydélat na živobytí. Co takhle rovnou preventivně zakaz vycházení na tři týdny a opakovat to každý měsíc ? Na věky věků ?

Pavel

9 klimatizovaných lůžkových vozů od DB …. není to málo ?

Paja

Málo na co?

Avlaky

RJ potřebuje mít 2 soupravy takže 4+4 (1zaloha), navíc může ještě upravit vagóny které jezdí na slovensko

Avlaky

Koukal jsem a potřebuje 9 vagonu v jeden směr, takže nejspíše použije lehátka které jezdí na slovensko (které upraví)

TomikV

No nevím, jestli chce jezdit od 11.7. denně, tak je to určitě málo, na to rozhodně dvě kompletní soupravy nestačí.

Jiří 3

Těch 1500 piv padne ještě na území ČR

computer

záleží co to bude za značku. záleží jaká bude prodejní cena.

Leinad

A jestli to stewardi budou nosit. Dovedu si představit pokyn, že chlast mají zdržovat, napřed obsloužit ty co chtějí nealko.

Erik Ziak

V tom prípade si beriem na palubu vlastné plechy…

Anonymus

A kdy ze vyrazi poprve?

Eda

UT 30.6.

computer

v kolik to jede z prahy?

DPP odbornik

V diskuzi je krasne patrne, jak milovnikum CD lezi Jancuruv cit pro to co chce zakaznik v zaludku. Jo, kdyz nekdo umi, tak statni moloch jen kouka z dalky.

Joseph

To nemyslíte vážně, že vy odborníku na všechno.

Dalibor

Byl bych rád kdyby vlaky R ČD měly alespoň v 1. třídě servis na palubě stejný jako RJ na R8. Tj kupé klimatizovaná, personál co si objednám mi donese na moje místo do kupé. Pak odnese i odpad. Probudí mne, kdybych spal v dohodnuté stanici a donese mi snídani, kterou jsem si předtím u něj objednal.

Joseph

Tak to si budete muset servis připlatit. Ale vlastní svačina taky není špatná. Aspoň víte, co jíte.

TomikV

aaa halířák …
Ty jsem měl vždycky rád

Ketchup1970

Od jisté doby mi víc záleží na dobrých tlumičích než na hostesce v růžové halence… každý má své priority .

Zapa

Hele, a to tam všechno na té R8 takhle funguje? Jen se ptám, nejezdím tam.

Abstinent

V RJ do Chorvatska se dá spát?

Nováček

Ale jo, ten byznys čich a schopnosti mu nikdo soudný nemůže upřít. Ale já bych s ním osobně v kupé k tomu moři nejel ani zadarmo.

DPP odbornik

To byste se divik, kolik modraku jeste dnes doufa, ze Jancuruv vstup na zeleznici je cele jen marketing. Proc byste nejel? Ja bych take nejel, auto je auto a nekde v Chorvatsku bez nej si to nedovedu predstavit, ale zase umim uznat, ze tato sluzba danove poplatniky nic nestoji, chudsim pomuze usetrit za dovolenou a jeste to na rozdil od CD cele nejake dane vygeneruje.

Nováček

Já bych s ním nejel jako s člověkem. Podnikatelsky není patrně vytknout.

Jakub

Mě se zase líbí, jak lidé jako vy si vybájili, že jim ČD závidí tu linku do Chorvatska.

Tuzemák

Ta žluč z „modrých“ přímo teče. Teď si oblíbili strach z Korona paniky a strašne by Jančurovi přali zavřené hranice. Snad budou mít celé prázndiny smolíka.
Schválně jestli se v příštím roce dočkáme také i vlaků od „modrých?“ Ale asi ne. S jejich cenovou politikou další rok stejně nebudou sponi moc konkurovat zavedenému dopravci s roční zkušeností a návaznými autobusy. Letos si jančura udělá reklamu jak Brno. S trochou štěstí i něco vydělá a třeba se mu další sezónu vrátí i letošní zákazníci. Tohle zase strašně přeju já „žlutýmu“.

Ludva

Nejsem žlutý ani modrý a z těch komentářů žádná žluč neteče. Ničeho takového jsem si nevšiml. Jak píše Jakub, nevím kde se ten pocit u vás a ostatních bere. ČD ani nemá důvod závidět. Nemají co. To že jde jeho konkurent do poměrně velikého rizika? Vždyť oni na tom vlastně mohou ještě profitovat. RJ na tyto výkony bude muset stáhnout vozy ze svých komerčních spojů. Tím si možná trochu pokazí reputaci u cestujících, protože nebudou mít své oblíbené Astry a zmenšením kapacity vlaku RJ přejde část cestujících k ČD. Tedy alespoň po dobu fungování linky do Chorvatska. Vážně nevidím sebemenší… Číst vice »

DPP odbornik

Potrefena husa Ludva zavidi nejvic. Ten jed z jeho prispevku nekape, ale primo leje.

Ludva

A nevíš náhodou co bych asi tak měl závidět ? I kdybych byl ten modrej vysvětlil jsem teď, že opravdu není závidět co.

TomikV

Souhlasím, není co závidět. Dvě soupravy stačit rozhodně nebudou (15 a 1/2 hodiny). Po dojetí je potřeba uklidit, a připravit soupravu na cestu zpět (brr, nechtěl bych to dělat). Myslím, že to bude pro žluté velká zátěž a pokud se něco nepovede a ono se určitě něco vyvrbí, tak to bude spoustu nakrknutých lidí.

DPP odbornik

Souhlas.

Vlastimil Kocurek

Několik diskutérů píše o tom pivu. Není to o pom že už v Pardubicích bude někdo opilý, protože to pivo (asi plechové) budou roznášet stewardky, a to první bude za dost dlouho. Nevím o jaké pivo jde, ale bude to pro tu firmu reklama, jinak piva je nadbytek, pivovary je vylévaly, Jančura je zřejmě dostal gratis. Takže rozhodně to nebude o tom, že vám někdo pozvrací dítě.

Jiří Kocurek

Pivovary to musely vylévat, protože Babiš na 2 měsíce zavřel hospody. Sládek sotva mohl vědět, jestli a jak dlouho budou zavřené hospody v době, kdy Babiš poprvé odmítl ustanovit krizový štáb. To aby upravil velikost várky už 4 týdny před zavřením hospod.

Jiří Kocurek

Pro ty, kteří si myslí, že pivo se uvaří 21. března a 23. března jde do prodeje: Tak ne, ležák vařený 21. března se do prodeje dostane nejřív v polovině dubna.

Mirda

Ty jsi chytrák, Kocourku….

kulhán

Jasně, ale pivo uvařené v únoru se muselo vylejt.
Ty tvoje argumenty….

Jiří Kocurek

O nepasterizovaném pivu jste slyšel? Malé pivovary to tak dělají a takové pivo má trvanlivost sotva 1 měsíc. Takže?

Dalibor

Nojo šetří, ojebávaj technologii a pak se holt daří breberkám.. Kdyby pivo pasterovali, nebude mít tak krátkou životnost.

Kalanis

Jenže jsou tu i tací, co to kvůli těm kvasinkám pijí nepasterované, nefiltrované, kvasnicové. To že jsou tam i další breberky, které se taky množí, je jen důsledek potřebného postupu. A aby tam těch závadných breberek nebylo moc, tak to moc nevydrží.

Dalibor

Nu což, bude se podávat výčepní 10°. Nemusí se lemtat ležák…

Anonymas

Vylejvali se patoky, slušné restaurace či pivovary své zásoby rozprodali.

Oldřich Sládek

Ještě vařit pivo neumím! 😉

Dalibor

hlavně doufám, že když se někdo ožere a bude dělat bordel, bude z vlaku vyhozen.

BR193EEL

Nejlépe v Maďarské kukuřici😂

Dalibor

to je mi, víceméně, jedno.

Erik Ziak

Na konci súpravy by mal byť jeden „dobytčák“, do ktorého by sa podobné individuá umiestnili. Taká malá záchytka na kolách… Dať im tam vodu a seno. Stačí.

Abstinent

Jančura by tam točil pivo z vlastního minipivovaru ve vagóně. Jančurův šlem.

Abstinent

Myšleno za jízdy.

Jakub

Tak nesmíte zapomínat, že mnozí si přinesou svá vlastní.

Mirek

Zatím to pivo jen slíbil v titulku a podívejte, jak hezky to funguje, skoro jako mucholapka!

TomikV

Tak tahle úvaha je fakt mimo …

Abstinent

A to tam bude v noci klid?

Brzdič zániku

No ještě by to chtělo dodržovat splatnosti dodavatelských faktur a nedlužit, kam se člověk podívá, a bude to O. K. 😉

DPP odbornik

To pisete o sobe?

Brzdič zániku

Dobrá reakce 👍😉. Ale bohudík ne.

Martin1

Zas takovej odborník asi nebudeš… absence učiva 3. a 4. třídy v češtině?

kulhán

Proč?

Dalibor

Opět opakuji. U nás nemá RJ jedinou fakturu ani den po splatnosti.

BR193EEL

Bohužel realita.

Leinad

Jaké faktury, komu?

Paja

Bez takovýho příspěvku by nemohla být diskuze pod článkem, který se týká RJ kompletní, díky za něj! 🙂 A mezi námi, vás doma neučili, že se máte starat sám o sebe a až pak o druhý? Jestli nějaké firmě dluží, existují nástroje jak mu zatopit (a tím nemyslím trollení v diskuzích).

Dalibor

No my nezatépěli a nikdy nám nedlužil. Čím to asi bude?

SP45-116

Kiedy nocny w Polsce nie pojedzie bez 1500 piw?

-TR-

Pokud vím, tak v Polsku je pití alkoholu ve vlacích i na nádražích zcela zakázáno.

DPP odbornik

Piti alkoholu by to chtelo zakazat i volicum Babise. Mozna az by vystrizliveli, tak by se jim rozsvitilo. I kdyz kobliha ke snidani to u nich jisti, ze?

BR193EEL

Co tu cpeš politiku, debata je o nočním spoji na Jadran .

SP45-116

Trochę tak. W barowym i w restauracyjnym można. W innych, jak policja i SOK nie widzi.

Dalibor

On tu někdo řeší vlaky na sever?

jan

Škoda, že ty evropské koleje jsou tak mizerné.

BR193EEL

To řešení převozu náhradní mašiny z Blavy, když si postaví Vectron “hlavu” někde před Hodošem je na na několik hodin. Během této doby taky nemusí jít napájení soupravy VN a to je teprve peklo. No snad se to nestane. Každopádně to bude jezdit v trase noční Bratislavy a rozhodně to nebude stíhat jízdní doby při nástupu takového kvanta lidí. Bude to zajímavé sledovat. Hodně štěstí a klobouk dolů za odvahu.

Dalibor

Před Hodošem bude hluboká noc. Lůžkové vozy mají otevíratelná okna. Peklo se nekoná.

BR193EEL

A co Bmz Ex ÖBB?

Dalibor

Hodlám jet “ na ležáka“ takže tento vůz mne nezajímá.

BR193EEL

Vás možná ,ale většina pojede na sedačku.

Dalibor

Je to jejich (stejně jako moje) svobodná volba. Oni nemusí řešit moje problémy, já nemusím řešit jejich problémy. Prostě kažý si zvolí to, co mu nejvíc vyhovuje. Někdo letadlo, jinej auto, další pěškobus. Já ve vlaku raděj postel s klimou, a kdyby náhodou se stala porucha tak s otvíracím oknem.

BR193EEL

Běžný cestující neví a nezná vozy.

Abstinent

Tak něco a v noci klid.

Gajda

To bude očistec tak jako tak, když sedět, tak v Astře a ty zatím chladí 🙂

kakov

doufám, že nevlastníte auto, to se totiž také může porouchat 😀

BR193EEL

Vlatním a jezdím 20 tis ročně. Na dálky mám asistenci, zatím bohudíky nepotřeboval. Jen jsem podotknul, že z Blavy je to na několik hodin. Samozřejmě přeji projektu úspěch. RJ vyjel tam, kde přestalo ÖBB jezdit v noci před 10 lety. Rád zase uvidím překrásnou stanici Opatia Matulji.

Dalibor

Hih já ježdění omezil na nutný minimum a natočím 45Mm ročně. Ty doby kdy jsem 3x ročně byl na prohlídce po 30Mm jsou už doufám definitivně za mnou.

Martin1

Provozovat veřejnou službu a provozovat vlastní dopravní prostředek pro své soukromé účely daného jedince či rodiny, je snad rozdíl, ne?

Ketchup1970

Představuji si jak vyjíždím směr Rijeka autem. Kontrola oleje , brzd možná rovnou v servisu, startovací kabely, náplně , čistá klimoška a tak. Pivo si koupím možná nakonec a možná vůbec. Aplikovat na vlak se to dá podobně. Ale priorita je zřejmě někde jinde…

Pavel

Já nevím, jakým autem jezdíte kam Vy, ale já už neměnil asi 20 let rezervu a když mně skoro po 10 letech odešla žárovka, tak jsem doslova omládl, že mohu zamachrovat před rodinou, co jsem se v mládí na prvních mých autech naučil. A to mám za tu dobu X té auto! Manželka stále zkoumá, proč se nikdy už nemusí dolévat chladič ani na pouštních, kdy jsou toho staré filmy plné! Mezi 30.000 výměnami oleje už jsem nedoléval olej asi taky 15 let. Nechápu, co tady se strašením startovacími kabely na cestě do Chorvatska furt řešíte? Kamarádce pokleslo napětí mezi… Číst vice »

kakov

ne každý má nové auto na leasing

Pavel

Tak raději platíte garážovým servisům, jste věčně na špalkách, projedete hektolitry phm sháněním dílů po vrakovištích a bojíte se vzít rodinu autem i k Balatonu?
Nové nebo zánovní auto dnes splácíte pár tisícovkama měsíčně, jste stále mobilní a ušetříte čas za bastlíře i šrotiště!

Jiří Kocurek

Tak to vaše ojeté auto neprodávejte a nechte ho sešrotovat. Přece nepotřebujete někoho, kdo by jezdil autem v osobním vlastnictví, navíc 8 starým krámem, který potřebuje 2x ročně vyměnit olej.

MildaIV

Mám 15let staré auto a olej měním tak jednou za 3 roky. Pravda nemám velký nájezd.

BR193EEL

Olej se mění každý rok.

Dalibor

To měnění oleje bych ponekud zrachlil, on, mrcha stárně i když nejezdí. Není to tolik peněz, vyměnit ho 1x za rok.

Pavel

To byste musel mít nájezd 60.000 ročně, abyste 2x měnil olej.

BR193EEL

Měnit olej po 30 tis není dobré. Zkrátil jsem interval na 15 a mám klid.

Pavel

To mně tvrdil jeden garážník, že se musí měnit po 15.000 a ještě lépe po 10.000. Že mně ukáže můj zrychtovaný filtr apod. Pak vylezl z kanálu a vypadal před jeho mladýma umáštěncema jak blbec, protože můj filtr byl, jak kdyby ho tam dal včera. Vnucoval mně jeho levný olej ze sudu. Trval jsem na přesně podle specifikace. Musel poslat umaštěnce k benzínce. Byla to nejnepříjemnější zkušenost asi po 20 letech se servisem, jen kvůli oleji. Neuměl mně ani nacvakat vyměnu do počítače. Je mně jasné, proč jiným i stejně stará auta pak zničí takovej šetřílek a basler, že se… Číst vice »

BR193EEL

Prodloužené intervaly byly hrob nejednoho typu motoru, třeba 1.6 HDI

Dalibor

Sice v návodu píšou po 30tisících, ale měním ho po 10 tisících… a zatím dobrý, mám najeto 710.000km. Motor a celý pohon původní, turbo 1x výměna (ve 400.000)

Pavel

Nejvíc jsem na autě najel asi 180.000. V posledních asi 4 autech měním přesně podle počítače a specifikace. Nikdy nechtěl počítač před 30.000, i když mám proměnlivou dobu výměny. Nikdy jsem nemusel dolévat ani deci oleje, ani deci vody do chladiče. Bydlíme ale na kopci, takže to může být tím, že studený motor má čas se zahřát, nežli ho prošlápnu. Manželka pořád čekala u našich aut dolévaní a pořád nic. U nuch v rodině vozili destilku, oleje na dolití a rodiče ji úplně vystresovali, aby vždy vše měla s sebou. I jinde po světě jsme najeli s auty z půjčoven… Číst vice »

Dalibor

To máte štěstí, já letos rezervu použil už 3x.

Paja

Nechat auto běžet hodinu na volnoběh? 🙂 To snad ne ne?

Dalibor

no kdyby rovnou jel, dobije se mu baterka dřív.

Pavel

Ona si jen chtěla auto projet, protože až do Karantény byla od listopadu v zahraničí letecky. Auto ji točilo motorem, ale asi nenažhavila a pak už baterka nestíhala. Tak mně zavolala, abych ji poradil, jestli koupit novou baterku nebo co. Mezitím už dojel zásahovák. Ani pak nikam nejela, když baterka se na volnoběh dobila. Teď jezdí a prý úplně v pohodě.

Pavel

Ano, ptal jsem se toho zásahováka od Allianz 3x. Chtěl jsem kamarádku poslat po dálnici 50km tam a zpátky a jet s kabely za ní. Zázahovák mně ujistil, že je to zbytečné. Kamarádka jezdí jen občas. 10 let stará baterka ji stále od dubna dál drží. Auto má v absolutně nejvyšší výbavě, i když 10 let staré (samo parkuje/ couvá mezi auta, adaptivní tempomat apod.), proto si nechce zvykat na nové.

Ketchup1970

Jak šel čas … Renault 19, Ford Mondeo , Ford Cmax a nyní MB- C200 . A u každého jsem před létem absolvoval prohlídku v servisu. Pro sichr. A olej měníme raději dřív než je napsáno na pixle. Longlife mi trochu vadí. Třeba mi to auto vrátí v životnosti . Můj komentář byl rukavicí hozenou- zda je lepší říct pasažérům vlaku : nejdůležitější je vaše bezpečí a komfort , proto jsme všechny ojeté lehátkové vozy prohlédli a připravili na několik obratů, anebo u nás vám během jízdy nebude chybět plechovkové pivo… jinak už jsem se na těchto stránkách vyjádřil pochvalně… Číst vice »

Dalibor

Skrácení výmeny oleje je dobrá věc, určitě tím motoru prospějete.

Pavel

Nikdy jsem na oleji a gumách, stěračích apod. nešetřil. První auta musela na garančky po 1.500 km. Teď až po 30.000. Kdysi se olej měnil po 5.000, teď podle sensoru nebo času a 30.000 km. Zvykl jsem si věřit počítačům. Vyzpovídal jsem kamarády konstruktéry z automobilek. V Africe jsem viděl jezdit mazdy a toyoty, kam černoši místo oleje lili strašné směsi a auta jim stejně jezdila. Hlavně už si nic sám nebastlím a nikomu z umaštěnců nedovolím sáhnout ani na páčku od kapoty. Nikdy zásadně nemyju motor. Opravuji si sám jen lehké šrámy od kamínků, nejraději ve vlahém letním dešti,… Číst vice »

Abstinent

To je trabant?

Dalibor

Pokud bych chtěl jet směr rijeka autem, tak prostě nastartuju a jedu. Startovací kabely tam mám občas přijdou někomu vhod. Akorát to má nevýhodu, že budu jak debil sedět za volantem a na místo dojeduunavenej. Tady za „pomyslným“ volantem bude sedět někdo jinej a já budu chrnět na lůžku.

Pavel

Určitě jsou lidé, pro které je jet vlakem k moři „nej“. Mohou mít i zdravotní nebo jiná omezení. Na můj vkus je ale okružní cesta jako s Vančurou zbytečné zabití času. Autem ujedu to samé za ½ času nebo si udělám v Alpách i prima oběd, večeři, vykoupeme se v jezerech, můžeme piknikovat. I cesta je cíl. Po cestě se střídáme, protože moje paní raději řidí v zatáčkách, aby se ji nedělalo od žaludku nevolno. Jakmile přejedete české hranice, můžete degustovat po cestě víno nebo lokální pivo, dobroty i pochutiny. Vlak by dával smysl, pokud by měl průměrnou rychlost aspoň… Číst vice »

Pavel

Jančurou

Dalibor

já to beru že jedu když spím, tudíž „zefektivnění“ celýho procesu. Nařízenej jsem za rok do alelůjá, tak tohle je pro mne forma odpočinku. POkedu na výlet se synátorem a tu kulatou věc nehodlám vzít, v době odpočinkové, do ruky.

Pavel

Tomu rozumím. Obvykle jezdím sám jen někdy služebně. Manželku nechávám jezdit při společných cestách častěji, nežli sebe. Jako spolujezdci ji nedělají dobře serpentýny a zatáčky. I celkově jezdí ostřeji, i když na dálnicích si dátempomat na 140 nebo 160 a neriskuje, tak v krajině jede rychleji, nežli bych jel s ní já, aby ji nebylo špatně od žaludku. Když řídí, snáší géčka líp. Proto jsem ji kdysi donutil absolvovat školy smyku a defenzivní jízdy. Já řídím obvykle dálky nebo provoz, kde je nutné nebezpečně předjíždět. Ona tvrdí, že nemá takový odhad jako já a obecně chlapi. Takže jsme si zvykli… Číst vice »

Abstinent

Předpoklad-v noci bude klid na spaní. Jančurovi opilci budou za jízdy vyhazování z vlaku.

Abstinent

Jančurův vlako-autobus je velice pomalý oproti autu.

Abstinent

Pokud nebudou děl Jančurovi opilci v noci bordel.

Adam

To bude sebranka, mámo honem jedeme,udělej řízky, je tam 1500 piv. To opravdu je základ,ale na určitou část populace to zabere, přesně tu co se přesvedčená, že když nebude Smartwings budou letenky stát 60 000 do Španělska a nebo Řecka. Tyhle staré vozy po DB, jestli bude venku krásných
30 °C, no užijte si ten krásnej pařáček,pro partu mladých lidí možná fajn,pro rodinu s detma to bude dle mě peklo, ale nakonec někdo ve vlaku kecne, že za to určitě může EU za horko, za to že dojdou piva a nebo že zůstanou stát…viník bude a pojede se dál

Dalibor

klimatizace podle vás nebude asi funkční….

kom

u RJ je standard že nefunguje, R8 je příšerná….

Petr766

Klimatizace byla problém cca 2 roky zpět, dneska bez větších problémů i na R8, kde se trochu zvedly ceny, ale komfort cestování je na (hodně) vyšší úrovni než s ČD

a8n

Zrovna dneska to na R8 chladilo za celou cestu asi 4x pět minut.

Dalibor

Prosím, zkuste být konkrétnejší. Máme v Ostravě pobočku, jezdím tam každy týden a ještě se mi nestalo, ža by nejela klima/netopil vlak. Asi mám štěstí na lepší vlaky než vy.

kom

v zimě jsem tam jel cca 10-12krát, topení jelo jen jednou, jinak na mě táhlo skrz neutěsněné okno a topení nejelo vůbec, oddílové vozy to samé, raději sem pak jezdil autem, s klímou je to podobné v těch oddílech se dá aspon okno otevřít… Nevím v čem se ten komfort tady tak zlepšil, je to z bláta do louže odbodná tragikomedie jako za ČD…

Pe.tr

Tohle není ani tak velká smůla jako lež. Fakt je , že RJ trochu polevil na servise ale srovnávat ho s časy ČD ? RJ je sice stejný sport ale jiná liga . S RJ uskutečním cca třicet zpátečních jízd vlakem ročně a nestalo se mi to doposud ani jednou , asi štěstí . U busu má někdy spíš až velký chlad ale už jsem si za ty roky zvykl . Alespoň nejsou upatlané a opocené madla a sedačky.

Dalibor

Mi topil/větral/kilmoval vždy, když jsem s ním jel. Asi mám holt štěstí. Anebo je to tím že nejezdím lowcostem?

ketchup1970

A lowcost znamená že na mne firma kašle? že jsem podčlověk, který se může potit nebo mrznout? Nerozumím vašemu vyjádření. To jste nemyslel vážně.

Radek Janata

Je to noční vlak, takže denní maximum 30°C vás nezajímá, vlak jede v noci. Navíc je tam klimatizace, a i kdyby nefungovala, je tam otevírací okno. Necháte ho večer za jízdy otevřené pár minut a máte tam kompletně vyměněný chadný vzduch.

Dalibor

Tak jestli venku cestou bude 30°pak mne děsí kolik bude ve dne kolem 2 odpoledne.

Pe.tr

Nevím proč Vás v souvislosti s tímto vlakem děsí teplota ve dvě odpoledne.

Dalibor

protože předřečník tvrdí že venku (v noci) bude 30°C. tzn mne děsí, kolik bude ve 2 odpoledne, páč pokud bude ke 40, tak to bude oživot. V tu dobu jsem hodlal už být u moře na pláži…

Pe.tr

Určitě se někdy něco pokazí , ale ve dvě odpoledne to bude u moře pod palmou a vodní chlazení .
Asi mi při rychlém čtení vypadlo „cestou“ … sorry

Jiří Kocurek

Jo, jet tam ČD s vozy o 5 let mladšímí, ve kterých klima není, tak by se nic z výše uvedeného nestalo. Ani to pivo by nedošlo.

kakov

u ČD by pivo vážně nedošlo (to není vtip), protože by stálo tak 80 Kč 😀 a to by se nevykoupilo

BR193EEL

Když jsem jel kdysi s ČD do Baru ptám se průvodce v lehátku…máte dost piv (bylo nás 20) v klidu režikářům se zdálo tehdy moc za Gambáče 22.- Kč a chlastali teplé petky. My platící s téměř 5 hodinovým zpožděním jsme to fak nedokázali vypít. Nezapomenu na kuřácký salonek na představku Bc a pauzu v Subotici na nákup Rakije a pleskavice. To už se nikdy nevrátí.

Avlaky

Ví někdo označení těch lehátkových vozů?

Ketchup1970

Bcmz?

Jerry

S článku sem se dohromady nic nedozvěděl ale hlavně že bude pivo.rizky si vemte svoje a klima půjde možná ..kdyby stě mohli tam jancurovi vlezete do riti.jeho napadlo jezdit do Chorvatska ..to je blábol ,ono to kdysi napadlo ČSD.

Pe.tr

Když dva dělají totéž není to totéž .

Chronosphere

Vy byste se „s článku“nic nedozvěděl,ať by to psal někdo na vaši duševní úrovni,nebo profesor.

Aleš

Dokonce tenkrát za časů ČSD někoho napadlo postavit železniční tunel z jižních Čech na Istrii!

Jan

„Kolik času uplynulo od nápadu po oznámení prodeje jízdenek?“ „Zhruba měsíc a půl.“ Za měsíc a půl se stihlo vše naplánovat a spustit prodej! Tomu říkám výkon. ČD se proti tomu zmohly jen na „kňourání“, že nemají na jaké cizí vlaky přivěsit své přímé vozy… A to je přesně ten rozdíl mezi těmito dopravci. Zatímco Regiojet vypraví vlastní vlak a vše naplánuje v rekordním termínu, ČD než aby taky něco zkusili, tak se vymluví na to, že jim tam ty vagony nemá kdo dotáhnout… Neříkám že je Regiojet dokonalý, ale tahle rozdílnost v přístupu a pružnost je naprosto diametrálně rozdílná… Číst vice »

Hezky česky

Nemůžete srovnávat podnikání za účelem zisku a z daní placenou sociální službu. To jsou dva zcela odlišné účely.

Leinad

ČD jsou akciovka. A docela by se tak i měly chovat.

Dalibor

bohužel se tak nechovají, protože ve vedení (představenstvo,. dozorčí rada) jsou trafikanti politiků a ne odborníci.

PatriK

Celé to je o vyhodnocení míry rizika a nikoli o tom, že by ČD nedokázaly spoj zorganizovat, zvlášť když donedávna ještě více tradičních spojů ČD/ČSD k moři jezdilo. Kromě toho je brzy hodnotit, když ani první spoj ještě ani nevyjel. Lze ale odhadovat, že dlouhodobě to udržitelné za těchto podmínek (aspoň 90% obsazenost) nebude. Můžeme to celé považovat i jako součást marketingu.

Vlastimil Kocurek

Tak ano, jenže to, co Jančura vymyslí sám, by na ČD potupovalo přes pár řídících linií, včetně dotazu na MD, a zaměstnalo by tak zhruba 100 lidí. přeji Jančurovi úspěch, je to firma, která byla i na Slovensku vyhodnocena firmou roku, a mne hodně pomohla s dopravou.
ČD je a zůstane neschopným molochem. Ale ne vinou lidí, kteří pracuji na nízkých postech, ale táhne se to od ředitelství.

Leinad

Já v tom trochu vidím i jakýsi kartel/pakt o neútočení mezi exstátními dopravci (ČD, DB, ZSSK, OBB…).
Když jede mezistátní vlak, tak se musí na čáře přebarvit.

Vlastimil Kocurek

Máte úplně pravdu, na mne to také tak působí, asi ty tři společnosti jsou přeci jenom následníky cisařské dráhy. To přebarvování mnoho lidí ani není schopno po chopit.

Dalibor

Tak vzhledem k tomu, že u ČD nikdo není motivován ekonomikou a ziskem, se nedivím.
Prostě tam se jede podle zaběhlých paragrafů.
§1 Vždycky se to tak dělalo
§4 Není na to předpis
§5 Bylo by to příliš složité
§6 Cestující by to nepochopili

PatriK

A nebo právě naopak. Jestli je pravda, co je uvedeno v článku, tedy ziskovost je až od 90% obsazenosti, jde v aktuálním období o rizikový business. A pokud se zaměříme na marketingový účel akce, tak z hlediska postavení ČD by to nebyl významný zásah jak může být pro RJ.

Vlastimil Kocurek

Ono by těch paragrafů bylo ještě více, ale tyto jsou hodně výstižné.

Dalibor

snažil jsem se o výběr z hroznů.

Jiří Kocurek

§7 Zisk je kapitalistický přežitek

Dalibor

Plány revanšistů zhatí naši vepři boubelatí!

Nekdo

Cestujici by to zneuzili!

Ludva

Jestli umím trochu počítat tak koupil 9 lehátek a kolik má Aster? Na to Chorvatsko bude potřebovat minimálně dvě soupravy. To znamená , že stáhne vozy ze stávajících výkonu. Ať se na mě nikdo nezlobí, ale toto by si ČD, které mají většinu výkonů v závazku dovolit nemohly. Srovnáváte něco, co se srovnávat nedá. RJ mohou bez problémů udělat něco, co si státní dopravce dovolit nemůže.

Avlaky

Asi je použije, ale stejně teď nejezdí všechny spoje jako před korona virem

Adam

Jenomže ČD vypraví 7000 vlaků denne, RJ pár, vlaky ČD jezdí na objednávku krajů a měst, RJ je soukromníček,CD už tuhle akcidělali dávno pře lety a žádný hit to nebyl, nakonec tím jezdilo jen pár Fibkařů a vlak ukončil činnost

Radek Janata

ČD neprovozovaly vlak do Rijeky, ale do Splitu.

Jindra

Cenové podmínky ve vlaku ČD byly naprosto nekonkurenceschopné. Jízdné stálo málem jako let, jen to jelo 24 hodin. Dobře si pamatuji, když jsem zkusmo poptával jízdenku pro rodinu. To byl prostě výsměch. Ano, zaměstnanci drah a spol. jeli za pusu s drážní CK. Pro nás, běžné kaštany naprosto nepoužitelné.

Kosmik

Proč si myslíte že v Jadran expresu jezdil někdo s CK ČD zdarma, podle mne se to normálně platilo. Jen první zpáteční a poslední spoj tam byl za pár stovek.

Dalibor

No hlavní je, že RJ těch pár vlaků vypravuje tam, kd eje zájem o lístky. Má už velký % prodaný.

Petr

S tím pivem to bude pravda, díky cestě z dovolené v Bulharsku, kdy průvodce v lehátkáči neměl nic jiného k pití než Budvar (týkalo se to i nás tehdy dětí) a ještě mu nešla lednička. Nemůžu Budvar vůbec pít.

Vlastimil Kocurek

To se sekli, Budvar je vývozní produkt 100% dělaných na jinou chuť zákazníků. Proto bylo rozumné nakoupit Plzeň, ale to je nenapadlo.

Petr

Před těmi cca 40 lety, to bylo běžné pivo, které zároveň sloužilo jako platidlo pro různé služby. Například aby se lehátkáč dal ve Varně nazbrojit vodou , nebo aby si celníci nevšímali moc cestujících ve voze. Ale opravdu ta chuť teplého Budvaru, byl nejsilnější zážitek.

Jakub

Typicky české, bez piva ani ránu. Jsem rád, že v tomto jsem dost netypický. Ale ukazuje to, jaká sorta těmi vlaky pojede.

Adam

Máte svatou pravdu,takovou sortu jsem potkával na letišti, ponožky v sandálech,nátelníček,slaměný klobou a doutníček strčený obráceným koncem v ústech

Vlastimil Kocurek

Nejste tak trochu elitář ?? já sandále nenosím, ale četl jsem v zahraničí článek, který naopak ponožky do sandálů doporučuje ze zdravotních důvodů.

Paja

Navíc když nejste Čech, je to prej trendy. Jen u nás si z toho pár jedinců udělalo mantru vidláka.

Petr766

Já teda nevím, ale pivo pije normálně skoro každý včetně mladých lidí. To nemá s tou vaší „sortou“ nic společného, ba naopak. Většina cestujících bude normální. Já třeba pivo nepiju, ale nijak mě to nepohoršuje pokud někdo nebude zlitej už v Pardubicích…

Dalibor

něco jako cca 50% populace která prostě pije pivo?

Jiří Kocurek

1500 piv pro 560 lidí. Ani ne 3 piva na osobu. Ale všichni se tam sežerou pod obraz.

Jakub

Všichni určitě ne. Ale někteří možná ano. Průměr je sice 3 piva na osobu, ovšem ne každý ho tam bude pít, tudíž kdo bude chtít, dostane se k mnohem více.

Jan Kocourek

A jak má vyřešeno že některé ženy nechtějí v lůžkovém kupé muže, proč musí dva cestující platit cenu v lůžkovém kupé jako když jedou čtyři to nemají ani ČD a ani v hotelech tomu tak není. Cena je o něco větší nikoliv však plná cena.
Prostě se chce napakovat na těch kteří 15h chtějí své soukromí.

Petr

To je snad problém těch ženských ne?

Martin K.

„A jak má vyřešeno že některé ženy nechtějí v lůžkovém kupé muže“ –> jsme stále v relativně původní Evropě, nikoliv v muslimské zemi. „proč musí dva cestující platit cenu v lůžkovém kupé jako když jedou čtyři“ –> platba za sedačku, zkuste Váš návrh prosadit u aerolinek „Prostě se chce napakovat na těch kteří 15h chtějí své soukromí.“ –> Jemu to nikdo nebude doplácet z eráru, tomu se říká kapitalismus, ale taky nemusel dělat nic kromě sezení a fňukání Ano, těším se na středeční článek o tom jak se mu to povedlo nebo nepovedlo a připomínek bude jistě dost, ale začínat… Číst vice »

Jan Kocourek

To nemá nic společného s muslimama
V hotelu také neplatíte za dvě postele ale pouze příplatek a v případě zakoupení celého kupé i když tam budu sám nedostanu služby které jsou již v ceně… dostanu služby poze pro jednoho nikoliv pro čtyři.
Jo a v hotelu nic také nedostanou z eráru.

Juraj

To veľmi závisí od hotelu, ale úplne bežne jeden zákazník platí za double/twin, aj keď je sám. Lacnejšie hotely občas dávajú zľavu za „single occupancy“, ale rozhodne to nie je bežná vec.

A medzi nami, v čom je to vlastne odlišné proti lehátkam na EN Slovakia a podobne? Tam to predsa funguje úplne rovnako – človek si platí len svoje miesto, alebo si môže doplatiť single, ktorý je dokonca drahší než 2× double.

Jiří Kocurek

„odlišné proti lehátkam na EN Slovakia“
Neplatí mu tam režijka. A tak nadává na smyšlené důvody, aby měl důvod nejet vůbec.

Jan Kocourek

Až od zaměstnavatele dostanu režijku dám vám vědět.

Petr766

V hotelu platíte různě. Většinou dvoulůžkový pokoj stojí stejně, jako když tam jsem sám.

Martin K.

No tak dobře, ukecal jste mě. Chci čistě mužské kupé, kde mě nebude obtěžovat opilá ženská. Na islám jsem ťukl jen kvůli tomu, že tam je to povinné, tady díky bohu ne. Kdo má větší problém, já s tím že mi Vaše připomínky přijdou k pousmání nebo Vy tím, že jako muž lobujete za ženská kupé, jinými slovy že muži jsou predátoři? Prosím Vás, život je o kompromisu, pokud Vám nastoupí do kupé idiot, tak je jedno jaké má pohlaví, rasu nebo vyznání. Rozumní lidé se domluví bez ohledu na zmíněné charakteristiky. Jak daleko chcete zajít? Kupé vegan/masožrout, Sparťan/Baníkovec, HipHop/Country…… Číst vice »

Armin

Obavy žen z obtěžování nesouvisí zas tak moc s muslimiy jako s tím, že mnozí muži se nedokáží ovládat a obtěžují ženy, ať už jsou odkudkoliv a jakéhokoliv vyznání. V Česku je to taky velký problém, a je zajímavé, že ti, kteří nejvíc bojují proti imigrantům zároveň nejvíc vyletí jako čertík z krabičky, když někdo začne hovořit o MeToo. Oddělená kupé ve vlacích fakt nejsou projevem islámu, ale strachu ze sexuálního násilí.

Nováček

No víte, ono patřit k obhájcům meetoo a zároveň neřízené migrace z vybraných destinaci, je něco jako čistit si zuby a přikusovat k tomu fidorku 😉

Paja

No obavy ze sexuálního násilí tedy nevím, to berete dost extenzivní výklad toho pojmu. Spíš nechtějí jet v kupé s páchnoucím ožralým dobytkem, což plně chápu. Na to by stačilo vyžadovat SPPO a zakázat konzumaci piva ve vlaku a přepravu ožralýho dobytku.

Abstinent

To by Jančura zkrachoval.

Dalibor

Me too, to je nejěký jídlo? Já odobně taky nemám rád babu ve spacím kupé. Dycky na sebe nalijou kýbl smradlavých postřiků a já se pak dusím.

Abstinent

Zapomínáte na dalších 50 pohlaví !!

computer

jedna osoba v kupé tak to bylo v lůžkovém voze. oddíl pro jednoho.
dvě osoby v kupé, tak to bylo v lůžkovém voze. oddíl pro dva.
a pokud to mělo v oddíle sprchu a wc, tak to byla první třída.
i když švédové (sj) měli dvoumístný lůžkový oddíl s WC jako druhou třídu

Dalibor

pokud chcete svý kupé, můžete si jej celý koupit. Nevidím problém.

Lech Malý

Přístup běžný i u jiných evropských nočních dopravců. Jestli to modrý Národní neumí, tak bych to nepokládal určitě za jeho přednost.

Jan Kocourek

Já také ne ale když zaplatím plnou cenu tak bych chtěl i ty služby pro čtyři a nikoliv jen pro jednoho případně pro dva. Neb v každé ceně jízdenky jsou ty služby.

Dalibor

co vám brání zbaštit 4 snídaně atp?

Vlastimil Kocurek

určování cen u tak výjimečného produktu je ad hoc, prostě jak to Jančura vymyslel tak to je. Mně se také neptal, co na to říkám.

BR193EEL

Máte právo volby dopravy.. vlak ..auto…letadlo. Nehledejte problém tam kde není. Ten co řeší takové nesmysly buď sedí doma nebo cestuje prstem po mapě.

Pavel

Pokud čeští Koupáci cestou tam a/nebo u moře se proprskají a promoří, kdo ví zda vůbec se celý Žlutý cirkus okamžitě nezadrhne.
Postačí, aby cestou tam nasedlo pár promořených hornických rodin ze Slezska. Viz. cruise shipy. Věřím, že Koupáci budou kvalitně připojištění, protože Evropské pojištění repatriaci nekryje.

PatriK

Je fakt, že nárůst nakažených v Chorvatsku v posledních dnech je dosti dramatický a nevěští nic dobrého a to sezóna ještě nezačala. Osobně bych v této době jízdenku nebo zájezd déle dopředu bez možnosti storna bez poplatku, rozhodně nekoupil. Riziko problémů převyšuje únosnou míru.
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/croatia/

MartinS.

Nárůst nakažených v Chorvatsku je v okolí Osijeku a v Zagrebu. U moře to jsou jednotky nakažených denně v každé župě. To je jako u nás, kde Karvinsko a Praha dělají čísla.

PatriK

Když je nákaza ve velkých městech, je to pro riziko dalšího šíření ještě závažnější.

Dalibor

Jupí, všichni zhyneme bídnou smrtí, Apokalypsa uděří!!!! Bojte se hříšníci, den posledního soudu nastal!

Mat

V Praze je za poslední týden 5,8 nakažených na 100 000 obyvatel. V Brně úplně stejně. Na Karvinsku 92, Liberecku 17, Přerovsku 14, dálších cca deset okresů je na tom hůř než Praha. Ne, Praha opravdu počty nakažených nezvyšuje.

Paja

No to nemáte úplně pravdu. Čísla nakažených se udávají absolutní. Takže v Praze je za ten týden 3x tolik nakažených než v Brně i když v přepočtu na počet obyvatel mají případů stejně.

Marcel Štancl

Pro jistotur by měl mít Jančura projednanou trasu i přes Rakousko Slováci jsou schopní hranice zavřít kdykoliv nevěřím jim.

Abstinent

OK

Dalibor

jupí ať žije panika!!!

Vlastimil Kocurek

Podnikání je o tom, že existuje určité procento, že se to povede a nepovede, a to nese Jančura. My ostatní můžeme v klidu spát.
ČD je tak zaostalá hlavně proto, že vlastně vůbec nepodniká. Např prodělečný noční Bud.- Brat. – Brno – Praha, pak nazve jako dotované státem, začne tam posílat hrůzostrašné vagóny, a už se rozvíjí záporné reference ještě více.

Abstinent

A z Chorvatska nebude moci nikdo odjet, nejspíš za půl roku. Mrtví odjedou dřív.

Mirek111

Jsem opravdu moc zvědavý na to, s čím překvapí, Moloch… To je, hozená rukavice do ringu

kakov

s ničím bohužel 🙁

PatriK

Letos neočekávám další podobné cestovní nabídky, letos je to příliš rizikový business.

Pe.tr

Tak to rozhodně . Už bezesporu na nábřeží přemýšlejí o nostalgické jízdě do Splitu a jako novum přidají Dubrovník . Budou tam za pět dní (a rozhodně přes Rakousko , sice dražší cesta ale ušetří až tři hodiny) a cenu vidím kolem pětadvaceti tisíc . Pro platící , budou tam platit fipky . V muzeu už utírají z vagonů prach , jako výpomoc lehátka Arrivy .

Jiří Kocurek

Na Maltu taky nevedou koleje. Dokonce ani Flixbus tam nedojede. Přesto se tam dád dostat.

Dalibor

Mohli by jet párou, vozy osmidveřáky, to by byla nostalgie!!

Mirek111

….. a Ludva, nic???

Dalibor

Ludva se utisněl v prevenci před koronavirem..

Dalibor

utěsnil

Jožin

Velký oči pana podnikatele. Jsem zvědavý jak začne omezovat a seškrtávat spoje. Hlavně na ty jeho výmluvy proč to tak je.

kakov

já bych zatím nesejčkoval, je to od něj opravdu velmi dobrý počin, a vše zatím ukazuje na parádní úspěch,

jediný komu bych co zazlíval, je že podobný vlak nevznikl už dávno v režii ČD

Kirak

Právě že vznikl.

kakov

jaký, můžete prosím napsat o co konkrétně jde? nějak jsem nepochopil, děkuji

Radek Janata

Nevznikl. Vlak do Splitu byl jiný ve spoustě ohledů.

kakov

přesně tak, měl jsem na mysli, že nevznikl v režii ČD vlak Praha-Rijeka

Jiří Kocurek

Tak si na něj kupte jízdenku. Že to nejde? Aha!

Dalibor

pokud bude seškrtávat tak svůj vlak ze svých komerčních důvodů. Protože neco dělá, může to rozšířit nebo redukovat. Nejlepší asi je v zálmu neseškrtávání nic nedělat, že.

Luděk S.

Ví co je v šotosvětě důležité! Pořád má ale špatnou barvu, nevyjede, do švestek. A taky za to chce peníze. Jo, když se jezdilo s odborama zadarmo, to se blilo už na Smíchově.

Ludva

No tak teď se bude až v Brně 😀. Luďku téměř při čtení téměř každého tvého komentáře mi tě je dost líto.

David

A to mě se zase Luďkův příspěvek líbí. A evidentně se trefil, když na to takhle reagujete.

Dalibor

Vzhledem k tomu, že rekreace ROH živě pamatuju, ak s Luďkem souhlasím. Zvláště vlaky k Balatomu to byla pojízdná nalejvárna. V restauračním voze se vezl „kontraband“ pro výměnný obchod s místními domorodci… Je na co vzpomínat, ale vracet opět do života bych to nechtěl.

Jakub

Když někdo napíše, že tví rodičové jsou debilové, tak budeš taky reagovat. Ale asi ne proto, že si budeš myslet, že se trefil.

Lubosch

Běž se léčit!

PatriK

Počin s obnovením vlakového spojení do Chorvatska je zajímavý (škoda, že nesmyslné dřívější ceny, toto cestování doslova zabily), ale s ohledem na aktuální epidemiologickou situaci zatím není vhodná doba na hromadné cestování do zahraničí. Nástup druhé vlny nákazy je již evidentní, takže nezávidím lidem, kteří mají zájezdy již koupené. Rád ale budu sledovat situaci z povzdálí.

Ludva

Dříve ty ceny byly opravdu nesmyslně vysoké to máte pravdu. Ale tyto se mi zase zdají dost podhodnocené. Když se dopravce dostane na nulu až při tak vysoké obsazenosti, to je veliké riziko. Obzvláště když při zpoždění více jak hodinu je povinnost vracet 25 procent jízdného. Při tolika výměnách lokomotiv a střídání strojvedoucích to může být dost honička to dodržet.

PatriK

Cena jednosměrné jízdenky je pokud vím „od“ 590Kč na osobu a to jen na nádraží – nutno připočítat dalších „od“ 200Kč. Jinými slovy, i dosavadní cena pro rodinu bohužel výhodná není v porovnání s vlastní dopravou a její flexibilitou.

Ludva

To je i můj názor, že již při třech lidech je individuální doprava levnější. Ale to nic nemění na tom, že ta cena se mi zdá podhodnocena. Ta devadesátiprocentní obsazenost je prostě moc. Vím ale že za více peněz by to asi již neprodal. Je to jeho podnikatelské riziko a jde do něj. Je to jeho rozhodnutí.

kakov

počítáte ve svých úvahách, že skutečná cena jízdenky není 590? je to od, takže sedadlo 590, lehátko 790, do toho je otázka kolik jízdenek bude za tyto ceny a kolik za jiné, při zvyšující se obsazenosti bude růst i cena, tj. celkové tržby nebudou n*590 (kde n je počet cestujících) ale budou vyšší,

Daniel Novák

Mám několik apartmánů na ostrově Krk a nevěřil byste do jakých vraků (ale hlavně že to má čtyři kroužky nebo je to „báwo“) jsou někteří klienti schopni naložit vlastní děti a jet s ním dvakrát 700-800 km v horku, zácpách a platit výpalné na chorvatských dálnicích. Bylo obtížné najít spolehlivého a ochotného mechanika, ale díky nesoudným jedincům má přes léto solidní příjem navíc jen z turistů.

Kryšpín Jankovec

Co tím chtěl básník říci??

Pe.tr

Že vlakem vezmou za vděk a nebudou stresovat z vlastním povozem . Alternativa je bus ale to bych raději testnul tu herku a myslím , že to tak vidí většina .

Petr766

Ty apartmány by mě zajímaly, právě kvůli možnosti využít vlak a Krk za rohem 😉

Dalibor

Jak je máte obsazený? Krk mám rád….Možná bych u Vás objednal i ubytování.

Petr766

Ale ono to není jen o ceně, jestli ušetřím ve vlaku nebo v autě pár stovek na dovolenou…. Auto můžu být výhoda, na druhou stranu, pokud rodina jede k moři a neplánuje mraky výletů, auto tam nepotřebuje, případně si ho může půjčit na nějaký jednodenní výlet.

Dalibor

anebo taky ne a zůstat na místě, nebo se vydat trajektem na ostrov kolem Rijeky. Možností je spousta.

Švestka

To je povinnost? ČD také vrací při zpoždění nad jednu hodinu 25% jízdného? Odkdy?

Vnější pozorovatel

Já bych Vás opravil, je to pořád první vlna blbosti. Také z povzdálí sleduju, jak to panikari zase zkouší, ale na většině míst, kde se o tom rozhoduje, už dělají že nevidí, protože chápou že naletet podruhé by nebylo dobre.

PatriK

Pochopitelně teď už to bude jen na lidech a jejich vlastní zodpovědnosti jak se před nákazou efektivně ochránit. Stejně tak to mělo být od začátku a nemuselo to státní rozpočet stát půl bilionu za odškodňování kvůli nařízeným restrikcím. Jinak z celosvětového pohledu se skutečně jedná o zintenzivnění prvotního šíření nákazy, v Evropě přichází po útlumu už vlna další.

Dalibor

Půl bilionu utratili politici, protože ji chtěli utratit. Rýmička byla jen zámika pro dohazování nekontrolovaných „kšeftíků“ kamarádům a odklonění financí ze státu do soukromých „strožoků“ Na rými čku umřelo pár lidi (zcela nezajímavý promile obyvalestva, ale bylo 10x denně v novinách) Prostě lidi umírají mj. i na infekční choroby. Tak to prostě je. Tuberu už neočkujeme, přestali jsem se jí bát, chřipku jsme se naučili zvládat, dobrovolně se i proti ní očkuje, nikdo nevyšiluje. Podívejte se kolik lidí ročně umře protože chytí chřipku! Meningitidu a spoustu jinejch nemocí. Přestantě šílet z rýmičky jen kvůli tomu že se o ní furt… Číst vice »

PatriK

Ne, v případě „rýmičky“ skutečně není průměrná smrtnost 5%, tak jako v případě nákazy COVID.

Dalibor

a co jiný infekční choroby? podívejte se na Meningokokové meningitidy a spol. 12% smrtnost. meningokoky jsou všude a je jen náhoda, kdy se splaší a rozjedou. u malejch děcek je smrtnost kolem 25%. 20% populace jsou nosiči – přenašeči bezpříznakovými týhle bakterie. Tahle „covid rýmička“je to účelově vytvářená a uměle vyživovaná panika. Je obrovské možství nemocí který vás spolehlivě zabijou. A nemusí být infekční. Vysokej tlak, cukrovka…. A tady se vyšiluje s náhubkama a zastavením „všeho“ na pomalu celej kvartál.

PatriK

Podstatný rozdíl je, že nákaza COVID se velmi rychle šíří a k tomu zároveň má relativně vysokou smrtnost. Výsledkem této kombinace jsou statisíce mrtvých během pár měsíců. Každý ať si sám rozhodne o svém životě, jaké činnosti jsou pro něj podstatné a které jsou marginální a lze je eliminovat a snížit tak riziko nemoci.

kakov

co berete na hlavu?

Vnější pozorovatel

Co Vy?

kakov

naštěstí nic, ale možná proto jsem se uvařil na slunci 😀

computer

nejméně 1500 studených piv na každou cestu
– to je na osobu asi tři piva. bude to stačit?

computer

bude. každý bude mít ještě nějaké pivo vlastní.

Kirak

A pak ho vyhodí z přepravy za to že má pívo vlastní. Ve vlaku ale pojede taky dost dětí.

Tomas

ne kazdy lemta … tretina pax budou decka, tak to rovnou muzes zvednout 🙂

Marťas

Přesně tak. Spíš je škoda, že to neřekl hned ze začátku, že cílí na lidi, pro které dovolená = chlast už před cestou. Teď se mu budou ve vlaku míchat s rodinami a budou vznikat konflikty.

Miloň

Přesně, zejména v noci, kdy rodiny a další budou chtít spát, ale díky vylitým magorům to nebude možné, stejně jako v létě není možná klidná cesta Praha-Rybník-Lipno a to už i v ranních hodinách…

Abstinent

Ožralci mají přednost.

Ludva

😀😀😀😀😀 to myslíš že ti na toto někdo skočí ?

MartinS.

to je ale blábol… ale to, že to sem dáváte něco svědčí spíš o Vás…

Frantisek

Satira.

Abstinent

To inteligentovi Jančurovi hlava nebere.

PatriK

Dětí (rodin) odhaduji, že do Chorvatska vlakem pojede minimum. Většina bude typu cestovatelů do Banátu… https://zdopravy.cz/prehledne-jizdni-rad-pro-nejdelsi-vlak-balkan-expres-vyrazi-do-banatu-14609/

Dalibor

no já pojedu se synátorem.. eště neviděl móře tak mu ho ukážu….

Bob

Na hudební festival obvykle jezdí trochu jiná cílová skupina než na povalování se u moře.

noerf

Jak bude fungovat ta záložní lokomotiva na Slovensku? Pokud vím, pro Maďarsko dává povolení pro jednotlivé lokomotivy. A povolení mají povolení Vectrony pronajaté od ELL (193.205 a 193.206) k tomu, tam zkoušeli Vectrony EP Cargo (Lokotrain 383.063 a 383.064). Tak by mě zajímalo co se bude dít, až v Bratislavě bude přes noc jiný Vectron či Traxx MS2 .

Ludva

Také jsem přemýšlel, když jsem si to přečetl nad tim, kde na tu lokomotivu vezmou strojvedouciho? Ten z té lokomotivy asi bude mít v Bratislavě povinný odpočinek. A to jako na vlaku z Bratislavy zpět pojede ráno co?

noerf

Ludva: strojvedoucí není problém, protože v Bratislavě jich má dost a střídají se tam.

Ludva

Omlouvám se uklikl jsem se a odpověď poslal sám sobě. To poděkování patřilo samozřejmě vám. 😀

Ludva

Dík za informaci. Neptal bych se, ale mám s RJ pár špatných zkušeností, právě když došlo k nějaké závadě, nebo mimořádnosti. V takových situacích se personál neumí chovat moc profesionálně. Bohužel.

Lech Malý

Mimořádnost u ČD jste už nějakou zažil? Já spousty, personál většinou přestal existovat…

Richard P.

No nevim, slovaci zacinaji byt zase nervozni kvuli stoupajicim cislam, aby zase nezacali zavirat hranice, na zacatku sezony se asi chteji znovu izolovat… no comment..
https://dennikn.sk/1946805/dovolenka-v-chorvatsku-premier-varuje-pred-zatvaranim-hranic-lekarka-radi-zostat-na-slovensku/?ref=tit

Marcel Štancl

Pokuid Slovákům jebne tak to pojede přes Vídeň a Maribor.

Ludva

No tak tomu bych moc nevěřil tam to není dojednané a asi by to pro RJ bylo i o dost dražší.

Marcel Štancl

Czornu má v jízdním řádu musel by Břeclav – Vídeň – Pandorf – Czorna a na Hodoš.

Jožin

Neřekl bych, že Slovákům jebne. Zdraví lidí by mělo být na prvním místě a nee byznys určité skupiny lidí.

Frantisek

A proto je lépe tam s více zplodinami jet po silnici nebo letět. 😉 Neřeknu, kdyby se zavřely i jiné možnosti.

Dalibor

zdraví lidí je kouzelná fráze kterak neřízeně a nekontrolovatelně vládnout a kasírovat.

Dalibor

Slovákům už jeblo v 93 roce, kdy reinkarnovali Hlinkův štát

Pezos

Mno, pokud jim desetiprocentní propad HDP nestačí, tak jak je libo. Ale hlavně že budou jedničky (v růstu nezaměstnanosti např.)

Ludva

No při kapacitě 560 osob na soupravu, není 1500 piv málo? To nevychází ani 3 piva na jednoho. Nastoupí pár Ozzaků a než dojedou do Maďarska jsou na suchu 😀.

Kirak

Myslim ze rikal 1500 minimalne. Takze jich tam muze byt 10000

Marcel Štancl

Tak Tady jsem našel svojí osobní fotku pivovar Laško s vlakem http://gmfk.pl/cpg144/displayimage.php?album=lastupby&cat=0&pid=76570&uid=1586#top_display_media

Aleš

Oprav si to

Marcel Štancl

Promiň k té fotce pivovaru patří stabilní link http://gmfk.pl/cpg144/albums/userpics/11586/brower.jpg to co jsem dal předtím nefunguje trvale.

Stief

jdi s tím Laškem už taky do řiti

Marcel Štancl

Vždyť přes něj s Metransem jezdíte.

Jirka

Nápad dobrý, ale raději bych jel vlakem až do Splitu. Třeba někdy taky pojede. Tak ať se daří.

Marcel Štancl

Stačí když Ti zastaví cestou v Lašku! Tam si dáš pivo Laško na peronu a máš přípoj vlakem do Zagrebu. V Zagrebu potěší dobrý oběd a přímý rychlik do Splitu.

Dalibor

ten rychlík je poněkud „balkánský“ něco jako z Hradce do Liberce, takže nečekejte něco s Vectronem co uhání po trati 160. Samej oblouk a nahoru/dolů.

Marcel Štancl

Praha – Bratislava pojede normálně. A Maribor – Lublaň se staví koridor

Dalibor

bavíme se o trati Zagreb Split

Kirak

Jakpak dlouhou ten rychlik do Splitu jede ??? 6 hodin ??? Kdyz jsem videl ty klikate koleje.

Marcel Štancl

Split je na Posázavském pacifiku, kozí dráha Split Ogulin bez modernizace a trakce.

Dalibor

posázavskej pacifik je proti nekterejm úsekům týhle trati úplněj koridor!

Jan

V čem je problém pokračovat do Splitu chorvatským vlakem? Každý den jezdí denní i noční spoj pokud se nepletu.

Petr766

V čem je ten Split (výrazně) lepší než třeba Krk či okolí Rijeky? Když to bude na pár dní, nějaké to moře, případně výlet jeden den někam do města nebo mimo pobřeží?

Marcel Štancl

Ideální je Dalmácie včetně ostrovů Hvar a Brač. Jenže to by musel jet vlak třeba Bratislava – Ploče potom autobusy přípoje na Dubrovník a na trajekty. Bylo by to celé pod elektrikou 25 kV 50 Hz a bylo by po starostech s přepřahy. Balkánský Končár je schválen i na Slovensku řada 241. Jenže jak někdo slyší tranzit přes Bosnu tak od toho uteče byť mají rychlost místy i 120 km/h.

Jiří Kocurek

Protože to je horší, zato výrazně delší cesta.

Stanislav Fanta

Jasně. Party začne, jakmile vlezu do vlaku. 1500 piv, no, to tam bude ale hezky nablito a taky zahuleno, protože skoro všichni, co budou chlastat, budou chtít i kouřit. Čili v Rijece aby si pořídili tak tři úklidové party navíc. Hlavně, aby jim to Jugoši zvládli zapojovat na kabel, aby se jim to pivo mohlo chladit. Protože donutit Jugoslávce, aby v parném létě spojovali a napájeli kabel topení, býval často nadlidský úkol. Další otázka, co s těmi lidmi budou dělat, pokud jim v polovině soupravy chcípne klimatizace…

Dalibor

Tak jedou nocí tak to taková krize nebudde. Mají otvíratelný okna takže alternativa je. Topná spojka je už i v Slovinsku a Chorvatsku standart, Kimatrizované vozy dorazily i tam. Neviděl bych ta tak černě. Jo pivka budou asi třetinky, očekávám…

Marcel Štancl

Základ je mít 1500 studených piv na palubě, říká před startem vlaků do Chorvatska Radim Jančura

Tak to by musel stavět i to Laško kde je jeden z nejznámějších pivovarů plus lázně. Při výstupu bych si dal hned jedno na cestu a pokračoval na Zagreb a Sarajevo.

Dalibor

No Chorvatský Ožujsko nebo Karlovačko je pitelný, i když „balkánci“ mají krapet jiný chutě. To Karlovačko ma takovou tu „eurochuť“, mohly by být více hořké. Slovinské Laško nemá říz, chuť mírně nakysle sladká. Doporučuju pít hodně studený. Takový průměrný pivo, nic extra. Union z Ljublany sde vůbec nedá pít. Je vyložěne hnusnej. Pokud najdete v hospodě točený pivo, je vyskoá pravděpodobnost, že bude mizerný. Nestarají se pořádně o výčepní technologii takže často mírný zákal, a chuť trubek. Lahváč/plěch je kvalitativně lepší volba. Já teda pořád vzpomínám na Nošovickou 10° (socialistickou). Co si pamatuju, tak nejlepší chuťově 10, co jsem kdy… Číst vice »

LiborV

Slovinská pivní jednička je Zlatorog (Kamzík). Pochází od stejné slovinské firmy jako též zmiňovaný lublaňský Union. Ta firma se jmenuje Pivovarna Laško Union a je součástí koncernu Heineken. Podobně jako u nás vaří i ve Slovisku Heineken své značky společně v Lublani i Lašku. Stejně jako u nás vaří některá menšinová piva Heineken na Slovensku tak i část produktů pro Zlatorog se vaří mimo Slovinsko v pivovarech Heinekenu v Chorvatsku a to právě v pivovaru Karlovac (některá piva značek Karlovačko a Zlatorog jsou shodná např. nealko pivo nebo radlery).

Marcel Štancl

K oeiginální Pleskavici nejraděi Laško když není tak Karlovačko.

Dalibor

ale raděj v plechu.

Marcel Štancl

Je to hezké, že máme do Rijeky levnou a kvalitní dopravu, ale to moře Chorvati předražují. Hotely mají v Zagrebu levnější jak v Rijece.

Aleš

V Rijece je nějaké moře? Tedy samozřejmě je, ale tak pro nákladní lodě a ne na dovolenou. A Záhřeb není zase tak moc turistický cíl. Kdyby na tom byla Praha turisticky jako Záhřeb, tak tam možná budou hotely taky levnější než třeba ve Špindlu.

Marcel Stancl

Záhřeb je turisticky zajimavy. Pokud o něčem píšeš musíš to také vidět.