Základ je mít 1500 studených piv na palubě, říká před startem vlaků do Chorvatska Radim Jančura
Radim Jančura, majitel Student Agency a RegioJetu. Foto: RegioJet
Společnost RegioJet čeká v úterý největší experiment v její historii. Poprvé vypraví vlaky z Prahy do chorvatské Rijeky. Za dva
Bude Jančura nějak zodpovědný za druhou vlnu omezování když sem jeho koroňák bude pravidelně vozit čerstvě nakažené idioty kteří si ani na jediný rok nemohou odepřít cestování po světě a dobrovolně se promořují od turistů z jiných zemí? Každý den někdo pláče jak je jeho podnikání v kultuře nebo gastronomii těsně před krachem a tihle jedinci dělají všechno pro to aby tady bylo zase všechno zavřené až sem dotáhnou druhou vlnu a aby to tady konečně bylo co v počtu mrtvých jako v Itálii. 😢 Jsem zvědav kolik potom Jančura koupí do přeplněných nemocnic respirátoru a přístrojů když si teď… Číst vice »
Nevím, jak piva, ale roušky a desinfekce prý budou rozhodně povinný.
Koukám, že se tu diskuze rozvinula spíš do tý emocionální roviny pifka, pohody a tak. Nicméně – díval jste se někdo na to nádraží v Rijece? A na prostor před tím nádražím? Doporučuji, protože když jsem si představil, že se tam najednou vyplaví 400-560 turistů (max kapacita vlaku), tak to bude docela hardcore na logistiku a organizaci. Při kapacitě busu nějakých 45 lidí mi to vychází na minimálně 13 busů na několika trasách. Kam se tam naskládají? Doufám, že budou nějaké video reportáže přímo z místa, protože mě to fakt zajímá. A Jančurovi v tomhle nápadu fandim, protože v takovém… Číst vice »
Apokalyptický?
Podla toho čo sa tu píše 95% ani raz nešlo takýmto spôsobom na dovolenku. Či už do Burgasu, Varny, alebo Splitu. Absolutne netušíte ako prebieha cesta, aká nálada je vo vlaku, len sa s priateľkou usmievame nad tým čo niektorí dokážu napísať.
Vážení treba skúsiť a potom hodnotiť. A tí čo sa im to nepáči cestovať vlakom , tak radšej nepíšte lebo sa veľmi strápnujete tými názormi. Peknú dovolenku.
Ne každý si spojuje dovolenou s hromadou chlastu. Ten titulek opravdu cílí na český alkoholiky. Řídit vlastně nemůžou a letadlo drahý. Leda s nějakou partou, tam to asi vadit nebude, ale stupňuje se nálada a víc takovejch skupinek, no nevim. Jako rychlík s filmu Proč? to asi nedopadne, ale s jistou mírou utrženosti z řetězu můžou počítat. Určitě poletí nějakej bordel z okna a záchraná brzda zábavu taky jistí.
z filmu
letadlo stojí jenom o pár korun víc jak vlak do Chorvatska
Já si spojuji dovolenou vždy jen s abstinencí…
Ne, dělám si samozřejmě prdel 😀
Nezapomínejte také, že v tom vlaku pojedou Pražáci a Brňáci!
Pojízdný pivovar s výčepem s přidanou hodnotou cesty do Rijeky. Splnil se Jančurův sen.
Myslím, že tahle sezona je výjimečná. Chorvatsko jako první otevřelo hranice pro turisty bez nějakých restrikcí. Proto na tom asi hodně vydělají. Ostatní země sice slibují ale není to ono.
Navíc cesta vlakem je prostě pohoda. A pro spoustu lidí už je zážitkem ta samotná cesta. Škoda jen, že končí tak daleko od těch nejoblíbenějších středisek, vadil by mi ten autobus dolů ke Splitu a pod něj…
Bude vyloučen z přepravy, to bych teda chtěl být vysazen někde uprostřed Maďarska, i kdyby se jednalo o Budapešť… 😆
Kdyš nebudeš dělat výtržnosti, nebudeš vysazen 🙂
Kdo fetuje, jeho problém. 🙂
Já myslim, že byste z toho měl zážitky, co by si ještě vyprávěly vaše pravnoučata 😀
To bych chtěl vidět, jak budou někde na slovinských hranicích vylučovat hlučné cestující z přepravy… 😀
V tom opravdu nevidím problém.
To je kouzlo Schengenu 🙂
Se pohrnu 15 hodin drkotavym po Chorvatsku, a z Rijeky ještě busem, když si za 2000 pořídím, jako každoročně, let s Ryanairem na Malorku. Eventuálně o trochu dráž Korfu. A kdo musí do Chorvatska, v srpnu jednou týdně léta z PRG do Zadaru, odtamtud to je taxíkem 20 do hotelu. Od září 2x týdně
Zaprvé,dlužíte nám informaci kdože to a za kolik lítá 2x týdně v září, říjnu a listopadu do Zadaru,a jak to souvisí s prázdninovými dovolenkami,ale hlavně – opravdu se Jadranští koupáci domluví universální slovanštinou v Řecku i Katalánsku? Vaši představu o délce jízdy přes Chorvatsko pak nemá cenu komentovat vůbec.
Na domluvu v jakýmkoliv státě vám stačí pár slovíček anglicky + Google překladač. Není to sice kdo ví co ale dá se tímto způsobem zařídit skoro vše.
Sám nebo s partou jo, ale s malými dětmi bych do toho nešel 😀
bez problému
Do takového pojízdného zvěřince ani náhodou.
Ryanair, v srpnu sobotní rotace, v září 2x týdně. Korfu 4x týdně. Ceny srandovní
Zas jeden mistr světa, který má jasno.
Za me je to super napad a peju at vse klapne …. jen si myslim, ze 1500 piv je malo 😂
Akorát ,že s rozhovoru s Jančurou to vypadá na ukradený nápad někoho jiného jen trochu upravený.Ten nápad byl na využití lůžkových a lehátkových vozů ,aby to zbytečně nestálo společnosti ČD -JLV a byl to návrh této společnosti veřejně zde napsán a obsahoval zhruba toto ,protlačit přímé vozy na EC 158/9 Croatia do Zagrebu ,kde je přípoj z/na R do Splitu ,kam by se vozy připojily,nemusel by se vytvářet nový spoj a zatěžovat trat ,kde se jezdí jak za krále klacka.Dojelo by se do Dalmácie ,kde se dá sehnat privát za normální ceny za pár minut a to i na ostrovech… Číst vice »
Ivetko, tak jedna věc je „nápad“ a druhá věc ho na vlastní riziko dotáhnout. Na tratích se jezdí jak za krále klacka, ale provoz tomu odpovídá, takže z jednoho vlaku navrch, ještě v noci, se to nesesype.
Co a modrý blitky tam máš dál?
Jo, navic vetsi cast ten vlak vubec nepojede v CR. Uplna tragedie, neprojedou vlaky s uhlim do teplaren a nepujde pres leto ustredni topeni.
Vtipné
Tak, třeba se dočkáme příští rok něčeho zajímavého….určitě jim to nahoře nedá spát……..třeba takové Côte-d’Azur nejen přímým vlakem z Bohumína a Břeclavi, ale třebas přímýma lůžkama z Prahy ve spolupráci s cestovkama s cenou, srovnatelnou s letenkama. by nebylo k zahození. Naposledy jsem tam byl před dvěma lety a Českých turistů jsem potkal dost. I auta, na to pobřeží by byly fajn, ale nejsem si jistej, jestli maj v Nice rampu…..Ale asi utopie
Na Côte-d’Azur doletíte z Prahy s Lufthansou, Austrian nebo Swiss pod 3 tisíce RT. A celé pobřeží je propojené tratí, na které od rána do noci jezdí časté a pohodlné vlaky. Čili tam ze obavám, že by to za 15 hodin ve vlaku, pravděpodobně za vyšší cenu, moc lidem nestálo…
Však také nepíšu,že by cílovou skupinou cestujících měla být ta, na kterou se zaměřuje pan Jančura….přece jenom, v podání JLV by se jednalo o hotel na kolejích s odpovídajícími službama.Vlaky tam sice jezdí často, ale v sezóně přeplněné a trošku víc počmaráné a špinavější ve srovnání třeba s elefantem kolem Prahy.
Prostě Chorvatsko je kult. Letos prostě spestreni. Musím dát Jancurovi palec 👍. Je odvážný a odvážným štěstí přeje.
Uff, to by ukradli nápad ŘŽD, ty jezdí do Nice přes Břeclav.
To asi ne,tam se spolupracuje.
ŘŽD pobavilo, to je něco jako ŘSD 🙂
Ukradený nápad? On je na to mezinárodní patent na linku Praha – (bývalá) Jugoška, který patří ČD a tím pádem takovou linku nesmí nikdo jiný provozovat, nedejbože na kolejích?
Pepa pekl chleba. Nešlo mu to, tak zavřel ekárnu. Už nikdo jiný nesmí začít péct chleba, jinak by mu ukradl nápad!
A dalsi zavistiva osoba.
Jančura umí udělat titulek a přesně míří na typického českého dovolenkáře. 🙂
Kdyby SW mělo pivo pro každého, tak má méně hejtů od dovolenkářů. A jde to, pokud si dobře pamatuji, tak Holidays Czech Airlines ta piva na palubě zvládla uvézt a ani nelétali na doraz s palivem. Omlouvám se za částečný OT.
Tak schválně….kdo si myslí, že bude v Praze v čase odjezdu v Bille na hlavním pivečko vyprodaný, palec nahoru a kdo myslí, že ne, palec dolu…Určitě se pak někdo najde, kdo to tu bude reportovat.
Lepší 1.5 l PET s nějakým samoserem ze Šmejdlandu…
tak ono není moc důvod, oni mají docela nízký ceny. Loni snad trochu zvedali ale ne moc. Samozřejmě na ten začátek to jedno dvě piva bude chtít 🙂
takovy vlak je idealni prostedi pro sireni viru,staci par nakazenych lidi a maji to vsichni.Po navratu bych je vsechny poslal do karanteny
Nebylo by lepší preventivně všecky zastřelit pro výstahu těm, co ještě neodjeli?
nemocní jitě budou trasovaní a otestovaní. jako každý jiný. a pozitvní jistě sdělí že byli na dovolené a kterým letem letěli. ještě že jsou palubní lístky na jméno.
Pro snížení rizika šíření nákazy ve vlaku při cestě do Chorvatska by cestující měli být ve vagonech soustředěni ve vagonech podle místa bydliště. Pokud se např. několik Ostráváků rozptýlí po celém vlaku, mohou nakazit stovky spolucestujících. Pomohlo by i zamknutí mezivozových přechodů. Pak by riziko nakažení bylo srovnatelné s autobusy.
To asi není špatný nápad, ale asi jste nedomyslel, že někteří lidé mají přátele, se kterými chtějí jet na dovolenou a nebydlí přitom ve stejném městě nebo kraji nebo státě…
A tebe bych poslal do blázince. Nebo pro začátek pracovat mimo dráhu…
Jarku nevím proč píšeš o blázinci? Ten případ se ostatně již stal. V Pardubicích z vlaku RJ vysazovali nějaké Italy, protože měli příznaky a pokud vím celý vůz ve kterém jeli šel automaticky do karantény. Takže něco podobného se vážně může stát i v těchto vlacích. To je prostě realita. ČD také kvůli cestujícímu musely odstavit celé pendolino. Ten vír tu prostě ještě je a s tím se musíme smířit, že se toto stát může.
Takže ostraváci můžou COVID rozšířit jen v mezinárodním vlaku. Proto je nutné je pozavírat do karantény. Kdyby jeli vnitrostnátně do Karlových Varů, tak by nikoho nenakazili. Nebo je totální kravina?
A já něco takového psal? Nechápu vaši reakci. Já se jen podivil nad posíláním do blázince od Jarka s tím, že se může stát to, že někdo bude mít ve vlaku příznaky a v tom případě půjde vlak nebo minimálně celý vůz preventivně do karantény. To by se pochopitelně stalo i na vnitrostátních linkách.
Na tu salvnou „rýmičku“ umřelo míň lidí, než loni na silnici při bouračkách…
A auta se do karantény nezavíraly….
Už bych s tím panikařením přestal.
Takovejch chytráků znám několik. V březnu do posledního dne lyžovali v Itálii, pak hnali 180 přes Rakousko, aby stihli půlnoc a nemuseli do karantény. Za týden zoufale volali záchrannou službou, když dítě začalo smrkat. Několik hodin vyšilovali, že odběrová sanitka nejede. A pak tři dny nadávali na neschopnou hygienu, že jim ještě neoznámila výsledky testu. A dnes jsou hrdinové, které nějaký Covid nesloží.
Pohádky ovčí babičky, od listopadu 19 když byl v Číně první případ do začátku toho blbákova s rouškama v půli března k nám v klidu přiletělo a odletělo 140 000 lidi z a do Číny leteckou linkou a spousta lidí si pamatuje, že měli v prosinci, či lednu hodně těžkou chřipku.. Ale důležitý je znát třídního nepřítele, co?
A bude se tam šoustat, to vám povídám. Odvážní na kupé, stydlini na WC. Super vlak. 🙂
No,nevím,nevím…Pokud se společnost nezměnila (pár takových rekreačních vlaků jsem měl kdysi tu čest doprovázet a tam si to byli schopni rozdávat o půlnoci i na představku), pak asi nejste daleko od pravdy. V dnešní době by to mohlo být i promíchané…Nejsem nadšencem těchto vlaků a je jedno, jestli to provozuje ten, nebo onen.Ale svoje lidí si to našlo,tak je to asi dobrej kšeft.Hlavně, ať dojedou v pohodě, ve zdraví a bez průserů.
No nevím nevím. Zrovna to Jugošky polovina cestujících budou děti a zbytek jejich rodiče. Nevázané bezdětné páry asi budou preferovat jiné destinace. I když tedy nevím, pokud se Jančura chystá na chlastací orgie…
OK. Jančura uvedl do chodu pojízdnou hospodu bez uzavírací doby. Je to k rodičům s dětmi bezohlednost.
Ono takové předposrání z koronaviru taky oslabuje imunitu, co takhle je preventivně separovat taky? 🙂
Cech kapsářů by si stěžoval že by si takhle nemohl vydélat na živobytí. Co takhle rovnou preventivně zakaz vycházení na tři týdny a opakovat to každý měsíc ? Na věky věků ?
9 klimatizovaných lůžkových vozů od DB …. není to málo ?
Málo na co?
RJ potřebuje mít 2 soupravy takže 4+4 (1zaloha), navíc může ještě upravit vagóny které jezdí na slovensko
Koukal jsem a potřebuje 9 vagonu v jeden směr, takže nejspíše použije lehátka které jezdí na slovensko (které upraví)
No nevím, jestli chce jezdit od 11.7. denně, tak je to určitě málo, na to rozhodně dvě kompletní soupravy nestačí.
Těch 1500 piv padne ještě na území ČR
záleží co to bude za značku. záleží jaká bude prodejní cena.
A jestli to stewardi budou nosit. Dovedu si představit pokyn, že chlast mají zdržovat, napřed obsloužit ty co chtějí nealko.
V tom prípade si beriem na palubu vlastné plechy…
A kdy ze vyrazi poprve?
UT 30.6.
v kolik to jede z prahy?
V diskuzi je krasne patrne, jak milovnikum CD lezi Jancuruv cit pro to co chce zakaznik v zaludku. Jo, kdyz nekdo umi, tak statni moloch jen kouka z dalky.
To nemyslíte vážně, že vy odborníku na všechno.
Byl bych rád kdyby vlaky R ČD měly alespoň v 1. třídě servis na palubě stejný jako RJ na R8. Tj kupé klimatizovaná, personál co si objednám mi donese na moje místo do kupé. Pak odnese i odpad. Probudí mne, kdybych spal v dohodnuté stanici a donese mi snídani, kterou jsem si předtím u něj objednal.
Tak to si budete muset servis připlatit. Ale vlastní svačina taky není špatná. Aspoň víte, co jíte.
aaa halířák …
Ty jsem měl vždycky rád
Od jisté doby mi víc záleží na dobrých tlumičích než na hostesce v růžové halence… každý má své priority .
Hele, a to tam všechno na té R8 takhle funguje? Jen se ptám, nejezdím tam.
V RJ do Chorvatska se dá spát?
Ale jo, ten byznys čich a schopnosti mu nikdo soudný nemůže upřít. Ale já bych s ním osobně v kupé k tomu moři nejel ani zadarmo.
To byste se divik, kolik modraku jeste dnes doufa, ze Jancuruv vstup na zeleznici je cele jen marketing. Proc byste nejel? Ja bych take nejel, auto je auto a nekde v Chorvatsku bez nej si to nedovedu predstavit, ale zase umim uznat, ze tato sluzba danove poplatniky nic nestoji, chudsim pomuze usetrit za dovolenou a jeste to na rozdil od CD cele nejake dane vygeneruje.
Já bych s ním nejel jako s člověkem. Podnikatelsky není patrně vytknout.
Mě se zase líbí, jak lidé jako vy si vybájili, že jim ČD závidí tu linku do Chorvatska.
Ta žluč z „modrých“ přímo teče. Teď si oblíbili strach z Korona paniky a strašne by Jančurovi přali zavřené hranice. Snad budou mít celé prázndiny smolíka.
Schválně jestli se v příštím roce dočkáme také i vlaků od „modrých?“ Ale asi ne. S jejich cenovou politikou další rok stejně nebudou sponi moc konkurovat zavedenému dopravci s roční zkušeností a návaznými autobusy. Letos si jančura udělá reklamu jak Brno. S trochou štěstí i něco vydělá a třeba se mu další sezónu vrátí i letošní zákazníci. Tohle zase strašně přeju já „žlutýmu“.
Nejsem žlutý ani modrý a z těch komentářů žádná žluč neteče. Ničeho takového jsem si nevšiml. Jak píše Jakub, nevím kde se ten pocit u vás a ostatních bere. ČD ani nemá důvod závidět. Nemají co. To že jde jeho konkurent do poměrně velikého rizika? Vždyť oni na tom vlastně mohou ještě profitovat. RJ na tyto výkony bude muset stáhnout vozy ze svých komerčních spojů. Tím si možná trochu pokazí reputaci u cestujících, protože nebudou mít své oblíbené Astry a zmenšením kapacity vlaku RJ přejde část cestujících k ČD. Tedy alespoň po dobu fungování linky do Chorvatska. Vážně nevidím sebemenší… Číst vice »
Potrefena husa Ludva zavidi nejvic. Ten jed z jeho prispevku nekape, ale primo leje.
A nevíš náhodou co bych asi tak měl závidět ? I kdybych byl ten modrej vysvětlil jsem teď, že opravdu není závidět co.
Souhlasím, není co závidět. Dvě soupravy stačit rozhodně nebudou (15 a 1/2 hodiny). Po dojetí je potřeba uklidit, a připravit soupravu na cestu zpět (brr, nechtěl bych to dělat). Myslím, že to bude pro žluté velká zátěž a pokud se něco nepovede a ono se určitě něco vyvrbí, tak to bude spoustu nakrknutých lidí.
Souhlas.
Několik diskutérů píše o tom pivu. Není to o pom že už v Pardubicích bude někdo opilý, protože to pivo (asi plechové) budou roznášet stewardky, a to první bude za dost dlouho. Nevím o jaké pivo jde, ale bude to pro tu firmu reklama, jinak piva je nadbytek, pivovary je vylévaly, Jančura je zřejmě dostal gratis. Takže rozhodně to nebude o tom, že vám někdo pozvrací dítě.
Pivovary to musely vylévat, protože Babiš na 2 měsíce zavřel hospody. Sládek sotva mohl vědět, jestli a jak dlouho budou zavřené hospody v době, kdy Babiš poprvé odmítl ustanovit krizový štáb. To aby upravil velikost várky už 4 týdny před zavřením hospod.
Pro ty, kteří si myslí, že pivo se uvaří 21. března a 23. března jde do prodeje: Tak ne, ležák vařený 21. března se do prodeje dostane nejřív v polovině dubna.
Ty jsi chytrák, Kocourku….
Jasně, ale pivo uvařené v únoru se muselo vylejt.
Ty tvoje argumenty….
O nepasterizovaném pivu jste slyšel? Malé pivovary to tak dělají a takové pivo má trvanlivost sotva 1 měsíc. Takže?
Nojo šetří, ojebávaj technologii a pak se holt daří breberkám.. Kdyby pivo pasterovali, nebude mít tak krátkou životnost.
Jenže jsou tu i tací, co to kvůli těm kvasinkám pijí nepasterované, nefiltrované, kvasnicové. To že jsou tam i další breberky, které se taky množí, je jen důsledek potřebného postupu. A aby tam těch závadných breberek nebylo moc, tak to moc nevydrží.
Nu což, bude se podávat výčepní 10°. Nemusí se lemtat ležák…
Vylejvali se patoky, slušné restaurace či pivovary své zásoby rozprodali.
Ještě vařit pivo neumím! 😉
hlavně doufám, že když se někdo ožere a bude dělat bordel, bude z vlaku vyhozen.
Nejlépe v Maďarské kukuřici😂
to je mi, víceméně, jedno.
Na konci súpravy by mal byť jeden „dobytčák“, do ktorého by sa podobné individuá umiestnili. Taká malá záchytka na kolách… Dať im tam vodu a seno. Stačí.
Jančura by tam točil pivo z vlastního minipivovaru ve vagóně. Jančurův šlem.
Myšleno za jízdy.
Tak nesmíte zapomínat, že mnozí si přinesou svá vlastní.
Zatím to pivo jen slíbil v titulku a podívejte, jak hezky to funguje, skoro jako mucholapka!
Tak tahle úvaha je fakt mimo …
A to tam bude v noci klid?
No ještě by to chtělo dodržovat splatnosti dodavatelských faktur a nedlužit, kam se člověk podívá, a bude to O. K. 😉
To pisete o sobe?
Dobrá reakce 👍😉. Ale bohudík ne.
Zas takovej odborník asi nebudeš… absence učiva 3. a 4. třídy v češtině?
Proč?
Opět opakuji. U nás nemá RJ jedinou fakturu ani den po splatnosti.
Bohužel realita.
Jaké faktury, komu?
Bez takovýho příspěvku by nemohla být diskuze pod článkem, který se týká RJ kompletní, díky za něj! 🙂 A mezi námi, vás doma neučili, že se máte starat sám o sebe a až pak o druhý? Jestli nějaké firmě dluží, existují nástroje jak mu zatopit (a tím nemyslím trollení v diskuzích).
No my nezatépěli a nikdy nám nedlužil. Čím to asi bude?
Kiedy nocny w Polsce nie pojedzie bez 1500 piw?
Pokud vím, tak v Polsku je pití alkoholu ve vlacích i na nádražích zcela zakázáno.
Piti alkoholu by to chtelo zakazat i volicum Babise. Mozna az by vystrizliveli, tak by se jim rozsvitilo. I kdyz kobliha ke snidani to u nich jisti, ze?
Co tu cpeš politiku, debata je o nočním spoji na Jadran .
Trochę tak. W barowym i w restauracyjnym można. W innych, jak policja i SOK nie widzi.
On tu někdo řeší vlaky na sever?
Škoda, že ty evropské koleje jsou tak mizerné.
To řešení převozu náhradní mašiny z Blavy, když si postaví Vectron “hlavu” někde před Hodošem je na na několik hodin. Během této doby taky nemusí jít napájení soupravy VN a to je teprve peklo. No snad se to nestane. Každopádně to bude jezdit v trase noční Bratislavy a rozhodně to nebude stíhat jízdní doby při nástupu takového kvanta lidí. Bude to zajímavé sledovat. Hodně štěstí a klobouk dolů za odvahu.
Před Hodošem bude hluboká noc. Lůžkové vozy mají otevíratelná okna. Peklo se nekoná.
A co Bmz Ex ÖBB?
Hodlám jet “ na ležáka“ takže tento vůz mne nezajímá.
Vás možná ,ale většina pojede na sedačku.
Je to jejich (stejně jako moje) svobodná volba. Oni nemusí řešit moje problémy, já nemusím řešit jejich problémy. Prostě kažý si zvolí to, co mu nejvíc vyhovuje. Někdo letadlo, jinej auto, další pěškobus. Já ve vlaku raděj postel s klimou, a kdyby náhodou se stala porucha tak s otvíracím oknem.
Běžný cestující neví a nezná vozy.
Tak něco a v noci klid.
To bude očistec tak jako tak, když sedět, tak v Astře a ty zatím chladí 🙂
doufám, že nevlastníte auto, to se totiž také může porouchat 😀
Vlatním a jezdím 20 tis ročně. Na dálky mám asistenci, zatím bohudíky nepotřeboval. Jen jsem podotknul, že z Blavy je to na několik hodin. Samozřejmě přeji projektu úspěch. RJ vyjel tam, kde přestalo ÖBB jezdit v noci před 10 lety. Rád zase uvidím překrásnou stanici Opatia Matulji.
Hih já ježdění omezil na nutný minimum a natočím 45Mm ročně. Ty doby kdy jsem 3x ročně byl na prohlídce po 30Mm jsou už doufám definitivně za mnou.
Provozovat veřejnou službu a provozovat vlastní dopravní prostředek pro své soukromé účely daného jedince či rodiny, je snad rozdíl, ne?
Představuji si jak vyjíždím směr Rijeka autem. Kontrola oleje , brzd možná rovnou v servisu, startovací kabely, náplně , čistá klimoška a tak. Pivo si koupím možná nakonec a možná vůbec. Aplikovat na vlak se to dá podobně. Ale priorita je zřejmě někde jinde…
Já nevím, jakým autem jezdíte kam Vy, ale já už neměnil asi 20 let rezervu a když mně skoro po 10 letech odešla žárovka, tak jsem doslova omládl, že mohu zamachrovat před rodinou, co jsem se v mládí na prvních mých autech naučil. A to mám za tu dobu X té auto! Manželka stále zkoumá, proč se nikdy už nemusí dolévat chladič ani na pouštních, kdy jsou toho staré filmy plné! Mezi 30.000 výměnami oleje už jsem nedoléval olej asi taky 15 let. Nechápu, co tady se strašením startovacími kabely na cestě do Chorvatska furt řešíte? Kamarádce pokleslo napětí mezi… Číst vice »
ne každý má nové auto na leasing
Tak raději platíte garážovým servisům, jste věčně na špalkách, projedete hektolitry phm sháněním dílů po vrakovištích a bojíte se vzít rodinu autem i k Balatonu?
Nové nebo zánovní auto dnes splácíte pár tisícovkama měsíčně, jste stále mobilní a ušetříte čas za bastlíře i šrotiště!
Tak to vaše ojeté auto neprodávejte a nechte ho sešrotovat. Přece nepotřebujete někoho, kdo by jezdil autem v osobním vlastnictví, navíc 8 starým krámem, který potřebuje 2x ročně vyměnit olej.
Mám 15let staré auto a olej měním tak jednou za 3 roky. Pravda nemám velký nájezd.
Olej se mění každý rok.
To měnění oleje bych ponekud zrachlil, on, mrcha stárně i když nejezdí. Není to tolik peněz, vyměnit ho 1x za rok.
To byste musel mít nájezd 60.000 ročně, abyste 2x měnil olej.
Měnit olej po 30 tis není dobré. Zkrátil jsem interval na 15 a mám klid.
To mně tvrdil jeden garážník, že se musí měnit po 15.000 a ještě lépe po 10.000. Že mně ukáže můj zrychtovaný filtr apod. Pak vylezl z kanálu a vypadal před jeho mladýma umáštěncema jak blbec, protože můj filtr byl, jak kdyby ho tam dal včera. Vnucoval mně jeho levný olej ze sudu. Trval jsem na přesně podle specifikace. Musel poslat umaštěnce k benzínce. Byla to nejnepříjemnější zkušenost asi po 20 letech se servisem, jen kvůli oleji. Neuměl mně ani nacvakat vyměnu do počítače. Je mně jasné, proč jiným i stejně stará auta pak zničí takovej šetřílek a basler, že se… Číst vice »
Prodloužené intervaly byly hrob nejednoho typu motoru, třeba 1.6 HDI
Sice v návodu píšou po 30tisících, ale měním ho po 10 tisících… a zatím dobrý, mám najeto 710.000km. Motor a celý pohon původní, turbo 1x výměna (ve 400.000)
Nejvíc jsem na autě najel asi 180.000. V posledních asi 4 autech měním přesně podle počítače a specifikace. Nikdy nechtěl počítač před 30.000, i když mám proměnlivou dobu výměny. Nikdy jsem nemusel dolévat ani deci oleje, ani deci vody do chladiče. Bydlíme ale na kopci, takže to může být tím, že studený motor má čas se zahřát, nežli ho prošlápnu. Manželka pořád čekala u našich aut dolévaní a pořád nic. U nuch v rodině vozili destilku, oleje na dolití a rodiče ji úplně vystresovali, aby vždy vše měla s sebou. I jinde po světě jsme najeli s auty z půjčoven… Číst vice »
To máte štěstí, já letos rezervu použil už 3x.
Nechat auto běžet hodinu na volnoběh? 🙂 To snad ne ne?
no kdyby rovnou jel, dobije se mu baterka dřív.
Ona si jen chtěla auto projet, protože až do Karantény byla od listopadu v zahraničí letecky. Auto ji točilo motorem, ale asi nenažhavila a pak už baterka nestíhala. Tak mně zavolala, abych ji poradil, jestli koupit novou baterku nebo co. Mezitím už dojel zásahovák. Ani pak nikam nejela, když baterka se na volnoběh dobila. Teď jezdí a prý úplně v pohodě.
Ano, ptal jsem se toho zásahováka od Allianz 3x. Chtěl jsem kamarádku poslat po dálnici 50km tam a zpátky a jet s kabely za ní. Zázahovák mně ujistil, že je to zbytečné. Kamarádka jezdí jen občas. 10 let stará baterka ji stále od dubna dál drží. Auto má v absolutně nejvyšší výbavě, i když 10 let staré (samo parkuje/ couvá mezi auta, adaptivní tempomat apod.), proto si nechce zvykat na nové.
Jak šel čas … Renault 19, Ford Mondeo , Ford Cmax a nyní MB- C200 . A u každého jsem před létem absolvoval prohlídku v servisu. Pro sichr. A olej měníme raději dřív než je napsáno na pixle. Longlife mi trochu vadí. Třeba mi to auto vrátí v životnosti . Můj komentář byl rukavicí hozenou- zda je lepší říct pasažérům vlaku : nejdůležitější je vaše bezpečí a komfort , proto jsme všechny ojeté lehátkové vozy prohlédli a připravili na několik obratů, anebo u nás vám během jízdy nebude chybět plechovkové pivo… jinak už jsem se na těchto stránkách vyjádřil pochvalně… Číst vice »
Skrácení výmeny oleje je dobrá věc, určitě tím motoru prospějete.
Nikdy jsem na oleji a gumách, stěračích apod. nešetřil. První auta musela na garančky po 1.500 km. Teď až po 30.000. Kdysi se olej měnil po 5.000, teď podle sensoru nebo času a 30.000 km. Zvykl jsem si věřit počítačům. Vyzpovídal jsem kamarády konstruktéry z automobilek. V Africe jsem viděl jezdit mazdy a toyoty, kam černoši místo oleje lili strašné směsi a auta jim stejně jezdila. Hlavně už si nic sám nebastlím a nikomu z umaštěnců nedovolím sáhnout ani na páčku od kapoty. Nikdy zásadně nemyju motor. Opravuji si sám jen lehké šrámy od kamínků, nejraději ve vlahém letním dešti,… Číst vice »
To je trabant?
Pokud bych chtěl jet směr rijeka autem, tak prostě nastartuju a jedu. Startovací kabely tam mám občas přijdou někomu vhod. Akorát to má nevýhodu, že budu jak debil sedět za volantem a na místo dojeduunavenej. Tady za „pomyslným“ volantem bude sedět někdo jinej a já budu chrnět na lůžku.
Určitě jsou lidé, pro které je jet vlakem k moři „nej“. Mohou mít i zdravotní nebo jiná omezení. Na můj vkus je ale okružní cesta jako s Vančurou zbytečné zabití času. Autem ujedu to samé za ½ času nebo si udělám v Alpách i prima oběd, večeři, vykoupeme se v jezerech, můžeme piknikovat. I cesta je cíl. Po cestě se střídáme, protože moje paní raději řidí v zatáčkách, aby se ji nedělalo od žaludku nevolno. Jakmile přejedete české hranice, můžete degustovat po cestě víno nebo lokální pivo, dobroty i pochutiny. Vlak by dával smysl, pokud by měl průměrnou rychlost aspoň… Číst vice »
Jančurou
já to beru že jedu když spím, tudíž „zefektivnění“ celýho procesu. Nařízenej jsem za rok do alelůjá, tak tohle je pro mne forma odpočinku. POkedu na výlet se synátorem a tu kulatou věc nehodlám vzít, v době odpočinkové, do ruky.
Tomu rozumím. Obvykle jezdím sám jen někdy služebně. Manželku nechávám jezdit při společných cestách častěji, nežli sebe. Jako spolujezdci ji nedělají dobře serpentýny a zatáčky. I celkově jezdí ostřeji, i když na dálnicích si dátempomat na 140 nebo 160 a neriskuje, tak v krajině jede rychleji, nežli bych jel s ní já, aby ji nebylo špatně od žaludku. Když řídí, snáší géčka líp. Proto jsem ji kdysi donutil absolvovat školy smyku a defenzivní jízdy. Já řídím obvykle dálky nebo provoz, kde je nutné nebezpečně předjíždět. Ona tvrdí, že nemá takový odhad jako já a obecně chlapi. Takže jsme si zvykli… Číst vice »
Předpoklad-v noci bude klid na spaní. Jančurovi opilci budou za jízdy vyhazování z vlaku.
Jančurův vlako-autobus je velice pomalý oproti autu.
Pokud nebudou děl Jančurovi opilci v noci bordel.
To bude sebranka, mámo honem jedeme,udělej řízky, je tam 1500 piv. To opravdu je základ,ale na určitou část populace to zabere, přesně tu co se přesvedčená, že když nebude Smartwings budou letenky stát 60 000 do Španělska a nebo Řecka. Tyhle staré vozy po DB, jestli bude venku krásných
30 °C, no užijte si ten krásnej pařáček,pro partu mladých lidí možná fajn,pro rodinu s detma to bude dle mě peklo, ale nakonec někdo ve vlaku kecne, že za to určitě může EU za horko, za to že dojdou piva a nebo že zůstanou stát…viník bude a pojede se dál
klimatizace podle vás nebude asi funkční….
u RJ je standard že nefunguje, R8 je příšerná….
Klimatizace byla problém cca 2 roky zpět, dneska bez větších problémů i na R8, kde se trochu zvedly ceny, ale komfort cestování je na (hodně) vyšší úrovni než s ČD
Zrovna dneska to na R8 chladilo za celou cestu asi 4x pět minut.
Prosím, zkuste být konkrétnejší. Máme v Ostravě pobočku, jezdím tam každy týden a ještě se mi nestalo, ža by nejela klima/netopil vlak. Asi mám štěstí na lepší vlaky než vy.
v zimě jsem tam jel cca 10-12krát, topení jelo jen jednou, jinak na mě táhlo skrz neutěsněné okno a topení nejelo vůbec, oddílové vozy to samé, raději sem pak jezdil autem, s klímou je to podobné v těch oddílech se dá aspon okno otevřít… Nevím v čem se ten komfort tady tak zlepšil, je to z bláta do louže odbodná tragikomedie jako za ČD…
Tohle není ani tak velká smůla jako lež. Fakt je , že RJ trochu polevil na servise ale srovnávat ho s časy ČD ? RJ je sice stejný sport ale jiná liga . S RJ uskutečním cca třicet zpátečních jízd vlakem ročně a nestalo se mi to doposud ani jednou , asi štěstí . U busu má někdy spíš až velký chlad ale už jsem si za ty roky zvykl . Alespoň nejsou upatlané a opocené madla a sedačky.
Mi topil/větral/kilmoval vždy, když jsem s ním jel. Asi mám holt štěstí. Anebo je to tím že nejezdím lowcostem?
A lowcost znamená že na mne firma kašle? že jsem podčlověk, který se může potit nebo mrznout? Nerozumím vašemu vyjádření. To jste nemyslel vážně.
Je to noční vlak, takže denní maximum 30°C vás nezajímá, vlak jede v noci. Navíc je tam klimatizace, a i kdyby nefungovala, je tam otevírací okno. Necháte ho večer za jízdy otevřené pár minut a máte tam kompletně vyměněný chadný vzduch.
Tak jestli venku cestou bude 30°pak mne děsí kolik bude ve dne kolem 2 odpoledne.
Nevím proč Vás v souvislosti s tímto vlakem děsí teplota ve dvě odpoledne.
protože předřečník tvrdí že venku (v noci) bude 30°C. tzn mne děsí, kolik bude ve 2 odpoledne, páč pokud bude ke 40, tak to bude oživot. V tu dobu jsem hodlal už být u moře na pláži…
Určitě se někdy něco pokazí , ale ve dvě odpoledne to bude u moře pod palmou a vodní chlazení .
Asi mi při rychlém čtení vypadlo „cestou“ … sorry
Jo, jet tam ČD s vozy o 5 let mladšímí, ve kterých klima není, tak by se nic z výše uvedeného nestalo. Ani to pivo by nedošlo.
u ČD by pivo vážně nedošlo (to není vtip), protože by stálo tak 80 Kč 😀 a to by se nevykoupilo
Když jsem jel kdysi s ČD do Baru ptám se průvodce v lehátku…máte dost piv (bylo nás 20) v klidu režikářům se zdálo tehdy moc za Gambáče 22.- Kč a chlastali teplé petky. My platící s téměř 5 hodinovým zpožděním jsme to fak nedokázali vypít. Nezapomenu na kuřácký salonek na představku Bc a pauzu v Subotici na nákup Rakije a pleskavice. To už se nikdy nevrátí.
Ví někdo označení těch lehátkových vozů?
Bcmz?
S článku sem se dohromady nic nedozvěděl ale hlavně že bude pivo.rizky si vemte svoje a klima půjde možná ..kdyby stě mohli tam jancurovi vlezete do riti.jeho napadlo jezdit do Chorvatska ..to je blábol ,ono to kdysi napadlo ČSD.
Když dva dělají totéž není to totéž .
Vy byste se „s článku“nic nedozvěděl,ať by to psal někdo na vaši duševní úrovni,nebo profesor.
Dokonce tenkrát za časů ČSD někoho napadlo postavit železniční tunel z jižních Čech na Istrii!
„Kolik času uplynulo od nápadu po oznámení prodeje jízdenek?“ „Zhruba měsíc a půl.“ Za měsíc a půl se stihlo vše naplánovat a spustit prodej! Tomu říkám výkon. ČD se proti tomu zmohly jen na „kňourání“, že nemají na jaké cizí vlaky přivěsit své přímé vozy… A to je přesně ten rozdíl mezi těmito dopravci. Zatímco Regiojet vypraví vlastní vlak a vše naplánuje v rekordním termínu, ČD než aby taky něco zkusili, tak se vymluví na to, že jim tam ty vagony nemá kdo dotáhnout… Neříkám že je Regiojet dokonalý, ale tahle rozdílnost v přístupu a pružnost je naprosto diametrálně rozdílná… Číst vice »
Nemůžete srovnávat podnikání za účelem zisku a z daní placenou sociální službu. To jsou dva zcela odlišné účely.
ČD jsou akciovka. A docela by se tak i měly chovat.
bohužel se tak nechovají, protože ve vedení (představenstvo,. dozorčí rada) jsou trafikanti politiků a ne odborníci.
Celé to je o vyhodnocení míry rizika a nikoli o tom, že by ČD nedokázaly spoj zorganizovat, zvlášť když donedávna ještě více tradičních spojů ČD/ČSD k moři jezdilo. Kromě toho je brzy hodnotit, když ani první spoj ještě ani nevyjel. Lze ale odhadovat, že dlouhodobě to udržitelné za těchto podmínek (aspoň 90% obsazenost) nebude. Můžeme to celé považovat i jako součást marketingu.
Tak ano, jenže to, co Jančura vymyslí sám, by na ČD potupovalo přes pár řídících linií, včetně dotazu na MD, a zaměstnalo by tak zhruba 100 lidí. přeji Jančurovi úspěch, je to firma, která byla i na Slovensku vyhodnocena firmou roku, a mne hodně pomohla s dopravou.
ČD je a zůstane neschopným molochem. Ale ne vinou lidí, kteří pracuji na nízkých postech, ale táhne se to od ředitelství.
Já v tom trochu vidím i jakýsi kartel/pakt o neútočení mezi exstátními dopravci (ČD, DB, ZSSK, OBB…).
Když jede mezistátní vlak, tak se musí na čáře přebarvit.
Máte úplně pravdu, na mne to také tak působí, asi ty tři společnosti jsou přeci jenom následníky cisařské dráhy. To přebarvování mnoho lidí ani není schopno po chopit.
Tak vzhledem k tomu, že u ČD nikdo není motivován ekonomikou a ziskem, se nedivím.
Prostě tam se jede podle zaběhlých paragrafů.
§1 Vždycky se to tak dělalo
§4 Není na to předpis
§5 Bylo by to příliš složité
§6 Cestující by to nepochopili
A nebo právě naopak. Jestli je pravda, co je uvedeno v článku, tedy ziskovost je až od 90% obsazenosti, jde v aktuálním období o rizikový business. A pokud se zaměříme na marketingový účel akce, tak z hlediska postavení ČD by to nebyl významný zásah jak může být pro RJ.
Ono by těch paragrafů bylo ještě více, ale tyto jsou hodně výstižné.
snažil jsem se o výběr z hroznů.
§7 Zisk je kapitalistický přežitek
Plány revanšistů zhatí naši vepři boubelatí!
Cestujici by to zneuzili!
Jestli umím trochu počítat tak koupil 9 lehátek a kolik má Aster? Na to Chorvatsko bude potřebovat minimálně dvě soupravy. To znamená , že stáhne vozy ze stávajících výkonu. Ať se na mě nikdo nezlobí, ale toto by si ČD, které mají většinu výkonů v závazku dovolit nemohly. Srovnáváte něco, co se srovnávat nedá. RJ mohou bez problémů udělat něco, co si státní dopravce dovolit nemůže.
Asi je použije, ale stejně teď nejezdí všechny spoje jako před korona virem
Jenomže ČD vypraví 7000 vlaků denne, RJ pár, vlaky ČD jezdí na objednávku krajů a měst, RJ je soukromníček,CD už tuhle akcidělali dávno pře lety a žádný hit to nebyl, nakonec tím jezdilo jen pár Fibkařů a vlak ukončil činnost
ČD neprovozovaly vlak do Rijeky, ale do Splitu.
Cenové podmínky ve vlaku ČD byly naprosto nekonkurenceschopné. Jízdné stálo málem jako let, jen to jelo 24 hodin. Dobře si pamatuji, když jsem zkusmo poptával jízdenku pro rodinu. To byl prostě výsměch. Ano, zaměstnanci drah a spol. jeli za pusu s drážní CK. Pro nás, běžné kaštany naprosto nepoužitelné.
Proč si myslíte že v Jadran expresu jezdil někdo s CK ČD zdarma, podle mne se to normálně platilo. Jen první zpáteční a poslední spoj tam byl za pár stovek.
No hlavní je, že RJ těch pár vlaků vypravuje tam, kd eje zájem o lístky. Má už velký % prodaný.
S tím pivem to bude pravda, díky cestě z dovolené v Bulharsku, kdy průvodce v lehátkáči neměl nic jiného k pití než Budvar (týkalo se to i nás tehdy dětí) a ještě mu nešla lednička. Nemůžu Budvar vůbec pít.
To se sekli, Budvar je vývozní produkt 100% dělaných na jinou chuť zákazníků. Proto bylo rozumné nakoupit Plzeň, ale to je nenapadlo.
Před těmi cca 40 lety, to bylo běžné pivo, které zároveň sloužilo jako platidlo pro různé služby. Například aby se lehátkáč dal ve Varně nazbrojit vodou , nebo aby si celníci nevšímali moc cestujících ve voze. Ale opravdu ta chuť teplého Budvaru, byl nejsilnější zážitek.
Typicky české, bez piva ani ránu. Jsem rád, že v tomto jsem dost netypický. Ale ukazuje to, jaká sorta těmi vlaky pojede.
Máte svatou pravdu,takovou sortu jsem potkával na letišti, ponožky v sandálech,nátelníček,slaměný klobou a doutníček strčený obráceným koncem v ústech
Nejste tak trochu elitář ?? já sandále nenosím, ale četl jsem v zahraničí článek, který naopak ponožky do sandálů doporučuje ze zdravotních důvodů.
Navíc když nejste Čech, je to prej trendy. Jen u nás si z toho pár jedinců udělalo mantru vidláka.
Já teda nevím, ale pivo pije normálně skoro každý včetně mladých lidí. To nemá s tou vaší „sortou“ nic společného, ba naopak. Většina cestujících bude normální. Já třeba pivo nepiju, ale nijak mě to nepohoršuje pokud někdo nebude zlitej už v Pardubicích…
něco jako cca 50% populace která prostě pije pivo?
1500 piv pro 560 lidí. Ani ne 3 piva na osobu. Ale všichni se tam sežerou pod obraz.
Všichni určitě ne. Ale někteří možná ano. Průměr je sice 3 piva na osobu, ovšem ne každý ho tam bude pít, tudíž kdo bude chtít, dostane se k mnohem více.
A jak má vyřešeno že některé ženy nechtějí v lůžkovém kupé muže, proč musí dva cestující platit cenu v lůžkovém kupé jako když jedou čtyři to nemají ani ČD a ani v hotelech tomu tak není. Cena je o něco větší nikoliv však plná cena.
Prostě se chce napakovat na těch kteří 15h chtějí své soukromí.
To je snad problém těch ženských ne?
„A jak má vyřešeno že některé ženy nechtějí v lůžkovém kupé muže“ –> jsme stále v relativně původní Evropě, nikoliv v muslimské zemi. „proč musí dva cestující platit cenu v lůžkovém kupé jako když jedou čtyři“ –> platba za sedačku, zkuste Váš návrh prosadit u aerolinek „Prostě se chce napakovat na těch kteří 15h chtějí své soukromí.“ –> Jemu to nikdo nebude doplácet z eráru, tomu se říká kapitalismus, ale taky nemusel dělat nic kromě sezení a fňukání Ano, těším se na středeční článek o tom jak se mu to povedlo nebo nepovedlo a připomínek bude jistě dost, ale začínat… Číst vice »
To nemá nic společného s muslimama
V hotelu také neplatíte za dvě postele ale pouze příplatek a v případě zakoupení celého kupé i když tam budu sám nedostanu služby které jsou již v ceně… dostanu služby poze pro jednoho nikoliv pro čtyři.
Jo a v hotelu nic také nedostanou z eráru.
To veľmi závisí od hotelu, ale úplne bežne jeden zákazník platí za double/twin, aj keď je sám. Lacnejšie hotely občas dávajú zľavu za „single occupancy“, ale rozhodne to nie je bežná vec.
A medzi nami, v čom je to vlastne odlišné proti lehátkam na EN Slovakia a podobne? Tam to predsa funguje úplne rovnako – človek si platí len svoje miesto, alebo si môže doplatiť single, ktorý je dokonca drahší než 2× double.
„odlišné proti lehátkam na EN Slovakia“
Neplatí mu tam režijka. A tak nadává na smyšlené důvody, aby měl důvod nejet vůbec.
Až od zaměstnavatele dostanu režijku dám vám vědět.
V hotelu platíte různě. Většinou dvoulůžkový pokoj stojí stejně, jako když tam jsem sám.
No tak dobře, ukecal jste mě. Chci čistě mužské kupé, kde mě nebude obtěžovat opilá ženská. Na islám jsem ťukl jen kvůli tomu, že tam je to povinné, tady díky bohu ne. Kdo má větší problém, já s tím že mi Vaše připomínky přijdou k pousmání nebo Vy tím, že jako muž lobujete za ženská kupé, jinými slovy že muži jsou predátoři? Prosím Vás, život je o kompromisu, pokud Vám nastoupí do kupé idiot, tak je jedno jaké má pohlaví, rasu nebo vyznání. Rozumní lidé se domluví bez ohledu na zmíněné charakteristiky. Jak daleko chcete zajít? Kupé vegan/masožrout, Sparťan/Baníkovec, HipHop/Country…… Číst vice »
Obavy žen z obtěžování nesouvisí zas tak moc s muslimiy jako s tím, že mnozí muži se nedokáží ovládat a obtěžují ženy, ať už jsou odkudkoliv a jakéhokoliv vyznání. V Česku je to taky velký problém, a je zajímavé, že ti, kteří nejvíc bojují proti imigrantům zároveň nejvíc vyletí jako čertík z krabičky, když někdo začne hovořit o MeToo. Oddělená kupé ve vlacích fakt nejsou projevem islámu, ale strachu ze sexuálního násilí.
No víte, ono patřit k obhájcům meetoo a zároveň neřízené migrace z vybraných destinaci, je něco jako čistit si zuby a přikusovat k tomu fidorku 😉
No obavy ze sexuálního násilí tedy nevím, to berete dost extenzivní výklad toho pojmu. Spíš nechtějí jet v kupé s páchnoucím ožralým dobytkem, což plně chápu. Na to by stačilo vyžadovat SPPO a zakázat konzumaci piva ve vlaku a přepravu ožralýho dobytku.
To by Jančura zkrachoval.
Me too, to je nejěký jídlo? Já odobně taky nemám rád babu ve spacím kupé. Dycky na sebe nalijou kýbl smradlavých postřiků a já se pak dusím.
Zapomínáte na dalších 50 pohlaví !!
jedna osoba v kupé tak to bylo v lůžkovém voze. oddíl pro jednoho.
dvě osoby v kupé, tak to bylo v lůžkovém voze. oddíl pro dva.
a pokud to mělo v oddíle sprchu a wc, tak to byla první třída.
i když švédové (sj) měli dvoumístný lůžkový oddíl s WC jako druhou třídu
pokud chcete svý kupé, můžete si jej celý koupit. Nevidím problém.
Přístup běžný i u jiných evropských nočních dopravců. Jestli to modrý Národní neumí, tak bych to nepokládal určitě za jeho přednost.
Já také ne ale když zaplatím plnou cenu tak bych chtěl i ty služby pro čtyři a nikoliv jen pro jednoho případně pro dva. Neb v každé ceně jízdenky jsou ty služby.
co vám brání zbaštit 4 snídaně atp?
určování cen u tak výjimečného produktu je ad hoc, prostě jak to Jančura vymyslel tak to je. Mně se také neptal, co na to říkám.
Máte právo volby dopravy.. vlak ..auto…letadlo. Nehledejte problém tam kde není. Ten co řeší takové nesmysly buď sedí doma nebo cestuje prstem po mapě.
Pokud čeští Koupáci cestou tam a/nebo u moře se proprskají a promoří, kdo ví zda vůbec se celý Žlutý cirkus okamžitě nezadrhne.
Postačí, aby cestou tam nasedlo pár promořených hornických rodin ze Slezska. Viz. cruise shipy. Věřím, že Koupáci budou kvalitně připojištění, protože Evropské pojištění repatriaci nekryje.
Je fakt, že nárůst nakažených v Chorvatsku v posledních dnech je dosti dramatický a nevěští nic dobrého a to sezóna ještě nezačala. Osobně bych v této době jízdenku nebo zájezd déle dopředu bez možnosti storna bez poplatku, rozhodně nekoupil. Riziko problémů převyšuje únosnou míru.
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/croatia/
Nárůst nakažených v Chorvatsku je v okolí Osijeku a v Zagrebu. U moře to jsou jednotky nakažených denně v každé župě. To je jako u nás, kde Karvinsko a Praha dělají čísla.
Když je nákaza ve velkých městech, je to pro riziko dalšího šíření ještě závažnější.
Jupí, všichni zhyneme bídnou smrtí, Apokalypsa uděří!!!! Bojte se hříšníci, den posledního soudu nastal!
V Praze je za poslední týden 5,8 nakažených na 100 000 obyvatel. V Brně úplně stejně. Na Karvinsku 92, Liberecku 17, Přerovsku 14, dálších cca deset okresů je na tom hůř než Praha. Ne, Praha opravdu počty nakažených nezvyšuje.
No to nemáte úplně pravdu. Čísla nakažených se udávají absolutní. Takže v Praze je za ten týden 3x tolik nakažených než v Brně i když v přepočtu na počet obyvatel mají případů stejně.
Pro jistotur by měl mít Jančura projednanou trasu i přes Rakousko Slováci jsou schopní hranice zavřít kdykoliv nevěřím jim.
OK
jupí ať žije panika!!!
Podnikání je o tom, že existuje určité procento, že se to povede a nepovede, a to nese Jančura. My ostatní můžeme v klidu spát.
ČD je tak zaostalá hlavně proto, že vlastně vůbec nepodniká. Např prodělečný noční Bud.- Brat. – Brno – Praha, pak nazve jako dotované státem, začne tam posílat hrůzostrašné vagóny, a už se rozvíjí záporné reference ještě více.
A z Chorvatska nebude moci nikdo odjet, nejspíš za půl roku. Mrtví odjedou dřív.
Jsem opravdu moc zvědavý na to, s čím překvapí, Moloch… To je, hozená rukavice do ringu
s ničím bohužel 🙁
Letos neočekávám další podobné cestovní nabídky, letos je to příliš rizikový business.
Tak to rozhodně . Už bezesporu na nábřeží přemýšlejí o nostalgické jízdě do Splitu a jako novum přidají Dubrovník . Budou tam za pět dní (a rozhodně přes Rakousko , sice dražší cesta ale ušetří až tři hodiny) a cenu vidím kolem pětadvaceti tisíc . Pro platící , budou tam platit fipky . V muzeu už utírají z vagonů prach , jako výpomoc lehátka Arrivy .
Podlož si , alespoň tuhle mapu http://www.bueker.net/trainspotting/map.php?file=maps/croatia—slovenia—bosnia-hercegovina/croatia—slovenia—bosnia-hercegovina.gif
Na Maltu taky nevedou koleje. Dokonce ani Flixbus tam nedojede. Přesto se tam dád dostat.
Mohli by jet párou, vozy osmidveřáky, to by byla nostalgie!!
….. a Ludva, nic???
Ludva se utisněl v prevenci před koronavirem..
utěsnil
Velký oči pana podnikatele. Jsem zvědavý jak začne omezovat a seškrtávat spoje. Hlavně na ty jeho výmluvy proč to tak je.
já bych zatím nesejčkoval, je to od něj opravdu velmi dobrý počin, a vše zatím ukazuje na parádní úspěch,
jediný komu bych co zazlíval, je že podobný vlak nevznikl už dávno v režii ČD
Právě že vznikl.
jaký, můžete prosím napsat o co konkrétně jde? nějak jsem nepochopil, děkuji
Nevznikl. Vlak do Splitu byl jiný ve spoustě ohledů.
přesně tak, měl jsem na mysli, že nevznikl v režii ČD vlak Praha-Rijeka
Tak si na něj kupte jízdenku. Že to nejde? Aha!
pokud bude seškrtávat tak svůj vlak ze svých komerčních důvodů. Protože neco dělá, může to rozšířit nebo redukovat. Nejlepší asi je v zálmu neseškrtávání nic nedělat, že.
Ví co je v šotosvětě důležité! Pořád má ale špatnou barvu, nevyjede, do švestek. A taky za to chce peníze. Jo, když se jezdilo s odborama zadarmo, to se blilo už na Smíchově.
No tak teď se bude až v Brně 😀. Luďku téměř při čtení téměř každého tvého komentáře mi tě je dost líto.
A to mě se zase Luďkův příspěvek líbí. A evidentně se trefil, když na to takhle reagujete.
Vzhledem k tomu, že rekreace ROH živě pamatuju, ak s Luďkem souhlasím. Zvláště vlaky k Balatomu to byla pojízdná nalejvárna. V restauračním voze se vezl „kontraband“ pro výměnný obchod s místními domorodci… Je na co vzpomínat, ale vracet opět do života bych to nechtěl.
Když někdo napíše, že tví rodičové jsou debilové, tak budeš taky reagovat. Ale asi ne proto, že si budeš myslet, že se trefil.
Běž se léčit!
Počin s obnovením vlakového spojení do Chorvatska je zajímavý (škoda, že nesmyslné dřívější ceny, toto cestování doslova zabily), ale s ohledem na aktuální epidemiologickou situaci zatím není vhodná doba na hromadné cestování do zahraničí. Nástup druhé vlny nákazy je již evidentní, takže nezávidím lidem, kteří mají zájezdy již koupené. Rád ale budu sledovat situaci z povzdálí.
Dříve ty ceny byly opravdu nesmyslně vysoké to máte pravdu. Ale tyto se mi zase zdají dost podhodnocené. Když se dopravce dostane na nulu až při tak vysoké obsazenosti, to je veliké riziko. Obzvláště když při zpoždění více jak hodinu je povinnost vracet 25 procent jízdného. Při tolika výměnách lokomotiv a střídání strojvedoucích to může být dost honička to dodržet.
Cena jednosměrné jízdenky je pokud vím „od“ 590Kč na osobu a to jen na nádraží – nutno připočítat dalších „od“ 200Kč. Jinými slovy, i dosavadní cena pro rodinu bohužel výhodná není v porovnání s vlastní dopravou a její flexibilitou.
To je i můj názor, že již při třech lidech je individuální doprava levnější. Ale to nic nemění na tom, že ta cena se mi zdá podhodnocena. Ta devadesátiprocentní obsazenost je prostě moc. Vím ale že za více peněz by to asi již neprodal. Je to jeho podnikatelské riziko a jde do něj. Je to jeho rozhodnutí.
počítáte ve svých úvahách, že skutečná cena jízdenky není 590? je to od, takže sedadlo 590, lehátko 790, do toho je otázka kolik jízdenek bude za tyto ceny a kolik za jiné, při zvyšující se obsazenosti bude růst i cena, tj. celkové tržby nebudou n*590 (kde n je počet cestujících) ale budou vyšší,
Mám několik apartmánů na ostrově Krk a nevěřil byste do jakých vraků (ale hlavně že to má čtyři kroužky nebo je to „báwo“) jsou někteří klienti schopni naložit vlastní děti a jet s ním dvakrát 700-800 km v horku, zácpách a platit výpalné na chorvatských dálnicích. Bylo obtížné najít spolehlivého a ochotného mechanika, ale díky nesoudným jedincům má přes léto solidní příjem navíc jen z turistů.
Co tím chtěl básník říci??
Že vlakem vezmou za vděk a nebudou stresovat z vlastním povozem . Alternativa je bus ale to bych raději testnul tu herku a myslím , že to tak vidí většina .
Ty apartmány by mě zajímaly, právě kvůli možnosti využít vlak a Krk za rohem 😉
Jak je máte obsazený? Krk mám rád….Možná bych u Vás objednal i ubytování.
Ale ono to není jen o ceně, jestli ušetřím ve vlaku nebo v autě pár stovek na dovolenou…. Auto můžu být výhoda, na druhou stranu, pokud rodina jede k moři a neplánuje mraky výletů, auto tam nepotřebuje, případně si ho může půjčit na nějaký jednodenní výlet.
anebo taky ne a zůstat na místě, nebo se vydat trajektem na ostrov kolem Rijeky. Možností je spousta.
To je povinnost? ČD také vrací při zpoždění nad jednu hodinu 25% jízdného? Odkdy?
Já bych Vás opravil, je to pořád první vlna blbosti. Také z povzdálí sleduju, jak to panikari zase zkouší, ale na většině míst, kde se o tom rozhoduje, už dělají že nevidí, protože chápou že naletet podruhé by nebylo dobre.
Pochopitelně teď už to bude jen na lidech a jejich vlastní zodpovědnosti jak se před nákazou efektivně ochránit. Stejně tak to mělo být od začátku a nemuselo to státní rozpočet stát půl bilionu za odškodňování kvůli nařízeným restrikcím. Jinak z celosvětového pohledu se skutečně jedná o zintenzivnění prvotního šíření nákazy, v Evropě přichází po útlumu už vlna další.
Půl bilionu utratili politici, protože ji chtěli utratit. Rýmička byla jen zámika pro dohazování nekontrolovaných „kšeftíků“ kamarádům a odklonění financí ze státu do soukromých „strožoků“ Na rými čku umřelo pár lidi (zcela nezajímavý promile obyvalestva, ale bylo 10x denně v novinách) Prostě lidi umírají mj. i na infekční choroby. Tak to prostě je. Tuberu už neočkujeme, přestali jsem se jí bát, chřipku jsme se naučili zvládat, dobrovolně se i proti ní očkuje, nikdo nevyšiluje. Podívejte se kolik lidí ročně umře protože chytí chřipku! Meningitidu a spoustu jinejch nemocí. Přestantě šílet z rýmičky jen kvůli tomu že se o ní furt… Číst vice »
Ne, v případě „rýmičky“ skutečně není průměrná smrtnost 5%, tak jako v případě nákazy COVID.
a co jiný infekční choroby? podívejte se na Meningokokové meningitidy a spol. 12% smrtnost. meningokoky jsou všude a je jen náhoda, kdy se splaší a rozjedou. u malejch děcek je smrtnost kolem 25%. 20% populace jsou nosiči – přenašeči bezpříznakovými týhle bakterie. Tahle „covid rýmička“je to účelově vytvářená a uměle vyživovaná panika. Je obrovské možství nemocí který vás spolehlivě zabijou. A nemusí být infekční. Vysokej tlak, cukrovka…. A tady se vyšiluje s náhubkama a zastavením „všeho“ na pomalu celej kvartál.
Podstatný rozdíl je, že nákaza COVID se velmi rychle šíří a k tomu zároveň má relativně vysokou smrtnost. Výsledkem této kombinace jsou statisíce mrtvých během pár měsíců. Každý ať si sám rozhodne o svém životě, jaké činnosti jsou pro něj podstatné a které jsou marginální a lze je eliminovat a snížit tak riziko nemoci.
co berete na hlavu?
Co Vy?
naštěstí nic, ale možná proto jsem se uvařil na slunci 😀
nejméně 1500 studených piv na každou cestu
– to je na osobu asi tři piva. bude to stačit?
bude. každý bude mít ještě nějaké pivo vlastní.
A pak ho vyhodí z přepravy za to že má pívo vlastní. Ve vlaku ale pojede taky dost dětí.
ne kazdy lemta … tretina pax budou decka, tak to rovnou muzes zvednout 🙂
Přesně tak. Spíš je škoda, že to neřekl hned ze začátku, že cílí na lidi, pro které dovolená = chlast už před cestou. Teď se mu budou ve vlaku míchat s rodinami a budou vznikat konflikty.
Přesně, zejména v noci, kdy rodiny a další budou chtít spát, ale díky vylitým magorům to nebude možné, stejně jako v létě není možná klidná cesta Praha-Rybník-Lipno a to už i v ranních hodinách…
Ožralci mají přednost.
https://www.paralelnilisty.cz/2019/07/15/chorvatsko-okupuje-az-pul-milionu-nezvanych-migrantu-chlastaji-rvou-a-mysli-ze-jim-vsechno-patri/
😀😀😀😀😀 to myslíš že ti na toto někdo skočí ?
to je ale blábol… ale to, že to sem dáváte něco svědčí spíš o Vás…
Satira.
To inteligentovi Jančurovi hlava nebere.
Dětí (rodin) odhaduji, že do Chorvatska vlakem pojede minimum. Většina bude typu cestovatelů do Banátu… https://zdopravy.cz/prehledne-jizdni-rad-pro-nejdelsi-vlak-balkan-expres-vyrazi-do-banatu-14609/
no já pojedu se synátorem.. eště neviděl móře tak mu ho ukážu….
Na hudební festival obvykle jezdí trochu jiná cílová skupina než na povalování se u moře.
Jak bude fungovat ta záložní lokomotiva na Slovensku? Pokud vím, pro Maďarsko dává povolení pro jednotlivé lokomotivy. A povolení mají povolení Vectrony pronajaté od ELL (193.205 a 193.206) k tomu, tam zkoušeli Vectrony EP Cargo (Lokotrain 383.063 a 383.064). Tak by mě zajímalo co se bude dít, až v Bratislavě bude přes noc jiný Vectron či Traxx MS2 .
Také jsem přemýšlel, když jsem si to přečetl nad tim, kde na tu lokomotivu vezmou strojvedouciho? Ten z té lokomotivy asi bude mít v Bratislavě povinný odpočinek. A to jako na vlaku z Bratislavy zpět pojede ráno co?
Ludva: strojvedoucí není problém, protože v Bratislavě jich má dost a střídají se tam.
Omlouvám se uklikl jsem se a odpověď poslal sám sobě. To poděkování patřilo samozřejmě vám. 😀
Dík za informaci. Neptal bych se, ale mám s RJ pár špatných zkušeností, právě když došlo k nějaké závadě, nebo mimořádnosti. V takových situacích se personál neumí chovat moc profesionálně. Bohužel.
Mimořádnost u ČD jste už nějakou zažil? Já spousty, personál většinou přestal existovat…
No nevim, slovaci zacinaji byt zase nervozni kvuli stoupajicim cislam, aby zase nezacali zavirat hranice, na zacatku sezony se asi chteji znovu izolovat… no comment..
https://dennikn.sk/1946805/dovolenka-v-chorvatsku-premier-varuje-pred-zatvaranim-hranic-lekarka-radi-zostat-na-slovensku/?ref=tit
Pokuid Slovákům jebne tak to pojede přes Vídeň a Maribor.
No tak tomu bych moc nevěřil tam to není dojednané a asi by to pro RJ bylo i o dost dražší.
Czornu má v jízdním řádu musel by Břeclav – Vídeň – Pandorf – Czorna a na Hodoš.
Neřekl bych, že Slovákům jebne. Zdraví lidí by mělo být na prvním místě a nee byznys určité skupiny lidí.
A proto je lépe tam s více zplodinami jet po silnici nebo letět. 😉 Neřeknu, kdyby se zavřely i jiné možnosti.
zdraví lidí je kouzelná fráze kterak neřízeně a nekontrolovatelně vládnout a kasírovat.
Slovákům už jeblo v 93 roce, kdy reinkarnovali Hlinkův štát
Mno, pokud jim desetiprocentní propad HDP nestačí, tak jak je libo. Ale hlavně že budou jedničky (v růstu nezaměstnanosti např.)
No při kapacitě 560 osob na soupravu, není 1500 piv málo? To nevychází ani 3 piva na jednoho. Nastoupí pár Ozzaků a než dojedou do Maďarska jsou na suchu 😀.
Myslim ze rikal 1500 minimalne. Takze jich tam muze byt 10000
Tak Tady jsem našel svojí osobní fotku pivovar Laško s vlakem http://gmfk.pl/cpg144/displayimage.php?album=lastupby&cat=0&pid=76570&uid=1586#top_display_media
Oprav si to
Promiň k té fotce pivovaru patří stabilní link http://gmfk.pl/cpg144/albums/userpics/11586/brower.jpg to co jsem dal předtím nefunguje trvale.
jdi s tím Laškem už taky do řiti
Vždyť přes něj s Metransem jezdíte.
Nápad dobrý, ale raději bych jel vlakem až do Splitu. Třeba někdy taky pojede. Tak ať se daří.
Stačí když Ti zastaví cestou v Lašku! Tam si dáš pivo Laško na peronu a máš přípoj vlakem do Zagrebu. V Zagrebu potěší dobrý oběd a přímý rychlik do Splitu.
ten rychlík je poněkud „balkánský“ něco jako z Hradce do Liberce, takže nečekejte něco s Vectronem co uhání po trati 160. Samej oblouk a nahoru/dolů.
Praha – Bratislava pojede normálně. A Maribor – Lublaň se staví koridor
bavíme se o trati Zagreb Split
Jakpak dlouhou ten rychlik do Splitu jede ??? 6 hodin ??? Kdyz jsem videl ty klikate koleje.
Split je na Posázavském pacifiku, kozí dráha Split Ogulin bez modernizace a trakce.
posázavskej pacifik je proti nekterejm úsekům týhle trati úplněj koridor!
V čem je problém pokračovat do Splitu chorvatským vlakem? Každý den jezdí denní i noční spoj pokud se nepletu.
V čem je ten Split (výrazně) lepší než třeba Krk či okolí Rijeky? Když to bude na pár dní, nějaké to moře, případně výlet jeden den někam do města nebo mimo pobřeží?
Ideální je Dalmácie včetně ostrovů Hvar a Brač. Jenže to by musel jet vlak třeba Bratislava – Ploče potom autobusy přípoje na Dubrovník a na trajekty. Bylo by to celé pod elektrikou 25 kV 50 Hz a bylo by po starostech s přepřahy. Balkánský Končár je schválen i na Slovensku řada 241. Jenže jak někdo slyší tranzit přes Bosnu tak od toho uteče byť mají rychlost místy i 120 km/h.
Tady je mapa http://www.bueker.net/trainspotting/map.php?file=maps/croatia—slovenia—bosnia-hercegovina/croatia—slovenia—bosnia-hercegovina.gif
Protože to je horší, zato výrazně delší cesta.
Jasně. Party začne, jakmile vlezu do vlaku. 1500 piv, no, to tam bude ale hezky nablito a taky zahuleno, protože skoro všichni, co budou chlastat, budou chtít i kouřit. Čili v Rijece aby si pořídili tak tři úklidové party navíc. Hlavně, aby jim to Jugoši zvládli zapojovat na kabel, aby se jim to pivo mohlo chladit. Protože donutit Jugoslávce, aby v parném létě spojovali a napájeli kabel topení, býval často nadlidský úkol. Další otázka, co s těmi lidmi budou dělat, pokud jim v polovině soupravy chcípne klimatizace…
Tak jedou nocí tak to taková krize nebudde. Mají otvíratelný okna takže alternativa je. Topná spojka je už i v Slovinsku a Chorvatsku standart, Kimatrizované vozy dorazily i tam. Neviděl bych ta tak černě. Jo pivka budou asi třetinky, očekávám…
Základ je mít 1500 studených piv na palubě, říká před startem vlaků do Chorvatska Radim Jančura
Tak to by musel stavět i to Laško kde je jeden z nejznámějších pivovarů plus lázně. Při výstupu bych si dal hned jedno na cestu a pokračoval na Zagreb a Sarajevo.
No Chorvatský Ožujsko nebo Karlovačko je pitelný, i když „balkánci“ mají krapet jiný chutě. To Karlovačko ma takovou tu „eurochuť“, mohly by být více hořké. Slovinské Laško nemá říz, chuť mírně nakysle sladká. Doporučuju pít hodně studený. Takový průměrný pivo, nic extra. Union z Ljublany sde vůbec nedá pít. Je vyložěne hnusnej. Pokud najdete v hospodě točený pivo, je vyskoá pravděpodobnost, že bude mizerný. Nestarají se pořádně o výčepní technologii takže často mírný zákal, a chuť trubek. Lahváč/plěch je kvalitativně lepší volba. Já teda pořád vzpomínám na Nošovickou 10° (socialistickou). Co si pamatuju, tak nejlepší chuťově 10, co jsem kdy… Číst vice »
Slovinská pivní jednička je Zlatorog (Kamzík). Pochází od stejné slovinské firmy jako též zmiňovaný lublaňský Union. Ta firma se jmenuje Pivovarna Laško Union a je součástí koncernu Heineken. Podobně jako u nás vaří i ve Slovisku Heineken své značky společně v Lublani i Lašku. Stejně jako u nás vaří některá menšinová piva Heineken na Slovensku tak i část produktů pro Zlatorog se vaří mimo Slovinsko v pivovarech Heinekenu v Chorvatsku a to právě v pivovaru Karlovac (některá piva značek Karlovačko a Zlatorog jsou shodná např. nealko pivo nebo radlery).
K oeiginální Pleskavici nejraděi Laško když není tak Karlovačko.
ale raděj v plechu.
Je to hezké, že máme do Rijeky levnou a kvalitní dopravu, ale to moře Chorvati předražují. Hotely mají v Zagrebu levnější jak v Rijece.
V Rijece je nějaké moře? Tedy samozřejmě je, ale tak pro nákladní lodě a ne na dovolenou. A Záhřeb není zase tak moc turistický cíl. Kdyby na tom byla Praha turisticky jako Záhřeb, tak tam možná budou hotely taky levnější než třeba ve Špindlu.
Záhřeb je turisticky zajimavy. Pokud o něčem píšeš musíš to také vidět.