Zakažte lety mezi Amsterdamem a Bruselem. Stačí vlak, volají Zelení
Embraer 175 společnosti KLM v Amsterdamu. Foto: KLM
Pětkrát denně posílá letecká společnost KLM letadla na linku mezi Amsterdamem a Bruselem. Let trvá obvykle méně než půl hodiny,
Linku KLM z Bruselu do Amsterdamu jsem několikrát využil jako přípoj na navazující let. Souhlasím, že pokud člověk cestuje point-to-point, linka je zbytečná. Nicméně takových cestujících je tam v současné době minimum. A pokud by linka byla nahrazená vlakem, KLM by v podstatě o většinu navazujících cestujících přišlo. Je prostě pohodlnější si projít odbavením a bezpečnostní kontrolou hned na začátku v Bruselu. Jediná změna po zrušení linky by byla, že se cesta prodlouží o další hodinu, protože na odbavení z AMS budou muset cestující být dvě hodiny předem.
Mili Zeleni, tak co treba zlevnit vlak, aby jizdenka nestala 40 euro za smer, ale jen 5 ?
Zelení soudruzi můžou jezdit na kole, žádnej vlak!
Podle rezervačního systému KLM oni běžně nabízejí z Bruselu do AMS „letenky“ vlakem už teď, takže kdoví jak to vlastně je. Možná už KLM stejně chtělo tyto lety zrušit nebo výrazně omezit a politici se jenom budou chlubit cizím peřím. Akorát nejde rezervovat spojení pouze na trase Brusel – Amsterdam. Ale když jsem si zadal „odlet“ v Bruselu Midi (ZYR) a přílet do Johanesburgu (JNB), tak je zápeční lístek levnější, než ve stených dnech z Zaventem (BRU). Náhodně vybrané datum 3.4. – 10.4.
Než tu diskutéři začnou strašit komunismem, měli by si napřed zjistit, o čem se vlastně diskutuje. Na letišti Schiphol je stanoven limit půl milionu (!) letů ročně a je navzdory vyšším poplatkům vyčerpaný, v celém Nizozemí je to dvakrát tolik. To v hustě obydlené zemi znamená, že máte skoro pořád nad hlavou přistávající letadla. Belgie je na tom podobně. To, že se obyvatelé začínají bránit, by nemělo nikoho překvapit. Požadavek na omezení letů na krátké vzdálenosti je naprosto logický.
PS A neříkám to proto, že jsem taky zelený 🙂
Píšou, že tam nasazují Embraer E175, nic menšího už asi nemají. Tak mě napadlo, jestli tu linku KLM nevyužívá právě na udržení nedostatkových slotů na Schipholu. Nevyužívané sloty by jim sebrali (tak jako to zkusili loni s ruskými nákladními lety, z čehož byl docela poprask). Takže až bude KLM potřebovat otevřít nové linky, nebo posílit stávající o novou rotaci, tak prostě lety do Bruselu zruší a ještě se budou tvářit, jací jsou zachránci životního prostředí.
Pokud je donutí zruší Brusel, tak holt budou muset lítat někam dál (a spálit víc paliva). Ty sloty rozhodně konkurenci nepustí. 🙂
ale no tak … že by těch pár slotů denně blokovali zrovna takovou podivnou linku? 🙂
prosím, nevymýšlejte si tu bludy 🙂
Sám píšete „podivnou linkou“. Při dnešní úrovni železničního spojení obou měst už moc smyslu nedává. Tak proč ji tedy drží?
Nejspis proto, ze se jim stale vyplati :)))) proc by si ji jinak drzeli.
Budte si ale jisty, urcite to neni proto, aby si drzeli sloty.
Když to říkáte, asi to tak bude. Určitě do toho vidíte víc než já. Nicméně Schiphol skoro dosáhl svého současného limitu 500 000 pohybů za rok. Loni vykázali 499 444 pohybů a letos za první dva měsíce meziročně mírně rostou. Otevření letiště Lelystad pro komerční provoz, které mělo Schipholu ulevit, se z letošního dubna prý přesunulo až na příští rok. Tak možná ještě „ukecají“ zvýšení toho limitu.
https://www.schiphol.nl/en/download/b2b/1552469126/s1RvNkdQUCyw60ISmuWus.xlsx
Fokker 50 už vyřadili …. ale byla sranda s tím lítat 🙂
Vida, konečně konkrétní návrhy. Tady nejde o nějaký plezír ze „zakazování“, ale o klima. Nicméně Amsterdam – Brusel je podle dostupných statistik — http://trafficreview2018.schiphol.tangelo.nl/passengers — v podstatě marginální linka, tady už železnice (a dálnice) zapracovala i bez zákazů. Zdaleka nejvíc lidí ze Schipolu létá do Londýna (přes 3 miliony ročně), přitom spojení Eurostarem existuje, ale cca 2x denně. Takže by to to chtělo snažit se posílit železnici hlavně tady, plus na dalších top destinacích do 500 km (Paříž a Frankfurt).
O klima, jo? Myslíte, že po zákazu to letadlo sešrotují nebo bude prostě létat někam jinam?
Bude létat někde jinde. Tam, kde to má smysl a nelze jej vlakem rozumně nahradit.
Obnova flotily probíhá průběžně. Prostě začnou ročně kupovat méně nových letadel.
železnice klidně ať letadlům konkuruje… o tom nikdo nepochybuje.
ale proč proboha nějaké zákazy? zjevně tam železnice není zcela „konkurenceschopná“, jinak by tím nikdo nelítal. takže pro někoho to smysl má.
tak určitě to pro někoho smysl má, asi tak jako pro někoho má smysl pálit doma v kamnech plasty.
Zcela nesmyslný argument s plasty. Pokud někdo chce letět z Bruselu přes AMS dál do světa, vlak pro něj nikdy nemůže být první volbou.
Zalezi, kdy vam to leti, vlak jede pres den vpodstate kazdou hodinu a trva mu to 1 hodinu a 33 minut (na letiste je to bliz nez do centra Amsterdamu), letadlo leti „jen“ 5x denne a trva to 50-60 minut (dle letoveho radu, cista doba letu je samozrejme kratsi). Take velmi zalezi na tom, zda je pro vas jednodussi se dostat na nadrazi nebo na letiste.
To jste si asi spletl vlaky s jinou destinaci. Thalysy z brusel midi na schiphol jezdi 2:30 .
…. a tak ne, mate pravdu. V pracovni dny jezdi 1:33y
O vikendech jim to trva 2:30 (koukal jsem na dnesek a zitrek)
Obávám se, že nesmyslnost není na mé straně: to jako když někdo přestupuje, emise při prvním letu nevznikají? Řeč je navíc o letišti, kam jezdí z Belgie celkem dost přímých vlaků.
Pokud letecká doprava neplatí daně z paliva ani ekologickou daň, je docela těžké jí konkurovat.
Zamyslete se prosím, než něco napíšete 🙂
Letadla neplatí spotřební daň z paliva – vlaky ale taky spotřební daň zas tak moc neplatí – většina jich jezdí jaksi na elektřinu. Takže tady je to šul nul.
Vlaky platí nějakou ekologickou daň? tak určitě.
Takže – co jste nám vlastně chtěl říct?
Z elektřiny se taky platí i spotřební a eko daně, byt v nižší výši. A dieselových vlaků je stále dost a to i na hlavních tratích. Například z Mnichova do Švýcarska eletrifikace stále není a to tam jezdí EC. Nebo Hof-Regensburg. Dvě koleje a bez drátů.
Mohl by někdo objasnit důvod, proč zrovna letecká doprava neplatí daně z paliva a ekologickou daň a ekologičtější železniční nebo autobusová doprava daně platí?
Protože by letecká doprava byla tak drahá, že by byla nepoužitelná.
Takhle to dopadá, když necháte Zelené a Piráty získat moc…
Naprosto vyjimečně s melouny souhlasím.
Já bych zakázal Zelené, stačí Piráti…:-D
Zelení by to měli jezdit ze zásady na kole. Ortodoxní zelení by u toho ještě mohli vyrábět ökostrom.
Zelení jsou šílenci, naštěstí u nás jsou téměř mimo hru
Nejsou… v kontextu eu jsou silni dost.
K nam ty rko nesmysly pak uz padaji jako evropska legislativa.
Vraťte se na stromy, zelení opičáci, a přestaňte létat vůbec! A k tomu třeba i přestaňte používat např. plasty…. Pořád byste někomu něco nakazovali, zakazovali atd… Co takhle nechat samotný trh, aby si poradil??
Pokud jde o životní prostředí, trh je bohužel zoufale nefunkční a dovoluje vznik nehorázného množství negativních externalit, na které doplatíme všichni.
Achjo, zelení soudruzi zas bojujou za světlý zítřky. Tak hlavně, že furt stěhujou sídlo svazovýho parlamentu z Bruselu do Štrasburku, hin und zurück.
Jak by bylo na světě jenom krásně, kdybychom hned neskákali a nevolali po zákazech všeho, co se nám nelíbí. Tak tedy přeju všem krásnej pátek, slunce v duši, toleranci v srdci a letenku v kapse 😉
Pokud KLM zajistí vlaky coby feedery z BRU místo letadel, pak o cestující nebudou mít nouzi, ušetří sloty a letadlo pošlou na rozumnější rotaci. Ale nařizovat komukoli takovou změnu zavání totalitou.
Pokud cestujete jenom z Bruselu do Amsterdamu tak má vlak smysl, ovšem pokud y Amsterdamu přestupujete na jiný let tak je přesun z nádraží na letiště zdržením.
tam jede taky vlad
oprava: vlak
To ano. Ale na Schipholu bývají, zejména po ránu, velmi dlouhé fronty u poddimenzované bezpečnostní kontroly, navíc tam mají ty příšerné body scannery a ty generují obrovské množství falešně pozitivních poplachů. V Bruselu (stejně jako třeba v Praze) jsou jen obyčejné magnetické detekční rámy. Po příletu z Bruselu se dostanete už do vnitřní zóny letiště, tedy za bezpečnostní kontrolu. Proto mohou lety BRU – AMS z pohledu cestujícího dávat smysl.
V amsterdamu je nadrazi primo na letisti. Zadny presun neni potreba.
vlaky na trase Brusel-Amsterdam zastavují mj. i v Amstru na letišti, a to včetně vysokorychlostních vlaků Thallys. Letiště je ve směru od Bruselu ještě před městem
Zelený nemusím, ale tady mají pravdu… stejně tak bych postupoval na trasách Praha – Ostrava a dalších. Na jedné straně se blbne s ekologií až do nesmyslných extrémů a na druhé straně do očí bijící případy nikomu nevadí.
A copak byste omezil z Ostravy do Prahy? Letadla už nelétají, autobusy jezdí jenom 2 denně na lince Flixbusu z Krakova do Prahy. Zakážete jim zastavovat v Ostravě?
A kde v tom předchozím příspěvku vidíte něco o autobusech?
Jen marně hledám něco, co spojuje Ostravu s Prahou a nejezdí po kolejích.
Co třeba telefonní linky? Někdy tam ani nemusíte jezdit, stačí zavolat. 🙂
Minimálně IAD – a soudím, že v řádu tisíců vozidel denně …
To asi ano, ale to už opravdu nijak nejde zregulovat. Na toto jsou i všichni zelení krátcí. Ale s přehledem je to nejméně ekologický způsob dopravy.
Souhlas – ale já jsem Vám jen pomoci při tom hledání …
Linka Ostrava-Praha měla narozdíl od linky Amsterdam-Brusel větší smysl. Z letiště Schipol jede přímý vlak do Bruselu, zatímco z Ruzyně se musí jet ještě 40 min na nádraží.
Hmm.. inu .. Zelení komunisti by zase zakazovali ….
Tak to neberte jako zákaz, ale normu 😊. Kdyby ekologove byli co k cemu, tak by letadla a lodě byly využívány jen v nejnutnější míře. Loďe a letadla jsou největšími zdroji emisí ze všech dopravních prostředků.
U lodí je to jen o palivu. Konkrétně mazut.
z pohledu spotřeby energie pro překonání odporu nikoliv
Letadla generuji mene imisi, nez auta, ty experte.
Letadla rozhodně vůbec žádné imise negenerují.
Ani si nedokážu představit, jak by takové „generování imisí“ mělo vypadat …
Imise nebo emise… inteligentni preklep pochopi.
Jasný, protože máte E hned vedle I.
Vždyť je to totéž, záleží jestli se na díváte jako emitent nebo inhalátor. Emigrant a imigrant je taky furt ta samá osoba, jen nazíraná z různých úhlů.
Vážený pane czhuntere, dovoluji si citovat definice ze Slovníku spisovného jazyka českého (pro slovo emise): emise, -e ž. (z lat.) odb. vydávání, vydání; vysílání, vyslání: e. známek; peněž. e. bankovek, cenných papírů první uvedení v oběh, fyz. zjev, při kterém vyletují z povrchu hmoty elektrony (u elektronky) n. jiné částice hmoty vlivem tepla n. jinými účinky; tech. vypouštění páry po pracovním zdvihu z válce parního stroje; a Slovníku spisovné češtiny (pro imise): imise, -e ž pronikání škodlivin do ovzduší; tyto škodliviny: zamezit imisi Zjednodušeně, jde-li o generování, jedná se o imise, jde-li o příjem, o emise (podobně jako u jiných… Číst vice »
Zakázat je špatně, ale změnit cenovou politiku státu (tj. v tomto případě třeba poplatky za užití kolejí a vzdušného prostoru a letištní poplatky + zakázat podnákladové ceny) tak, aby preferoval některé možnosti je víc než vhodné.
Jako ze zakazeme letani uplne, nebo co?
ne, ale dotovat nějak vlak, třeba jak u nás nastupuje konkurence, tak zlevnují a tam to vidím nějak podobně.
Když na nějaký příspěvek reagujete, tak ho i čtete, nebo si ho jen vymýšlíte tak, abyste ho mohl vítězoslavně rozvrátit?
Já to četl velmi dobře. bohužel vy po sobě moc nečtete a nebo prostě jen plkáte nesmysly.
vy budete taky další zelenej pošuk – jen „ja bych zakázal“, „já bych zdanil“….