Zakažte lety mezi Amsterdamem a Bruselem. Stačí vlak, volají Zelení

Embraer 175 společnosti KLM v Amsterdamu. Foto: KLMEmbraer 175 společnosti KLM v Amsterdamu. Foto: KLM

Pětkrát denně posílá letecká společnost KLM letadla na linku mezi Amsterdamem a Bruselem. Let trvá obvykle méně než půl hodiny,

67 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Matouš

Linku KLM z Bruselu do Amsterdamu jsem několikrát využil jako přípoj na navazující let. Souhlasím, že pokud člověk cestuje point-to-point, linka je zbytečná. Nicméně takových cestujících je tam v současné době minimum. A pokud by linka byla nahrazená vlakem, KLM by v podstatě o většinu navazujících cestujících přišlo. Je prostě pohodlnější si projít odbavením a bezpečnostní kontrolou hned na začátku v Bruselu. Jediná změna po zrušení linky by byla, že se cesta prodlouží o další hodinu, protože na odbavení z AMS budou muset cestující být dvě hodiny předem.

Miroslav

Mili Zeleni, tak co treba zlevnit vlak, aby jizdenka nestala 40 euro za smer, ale jen 5 ?

XxX

Zelení soudruzi můžou jezdit na kole, žádnej vlak!

Pavel

Podle rezervačního systému KLM oni běžně nabízejí z Bruselu do AMS „letenky“ vlakem už teď, takže kdoví jak to vlastně je. Možná už KLM stejně chtělo tyto lety zrušit nebo výrazně omezit a politici se jenom budou chlubit cizím peřím. Akorát nejde rezervovat spojení pouze na trase Brusel – Amsterdam. Ale když jsem si zadal „odlet“ v Bruselu Midi (ZYR) a přílet do Johanesburgu (JNB), tak je zápeční lístek levnější, než ve stených dnech z Zaventem (BRU). Náhodně vybrané datum 3.4. – 10.4.

Pedro72

Než tu diskutéři začnou strašit komunismem, měli by si napřed zjistit, o čem se vlastně diskutuje. Na letišti Schiphol je stanoven limit půl milionu (!) letů ročně a je navzdory vyšším poplatkům vyčerpaný, v celém Nizozemí je to dvakrát tolik. To v hustě obydlené zemi znamená, že máte skoro pořád nad hlavou přistávající letadla. Belgie je na tom podobně. To, že se obyvatelé začínají bránit, by nemělo nikoho překvapit. Požadavek na omezení letů na krátké vzdálenosti je naprosto logický.
PS A neříkám to proto, že jsem taky zelený 🙂

Martin V.

Píšou, že tam nasazují Embraer E175, nic menšího už asi nemají. Tak mě napadlo, jestli tu linku KLM nevyužívá právě na udržení nedostatkových slotů na Schipholu. Nevyužívané sloty by jim sebrali (tak jako to zkusili loni s ruskými nákladními lety, z čehož byl docela poprask). Takže až bude KLM potřebovat otevřít nové linky, nebo posílit stávající o novou rotaci, tak prostě lety do Bruselu zruší a ještě se budou tvářit, jací jsou zachránci životního prostředí.

Pokud je donutí zruší Brusel, tak holt budou muset lítat někam dál (a spálit víc paliva). Ty sloty rozhodně konkurenci nepustí. 🙂

Jen tak

ale no tak … že by těch pár slotů denně blokovali zrovna takovou podivnou linku? 🙂

prosím, nevymýšlejte si tu bludy 🙂

Martin V.

Sám píšete „podivnou linkou“. Při dnešní úrovni železničního spojení obou měst už moc smyslu nedává. Tak proč ji tedy drží?

Jen tak

Nejspis proto, ze se jim stale vyplati :)))) proc by si ji jinak drzeli.

Budte si ale jisty, urcite to neni proto, aby si drzeli sloty.

Martin V.

Když to říkáte, asi to tak bude. Určitě do toho vidíte víc než já. Nicméně Schiphol skoro dosáhl svého současného limitu 500 000 pohybů za rok. Loni vykázali 499 444 pohybů a letos za první dva měsíce meziročně mírně rostou. Otevření letiště Lelystad pro komerční provoz, které mělo Schipholu ulevit, se z letošního dubna prý přesunulo až na příští rok. Tak možná ještě „ukecají“ zvýšení toho limitu.
https://www.schiphol.nl/en/download/b2b/1552469126/s1RvNkdQUCyw60ISmuWus.xlsx

AAA

Fokker 50 už vyřadili …. ale byla sranda s tím lítat 🙂

michalspina

Vida, konečně konkrétní návrhy. Tady nejde o nějaký plezír ze „zakazování“, ale o klima. Nicméně Amsterdam – Brusel je podle dostupných statistik — http://trafficreview2018.schiphol.tangelo.nl/passengers — v podstatě marginální linka, tady už železnice (a dálnice) zapracovala i bez zákazů. Zdaleka nejvíc lidí ze Schipolu létá do Londýna (přes 3 miliony ročně), přitom spojení Eurostarem existuje, ale cca 2x denně. Takže by to to chtělo snažit se posílit železnici hlavně tady, plus na dalších top destinacích do 500 km (Paříž a Frankfurt).

babilon

O klima, jo? Myslíte, že po zákazu to letadlo sešrotují nebo bude prostě létat někam jinam?

E.M.

Bude létat někde jinde. Tam, kde to má smysl a nelze jej vlakem rozumně nahradit.

Radek Janata

Obnova flotily probíhá průběžně. Prostě začnou ročně kupovat méně nových letadel.

Jen tak

železnice klidně ať letadlům konkuruje… o tom nikdo nepochybuje.

ale proč proboha nějaké zákazy? zjevně tam železnice není zcela „konkurenceschopná“, jinak by tím nikdo nelítal. takže pro někoho to smysl má.

michalspina

tak určitě to pro někoho smysl má, asi tak jako pro někoho má smysl pálit doma v kamnech plasty.

Butrusik

Zcela nesmyslný argument s plasty. Pokud někdo chce letět z Bruselu přes AMS dál do světa, vlak pro něj nikdy nemůže být první volbou.

R2R2

Zalezi, kdy vam to leti, vlak jede pres den vpodstate kazdou hodinu a trva mu to 1 hodinu a 33 minut (na letiste je to bliz nez do centra Amsterdamu), letadlo leti „jen“ 5x denne a trva to 50-60 minut (dle letoveho radu, cista doba letu je samozrejme kratsi). Take velmi zalezi na tom, zda je pro vas jednodussi se dostat na nadrazi nebo na letiste.

Jen tak

To jste si asi spletl vlaky s jinou destinaci. Thalysy z brusel midi na schiphol jezdi 2:30 .

Jen tak

…. a tak ne, mate pravdu. V pracovni dny jezdi 1:33y

O vikendech jim to trva 2:30 (koukal jsem na dnesek a zitrek)

michalspina

Obávám se, že nesmyslnost není na mé straně: to jako když někdo přestupuje, emise při prvním letu nevznikají? Řeč je navíc o letišti, kam jezdí z Belgie celkem dost přímých vlaků.

Ondra

Pokud letecká doprava neplatí daně z paliva ani ekologickou daň, je docela těžké jí konkurovat.

Jen tak

Zamyslete se prosím, než něco napíšete 🙂

Letadla neplatí spotřební daň z paliva – vlaky ale taky spotřební daň zas tak moc neplatí – většina jich jezdí jaksi na elektřinu. Takže tady je to šul nul.

Vlaky platí nějakou ekologickou daň? tak určitě.

Takže – co jste nám vlastně chtěl říct?

Radek Janata

Z elektřiny se taky platí i spotřební a eko daně, byt v nižší výši. A dieselových vlaků je stále dost a to i na hlavních tratích. Například z Mnichova do Švýcarska eletrifikace stále není a to tam jezdí EC. Nebo Hof-Regensburg. Dvě koleje a bez drátů.

Ondra

Mohl by někdo objasnit důvod, proč zrovna letecká doprava neplatí daně z paliva a ekologickou daň a ekologičtější železniční nebo autobusová doprava daně platí?

plp

Protože by letecká doprava byla tak drahá, že by byla nepoužitelná.

Souprava

Takhle to dopadá, když necháte Zelené a Piráty získat moc…

Standa

Naprosto vyjimečně s melouny souhlasím.

Viťa

Já bych zakázal Zelené, stačí Piráti…:-D

Eskimo Joe

Zelení by to měli jezdit ze zásady na kole. Ortodoxní zelení by u toho ještě mohli vyrábět ökostrom.

petr766

Zelení jsou šílenci, naštěstí u nás jsou téměř mimo hru

Jen tak

Nejsou… v kontextu eu jsou silni dost.

K nam ty rko nesmysly pak uz padaji jako evropska legislativa.

Zdeněk

Vraťte se na stromy, zelení opičáci, a přestaňte létat vůbec! A k tomu třeba i přestaňte používat např. plasty…. Pořád byste někomu něco nakazovali, zakazovali atd… Co takhle nechat samotný trh, aby si poradil??

E.M.

Pokud jde o životní prostředí, trh je bohužel zoufale nefunkční a dovoluje vznik nehorázného množství negativních externalit, na které doplatíme všichni.

čecháček

Achjo, zelení soudruzi zas bojujou za světlý zítřky. Tak hlavně, že furt stěhujou sídlo svazovýho parlamentu z Bruselu do Štrasburku, hin und zurück.

Jak by bylo na světě jenom krásně, kdybychom hned neskákali a nevolali po zákazech všeho, co se nám nelíbí. Tak tedy přeju všem krásnej pátek, slunce v duši, toleranci v srdci a letenku v kapse 😉

Pavel

Pokud KLM zajistí vlaky coby feedery z BRU místo letadel, pak o cestující nebudou mít nouzi, ušetří sloty a letadlo pošlou na rozumnější rotaci. Ale nařizovat komukoli takovou změnu zavání totalitou.

Gogo

Pokud cestujete jenom z Bruselu do Amsterdamu tak má vlak smysl, ovšem pokud y Amsterdamu přestupujete na jiný let tak je přesun z nádraží na letiště zdržením.

jakub

tam jede taky vlad

jakub

oprava: vlak

...

To ano. Ale na Schipholu bývají, zejména po ránu, velmi dlouhé fronty u poddimenzované bezpečnostní kontroly, navíc tam mají ty příšerné body scannery a ty generují obrovské množství falešně pozitivních poplachů. V Bruselu (stejně jako třeba v Praze) jsou jen obyčejné magnetické detekční rámy. Po příletu z Bruselu se dostanete už do vnitřní zóny letiště, tedy za bezpečnostní kontrolu. Proto mohou lety BRU – AMS z pohledu cestujícího dávat smysl.

Jen tak

V amsterdamu je nadrazi primo na letisti. Zadny presun neni potreba.

PetrN

vlaky na trase Brusel-Amsterdam zastavují mj. i v Amstru na letišti, a to včetně vysokorychlostních vlaků Thallys. Letiště je ve směru od Bruselu ještě před městem

Jedlička

Zelený nemusím, ale tady mají pravdu… stejně tak bych postupoval na trasách Praha – Ostrava a dalších. Na jedné straně se blbne s ekologií až do nesmyslných extrémů a na druhé straně do očí bijící případy nikomu nevadí.

Pavel

A copak byste omezil z Ostravy do Prahy? Letadla už nelétají, autobusy jezdí jenom 2 denně na lince Flixbusu z Krakova do Prahy. Zakážete jim zastavovat v Ostravě?

jakub

A kde v tom předchozím příspěvku vidíte něco o autobusech?

Pavel

Jen marně hledám něco, co spojuje Ostravu s Prahou a nejezdí po kolejích.

Martin V.

Co třeba telefonní linky? Někdy tam ani nemusíte jezdit, stačí zavolat. 🙂

železničář v důchodu

Minimálně IAD – a soudím, že v řádu tisíců vozidel denně …

Pavel

To asi ano, ale to už opravdu nijak nejde zregulovat. Na toto jsou i všichni zelení krátcí. Ale s přehledem je to nejméně ekologický způsob dopravy.

železničář v důchodu

Souhlas – ale já jsem Vám jen pomoci při tom hledání …

Dan

Linka Ostrava-Praha měla narozdíl od linky Amsterdam-Brusel větší smysl. Z letiště Schipol jede přímý vlak do Bruselu, zatímco z Ruzyně se musí jet ještě 40 min na nádraží.

Jen tak

Hmm.. inu .. Zelení komunisti by zase zakazovali ….

IGCT

Tak to neberte jako zákaz, ale normu 😊. Kdyby ekologove byli co k cemu, tak by letadla a lodě byly využívány jen v nejnutnější míře. Loďe a letadla jsou největšími zdroji emisí ze všech dopravních prostředků.

Roman

U lodí je to jen o palivu. Konkrétně mazut.

IGCT

z pohledu spotřeby energie pro překonání odporu nikoliv

Jen tak

Letadla generuji mene imisi, nez auta, ty experte.

czhunter

Letadla rozhodně vůbec žádné imise negenerují.
Ani si nedokážu představit, jak by takové „generování imisí“ mělo vypadat …

Jen tak

Imise nebo emise… inteligentni preklep pochopi.

czhunter

Jasný, protože máte E hned vedle I.

Martin V.

Vždyť je to totéž, záleží jestli se na díváte jako emitent nebo inhalátor. Emigrant a imigrant je taky furt ta samá osoba, jen nazíraná z různých úhlů.

VS

Vážený pane czhuntere, dovoluji si citovat definice ze Slovníku spisovného jazyka českého (pro slovo emise): emise, -e ž. (z lat.) odb. vydávání, vydání; vysílání, vyslání: e. známek; peněž. e. bankovek, cenných papírů první uvedení v oběh, fyz. zjev, při kterém vyletují z povrchu hmoty elektrony (u elektronky) n. jiné částice hmoty vlivem tepla n. jinými účinky; tech. vypouštění páry po pracovním zdvihu z válce parního stroje; a Slovníku spisovné češtiny (pro imise): imise, -e ž pronikání škodlivin do ovzduší; tyto škodliviny: zamezit imisi Zjednodušeně, jde-li o generování, jedná se o imise, jde-li o příjem, o emise (podobně jako u jiných… Číst vice »

czhunter

Zakázat je špatně, ale změnit cenovou politiku státu (tj. v tomto případě třeba poplatky za užití kolejí a vzdušného prostoru a letištní poplatky + zakázat podnákladové ceny) tak, aby preferoval některé možnosti je víc než vhodné.

Jen tak

Jako ze zakazeme letani uplne, nebo co?

petr.r

ne, ale dotovat nějak vlak, třeba jak u nás nastupuje konkurence, tak zlevnují a tam to vidím nějak podobně.

czhunter

Když na nějaký příspěvek reagujete, tak ho i čtete, nebo si ho jen vymýšlíte tak, abyste ho mohl vítězoslavně rozvrátit?

Jen tak

Já to četl velmi dobře. bohužel vy po sobě moc nečtete a nebo prostě jen plkáte nesmysly.

vy budete taky další zelenej pošuk – jen „ja bych zakázal“, „já bych zdanil“….