Zakázky za 1,3 miliardy: GSM-R míří na Podkrušnohorskou magistrálu, SŽDC vypsala konzultace
Stanoviště strojvedoucího v novém Regiopanteru. Foto: České dráhy.
Správa železniční dopravní cesty se pouští do dalšího rozšiřování pokrytí české železniční sítě signálem GSM-R. Před samotným vypsáním několika zakázek
Domečky jsou vybaveny elektrikou, zálohou, klimami, sloupy stojí, přenosovka je kapacitní, dát tam cokoli novějšího, nežli stávající technologii gsmr je svým způsobem prkotina.
Když koukám za formu a obsah zadání, tak mám pocit, že se bude vesele konzultovat, pak se udělá závěrečná zpráva a nakonec to vyžere KAPSCH. Nebo že bych se pro tentokrát mýlil?
Takže raději neotvírat žádnou hospodu, mohli by tam přijít lidi.
no já raděj otvírám hospodu do které může přijít každej, ne jen vybraní prominent, který je vybrán již „dopředu“ za tučné bakšišné
je to nachystaný pro Kapsch, tak proč dělají kolem ty opičárny? Akorát tím vyhodí další peníze, bude se „jako“ konzultovat jednat, „vykonávat činnost“, přičemž výsledek je předem jasnej. Kapsch má velmi silnou pozici, myslím, že neotřesitelnou.
Omyl, PTK je šikovný zdoj argumentace, co je a co není možné, zda VZ vůbec vyhlašovat a když už, jak koncipovat ZD.
Ano vím. je to opičárna jeiž výsledkem bude nedoporučujeme VZ protože bla bla bla Je část už pokryto bla bla bla Kompatibilita bla bla kontinuita, bla bla dejte to na přímo Kapschi. S tímto si manipulují politici jak chcou. udělá se komise, povedous se tržní konzultace, výsledkem komise bude „něco“ (je jedno co – třžeba i vhodnost přímého zadání) mezitím se udělají volby, vyhraje jinej podvodník, než ten, co tam sedí dnes, na předchozí závěr se nakydá hnůj a udělá se to jinak a to tak, aby to vyhovovalo tomu papaláši, kterej bude aktuálně „nahoře“…. Prostě je to Opičárna na… Číst vice »
Vážená redakce,
přijde mi nešťastnou ta chyba paní mluvčí — opravdu to tak řekla či napsala? Současně mě překvapuje, že ji SŽDC ani jako mluvčí neuvádí ve svých kontaktech pro média na …
Přeji hezký den.
Proč stále GSM-R, které už ve vytížených uzlech kapacitně nestačí? Proč ne LTE-R, nebo alespoň UMTS-R?
Protoze tak to u nas chodi: mame zpoždění takove, ze instalujeme neco, co se povazuje za prekonane. Podobně „nove“ CDP Praha bez automatickeho staveni vlakovych cest atd atd.
Každé stavadlo ESA (od prvej inštalácie v 1997) obsahuje (pravda dosť triviálne) ASVC v podobe Zásobníku vlakových ciest. Na nejak plnohodnotné automatické stavanie vlakových ciest nemala (a stále nemá) SŽDC dostatočnú dátovú základňu, takže čokoľvek čo by sa vybudovalo, a nech by to budovala akákoľvek firma, ešte nejakú dobu to bude stále len o niečo lepší zásobník vlakových ciest a obsluha síce bude odbremenená od klikania, ale nie od „číhania“… AŽD to pri prvom pokuse nepochopilo, a dopadlo zle, teraz už to snáď bude lepšie.
Na CDP v Praze ale ASVC je zatím na jednom sále a stále takovou drobnost dodavatel ladí a ladí a stále není 100% funkční aby se to dalo nasadit na vytížené tratě. A kde je problém v SŽDC nebo neschopnosti AŽD.
Ps jiný dodavatel nehrozí protože se nedostane do techniky AŽD.
dr. Polach sa niekoľkokrát chválil, že už to sú len detaily a vypínajú to už len ľudia, čo s tým majú ideologické problémy
UMTS i LTE jsou jen různé verze GSM. To R za pomlčkou znamená úpravy pro drážní provoz.
Pretože nič také zatiaľ neexistuje? LTE-R ani UMTS-R neexistuje a teda ho SŽDC nemôže nikde ani nasadiť.
Najdete na první straně co Google našel pro „LTE Rail“
https://www.nokia.com/networks/solutions/lte-for-railways/
https://www.railway-technology.com/news/huawei-introduces-lte-r-solution-for-wireless-rail-communications/
Ale ano, jenže právě u těchto frekvencí je řada obtížně řešitelných problémů pro R variantu, je-li cílem spolehlivý a ničím nerušený komunikační provoz.
Že by otázka frekvencí a možných interferencí?
Členitost terénu / počet nutných základnových stanic/rychlost /objem soudobých přenášených dat s jakou se hodlají vlaky pohybovat je „triumvirát“, který toto limituje. K tomu dejme „rychlost“ od vzniku nějaké technologie do jejího „certifikovaného (certifikovatelného)“ nasazení v provozu a máte výsledek. tj GSM-R jew nyní „zavedená“ technoplogie. Nikdo neříká, že se nepracuje na dalších, které budou mít jiné parametry.
Jestli ono to nebude proto, že se jedná o schválený celoevropský kompatibilní systém.