Zakázku na opravu silnice z Dačic do Slavonic získalo sdružení MI Roads a Doprastav, cena výrazně klesla

Silnice II/406 mezi Dačicemi a Slavonicemi. Pramen: Google Street ViewSilnice II/406 mezi Dačicemi a Slavonicemi. Pramen: Google Street View

V tomto koutě Jihočeského kraje se už léta chystá ještě významnější stavba. Je jí šestikilometrový severní obchvat Dačic.

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Fugas

Tak dle vyjádření místostarosty na „fcb“ se má oprava rozjet snad v srpnu. No a co se opraví za 16 milionů na km? Při dnešních cenách…Posekaj trávu a ostřihaj stromy? Možná ještě vymění odrazky na patníkách…

David

Fun fact: Toto území je spolčeně s územím okolo Berounky jednou z největších oblastí bez silnice I. třídy (1700 km2).

Otto

Bohužel – chybí pořádná spojnice celého území podél Rakouských hranic od Břeclavi do ČB. Stálo by za úvahu přeřadit silnice 152/408/151/164 z Moravských Budějovic do Jindřichova Hradce do kategorie I. třídy, intenzity jsou zde místy na úrovni 9500 vozidel denně, což je mimochodem více, než severněji položená silnice I. třídy I/23.

_jan91

To by mě zajímalo kde? Možná na 152 těsně u Brna…

malej-jarda

Nejspíš 408 mezi Dyjí s Hrádkem. Vede tam totiž objížka za uzavřenou I/53.😀

Otto

MB 7 600, Jemnice 6 700, Dačice 9 700, Otín 5 600 (pro srovnání – I/23 – Telč – 5 700, Předín 3 900, Stará Říše 2 800, Studená 3 800)

Otto

A srovnejte intenzity jinde – I/71 Blatnice – 1 600, I/54 tamtéž 3 800 – a to jsou silnice I. třídy. Stejně tak I/24 Lomnice nad Lužnicí – 5 100, I/39 Horní Planá – 3 100. A tak by se dalo pokračovat. Prostě (jak píše i Jiřík níže) dříve ty dopravní proudy byly nastaveny jinak a bohužel kategorizace silnic žádné změny nereflektuje a je nastavená na donu před 50 lety.

Frantisek

Tak hlavně tamtudy už vedla cesta pro větší proudy zboží i lidí – železnice, již dnes například v přepravě kulatiny supluje množství těžkých kamionů, na které ty silnice nebyly stavěny. Zato na dostatečně únosném spodku zřídily veřejné správy cyklostezku. Toho bohdá nebude, aby se snad ještě něco vozilo vlakem… Tak si stěžujte, nu.

Jiřik

Asi tam historicky nebyly velké přepravní proudy, podobně jako v Brdech, na Drahanské vysočině nebo v Posázaví, kde jsou ty oblasti bez silnic I. třídy plus mínus stejně rozlehlé

David

Brdy jsou relativně malé (1300km2), Posázaví pak podobné, ale na Drahanskou vrchovinou jsem zapomněl a to je, pravda, mnohem větší území (2300km2). Dle sčítání tam pak jsou opravdu slabé přepravní proudy, ale je to takový trochu slepice nebo vejce „problém“.

medvěd

Jakou opravu ? Celý odbagrovat a pořádně udělat podklad. Zkuste si to projet……… fakt pěkná houpačka. Bohužel máme ještě silnice, kde se pohodlně 2 autobusy nevyhnou .

Jiří Kocurek

Spodek té silnice nejspíš pamatuje založení těch měst.