cargo

Zakázku na další rozšíření Letiště Praha v areálu Jih získala Eurovia s Hochtiefem za 835 milionů

Oprava TWY R a TWY L. Foto: Froněk, s.r.o.Oprava TWY R a TWY L. Foto: Froněk, s.r.o.

Sdružení firem Eurovia a Hochtief vyhrálo zakázku na částečné přemístění pojezdové dráhy TWY R (Romeo) do nové pozice a zbudování

Sdružení firem Eurovia a Hochtief vyhrálo zakázku na částečné přemístění pojezdové dráhy TWY R (Romeo) do nové pozice a zbudování nové odbavovací plochy v areálu Jih Letiště Praha, které se někdy nazývá také stará Ruzyně.

Vyplývá to z údajů v registru smluv a na profilu zadavatele. Vítěznému sdružení má Letiště Praha zaplatit celkem 835 milionů korun bez DPH. Vysoutěžená cena je nakonec vyšší než odhadovaná 754 milionů korun podle rozpočtu. Příjem nabídek byl ještě před vypuknutím pandemie koronaviru.

O zakázku bojovaly ještě společnosti Strabag a Skanska, Letiště Praha nezveřejnilo výši jejich nabídek. Z pohledu situace na trhu je spolupráce Eurovie a Hochtiefu zajímavá i kvůli probíhajícímu tendru na stavbu metra D, kde Eurovia v námitkách konstatuje, že Hochtief je jednou z firem, která je v zakázce velmi zvýhodněna proti jiným.

Letiště investici řadí na seznam projektů, které souvisejí s chystaným rozšířením Terminálu 2 a výstavbou nové paralelní vzletové a přistávací dráhy. Areál Jih slouží především k odbavování privátních letů.

„Do zprovoznění paralelní dráhy bude TWY R fungovat jako pojezdová dráha na vzletovou a přistávací dráhu 12/30. Po zprovoznění paralelní dráhy a uzavření dráhy 12/30 se TWY R stane důležitou součástí celého nového systému pojezdových drah v oblasti Jih,“ uvedla při vypsání zakázky mluvčí letiště Kateřina Pavlíková.

V rámci rozšíření stávající odbavovací plochy dojde i k proměně systému letadlových stání. Ze stávajících devíti stání pro letadla segmentu všeobecného letectví (General Aviation) vznikne šest stání pro letadla menšího typu (např. Gulfstream 550, Falcon 900, ale také CRJ-1000 nebo Embraer 195). Nová stání bude možno využít alternativně i jako tři stání pro letadla většího typu určená k osobní přepravě na pravidelných linkách (např. Airbus A320/321 nebo Boeing B737-800). Vznikne zde také jedno stání pro širokotrupá letadla, včetně Boeingu 747.

„Plocha tak nabídne více možností pro odbavení větších letadel. I nadále však počítáme s tím, že tato stání budou primárně používána pro odbavení privátních letů,“ doplnila Pavlíková. Podle ní oba projekty přispějí „k efektivnějšímu odbavení letadel a ke zvýšení úrovně provozní bezpečnosti při odbavení širokotrupých letadel v oblasti Jih“.

K přemístění TWY R do nové pozice by mělo dojít již během letošního roku, v příštím roce se stavba přesune na odbavovací plochu Jih.

Schéma areálu Jih, Letiště Praha. Pramen: Letiště Praha

Schéma areálu Jih, Letiště Praha. Pramen: Letiště Praha

Tagy areál Jih Eurovia CS Hochtief letiště praha pojezdové dráhy stará Ruzyně Top TWY R
14 komentářů