Zakázku na další rozšíření Letiště Praha v areálu Jih získala Eurovia s Hochtiefem za 835 milionů

Oprava TWY R a TWY L. Foto: Froněk, s.r.o.Oprava TWY R a TWY L. Foto: Froněk, s.r.o.

Sdružení firem Eurovia a Hochtief vyhrálo zakázku na částečné přemístění pojezdové dráhy TWY R (Romeo) do nové pozice a zbudování

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kirak

Takže terminál 4 ?

Zdeněk

Eurovia? To se to bude vlnit 🙂

A jak nebudou chtít uznat reklamaci na zvlněnou plochu, tak při soudním jednání budou obviňovat stavební dozor, že nepohlídal kvalitu podkladového materiálu 😀

Aleš

Já jsem jen pro aby se letiště v Praze rozrůstalo. Aspoň budeme mít v ČR jedno letiště na úrovni. V ČR máme sice plno letišť ale úplně zbytečně a lidé z Pardubic a okolí do Prahy mohou dojíždět na Letiště. Praha to letiště potřebuje a je dobře, že se rozšiřuje a doufám, že všechny plány a projekty které plánují budou dokončeny a nebudou lidé proti.

GPGP

Pardubice se mají na 1-2 roky úplně zavřít, kraj prý nebude pumpovat peníze do černé díry, viz. články na netu.
Loni mělo ztrátu 35 mil. a letos to bude ještě více.
Když propouští i Letiště Praha, které má 200x větší provoz.
Ať zůstane jen voj. provoz, ale jinak close, nežijeme v ČSSR kde se jede na pětiletky….

G700

Spíš by to chtělo další hangár na parkování letadel. LKPR na jihu dost tragicky nestíhá a sehnat místo na jet už je dnes vlastně nemožné.

Jirka

Co tedy vznikne. Existuje nějaký nákres budoucího stavu? Každopádně další dráhu bych nedělal, pokud vznikne, tak nebude motivace mít regionální letiště typu Pardubice.

nicky

A co jako v Pardubicích? Ani Smartwings tam nelétá. Mají tam vůbec McDonalds?

Jirka

Nelétá, protože Ruzyně má stále volné kapacity a výhodné ceny.

Karel

Jojo, myslim, ze u vlakoveho nadrazi 😁 a pak jeste neco v centru bude…

Stony

Proc by melo mit LP motivaci aby vzniklo letiste v Pardubicich? Nejlede na to ze Ostrava, Brno, Budejovice jsou dost odstrasujici pripady.

Ic540

V čem je Ostrava tak odstrašující…??? Počet cestujících každým rokem roste i když není pravidelná linka. Kromě pár spojů do Londýna. Počet nákladů neustále roste. Opravny letadel rozšiřují kapacity. V blízkosti letiště bují průmyslové objekty. Další firmy se zde chystají stavět. Připravují se další projekty v okolí. Měla by být zavedena pravidelná linka do Varšavy. (předkoronavirový stav). A hovoří se o zřízení linky i do Budapešti. Z Varšavy i Budapešti je slušná nabídka do světa. Samozřejmě není to Amsterdam či Frankfurt, ale vybírat si nemůžeme. Na letiště je zavedená kolejová doprava. Připravuje se odbočka před Studénkou pro přímé nákladní vlaky… Číst vice »

koupák !!!

Není moc lidí, kteří z Ostravy kdy letěli. Proto jsem si záměrně vybíral letenku do středomoří naopak s tím, že chci letět z Ostravy – přišlo mi to punk a cestovatelsky cennější, než se znovu svézt po vymodleném eskalátoru na Veleslavíně. Letiště je nové, čisté, útulné a úplně prázdné. Venku klid, žádná auta, žádné taxíky, nic. Protože není žádné venku, to jsou jenom slova, která obrátit se dle libosti dají! Před budovou svěží tráva s keři. Pokud jeden rok odlétá průměrně 1 letadlo denně a druhý rok odlétají 2 letadla denně, pořád je to strašný průšvih, byť v prezentacích je… Číst vice »

Ic540

Ale odpověděl Jste si sám i všem zároveň. My se s Prahou či jinými rovnat nepotřebujeme ani nebudeme. Proto obrazně stačí obchůdek jak trafika. Nikdo nic jiného nečeká. Já se ohradil na nesmyslné poukazování, že je tady něco hodně špatně a odstrašující. Vše slouží jak má a jak jsem popsal. Věřím, že i bude nadále přes koronavir záležitost. Co se týká dotací tak ty měly být ve výši 800 miliónů ročně. Nestalo se. Za 20 miliónů se o to mnou popisované UJME LOT. Takže zatím ok. Ano i má rodina zatím využívá Katovice ať nemusíme v Praze nocovat a ztratit… Číst vice »

Kirak

To právě kvůli Katowicím je Ostrava prázdné letiště 🙂 Když vezmeme příklad toho že z Katowic možná létá více letadel ale letiště je to menší. Letiště Ostrava by byla možná lepší kdyby tam létalo více letadel