Zakázku na autobusy pro Ústecký kraj vyhrál dovozce běloruských autobusů, ÚOHS zamítl stížnosti Otokaru i SOR
Autobusy MAZ. Foto: Redline - Wikimedia Commons
Autobusy má do Česka dovézt firma s tisícikorunovým základním jměním.
Blahopřeji Severočechům k nákupu autobusů Belaz. Na utržené vnitřnosti se doufám budou připojišťovat.
To má být nějaký opožděný apríl? :)))
Přátelé z Ústí chtěli koupit běloruský autobus? Myslím si, že chtěli český. Když chci koupit housky, nenechám si vnutit třeba chleba, i když lacinější.
A mezi běloruským autobusem a českým autobusem je rozdíl jako mezi rohlíkem a pecnem chleba?
Coz o to, ten produkt sam o sobe mozna nemusi byt uplne spatny (konstrukcne vychazi z nemeckeho busu, pouziva zapadoevropske komponenty, MAZ ma pomerne slusne renome v nakladacich…), ale kupovat to pres ready-made srocko bez referenci, ktere to pri prvnim naznaku problemu „sklapne“ a nikdo si na nem nic nevezme, to je opravdu hodne tenky led…
Mě by spíš zajímalo, jestli od nich vůbec existuje produkt, který by plnil zadávací dokumentaci? Protože podle mého skromného názoru a krátké rešerše neexistuje.
SOR je uboha slatanina ve srovnani s Crossway mu nesaha ani po kotniky
Holt Jaryn…
No ale nekupte to, když je to tak laciný!
Ví někdo jaké to bude mít motory nebo specifikace? Na stránkách výrobce je u všech autobusů motory Mercedes Benz starší provenience s normou Euro 5.
MAZ 303266 existuje už i s Euro VI M-B OM936LA. Stejně si ale myslím, že kratší vůz bude mít menší motor.
Škodovy závody vyvážely ve 20-30 letech minulého století autobusy a nákladní auta do celého světa…a v Boce Kotorské Škodovy závody vyráběly zámořské lodě a ponorky….dnes se pan Emil Škoda v hrobě obrací
To je furt dokola; ČR je významným výrobcem autobusů, podíl průmyslu na HDP máme nejvyšší na světě, značce Škoda se daří na silnici, železnici i MHD, ale furt tu bude někdo vyvolávat duchy banánové republiky žijící z mezinárodní rozvojové pomoci. Doufám, že tyhle příspěvky píšete z nějaké cizí země, na jejímž úspěchu se svou prací a životem podílíte, protože v ČR je všechno zugrunt v prd**i.
Ponorky a lodě velikosti Ever Given to je přesně to, co česká republika potřebuje vyrábět. Jestě bychom si mohli pořídit opalovací rampu ve Francouzské Guayaně, když už je v ČR hlavní sídlo navigačního systému Galileo.
Víte, ono nebýt bolševika, tak by byly dnes Škodovy závody možná jednou z největších průmyslových firem v Evropě. Ale holt dějiny byly značně turbulentní. Přesto se tu po revoluci průmyslu daří a dokonce jsou tu odvětví, o kterých se Škodovi tehdy ani nesnilo a Češi v nich tvoří světovou špičku, např. 3D tisk nebo nanotechnologie.
A mozna nebyt klientelisticke prvni republiky,tak by Skodovy zavody mozna nebyly vubec. Ale na kdyby se v dejinach moc nehraje, takze Skodovka proste zazarila, pak pohasla a do budoucna je to jeji boj.
Škoda, že u článku nejsou pořádné fotky celého autobusu. I takhle to ale vypadá lépe, než popelnice SOR.
tak, lepší jak čínské smrduté krabice na kolech.
Už tu byly řecké autobusy z výprodeje po olympiádě, tak proč ne 😀
Doba, kdy DPUK dostal výpověď. Jezdily náhradní spoje všeho možného. A na lince Rbk – Děčín se objevil pan Hemelik se strojem značky Saracakis. Cca rok 2010.
Na Slovensko dodal MAZ styri vozy pre garazovu firmicku zabezpecujucu MHD v Puchove. To bolo v roku 2008. Odvtedy nic. Technicky sa to asi da oznacit ako „skusenost s trhom v Europskej Unii“, ale v praxi…co ja viem…
V Polsku je MAZů dost, pár MAZů 203 se prodalo i do Německa, západního, vím o kusu v Osnabrucku, dalším u Heidelbergu…
A to čo tu dodal je absolútny šrot všetky 4ks MAZ 206 .. Sice motor a prevodovka nemecka ale zbytok bieloruske… Jazdia asi už len 3 ks… Čo viem veľa ľudí sa sťažujú na vibrácie či už skiel alebo vnútorných pabelov obloženia a celkový diskomfort jazdy…osobne sa tomu autobusu vyhýbam idem radsej pešo… Jeden veľký omyl…
Zajímavější je organizační struktura NWN… Sídlo na virtuální adrese, vklad, pan Berka, který už byl v pár firmách, dvě dokonce zrušeny, celé to je dosti podivné…
Musím se smát. Prvně vedení kraje hlásá, že chce aby měl cestující co největší komfort, proto kupují Iveca a Scanie (nemyslím si, že je to špatně). A potom budou muset koupit popelnice z Běloruska o kterých víceméně nikdo nic neví. To je další nevýhoda vlastního dopravce.
Jsou to normální autobusy, nikoliv popelnice. Další okolnosti – dealer, politické konotace výrobce – jsou problematičtější.
Vážený,vím od řidičů autobusů,že SORky jsou dost poruchové a nevidím jeden důvod proč by měly být autobusy z Běloruska špatné.Třeba budou lepší a možná mají kvalitnější zpracování a hlavně servis.
Nejen SORky, na Kladně by mohli vyprávět o Scaniich, jinde zase o Ivecu.
Polská výroba se u Scanie nevyplácí.
MAZ používá agegáty MAN a ZF! Je to stejná krabice jako z EU, jen je vyrobená levněji a to jde.
Ten MAN máte něčím podložený?
Tady si to můžete proklikat. http://maz.by/en/products/passenger-vehicles
Motory Mercedes/Cummins a převodovky ZF nebo Allison.
„Nějaký bus“ má homologaci pro ČR? A co náhradní díly? Zcela otevřeně: nelíbí se mi to.
ne ciwe, oni asi nakoupí něco, co nepůjde v ČR přihlásit….
Konstrukčně ty busy pocházejí z Neoplanu, motory a převodovky berou od západoeveropských dodavatelů, v Polsku jich jezdí pomerně dost, technicky to nebude moc rozdílné vozidlo od běžných tuzemských zvyklostí. Problematické je kupovat něco přes podivného dealera od běloruského státního podniku, ale nejsem právník, tak netuším, zda toto lze nějak legálně obejít.
Z mého pohledu moc hezky popsáno.
Slavný ruský SSJ byl také plný západní avioniky a jak se s nimi nejen mexický Interjet spálil.
Je hezký jak si můžeme vybrat mezi podporou Turecka a nebo režimu v Běloruska. Úplně super. Hlavně, že pár korun ušetříme.
Výhoda silničních vozidel je v tom, že jim stačí homologace pro EU. Netřeba ji dělat v každé zemi zvlášť jako u drážních vozidel.
PS: Kdyby se Škodovky musely zvlášť schvalovat na Slovensku a zvlášť v Rumunsku, nebyly by kvalitnější.
Je ten nákup spolufinancován z evropských dotací? Nepodařilo se mi tuto informaci dohledat, děkuji.
Není