Zakázkový sprint s dokončením D35. ŘSD vypsalo soutěž na úsek do Vysokého Mýta
Vizualizace dálnice D35, úsek Ostrov - Vysoké Mýto. Foto: ŘSD
Nabídky pro stavbu tunelu Homole se otvírají příští týden.
Nabídky pro stavbu tunelu Homole se otvírají příští týden.
Na dálnici z Úlibic do Hradce byl ten absolutně nejdůležitější úsek hned na začátku – tedy kruhák a obchvat Úlibic. Vše ostatní je ve srovnání s tímto naprosto nepodstatné a nedůležité (obrazně řečeno…)
Bohužel je vše obráceně díky průtahům s ekology…
Památkářema
2027 asi fakt ne.
Přesně tak. Např. obchvat Litomyšle se optimisticky začne stavět na konci roku 2024. O tom velkém tunelu u Moravské Třebové nemluvě.
Uz aby byla cela D35 hotova – jako prevence dalsich nehod obdobnych jako dnesni, napr. https://www.novinky.cz/clanek/krimi-tragicka-nehoda-40434139
Obávám se že jen dálnice nepomůže. To jde na vrub řidičům.
https://www.irozhlas.cz/nehody
Zde jsou zajímavé statistiky a mj. škoda na nehodách od 1.1.2023 je 2,9 miliardy korun. Tady se mají šetřit peníze do rozpočtu.
A dodám, že letošní leden byl nejtragičtější za 11 let.
Takže se dá říct, že se za 5 měsíců prošustrovalo na škodách o miliardu korun víc, než kolik stojí tento aktuální kousek dálnice. A to se určitě vyplatí.
Pravda moc nevoní, že silnicofilové.
Nahradu skod vyplacaju sukromne poistovne, bud zo zakonneho alebo havarijneho poistenia ktore si platia majitelia aut. Takze podla vas by tie peniaze mal vybrat stat na nejakych novych daniach len preto, aby ste sa vy mohli vozit vlacikom ?
V posledním odstavci chybí zmínka, že se již soutěží i úsek Džbánov – Litomyšl. A podle dnešního vyjádření Radka Mátla na TW bude do konce června vypsáno výběrko i na Křelov – Slavonín. Krásně se nám to rozjelo 🙂
Se stavbou této dálnice je vše v pořádku. Ta dálnice je potřeba. Ale vliv na způsob jízdy opravdu mít nebude. Bezpečnost řidičů je závislá jen a pouze na řidičích mezi sebou. Řešit nehodovost a kolony výstavbou silnic je nesmysl, protože se už ví, že jakákoliv nově postavená silnice se velice rychle zaplní. Takže stavět silnice všude, kde se nějaký blb převrátí s kamionem je pouze nenasytný žrout financí. Takže můžeme odhadovat, jak dlouho bude trvat než na nové D35 budou první nehody, kolony a převrácené kamiony. Dále je třeba počítat s výdaji na údržbu nové dálnice, které nejsou malé. A… Číst vice »
Děkujeme za názor a posíláme klíčenku…
chudak strejc hala d. ma tri klice od baraku a k tomu tolik klicenek, ze se mu svazek nevejde do kabely.
až na to že směrově dělená čtyřpruhová silnice/dálnice má několikanásobně nižší nehodovost zejméně co se zraněných osob týče než běžná silnice (až 4x) a to zejména z důvodu že na takové silnici/dálnici víceméně nehrozí čelní srážky, takže váš příspěvek je poněkud mimo…
Tak to se musíte projet po D1, ta vašemu tvrzení moc nenahrává. Jezdíte vůbec po dálnici? Ono z gauče komentovat provoz na dálnici umí kdekdo.
Už přes 20 let jezdím autem minimálně 50 tisíc km ročně. A můžu vám říct, že jste úplně mimo. Pan PetrN vám zcela správně vysvětlil přínos na dálnic, načež vy zaregujete takhle… máte dost otřesný způsob komunikace.
jo jezdím po D1 docela často od Brna na obě strany a stále si za svým tvrzením stojím: dálnice, a to plošně jsou výrazně bezpečnější než směrově nedělené silnice. Doporučuju si projít nějaké statistiky… Jo v absolutních číslech bude na dálnici s provozem 80tis aut/den asi větší počet nehod než na nějaké silnici s desetinovým provozem, ale takhle to fakt nejde srovnávat že 🙂
Jenže z vašich dalších komentářů vidím že vás nemá smysl o něčem přesvědčovat a nebo jste jen troll a ukájíte se u toho 😀
Takže je vlastně nehodovost na dálnicích i silnicích v pořádku. A vůbec by se s tím nemělo nic dělat. Však umřelo pouze 467 lidí. O nic nejde. Lidi dál mohou jezdit jak prasata.
Jo a v roce 2009 to bylo 830 mrtvých, obecně máme klesající tendenci i přes rostoucí dopravu… Tím že místo páteřní přetížené silnice postavíme dálnici se bezpečnost dále zlepší
V pořádku. Proto jsem nastolil tu diskuzi. Jen ať to klesá.
To je celkem sebevědomá hláška. Nezlobte se , ale neschopnost operovat obecně známými fakty není nastolování diskuse, ale čistý trolling.
Promiňte, ale dnes se vážně řeší GreenDeal, dopravní stavby, automobilová doprava, atd. Ale pokud budeme zavírat oči před problémy, ty problémy nikam nezmizí. Nehodovost je obrovská, řidiči si dělají co chtějí. O tom je potřeba debatovat. Nově otevřená dálnice je výborná věc, ale proč se to řeší ať teď, když už mohla 20 let stát?
Předpokládám, že odpovídáte sám sobě, tedy se Vás musím zeptat: Jezdíte vůbec po dálnici? Ono z gauče komentovat provoz…
A policejní statistiky jsou vylhané, dílenskej buran to musí vědět nejlíp.
Kolik je na dálnicích čelních střetů při předjíždění? Právě tyto nehody mají nejtragičtější následky a je to jeden z důvodů, proč se staví směrově rozdělené komunikace. To si asi nějaký blb od klávesnice neumí dát dohromady.
Jinak množství nehod a jejich následky je jen statistika – do vzorce (složitého!) by stačilo jen dosadit patřičná čísla (druh silnice, její stav, počasí, denní doba, hustota provozu, stav vozidel……) a výsledek bude +/- odpovídat skutečnosti.
A proč nám to tady všechno tak rozvláčně a zbytečně píšete?
Tak vy myslíte, že by bylo zbytečné trochu zredukovat provoz na silnicích?
https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/2352886-na-ceskych-silnicich-loni-zemrelo-502-lidi-nejmene-od-roku-1961
Je tam i pěkný graf nehodovosti.
Pokud jako stát máme dost peněz na placení škod na autech po nehodách a na údržbu silnic, tak je to OK. Ale jako správný hospodář bych se výdaje snažil co nejvíce snížit. A dnes jsou nehody neustále.
Abych tu zaspamoval celou diskusi nesmysly a pak přidal odkaz na článek, který vyvrací má tvrzení, to chce fistrona 👍
Tady ale primárně nejde o nehodovost, ale o potřebu rychlého spojení Moravy a Čech a to současná silnice jednoznačně neumožňuje.
primárně jde o nehodovost a odvedení dopravy z aglomerací. Zvýšení rychlosti je už třešinka na dortu… 🙂
na dálnicích je nehodovost nižší z každé statistiky vyplývá mnohem vyšší bezpečnost na směrově oddělených silnicích. Když pominu vše ostatní související s vaším komentářem – tak jen problém řidičů by to byl, kdyby řidič svou bezohlednou jízdou riskoval jen své zdraví. Bohužel nezodpovědnost takového řidiče odnáší nevinní a tedy také proto je jen dobře, že se bezpečnější silnice staví.
Výborně. Jen tak dál a houšť. Ať je D35 brzy jak v Mohelnici tak i Liberci.
nejlíp až k hranicím s polskem … a s tím třípruhem za úlibicema si to za pár měsíců rozmyslí …
Tak nějak. Nejen Liberec by si zasloužil pořádné napojení na zahraniční dopravní infrastrukturu.
V Liberci snad ne, max v Jičíně. Ničit Český ráj by byl zločin.
O jakém ničení proboha mluvíte ?? zničila snad D10 Český Ráj ?? Tyhle předpotopní řeči stojí za tím, že se na této části silnice (Turnov – Úlibice) za 30 let nic neděje. Hranice Českého ráje jsou právě současnou silnicí a to v délce cca 11km (Turnov – Ktová) dále se již ani hranic CHKO nedotýkají. Plánovaná silnice je dokonce o kus dál od této trasy, tak že co. Zkuste se zeptat lidí, co bylí na trase Turnov – Jičín – Úlibice jak to vidí oni !!!
A zkuste se zeptat Škodovky a okolo MB jestli by raději neměli dálnici v trase I/15 a II/268 do M.Hradiště, pěkně mimo Č.Ráj, ještě s novým úsekem (již v plánu) I/15 na D10 pro spojení do Prahy. Pak by Ráje skutečně zmizel veškerý tranzit a byl by pokryt i podobně silný tranzit z Jičína na západ.
trasa dálnice ve stopě I/16 + II/268 k Mnichovu Hradišti a dále po D10 k Turnovu na MUK Ohrazenice by byla o celých 20km delší než plánovaná I/35 přímo z Úlibic k Turnovu (52km vs 32km), takže by to všechen tranzit rozhodně neodvedlo… Na druhou stranu I/16+II/268 vám těsně lemují CHKO Český ráj z jihu, takže taky žádná výhra
Takže když tam ten provoz jede po normální silnici, neplynule, v kolonách a přes obce, tak je to v pohodě, zatímco kdyby ten samý provoz jel po dálnici, tak se Český ráj zničí? A novou silnicí v 2+1 ve stejné trase se zničí taky?
Ale jdi ty..
Ničit Český ráj, čím se zničí? Dálnicí, která je jen 2x širší než státovka?
To je široce rozšířený omyl, že dálnice něco zničí. Naopak ,stavbou dálnice se přestane nadměrnou dopravou ničit současná krajina hustým provozem.
Je to jako ten blábol s D3 ve StČ kraji, že se prý zničí Posázaví. To je prostě blbost, protože tím, že se doprava svede do jednoho místa, se zachrání zbytek od přetížených okolních silnic, kde vlivem hustého provozu vzniká množství negativních situací, které v součtu škodí víc než dálnice.
To máte jak s nádražím v Brně. Podle někerých by se musel zbourat Petrov, kdyby mělo zůstat v centru.
Jinak dnesni trojsmrtak (dalsi trojsmrtak byl v dubnu) na I/35 u Svitav je presne ten duvod proc se stavi dalnice. Bezpecnost.
V pořádku. Jen aby pak na té dálnici nebyl šestismrťák, nebo 10smrťák. Na to vliv dálnice opravdu nemá.
To jste na omylu. Statistiky a selský rozum (dělici svodidla zabrání naprosté většině celních střetu) mluví jinak.
Takže se na dálnici vlastně žádné smrtelné nehody nestávají? (Nemyslí čelní střety)
Vše je o nějaké pravděpodobnosti, kterou můžete vztáhnout na intenzity provozu nebo na statistické výstupy, ale také k podobě či stavu infrastruktury. Pokud řídíte, tak ten rozdíl při cestě po dálnici a po jedničce vnímáte a v bezpečnostních rizicích jednoznačně nedobrý pocit máte daleko větší na jedničce, musíte hypnotizovat i protisměr a chování řidičů v něm. Na druhou stranu zcela běžné předjíždění na plné není vada jedničky, zato extrémní provoz kamionů ano. Jeden těžký kamion nebo pomalý strejda vybudí za sebou frustrující reakce, ale to je zas o psychologii. Píšu toto s vědomím čerstvého zážitku, kdy to na jedničku z… Číst vice »
Dobrá demagogie. Samozřejmě stávají, ale jde to v jakém množství. Dálnice je statisticky výrazně bezpečnější než silnice první třídy
Člověče nešťastná, vy žijete ve svete jedniček a nul, kdy silnice bez jedine smrtelně nehody je bezpečná a vše ostatní nebezpečné? Nic mezi tím?
No musím konstatovat, že mít radost z nové dálnice, je pěkné. Dost pracovně jezdím, a běžně dálnice i auto využívám.
Ale nevidět při tom další skutečnosti a rizika a ani si je nepřipustit, tak to už chce dost velkou zaslepenost. Ale freneticky slintat nad novou D35 a dálnicí, kde budou lidi bourat, umírat, budou tam proudit kolony čmoudmobilů, to by vám šlo. Že padesátníci, šedesátníci, v čele s pražským primátorem.
Bože, vy jste vul 🙂 Nikdo tu riziko nesnižuje. Jen se vám všichni snaží naznačit, ze riziko smrtelne nehody na dálnici je několikanásobně nižší než na současné silnici 1. třídy.
To bych tak úplně netvrdil. Z logiky věci, teď část řidičů jezdí po D1 a provoz v trase D35 je aktuálně menší než bude po dostavění dálnice. Dále je možné polemizovat, jestli je vyšší riziko u silnice 1. třídy a nižší povolenou rychlostí než dálnicí s vyšší rychlostí a větším počtem aut a kamionů. Podle mě to závisí na řidičích, jenže dnes řídí každej idiot a pak trpí i ti ostatní.
Napsal jste to za mě. Je to fakt neskutečně zabedněný vůl.
https://nasregion.cz/kamion-prorazil-svodidla-a-v-protismeru-rozmetal-auto-s-rodinou-285865/
Přemýšlím jak je tedy možné, aby se stala tato nehoda, když dělící svodidla na bezpečné dálnici zamezí většině čelních střetů. Tomu tedy nerozumím.
Tak přemýšlejte…. jen tak dál 🙂
Zbytečné. Tenhle zkrátka využívá právo na svůj názor, bohužel i právo ho sdělovat. 😅
člověče vy jste totální demagog !! promiňte, ale prudit a to hloupě Vám jde na jedničku !!
Nebo debil
Koukám František se přejmenoval, jen teď tu o vlaku.
Velký omyl, na to dálnice vliv opravdu má…
Řešíte tady úplný h.vna, ta dálnice měla stát již před X lety, již včera bylo pozdě… jezdím D35 z Pardubic do Litomyšle již několik let pár krát do týdne a přál bych Vám jak kolony před Mýtem, tak nově před Litomyšlí jak z jedné, tak z druhé strany. O zdržení kolem nového kruháče kolem Svitav nemluvě (križovatka Svitavy x Česká Třebová x Lanškroun- naštěstí dočasně) Kdyby to ti zabedněnci několik let úplně bezdůvodně neblokovali, mohla D35 minimálně v kritických úsecích dávno stát… Blbý kecy o „nebezpečnosti“ dálnice si nechte od cesty- běžte si ji při neděli, pondělku a při pátku… Číst vice »
to už mělo bejt, tak šup, stavíme.
Přesně tak. Včera bylo pozdě. Nejen D35 už měla dávno stát.
Frantisku, kde jsi?
Pokud by tam měli vozit/odvážet materiál vlečkou, tak by to nebylo asi ani za 20 let.
Podle něj stačí postavit tu vlečku a dálkovou dopravu zakázat s tím, že smyšlený dopravní úřad přestane firmám nutit kamiony, když si u něj žádají o přepravu.
no vleckou dolu morina se ma odvazet vyrub z tachlovickeho tunelu. mistni se proti tomu stavi.
mozna prilezitost pro frantiska se konecne zapojit do reality…
mysím, že tu je, jen dnes zvolil jiný podpis 🙂
Opravte si chybu v článku „do roku 2029“ namísto 2027…. Do roku 2027 se předpokládá zprovoznit úsek po Opatovec, ale Opatovec-Mohelnice až 2029
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2020/04/D35ostrovvm.jpg – to jsem zvědavej na tu stavbu tunelu Homole pod silmicí, po níž jede doprava z/na již zprovozněnou část D35! To bude srandy kopec, až se jim tam něco při té stavbě nepovede …..
Taky jsem si říkal, že se nad tím nikdo nepozastavuje.
Smysluplný bude až celý úsek Ostrov -Džbánov, ale i tak skvělá zpráva…
na úseku Vysoké Mýto – Džbánov se už před měsícem otevíraly obálky s nabídkami a stavba začne na podzim letošního roku, tzn. dřív než tento soutěžený úsek. to celé se dle plánů ŘSD předpokládá zprovoznit najednou v roce 2026 a zřejmě jen pár měsíců potom bude následovat prodloužení až před Litomyšl (MUK Řídký) pro které je již rovněž vypsané VŘ
Bohužel tuším slabé místo v výstavbě, tunelu, ta se málokdy povede včas a za dohodnutou cenu…
Ejpovický vyrazit stihli +- v termínu a za méně než se předpokládalo. Šli do toho s razícím štítem (TBM) namísto postupných odstřelů (NRTM).
Paměť vám zjevně už moc neslouží.
Cokoliv tam pomůže…dneska byl další smrťák u Svitav, zase někdo spěchal.
… a policajti k tomu potřebují expertízu. 🙁
Jistě. Dojmy nestačí.
Bohužel tento úsek se bude stavět jako poslední 😔
Ten soucasny sjezd z dalnice u Ostrova se nasledne zrusi? To je predpokladam pouze provizorni stavba.
Samozřejmě ten slouží pouze k tomu aby do doby otevření následného úseku netrpěli obyvatelé obce Ostrov…
Sjezd aby netrpěli obyvatelé Ostrova. A co obyvatelé Stradouně? Již jsem to tady jednou psal, ale budu se opakovat, protože právě toto pondělí jsem měl možnost se o tom co napíši osobně přesvědčit při půl hodinovém čekání na odvoz. Ten kdo rozhodl o ukončení úseku D35 za Ostrovem a ne o tři kilometry dále za Stradouní musí být … Projektanti a investor snad na místě nemohli ani jednou být osobně, protože tohle mohl provést buď úplný bezmozek, nebo někdo komu je úplně jedno co způsobí. Nepřetržitý proud vozidel přes obec kolem mateřské školky, rizikové odbočování a nájezd z vedlejších silnic,… Číst vice »
Dálnice je ukončena přesně v místě, kde končí katastrální území obce Ostrov. Účelem je minimalizovat počet úřadů, od kterých potřebujete povolení k výstavbě dálničního úseku. To jen pro vysvětlení. To samozřejmě nic nemění na tom, že (nejen) v tomto případě se měl někdo pořádně zamyslet nad důsledky takového dělení a dálnici o ty 3 km protáhnout.
Je to tak, měli by to co nejdřív v rámci výstavby tohodle úseku dotáhnout byť v půlprofilu za Stradouň.
Pecka! hlavne nepolevovat a neskrtat finance na tak dulezite stavebni investice
Určitě, tuhle dálnici je potřeba dokončit, už dávno měla být. Nenapadá mě důležitejší silniční stavba v ČR, než dokončení D35.
Možná snad D0 okolo Prahy… ale tenhle kus cesty z Čech na Moravu spojuje několik miliónů obyvatel.
Také odlehčí d1 😉 a okruh kolem prahy je potřeba jako sůl. Vlastně dokončení obou okruhů a také vmo v Brně.
Možná by nebylo špatné postavit nějakou dálnici i do Rakouska.