Zakázka za miliardu. O Pantery ČD se bude i příštích pět let starat Škoda Pars
RegioPanter. Pramen: Škoda Transportation
Celkem jde o provedení pravidelné údržby 41 elektrických jednotek.
Celkem jde o provedení pravidelné údržby 41 elektrických jednotek.
A slovenske Pantery bude opravovat ZOS Vrutky?
No nejsou to úplně malé peníze na km a jednotku. Popř. cestujícího na 100km. Ty smlouvy se servisem na 30 let se asi docela vyplatí.
Dělá to asi 5 mil. na jednotku a rok. Otázkou je, co všecko je v ceně za práci a díly.
Je někde k dispozici náhled smlouvy ? Zajímalo by mě, jak to je nastavená požadovaná spolehlivost a dobu odstávky.
V rámci periodické opravy by InterPantery měly projít zásadní úpravou interiéru, jako např Centralizace oddílů první třídy do jedné části vlaku, odstranění automatů s občeratvením ve prospěch více prostoru pro jízdní kola a míst k sezení. To, co škoda vytvořila pro dálkové rychlíky je InterPaskvil.
Zlaté klasické soupravy.
S těmi jedničkami souhlas. Když už, tak měla být v obou hlavách (když už ji chtěli na víc místech) a neprůchozí.
Nesouhlas. Nad nápravou v Ipanteru jedničku.. To bych nedal.
Stadler v novém Flirtu pro Švýcarský SOB verze Traverso ji tam umístil a nevypadá to vůbec špatně. Zkus si to vygooglit.
Otázka je fakticky to chování podvozků v Panterech. Ty staré jsou opravdu katastrofa. Ty novější snad budou lepší.
Jenže panter není stadler.
co si ČD objednaly to mají
Ale nejezdí v nich ČD ale obyčejní cestující…
Tak tak…třeba aspoň Apee139 potěší víc…
A co teprve takové ÖBB Amz…
Jaký je rozdíl mezi periodickou opravou a periodickou obnovou?
Terminologický … pod pojmem oprava si většina představí, že je něco poroucháno, nefunkční a je třeba „TO“ opravit (např. nefunkční vakuové WC) – při té „periodické opravě“ se provádí kontrola jednotlivých částí vozidel, podle udržovacího předpisu výrobce …. termín obnova není také významově ideální, co se bude obnovovat – obnova je vlastně modernizace nebo generálka, při niž se zpravidla vymění kabeláž, sedačky apod.
Pro nižší stupně prováděné v depu se používá výraz „prohlídka“
Děkuji za osvětlení. Já začínal na opravách vyšších stupňů, pak prohlídky R1. Již dlouhá léta ovšem v oboru nepracuju a tak jsem tápal, co ta změněná terminologie znamená. Tipnul bych si něco mezi rekonstrukcí a vyšším stupněm periodické, ale jistě to opravdu nevím. Člověk se pořád učí .
Každý z opravárenství ví,jak jsou firmy personálně vyhladovělé. To je ostatně taky důvod,proč byla smlouva podepsaná.Jenom aby se PARS za pár měsíců nevymlouval,že z kapacitních důvodů není schopen smlouvu plnit. Zázraky na trhu práce se nedějí. Ani v Šumperku.
To je ale OBROVSKÉ překvapení. To nikdo nečekal.
🤣🤣🤣
Že? Tandem Scheißewerke & Zpras Znova Žumperk pokračuje…
Gratulujeme firmě zprastoznova a doufáme, že k údržbě bude přistupovat zodpovědněji, než k výrobě a modernizaci. Aneb ostuda s vozy do Německa…
Zase další chytrák co neumí utáhnout šroubek šroubovakem. 🙁
Je to logické. Šumperská ŽOSka vždycky udržovala elektrické jednotky.
Způsobem, nad nímž hrůzou vstávaly vlasy … jakmile stála šumperská Žoska před „opravou“ žabotlamu po násilném poškození (nehody), tak se vyjadřovala při komisionální prohlídce způsobem „neopravitelné“ …. místo specializované žosky se stovkami zaměstnanců a technologií, to „neopravitelné“ vozidlo dávala „na koleně“ (urob si sám) dohromady na ONJ čtyřčlenná parta „násilného poškození“. Dva elektrikáři, dva zámečníci …
No jo, ale když se nechce, to je horší, jak když to opravit nejde.
A kterej pak to byl rok? V Boleslavi se taky kdysi dělaly Favority a dnes? Je to asi jinde.
Kéž by to byla pravda a Pars se dostal kvalitou od Škody 120 (dodělej doma) aspoň k tomu Favoritu lépe k Feldě.
Protože z Feldy si v zahraničí už srandu nedělali, bylo to normální auto, takový levnější Golf. A hlavně byla nabízená domácí výbava srovnatelná s tou exportní, nikoliv oholený kus pro domácí trh, aby to moc nestálo.