Zakázka na vysokorychlostní železnici přilákala do Česka projektantského obra z Francie
Rychlovlak TGV ve verzi pro nízkonákladovou značku Ouigo. Foto. SNCF
První velká zakázka na projektování vysokorychlostní železnice přilákala do Česka největšího hráče v oboru na světě. Do soutěže vytvoření dokumentace
To zaústění do trati Sadská – Nymburk, to bude super, ze 300 km/h na nějakých 30 km/h v tom ostrém oblouku mezi stanicemi Nymburk-město a Nymburk hl.n. Doufám, že to vymyslí alespoň tak, aby v budoucnu mohla ta trať od Sadské pokračovat jižně od Nymburka až do Poděbrad, tato krátká propojka by vlakům do Hradce Králové ušetřila dalších 5-10 minut a byla by využitelná i jako objízdná trasa v případě nehody nebo přetížení úseku Poříčany – Kolín.
Pustil bych k tomu pana Šípa. Jedině on dokáže, že to dokáže. Pouze díky němu lze již mnoho let cestovat na ruzyňské letiště MagLevem.
Možná bychom potřebovali celou partu rychlých Šípů.
Moc bych si pral, svezt se pred smrti se synem po ceske VRT. Ale obavam se, ze se mi to nesplni. Je mi 46 let.
Třeba se to povede vašemu synovi se svým synem. Jestli vás to uklidní tak se taky nedočkám.
Já jsem si ve třiceti přál svézt se po D1 z Prahy až do Ostravy – po D1!, dnes je mi 59… projekt byl u Přerova zastaven… Obávám se, že se mi to nesplní…
Muzete to vzit pres Olomouc, ja bych to rad jel kratsi cestou po D35, nez zajizdet na Brno…
Ani ja se toho nedockam, jedine si udelat vylet do Nemecka, neni to daleko, a snad za 10-15 let v Polsku…
Ja bych si to take pral, ale bohuzel mam jiz o dost roku vice nez Vy… takze mozna v pristim vteleni. Avsak kdo mi zaruci, ze se reikarnuji prave v C.R.
A taky v co ze? Nechci bejt nejakym broukem…
Sem zvědav pro koho to bude více přínosnější. Ale tipuju pro Francouze až uvidí jak u nás probíhají různý typy stavebních řízení, kdo všechno jim bude do projektování kecat od obcí až po různé státní organizace a nízká ochota SŽ jít s někým do sporu i když bude zákon na jejich straně, tak po takové zkušenosti budou moci projektovat vrt i v Burundi.
Bych si tu sladkou Francii tak neidealizoval….
Francie má nejhorší byrokracii na světě. Tam je úředník každý.
Posledni veta to vystihuje naprosto presne… bohuzel…
Optimální by bylo, kdyby vyhrálo konsorcium SUDOP Praha, SUDOP Brno a SUDOP EU.
I pres to ze je SUDOP obžalovaný u trestniho soudu?
Ne tak synu! Náš obchod potřebuje talenty všeho druhu! Padouch nebo hrdina – my jsme jedna rodina!
Myslím, že od Francouzů se máme co učit, a v oblasti železniční infrastruktury jakbysmet. Co se projekčních prací týče pravděpodobně také, ovšem s přihlédnutím k cenám. Francouzi by mám mohli spíše ukázat to, jak se takový VRT efektivně staví.
Ano, odřezání celých regionů od veřejné dopravy, železniční stanice v polích a stávky za levnější benzín do aut. 🙂 Po technické stránce asi ano, ale nekopíroval bych úplně vše.
Na přesun železniční stanice do brownfieldu, kam jezdi jedna linka tramvaje není potřeba francóze. Na to aby nějací „odborníci“ prosazovali břeněnskou zastávku raději na jih od D1, na to taky není potřeba francóze.
Oprava: brněnskou zastávku VRT
Hlavně, ať to nevyhraje Sudop…
Doufám, že SŽ má rozum a vybere zkušenou firmu s prací v oboru.
Podle mě to bude SUDOP Group, ten to podstřelí, aby to dostal.
Tak když soutěží konsorcium Sudop group s konsorciem Sudop Brno, tak vždycky nějaký Sudop vyhraje.
Já se v těch Sudopech ztrácím… Jsou to nezávislé firmy (jako třeba ČSAD xy) nebo jsou naopak nějak personálně či majetkově propojené?
Sudop Praha a Sudop Brno mají společný pouze název. Takže příklad na ČSAD je naprosto přesný. 😉
Patlalové ze sudoppraha…
Nějak konkrétně, prosím?
V době, kdy průměrná doba přípravy investice v Česku je cca 13 let, se soutěží ( zatím ani neprojektuje) EIA a DUR na pilotní úsek VRT. Vychází mi z toho začátek výstavby kolem roku 2035. Je tu někdo, kdo si myslí, že pilotní úseky začnou 2025?
A pokud by to projektoval francouz, který by si u toho ještě několikrát zastávkoval, tak 2035 zní optimisticky.
Žádný francouz to projektovat nikdy nebude, na to tu máme malé ceny za projekty. Skončí to leda jako v té článku zmiňované spolupráci Cedopu s francouzskou Egis Rail. Kdy za Egis Rail se projekčně účastnila jejich rumunská pobočka a teď už nevím jestli na trakci nebo zabezpečovačinu měli někoho z číny kdo si sehnal na ČKAIT „hostující autorizaci“.
Nemáte správnou informaci. 1) na studii proveditelnosti (SP) VRT Praha – Drážďany s námi pracovala francouzská centrála Egisu, nikoliv rumunská pobočka 2) do týmu SP Drážďan nevyžadovala SŽDC žádného zabezpečováka ani trakčáka, takže tam nemusel být a ani není nikdo z Egisu s hostující autorizací. 3) dle zákona na zpracování SP není ani autorizace potřeba 4) i kdyby, tak na hostující autorizaci není nic špatného, je to umožněno zákonem. Jestli jste si nevšiml(a), tak jsme v EU a máme volný pohyb služeb. Co je špatně, že A) ČKAIT, který za stát vydává autorizace, je účelově fungující (názor soudu) samosprávná organizace… Číst vice »
Dobrý den. Dílo – uvedená SP je již celá zpracovaná a v termínu dle SOD odevzdaná? Kterou konkrétní část Egis dělal? Jestli to je tedy možné sem veřejně napsat. Diky za informaci.
2025 je hloupost. Ale může to být podstatně dříve než 2035. Jestliže se začne pracovat na EIA a DUR dejme tomu koncem roku, tak v případě hladkého průběhu může být cca 2023 stanovisko EIA, 2024 pravomocné ÚR a pokud se povedou výkupy pozemků, tak třeba 2026 stavební povolení. U této stavby ale předpokládám masivní odpor, protože Klánovický les a všechna suburbia okolo, kde sice všichni po desetiletí mohli vědět, že tam ta VRTka může jednou stát, ale stejně si tam stavěli baráky. Takže bych zahájení stavby tipoval někdy na konci desetiletí.
Co mate s Klanovickym lesem, kdyz VRT povede podel D11?
Klánovický les se dříve nzýval Vidrholec nebo také Fidrholec. Byl to rozlehlý les východně od Prahy mezi Horními Počernicemi a Úvaly. Od středověku až do konce 18. století to býval temný a nebezpečný hvozd, v němž se skrývali různí lapkové a loupežníci. Jeho pozůstatkem je nynější lesopark. U klánovické zastávky prosperovaly ještě v nedávné době restaurace Dash a Smolík. 🤓
To ano, ale dnes uz je znacne mensi a trat defacto vede jen polem a jeste v blizkosti D11… Navic je v UP zanesena a baraky tam nestoji…
Pořádně to narovnejte . Máte na to pozemky?????
Jsem zvědav, jestli si Patrik aspol. na ně troufne !
Bojím se jedné věci, že přes nás budou jezdit a my z toho budeme mít jen to, že budeme moci jezdit jen někde po rychlejší trati. A že by po VRT jezdil Pražský S-Bahn zapomeňte. Už nyní je to tam přecpané……….
Pokud by to mělo být narovnané ideálně, pak to opravdu asi poslouží jen tranzitu. Bude-li brán alespoň základní ohled na okolí, pak přílišné protesty nečekejte. A vozit S-Bahn po (sice nestojící, ale už přecpané…) VRT má logiku kde?