Zakázka na nové trolejbusy do Brna stojí. Škoda napadá vítězství SOR
Trolejbus Škoda 21 Tr v Brně. Foto: Zdopravy.cz / Jan Sůra
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže začal řešit jednu z největších trolejbusových zakázek v Česku za poslední dobu. Soutěž na dodávku
Dnes, kdy fanatici dokážou celé večery v posluchárnách univerzity života u piv a hromad jídla vést plodné a přínosné diskuze, zda je správné označení dynamicky nabíjený elektrobus nebo parciální trolejbus, by asi nebylo od věci zamyslet se nad tím, jak jsou tato vozidla skutečně označována v zemích, odkud jejich název do češtiny přišel. Já už žádnou z těch nelidských jazykových monstrozit nepoužívám a od lidí o generaci mladších jsem se naučil používat skutečné anglické označení – bus. Já nejezdím trolejbusem ani částečným ani úplným a ani autobusem dvousilovým či dokonce bisexuálním. Já prostě jezdím busem, tak jako busem jezdí Angláni,… Číst vice »
Ta kritéria jsou OK. Pokud jde o soutěž na dopravní techniku, klíčové je splnění požadovaných technických parametrů, k jejich ž nastavení slouží i předběžní tržní konzultace. Pokud SOR cenou podstřelil ostatní, je to jeho problém, pokud je v zadávací dokumentaci podmínka, že cena ve smlouvě s vítězem je konečná a nelze ji navýšit. Nechci domýšlet, že by zadavatel zapomněl na nějaký cenově citlivý parrametr a SOR toho využil. I tak by se muselo dokazovat, že jeden z účastníků měl jiné informace z PTK než ostatní, což by porušilo § 6 zákona o zadávání veřejných zakázek.
Jen ať v SOR ochutnají vlastní medicíny 👍🤠
Sor taky napadá kdejaký VŘ, kde neuspěje, tak aspoň ochutná vlastní meducínku 😁
Teď si představte, kdyby Škodovka uspěla a VŘ by bylo zrušeno. To v Libchavách nerozdýchají
Hlavně tím zavšivili celou Prahu, jsem zvědavej až sinjednou DPP spočítá o kolik víc ho stálo to ušetření na ceně za tyto krámy.
ŠKÓÓÓDA transportation! ŠKÓÓÓDA Electric! OLÉ!!!
Kravín v Libchavách koupil Kellner. Takže se není moc čemu divit. A SOR by mohli přejmenovat na BALKANCAR, ppdle kvality…
Kellner? Co já vím tak to patří Křetínskému.
A není to jedno? Kámoši. Amigos!
Jasně že není. Jeden fandí Spartě, druhý Slavii.
No evidentně to takoví kámoši nejsou když se Kellner snaží zastavit Křetínskému business i přes ÚOHS. Holt když jde o peníze, tak jde i skoro rodina stranou. Ještě že je karanténa, jinak by u nedělního oběda u Kellnerův, když by si mladá Kellnerová pozvala svého šamstra, bylo asi dost dusno.☺️
Klid, normální byznys podle elitářů.
Já teda nevím…napadá vás někoho soutěž na autobusy či trolejbusy o počtu více jak 10 kusů, případně soutěž na dopravní obslužnost autobusy, která by nebyla v poslední době zrušena/přerušena/řešena ÚOHS? Mě totiž asi ne. Toto už nebude náhoda…to spíše znamená, že na systému veřejných zakázek v dopravě je něco systémově špatně. Čím potom ale vozit lidi? Městský/krajský dopravní podnik nevysoutěží vozidla. A soukromník sice vozidla sežene, ale nepůjde ho vysoutěžit. To vypadá, že jediné řešení je investovat do údržby vozových parků dopravních podniků, aby tu s námi nesmrtelné stroje B941, 14Tr, případně T3 byly co nejdéle… S takovou aby se… Číst vice »
To je nápad! DMPB v dílnách přestane vyrábět tramvaje EVO (Drak) a namísto toho investuje do nákupu jeklů, aby mohli vyvařovat T3 a K2 do nekonečna.
Jde o spor mezi zájmy techniků a cestujících versus zájmy majitelů výrobních společností a politiků řídících DP. jedni dole, druzí nahoře. Ještě nějaké otázky?
No tak pro mě je NS nejhnusnější varianta co mohla vyhrát ale v souvislosti s tímto zjištěním mě napadá dopadne to stejně i v případě že Škoda nevyhraje zakázku na nové obousměrky do Brna kterým končí výběrové řízení v 20.4.2020 (tedy v pondělí)
No – a pak se škoda přihlásí do VŘ s kastlí NS a všichni budou spokojeni (kromě zákazníka, který najednou zaplatí „normální“ – tedy šáde – cenu a ještě bude muset tu dobu, než opožděně vozy dojdou, lít prachy do těch starých). Klasické férové výběrko – kupte si co chcete, ale musí to být Škoda – a ta také rozhoduje, s jakou kastlí do VŘ půjde…
Obvyklé chování Škodovky. Když se jí něco opravdu nelíbí, nastoupí armáda právníků, která to začne procesně narušovat tak dlouho, než odstoupí vítěz nebo znechutí objednatele dlouhými průtahy. Objednatel to pak zruší a zákulisně se domluví řešení se škodou. A když se válčí dále, tak to dopadne jako s „odstupným“ u lokomotiv 380. Škoda v podstatě vždy dosáhne svého.
Toto jsme nepsal já, „pravý Kubrt“ 🙂
Z objednatele je zadavate, a to již dost dlouho na zaznamenání.
V článku je chybné datum pro podání nabídek, dané předpokladem v předchozím článku 🙂 Lhůta nakonec skončila 10.1.2020 viz https://profily.proebiz.com/verejne-zakazky/1633
Jestli náhodou nebylo myšleno ukončení tržní komunikace
Ani tržní konzultace, natož něčeho jako je tržní komunikace, což zákon nezná.
10. 1. doběhla lhůta pro podání nabídek. Stačí umět číst, ale občas to ujede každému.
Spíše bych posoudil nabídkovou cenu Škody Plzeň, která je kvůli dosavadnímu monopolu taková, jaká je…
Tomu moc nerozumím, kastle dodá SOR a výzbroj Škoda, ne? Tak kde je problém
Pokud VŘ vyhraje SOR, tak je dodá bez Škody s elektrickou části od Rail Electronics, stejně jako když SOR vyrábí elektrobusy. Čímž by se prolomil po dlouhé době monopol Škody.
Zdá se, že SOR chce přestat být pro Škodovku pouhým subdodavatelem a ukousnout si z konečné ceny větší díl. Proč ne 🙂
Bingo! Přesně to je pro dosavadní kooperaci se ŠE trnem v oku plzeňských.
vítězství SOR, ale s jakou kastlí? novou či starou?
Myslím, že s tou ne moc pěknou 😀
To jsou ale obě..
Předpokládal bych novou. Stará je u trolejbusů asi už jen po domluvě kvůli nižší ceně (Mariánské Lázně).
Ale vlastně s tou novou kastlí nemá SOR trolejbus (bez Škody) zatím vyrobený a schválený, takže asi záleží jestli to vadí nebo ne. Ale první 32Tr pro Opavu a první 33Tr pro Teplice taky v době výhry ve VŘ neexistovaly.
Schvalování trolejbusů SOR by mělo dle smluv s DPO proběhnout v Ostravě.
Novou, myslím…