Zakázat SUV ve městech? Tragická nehoda v Berlíně spustila ostrou debatu

Porsche Macan. Foto: PorschePorsche Macan. Foto: Porsche

Tragická páteční nehoda, při které v Berlíně po srážce s vozidlem Porsche Macan zemřeli čtyři chodci včetně tříletého chlapce, vyvolala

187 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ketchup1970

Chápu všechny , kterým se líbí SUV , tato auta ale mají defirmacni zóny úplně někde jinde než klasická vozidla . Také jejich hmotnost je v případě kolize vrazedná . Natož jak se snižuje výhled z automobilu. V podstatě zadním oknem nevidí řidič nic pod 150cm třeba dítě při couvaní . Nemluvě o poměru kg na jednu osobu v autě . Je-li doprava hlavně určena k přesunu z místa a do místa b , proč to všechno ostatní zaplevelovani veřejného prostoru .

Dalibor

noo v přepočtu hmotnosti na jednu osobu na tom bude nejhůře klasickej vlak

Marek Turnovec

To sice asi ano, ale zase to tření těch železničních dvoukolí o kolejnice je daleko menší. A daleko méně nějakých otěrových částic z toho, než z kontaktu pneumatika vs. živičný (či třeba betonový) povrch.

Ketchup1970

Mluvíme o alternativě k suv , nemluvíme o porovnání vlak letadlo autobus, družka, chůze ,kolo. Atd.

Martin V.

A všimli jste si těch trubkových rámů před nárazníkem u nových policejních škodovek, co se s nima fotil Hamáček? Když jsem je viděl, tak jsem si říkal, no policejní auto sice ochrání, ale co chudáci chodci nebo jiná vozidla?

dalibor

Tyhle starosti můžete klidně pustit z hlavy, Kefalín, lidí je na světě jako sraček

Asd

To co se stalo je hrozné. Ale auto za to nemůže. A SUV už vůbec ne. Chápu, že někteří potřebují čarodějnice na upalování, ale brojit proti autům bez rozumné alternativy je nesmysl.

Marek Turnovec

Že jo, já bych raději zakázal epilepsii… A možná nejen ve městech.

A.R.

Aut je moc a autíčkáři jsou nenažraní. Vůbec nic nemám proti omezení těch aut v centru. Všude to překáží, autíčkáři s tím zastaví i tam, kde nemají a už vůbec nemluvím o jejich aroganci.

Mindrej Zebis

Nemyslim, ze svet je rozdelenej na zly autickare a svaty koleckare. Arogantni a bezohledni blbci jsou ve vsech skupinach a treba jizda v protismeru nebo po chodniku je mnohem castejsi u cyklistu, nez automobilistu, zatimco u prekracovani rychlosti to bude logicky naopak.

A.R.

O kolečkářích jsem nenapsal ani slovo.

Dáda

Máte pravdu, nicméně pokud to jde hodlám zůstat autíčkářem. Představa že se stanu baťůžkářem, mne naprosto děsí. Opravdu netoužím něco, co zvládnu za 2,5 hodiny řešit 4 hodiny pomocí MHD. Nerad bych, aby mi doma děcka za chvíli začli říkat strejdo.

A.R.

Když máš čas držet volant 2,5 hodiny, tak klidně. Já tolik času nemám, takže raději budu 4 hodiny pracovat ve vlaku, domů můžu odjet už po obědě, jsem doma dřív a dětí si užiju víc než ty.
Že si to neumíš zařídit jinak, je tvůj problém.

dalibor

To jako si sebou vezmu do vlaku půlmegavattovej měnič s kusem řídícího systému a budu programovat? i ty brepto…
Jestli si mám vybrat 5 hodin na cestě + průměrně 8hodin u zákazníka nebo 8hodin na cestě a k tomu 8 u zákazníka (za MENŠÍ ze na účtě) volím tu KRATŠÍ dobu spojenou s VYŠŠÍ částkou na účtě.

A.R.

Máš dojem, že bych něco takového naznačil? Nebo máš místo mozku brzdovou kapalinu, která patří do auta?

A.R.

O ban? Co to je?
Odpovídám stejnou měrou, jako se se mnou baví ostatní.

Hanzi

Výkřiky šotosocek které se na auto vzmohou max v podobě angličáku. Naštěstí pro většinu populace se, jizda autem stává stale dostupnější.

A.R.

Tohle můžou napsat jen zakomplexovaní autíčkáři, jejichž jedinou životní výhrou je vlastnictví auta. Dokážu živit klidně tři automobily, ale proč bych to měl dělat? 😀 Dokážeš mi říct důvod, proč bych měl mít auto, když ho nepotřebuju? 😀
Pokud píšeš, že jízda autem je dostupnější, pak jsi sám socka, protože já na ten vlak peníze mám. 🙂

Hanzi

Jaký důvod? Pro mne za mne bydli treba v jeskyni nebo na pustem ostrově, tam auto nepotkáš, v civilizaci ho my ostatní holt používáme.

A.R.

Právě proto, že nebydlím v jeskyni jako ty, auto nepotřebuju. Používám výdobytků civilizace, mezi které patří i veřejná doprava. 🙂
Fakt nepotřebuju auto, abych se dostal z tvé jeskyně do civilizace. Zkus o tom přemýšlet. 😉

Marek Turnovec

No nevím, jestli je to pro většinu populace štěstí. Nějakou starou plečku za 10-15-20 tisíc si může koupit skoro každý. Ale do měst už se prostě o moc víc aut nevejde – a už ta co tam jsou, tak zhoršují dost podstatně kvalitu života v těch městech pro všechny… Kdyby těch aut bylo méně, tak těm co by v nich jezdili by se také jezdilo o dost lépe. Možná právě ta cena byla takový určitý regulační faktor – ale až nějaký pojízdný vrak bude mít opravdu každý, tak co dál?

A.R.

Autíčkáři věří, že aut je ve městech ještě pořád málo, proto ho musí zahlcovat. A fanatici jsou ochotni za jízdu autem položit i život. 😀

Kolemjdoucí

Se SUVy ve městě je ještě jeden problém. Bydlím na Praze 1, chodím s dětmi pěšky do školy a každý den přecházím přechod, na nějž není z ulice vidět ani na mě, natož na ty děti, protože na (legálním!) parkovacím místě před přechodem stojí nějaká XC90 nebo něco podobného, přes co prostě není vidět. Takže pokud chcete přejít, musíte do ulice, nahnout se tak, abyste vy viděli jestli něco jede a byli vidět, že chcete přejít a teprv potom provést manévr. Jako dospělého mě to jen rozčiluje, že bych pustil děti ve věku, kdy já sám jsem do školy samozřejmě… Číst vice »

Dáda

a když tam zaparkuju se Scenikem, taky nebude vidět. A s Loganem taky ne a s Tranzitem taky ne a s Vivarem taky ne. a Multiplou taky ne. To by chtělo všechno zakázat!!

Kolemjdoucí

Samozřejmě chtělo by to zrušit ta parkovací místa. Nejsou bezpečná. Ale to by bylo křiku.

Přes multiplu vidět netřeba, je vidět skrz ni 🙂

Dáda

Edit: Nasloženou multiplu se zatmavenejma sklama!

Mindrej Zebis

Nechci zpochybnovat moudrost ekologickych aktivistu, ale s Fiatem Panda nebo eletromobilem ridic vject na chodnik nemuze?

Dáda

A s Pragou S5T taky ne? Všechno zakázat!!!

Frantisek

Může, ale – dle textu – nezpůsobí takové následky. Toto ani nevyvolali ekologičtí aktivisté, pokud se nemýlím.

Dáda

No Oluš Hepnarovic měla jinej názor… stačilo jí i klasický RNko…

Martin V.

A taky ji za to pověsili.

Mindrej Zebis

V clanku jsem videl Stranu Zelenych….

Pzag

Ano ve městě jsou problém, ale tenhle problém nikdo nechce řešit. Příčinou toho problému je totiž to, že lidi se chtějí přepravovat a nikoho nezajímá, že spousta z nich nemá jak. Popřípadě má jak, ale je to výsměch a ne přeprava. Pro mě, jedna konkrétní cesta, různé varianty: 30 minut autem, od dveří ke dveřím, pohodlně, v soukromí, kdykoli 50 minut MHD, z toho 10 minut cesta rychlým krokem na autobus, jízda starou, rozhrkanou, přeplněnou popelnicí, která objíždí půl Prahy a kus Středočeského kraje k tomu v úžasném intervalu 21. století 1 hodina 1 hod 10 minut autobusem (varianta 2),… Číst vice »

libcha

Na tohle mají antiautíčkáři taky argument.

Kdyby (teoreticky) všichni, kdo dnes jezdí autama, jezdili hromadnou dopravou, byla by (musela by) hromadná doprava daleko rozvinutější, frekventovanější, kapacitnější, neboť by byla především daleko lépe financovaná (provoz i infrastruktura).

A pravděpodobně i ten pěší přesun na zastávku by byl procházka růžovou zahradou (v místě dnešního parkoviště).

Feťáci by asi byli stejně 😀

Dáda

Popíšu model mne konkrétně. Dnes služebka do Opavy. Buď sednu do auta, za 6:30 vlezu do auta 2 až 2,5 hodiny vysoupím (cca v 9:00) na místě určení udělám co třeba a jedu domů nebo: Ráno o 4:20 vylezu z baráku půjdu pěšky na autobus. 4:34 až 4:43 pojedu autzobusem, pak zase pěšky cca 10 minut budu šmatlat na nádraží. 4:56 sednu do rychlíku s měr Ostrava. Tam budu 7:15. Budu šmatlat pěšky na vlak do Opavy, počkám půl hodinky, 7:42 vlezu vo vlaku směr Opava. Tam budu 8:14. Budu šmatlat pěšky na autobus cca 5 minut 8:19 sendu do… Číst vice »

Chytrej jak radio

Chůze je prospěšná a ve vlaku můžete něco dělat, odpočívat atd. . 🙂

Nicky

SUV je jako lodičky na jehlách – jsou drahé, nepraktické, ničí kožené sedačky, špatně se v nich chodí, ale vypadají sakra dobře. Móda vládne světu.

Frantisek

Módu není kam odložit a zhoršuje už tak problematické zabírání prostoru auty. Když to pak někdo u nás odstaví na chodník (s vyznačeným zákazem zastavení), nejen, že ho nejde obejít, nýbrž i ničí přilehlý trávník.

Vladimír Chadima

Prosím přečtěte si můj starší příspěvek, snažím se v něm vysvětlit, proč jezdím SUV a proč mi dobře slouží.

Dáda

Vysvětlování je naprd. Jezděte v tom, co vám vyhovuje. Nemusíte nikomu skládat účty, proč jse učinil tu či onu volbu.

Tady na Moravě

Doporučuji návštěvu sexuologa, pokud vidíte podobnost v dobře obuté a oděné dámě a automobilu. Případně doporučuji dospět alespoň do mentálního věku 15+.

Alf

Řeč je o botách a jedná se o metaforu (přirovnání) s ohledem na módní vlivy. I průměrný čtenář jako já nemá problém s pochopením textu.

jan

Já si myslím, že by mělo být progresivní zdanění u aut na základě množství CO/km (tedy i aerodynamický odpor, váha – anti suv) Ovšem u elektromobilů započítáná skutečná hodnota CO – výroba, přenos, distribuce, nabíjení, účinnost motoru – aby se to nepřelilo do elektrických SUV – (úplné anti ekologické zvěrstvo) Tyhle ty tanky by opravdu měly být mnohem více zdaněny. Přece není řešení, že všichni začneme jezdit v čím dál větších tancích. Na západě si často radši koupí pořádnou střední nebo vyšší střední třídu. A tam je skvělé pohodlí a bezpečnost taky není tak špatná. Nikde na západě nejezdí tolik… Číst vice »

Jen tak

ja bych zase zdanival podle hlouposti autora hloupych prispevku.

jan

Asi máte SUV co..

Dáda

Zdaňovat by se měly i luštěniny, kroupy a zelí. Protože prdy jsou tvořeny z velké části metanem a to je plyn způsobující skleníkový efekt (oteplování) mnohonásobně více než CO2. Jedna tuna metanu udělá v atmosféře stejný oteplení, jako 28 tun CO2. A z tohoto hlediska bych zakázal taky masoí, hlavně hovězí ale i vepřový , protože krávy vypdní metanu obrovský množství a z rozkladu hnioje atp se uvolňují tuny metanu a oxidů dusíku!!! Zavedl bych povinný vegetariánství. Takže jedna porce šouletu na oběd = jedna cesta do práce autem.

Tady na Moravě

Nejhorší je pak tlustý vyžraný řidič SUV prdící do své kožené sedačky. Na tyhle lidi bude společnost splácet dluh životnímu prostředí ještě dvě sta let 😀

Dáda

Ještě je horší je tlustý uprděný řidič SUV který jezdí na CNG a při tankování vždy „upšoukne“ trocha metanu…Mající doma několik krav a vepřů.

Northys

Stojím na balkoně a marně se snažím dopočítat k těm 30% SUV, která tu máme.

Northys

Díky za odpověď a doplnění, už mi to dává smysl 🙂

Hanzi

Já bych zase zakázal autobusy a tramvaje ve městě neb zabíjejí lidi. Epileptik dostane záchvat, někam to narve ( tady bohužel do lidí) a bude se z toho vinit auto? Čím dál větší oplzlosti a zvrhlosti z vás lezou poslední dobou milý němečtí sousedé. A to jste měli být vzor Evropy.

Martin z Moravy

Epileptik by asi hlavně neměl mít řidičák. Spíš si myslím, že je to jen spekulace a šmátral po mobilu.

jan

epileptik nemá papíry..

Frantisek

I na zmíněné veřejné dopravní prostředky? 😉

Jan Sova

Kdybyste věděl, kdo všechno má papíry a jaké mají ti řidiči reakce a obvoďáci jim to i po 65 letech stále prodlužují, tak byste na cestu nevlezl….

Leinad

Je to nějak podložené, statistika nehod nebo mrtvolek podle typu auta?
Žádné ostré hrany, ochrana chodců, snad už platí (i když policejní auta jsou si rovnější v ochranných rámech), tady si dovedu představit nějaké zpřísnění. Ostatně vnější airbag (na chodce) už byl vymyšlený.
A co vlastně způsobilo danou nehodu. Pokud indispozice řidiče 1) jak dostal lékařskou prohlídku 2) co kdyby auto umělo samo zastavit(živák do auta by narozdíl od vlaku musel umět zastavit na dálnici, ale i to se dá naprogramovat)

Dáda

to by mne zajímalo JAK to chcete naprogramovat. Jako by nestačilo kolik je těch „programovacích“ krámů v autě doteď. Hlavně jak naprogramujete, aby do toho zastavujícího/zastavenýho vozidla někdo nenapral zezadu. Leda že byste naprogramova, že v rámci zastavení to dojede na nejbližší „odstavnou“ plochu

Tom

Ano, pokud by chodců narazil tento řidič např. Porsche Panamera (ve stejné cenové kategorii), tak by „určitě“ všichni chodci zůstali zdrávi. Porsche Macan není žádné velké SUV, jedná se spíše o „dívčí“ auto. Tímto nechci snižovat tragedii, ke které došlo. Je mi líto účastníků i jejich blízkých.

Stan

Jak by to asi dopadlo, kdyby tam jel Trabantem…

Bolek

Pavel Kantorek kdysi namaloval vtip, kde nějaký velký pes se stopami gum na zádech říká: „Příjemné to nebylo, ale ten Trabant je úplně odepsanej.“

Vladimír Chadima

Panebože to zas přišla z levicově-ekologického Berlína kravina! To je pouze ideologie, která už evidentně části německé společnosti zatemňuje mozek. Že si to ti normální, kteří tam nepochybně ještě jsou, nechají líbit! Asi je to proto, že je něco jako mlčící většina a řvoucí menšina. To je přece úplný nesmysl, že by SUV bylo vždy nebezpečnější, než běžné auto. Jak správně uvedla jedna z předchozích diskutujících, záleží na tvaru, tvrdosti nárazníku, výšce nárazníku atd. Takže není vůbec pravda, že SUV je apriori nebezpečnější, než sedan. Podezírám ty zelené politiky, že je to pro ně zas další záminka, jak vyhnat z… Číst vice »

Bdtax Fan

Co je špatného na snaze vyhnat z města auta? Není jediný důvod, proč by do města měli patřit automobilisté, pokud nejde o dopravní obsluhu nebo ojedinělou zajížďku ve specifické situaci, při které rád jednorázově zaplatím třeba 300 Kč za vjezd. Váš komentář adorující SUV připomíná klausovsko-libertariánsky pravicového muže ve středním věku. Osobní elektromobily sice vyřeší problém s kvalitou ovzduší, ale v kontextu měst ne to nejpodstatnější, a to prostor, který zabírají. Levicové ekologii zdar!

ing. arch. Vladimír Chadima

Špatné je na tom to, že jednu skupinu městských obyvatel vylučujete ve jménu ideologie z veřejného prostoru. Proč by neměli uživatelé aut mít stejné právo využívat veřejný prostor? To jste myslel vážně? Vaše definice mé osoby mne pobavila, nedávno jsem četl rozhovor s autorem upravených pohádek ve stylu politické, feministické, metoo aj. korektnosti – Princ Gayaya – vřele vám jej doporučuji. Lze dohledat Googlem

Marťas

No nevím. Mně připadá, že spíš jsou to motoristé, kdo se snaží vylučovat ostatní lidi z prostoru a zabírat více místa. Parkují svými auty na chodnících (cestou do práce je pravidelně obcházím), na místě hřišť se stavějí parkoviště (nejde o nadsázku, to jsem reálně viděl). Místo obřích parkovišť u obchodních center by taky mohlo být něco jiného. Třeba zeleň nebo vodní plochy, o kterých se v poslední době hodně mluví, že v rozpálených městech chybějí. Jestli, pane architekte, voláte po STEJNÉM právu využívat veřejný prostor, tak potom je cestou k němu právě omezení automobilů ve městech.

Vladimír Chadima

Dobrý den, ano, pojďme o SMYSLUPLNÉ regulaci diskutovat. Nikdo neříká, že auta mají vjíždět na pěší zóny, kde je prioritně rezervovaný prostor pro chodce, případně cyklisty. Na sídlištích je to problém, stavěla se v době, kdy stupeň automobilizace byl možná poloviční, než dnes. Ale ty lidi ta auta tam prostě někam musí dát. Takže apelujme na slušnost a ohleduplnost při parkování. Do doby, než města na sídlištích zainvestují parkovací domy, s tím asi nic moc jiného neuděláme. Jen bych chtěl připomenout, že u nově vznikajících developerských projektů pro bydlení je již povinnost zároveň zřídit – většinou v podzemí – příslušný… Číst vice »

Frantisek

Pořád je to ale „musím to dělat takhle, a to jde bez auta složitě“. A nikdo nemá povinnost něco „vydržet“. Obyvatelnou planetu máme (zatím ještě) jen jednu a zdraví nám také nikdo náhradní nedá. Takže s tím „bez auta to nejde“ opravdu prosím opatrně. Důsledky už za ta léta velmi dobře známe.

dalibor

planeta je v podstatě uzavřený systém. Všechny prvky zde jsou, nový nepřibejvaj, tj pouze „přehospodařujeme“ (slučujeme ebo rozkládáme, to, co tu máme). Jediný „přetváření hmoty ve svý podstatě“ je štěpení jádra, a to z hlediska % je zcela zanebdbatelné.

Placebo

Jo, už to vidím úplně krásně v barvách , jak táhnu cement z Bauhausu na chalupu MHD a vlakem.
A pak , že to nejde , že jo Franto!

dalibor

Pokud parkují tam, kde to není dovoleno, měl by t řešit standartní nástroj v této společnosti. A to Policie. Já bych třeba místo obřích parkovišť uvítal více střelnic. Rád střílím, a střelnice jsou málokde. Zatímco parkoviště je všude. KOnečně bych měl dost prostoru na svoje koníčky!

Tady na Moravě

To se mýlíte. Všichni mají i budou mít stejné právo využívat veřejný prostor. Jen automobilisté nebudou mít privilegium tento veřejný prostor beztrestně zabírat svým majetkem, znečišťovat jej a ohrožovat své okolí 😉

Vladimír Chadima

Militantní vymítači automobilů žijí úplně mimo realitu počátku 21. století. Až bude mít lidstvo k dispozici teleportační technologii ze Star Treku, tak auta úplně zrušíme!

Tady na Moravě

Máme MHD, nohy, bicykly.
Jestli vás baví jezdit autem, tak prosím, ale jsem pro to, aby si každý zaplatil do posledního halíře externality s tím spojené.
Taková roční daň 50-200 tisíc podle počtu najetých kilometrů a např. podle využívání veřejných parkovacích míst, by mohla stačit.

Už slyším ten řev, že to je socialismus…
Ne, váženej, chtít tohlencto (silnice, parkování, odstraňování následků znečištěného prostředí, odstraňování následků nehod) zadarmo je socialismus. Naopak to, že si za to zaplatíte, to je spravedlivé rozdělení nákladů mezi uživatele.

Pzag

Máme MHD? Bydlím v Praze a nějak jsem si nevšiml, že tu je MHD, ale spíš parodie na MHD.

Michal

Tak zrovna v Praze je MHD na velmi dobré úrovni nejen v českém kontextu.

Pzag

Ne, to MHD je příšerné. Ono totiž funguje jenom ve všední den v centru. Jinak je to špatný vtip, kdy se DPP a magistrát náramně baví tím, jak úžasně se jim daří plýtvat časem lidí.

Frantisek

Někdy je to skutečně pravda. A v zahledění do sebe nejsou někdy ani ochotni vyplodit něco s použitelnými vazbami, když to logicky nemůže jezdit furt. Mnohdy to ale zabíjejí i místní radnice a občané absurdními požadavky.

Železničář z venkova

Asi jste si nevšiml, že automobilisté již extra daň podle počtu najetých kilometrů platí .
Mimo jiného se z ní platí vaše zbytečné cyklostrzky

Dáda

Ale to už dávno máme. Silniční daň, spotřební daň z paliv, dálniční mýto, pojištění odpovědnosti z provozu….

Jan Sova

obdobně bych náklady poslal za leteckou dopravou, tj. aby si patřičně zaplatili to zázemí, které potřebují a ten vzduch (v cbm), kolik nám toho v krychlích propálí. To vše pro rozmar turistů, kteří rádi smočí nohy v exotických destinacích, jižních lokacích Evropy atd. a ještě za hubičku (čti za cenu, za kterou by tam člověk ani vlakem ani autem nákladově nedojel).

dalibor

Tak si vlezte na hlavák a čekejte tam na podlaze 2 hodiny na vlak. Dyk tam nejsou ani odpaďáky, natož kloudný množství něčeho, na čem se dá sedět.

dalibor

stejně na to nemaj právo kolisti, koloběžkovisti, kočárkáři, pejskaři, kočočkáři, koňáci… stoupnout do hov*a taky není nic příjemnýho. Nehledě na emise metanu z těch exkrementů.

Jirka B.

Prominte, ale opravdu rad nezaplatim 300 kc za kazdy vjezd do mesta. Takoveto nazory jsou uplne mimo. Mam male dite a k bydlim ve meste. K domu se potrebuji autem dostat setsakramentsky casto! To by pak ve mestech nikdo nebydlel.

Kolemjdoucí

Zajímavé. Já mám dvě relativně malé děti, bydlím ve městě a právě proto auto nepotřebuju téměř nikdy. Možná dělám něco špatně? 🤔

Riki

Bohužel to nepřehádáte, protože autíčkáři si nikdy nepřiznají, že to je jenom o pohodlí a lenivosti. Takže Vám fandím, mám to taky tak, jde to zvláště ve větších městech, kde je rozvinutější MHD, že někdo musí jezdit někde z Dolní Lhoty, protože tam nic nejezdí to chápu, ale na okraji měst nebo u nadrážích by měl skončit a dojet to MHD a ne se cpát do center měst. Pokud nejede účelově k doktorovi apod. Jen si veze zadek do práce. Jenže bohužel je to celospolečnský problém, lidi jezdí za prací ti tam a tamti onam. děti do školek se vozí… Číst vice »

Jirka B.

Ok, tak prosím navrhněte mi, jak se dostat z Ostravy Zábřehu v létě na sobotu a neděli na chatu v adrese Jančíkovci, Vrch Predmier (Klokočov), SK.

Opravdu (a nemyslím to špatně), budu rád, když mi najdete nějaké spojení pomocí MHD, protože já jsme tak tupý, že jej najít nedokážu. Podotýkám, že autem je to cca. 60 minut cesty.

Děkuji :o)

Ušatá

Jediná rada. Mít chatu jinde, nebo v dosahu veřejné dopravy nebo pro zdraví od ní tam chodit pěšky. Dost nesmyslný argument pro používání aut, je zejména třeba ta dojížďka na chaty. Už třeba jen pro nevhodné využití krajiny, přírody.

asdfr

Tak to vam gratujujem, mozno ste nepotrebovali zobrat dieta z okrajovej casti mesta v sobotu vecer na detsku pohotovost a z detskej pohotovosti potom rovno do nemocnice, ktore je samozrejme na opacnom kraji mesta. A z nemocnice letiet rychlo domov po veci a naspet do nemocnice s vecami, lebo ste nepocitali ze si ho tam nechaju. Ja som to za posledne 3 roky zazil 2 krat.

Kolemjdoucí

Nepotřeboval, no. Ale existuje taková věc, kterou bych to vyřešil – taxi.

asdfr

No vidite, ale tu sa operuje verejnou dopravou. MHD, bicyklami, peso. Takze taxi tu nik nespominal.
Za dalsie. Vy nechodite nikde na vylety ? Napr. taka zlinska zoo by pre mna zo severneho slovenska bola bez auta na otocku neodosiahnutelna. Autom bezproblemov. Nieco cez 2 hodiny a som tam.

Kolemjdoucí

Na vejlety jezdím. Veřejnou dopravou nebo carsharingem. Podívejte, já nechci zakázat auta. Já tvrdím, že jich je zbytečně moc. Auto je užitečný nástroj, ale spousta lidí by jej ve skutečnosti nemusela vlastnit, potřebují jej jednou za čas na výlet apod. Kombinací dobré veřejné dopravy, taxi služeb a carsharingu by šlo dosáhnout značné redukce množství aut ve městech (neřeším venkov, kde je auto často skutečně nezbytné k životu, bohužel). A to by pomohlo všem – v ulicích by bylo víc místa, kdo zrovna opravdu potřebuje jet by třeba projel a nemusely by se vymýšlet různé biče ve formě mýtného apod. Tvrdím,… Číst vice »

dalibor

Aut je právě tolik, kolik si jich lidé pořídili. Až nebude vlastnění auta pro mnoho lidí důležité, určitě jej zbytečně vlastnit nebudou. Pokud se nebude hromadná doprava blížit „pohodlím“ k autu, tak jejich počet moc rychle klesat nebude. POkud jedu z domů do kanceláře MHD, je to o 2 přestupech a 70 minutách, Když jedu autem je to o 25 minutách. Pokud v ten den jedu k zákazníkovi, jsou rozdíly v čase „dopravy“ v řádech hodin. A to považuju za zásadní. A v hycu považuju taky za důležitý, že si v aute nastavím teplotu jakou chci a nemusím snášet, jak… Číst vice »

Ušatá

Jenomže, to chce do té veřejné dopravy minimálně stejné peníze jako do té silniční. Jenže dnes je měřítkem třeba v MHD to, že aby byla trochu jakoby rentabilní, musí být čtyři osoby na metr čtvereční a nikde se ani nemluví o tom, že by cestující měl mít vždy nárok na sezení. Stačí se podívat na konstrukce autobusů, železničních vagonů. Jde jen o to, co nejvíc ušetřit, aby se všude nacpalo co nejvíc lidí, za co nejméně peněz, nepohodlné, nebo přímo plastové sedačky, nemožnost umístit tašky, oblečení, zavazadla, nízký počet spojů, nedostatečné přípoje, zejména třeba mezi silniční a železniční dopravou, docházkové… Číst vice »

Ušatá

Dost absurdní. To by taky někdo stejně tak mohl říkat, že na otočku nedojede z Kyjova do Chrudimi. To přece obojí není pro život nutné a pokud se tam chce někdo podívat, tak to asi nebude na otočku a nic se mu nestane. Cena za taková přání je příliš vysoká. V podobě zničené a nefunkční krajiny, zničeného zdraví a životů lidí, půdy, lesů, vyhozených veřejných prostředků atd. Stojí to za to? Nechce to více zdravého rozumu a jednat podle možností, které nám dává tato planeta? Je zcela pochopitelné, že většina lidí nemá příslušné znalosti o tom, co to vše způsobuje… Číst vice »

dalibor

Velmi levná alternativa, opravdu. To se vypaltí!

Ušatá

Toto přeci nemůže být důvodem. Co mají dělat ti, kteří auto nemají a nechtějí, což je docela žádoucí! Čili musí být možnost, aby to šlo jinak. tedy služby, které ve státě budou fungovat a budou dostupné a cenově přijatelné. Jinak se z toho přemnožení aut nedostaneme. A toto jsou pro mnohé právě důvody, proč auta vypadají jako nutnost a je toho pak zneužíváno. Nemluvě třeba o tom, že ne každý má schopnosti auto bezpečně ovládat. Proč to lidem tedy vnucovat a nehledat vhodnější řešení dopravy?

Dáda

nop já ho ročně nepotřžebuju na cca 65.000 km…

Jirka B.

MHD jezdím do práce, z práce a taky jej nepotřebuju k tomu, abych jel na dovolenou, ale jsou zkrátka situace, kdy se bez auta neobejdete, protože MHD tam prostě nejede (viz můj příspěvek výše). Opět se zeptám. Proč to nemůže být dopravní mix? Proč musí jedna skupina prosazovat na 100% auta, druhá na 100% MHD, třetí na 100% kolo …. kurník to nevidíte, že jakýkoliv extrém je špatně? Pokud je pro mě výhodnější auto, jedu autem (na chatu do lesa do SK), pokud MHD jedu MHD (do práce, z práce), pokud letadlo, letím letadlem (dovolená), pokud vlak, tak jedu vlakem… Číst vice »

dalibor

protože pořád nekdo místo svobodné volby chce protlačovat restrikce, zákazy a příkazy. A o tom to je. Pokud bude hromadná alespoň srovnatelná s autem, budu jezdit autem. z domu do kanclu je pomocí MHD na dýl než hodinu. Autem na 25 minut ve špičce

Ušatá

Protože nejste na světě sám, lidí je hodně a pokud by každý si mohl dělat, co chce a co ho napadne,tento svět by přestal existovat a ono to k tomu spěje. Že tomu třeba nevěříte, neznamená, že to tak není. Naštěstí přírodní zákony a pravidla nejde změnit a je nejvyšší čas, aby si samozvaný pán světa – člověk – toto začal uvědomovat.

Dáda

no byli by tam turisti, rómové a všichni by byli spokojený, Z Práglu by se stal největší skanzen na světě. A mohli by to tam kůpit celý číňaní co z CEFC, i s Hradčany a Zemanem.

Odpadlik

Přesně tak. Auta zabírají (vzhledem k uzitku, obvykle jeden cestující – řidič) největší prostor, kterého je ve městech málo. Dává tedy smysl upřednostňovat (tj mýto, vyhrazené pruhy, parkovací poplatky atp) takovou dopravu, která vychází efektivnější v tomto ohledu.
Někomu se to asi nelíbí, ale nic s tím nenadělá.

Pzag

Chtěl jste ovšem říct, omezit auta a nenahradit je ničím, ať si lidi trhnou a procestují třeba dvakrát tolik času, že?

dalibor

Omyl!! podstatně větší prostor zabírají budovy. Trvám na uvolnění prostoru, které sobecky zabírají budovy! V tu chvíli by bylo prosotru dost.

Ušatá

Víte, že máte v podstatě pravdu, i když jste to psal jako ironii? Ano, množství zastavěných ploch je skutečně nutné zmenšit a prostor uvolnit pro co nejpřirozenější krajinu. Jen tak to může fungovat i dál do budoucna. Lidé se budou muset přizpůsobit a začít dělat věci podle faktů a odborných poznatků.

dalibor

No já bych s tím souhlasil. ale jen, pokud buide měřeno VŠEM stejně. Vyprat tímpádem z města všechny taxíkáře, sanitky, hasiče, autobusy, policajty, zásobování, atp. Když všechny tak všechny! Tj bude se šmatlat pěšky, nebo koňským povozem. Kola koloběžky přísně zdanit, páč se pohybují rychle a tiše. A to je nebezpečný!

...

XC90 není teréňák 🙂

Vladimír Chadima

Omlouvám se všem pravověrným milovníkům teréňáků, XC90 samozřejmě není teréňák, ale díky přiřaditelnému náhonu projede bez problémů lehčím terénem.

Dáda

co chcete po německý společnosti. 74 let je tato společnost traumatizována následky prohraný války… Onehdy jsem tam slušně pozdravil Guten tag Herr Oberlajtnant a hned bylo zle…

Karel Jezbera

Ne omyl, Vy už žádné další auto mít nebudete. Protože elektromobilita bude tak drahá, že bude pouze pro horních 10 tis (tzv. absolutní elitu). Auta se spalovacími motory budou v EU nejprve drasticky omezena (2035), pak úplně zakázána (2045). Elektrická energie bude nové zlato. A proti ropě (benzínu) má tu „výhodu“, že se dá těžko skladovat. Takže budeš-li pošný občan a budeš-li mít dostatečný sociální kredit, bude ti dovoleno navít si elektrické SUV. Celý přechod na elektromobilitu je jen způsob, jakým perfektně kontrolovat pohyb občanů. V Číně již toto v omezené míře funguje a toto je jen začátek. Rozšíření 5G… Číst vice »

Jaroslav

Mě se tedy moc nezdá, že nové Citygo za 420tis je auto pro absolutní elitu 😀

Karel Jezbera

Když ptáčka lapali, pěkně mu zpívali. Nejde ani tak o pořizovací cenu, ale uvidíte, kolik bude stát 1 kWh elektrické energie za 5 let a pak třeba za 10 let. Zvláště, když bude zakázáno rozvíjet jadernou energetiku.

iamswan

Něco mi říká že kdyby měl zdravotní problém a jel uprostřed města ve Škodě CityGo tak při té nehodě nebudou 4 mrtví a 5 raněných. Ale samozřejmě na to důkazy žádné nemám.

K.S.

Německá společnost a asi obecně lidská společnost v Evropě je v dnešní době nemocná. Jakákoliv sebemenší událost se dnes řeší nesmyslným omezováním a zákazy ve jménu bezpečnosti, ekologie, nebo práv již vysoce překračujících rámec práv základních, kde těmito kroky dochází ke zcela nesmyslnému omezování práv ostatních. Ano, sice neexistuje právo na SUV, na druhou stranu je to důvod je zakazovat? Je jedna, byť tragická, událost dost k tomu aby bylo něco zakázáno? Nemyslím si. Na druhou stranu jedna jediná událost se dá zneužít k prosazení osobního zájmu, cíle, ideologie, kdy lidé ve strachu přijmou řešení která by jindy nepřijali. Je… Číst vice »

JiP

..to je bohuzel kruta a i desiva realita dnesni spolecnosti, te zapadni obvzlast

Jouda

Právě jsem se chystal něco podobného napsat. Vše jste napsal za mě. Naprostý souhlas.

Tady na Moravě

Podle sebe soudim tebe? 🙂

K.S.

Tentokrát ne, jenom mi těch požadavků na zákazy přijde čím dál víc. 😉

JiP

S tim souhlasim, dnes je tendence jakykoliv exces hned resit plosnymi zakazy a regulacemi, co mi to jenom pripomina….

Jan Sova

Nebojte se. Vlády zemí v EU brzy zjistí, že cesta zákazu je moc strašák na voliče, tak zavedou nějaké zpoplatnění těchto aut, takže místa v ulicích a parkovištích nepřibude, ale oni budou moci důležitě spravovat větší balík peněz.

libcha

Neberte to prosím tak, že jeden sražený člověk je skutečný důvod myšlenky omezovat cosi. Spíše bych řekl, že ta myšlenka je postavena na jiných důvodech, a nehoda se stala bohužel jen jakousi záminkou, nebo roznětkou. Z mého pohledu ty důvody jsou, že SUV (ještě více, než obyčejná auta, která jsou taky blbá, ale asi se bez nich neobejdem) plýtvají prostorem ve městech, kde se prostoru na silnicích ani parkovištích nedostává, a plýtvají energií ve městech, která už jsou dost zamořená plyny a prachem. To, že aby se o něčem skutečně začalo mluvit, potřebuje nejdřív nějakou nehodu, je skutečný neduh naší… Číst vice »

Původní Pražák

Mně by docela zajímalo, a to bez ironie, jak chtějí zelení soudruzi z NDR definovat „luxusní suv“, co do města nesmí. Nevím jak je to u nich, ale u nás má v techničáku Q7 stejně jako trabant napsáno „osobní automobil“, cenová tam není, kdejaký kombík je delší a snad jen šířkou ta velká SUV trochu vybočují, ovšem stejně jako všechny luxusní limuzíny, co v Německu celkem běžně jezdí i jako taxíky.

asdfr

Ano. Napriklad pri forde. 4-kova rada Ford Focus Combi dlzka 4,668 m a Ford Kuga, co je SUV tak jeho dlzka je 4,531 m. Takze Kuga je o 13 centimetrov kratsia ako Combi Focusu. Ak by sme islo do vyssej triedy, Mondeo 4, 871. Podme k Skodovkam. Najnovsia Octavia 4,67 m. Kodiaq 4.71 m. Ten Kodiaq ma urcite velky problem parkovat v meste. Je dokonca o 4 cm dlhsii ako Octavia. Sen vetsiny nastrocnych vodicov. Volswagen Passat 4,76. Tie Passaty by som v meste zakazal. Zaberaju drahocenne miesto. Su dlhsie ako nejaka SUV. Tu mame nejake dalsie SUV. Hunday Tuscon/IX35… Číst vice »

Jan Sova

Neomezujte se jenom na Q7. Fabriky chrlí mnohem menší „SUV“, různé cross-overy často s „X“, je to relativně krátké ale zabírá to i tak moc místa do šířky. A provozní vlastnosti to taky nemá jako Audi Q7 (konec konců dělá se Q5 a Q3).

asdfr

No dobre. Takze sirka. Ford Focus IV. Sirka 1,979 metra. Ford Kuga. Sirka 2,089 . Takze Kuga je o 11 cm. Ford Mondeo 2,121 m. Takze Mondeo je sirsie ako Kuga. Zeby niekto zakazoval strednu triedu aut v meste, som nezachytil Octavia sirka 2,017 m, Kodiaq 2,087. Dokonca SUV je sirsie o 7 cm ako Octavia. A SUV je dokonca o obrovskych 5 cm sirsie ako Superb, ktore ma sirku 2,031m. Skoda Fabia. 1,958 m Statistika predaja aut na Slovensku v roku 2018. https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/510817-toto-je-50-najpredavanejsich-aut-na-slovensku-kazde-tretie-bolo-suv/ Najpredavanejsie SUV na Slovensku za rok 2018 Hunday Tuscon. Sirka asi tak 2,08m. Takze o nejakych… Číst vice »

Jan Sova

postavte ty hubeňoury na parkoviště vedle sebe a ten problém se vám vyjeví…. To o co se jedná, je potírání masovosti objednávek (poptávky) těchto krabic, ne to porovnávat v jednotlivých kusech mezi sebou. Ale sám jsem zvědav na tu výslednou definici, protože to nebude jednoduché (ani možné) stanovit přesně. Pokud se ty auta postaví podél vozovky k přechodům a značkám, překáží ve výhledu ostatním účastníkům provozu na chodník, pak vyleze chodec a je srážka.

asdfr

Takze vadia len SUV. Nevadia napr. MPV, ktore su rovnako krabicoidne, nevadia dodavky ale z nejakej priciny Vam vadia len SUV. Najskor tu bol argument dlzky. Najpredavanejsie SUV su kratsie ako Octavia, ktora je napr. na Slovensku 2 najpredavanejsie auto. Takze vytiahne sa sirka.Najpredavanejsie SUV su o nejakych par centimetrov siersie. Robi to par percent z celkovej sirky vozidla. Masovy predaj SUV. Najpredavanejsie SUV na Slovensku v roku 2018 bolo na 6 mieste Hyundai Tucson a predalo sa ho zavratnych 2 173. Na prvych 3 miestach sa umiestnili skodovky a predalo sa ich vyse 14 000, ale jasne. SUV sa… Číst vice »

...

SUV je jen zástupným problémem, tady jde o třídní boj.

Panelák

Hlavně doufám, že až někoho sejmou čeští policajti oktávkou s novým „ochranným rámem“ (to nemůže mít homologaci pro pasivní ochranu chodců ani omylem), tak zakážou i tahle auta policajtské aroganci a zpupnosti navzdory.

Kevis

To je pěkná blbost. To jako když něco podobného udělá místo SUV autobus, což se taky může stát,budou chtít ve městě zakázat autobusy?

Petr

kreténismus zelených soudruhů hvězd se dotýká 🙁

left-libertarianball

To je najednou pravičáckého řevu. Když jsou suv neekologická, tak je to určitě zfalšovaná anketa 😀

libcha

Mě by teda zajímalo, jaká je skutečná motivace tolika lidí, kteří si pro normální ježdění po silnicích pořizují SUVčka. Mám takové podezření, že je to kolikrát póza typu „já na to mám“. To je dost typické třeba v Albánii. Zaslechl jsem také vysvětlení, že to je jednoduše „ať v případě srážky umře ten druhej“. Můžeme polemizovat, zda není takový přístup sobecký. Argument se zpomalovacími příčnými prahy se zdá validní, ale vlastně je to cesta do pekel. Jde zřejmě o to, že s SUV nemusíte zpomalovat na tak pomalou rychlost, jako s normálním autem. To ale zas povede k tomu, že… Číst vice »

Marťas

Motivací je asi většinou větší prostor auta a snadnější nasedání hůře pohyblivých osob. Pocit bezpečí je iluze vyvrácená crash testy (kdo chce hledat, tak byl o nich článek třeba u bývalého zaměstnavatele pana Sůry).

JiP

Jenze SUV nejsou nijak prostorna! Prave naopak, to si potom kupte nejake MPV pokud chcete prostor. Nemluve o tom, ze spousta dnesnich klasickych aut uz se taky zvedla, podivejte se napr. na golf nebo tridu MPV aut a tam uz jsou sedacky take pekne vysoko. Takze dnesni trend SUV je skutecne toliko urcita iracionalni poza, predevsim pokud pak nekdo s takovym autem brazdi po vetsinu casu mesto, nemluve o tom, ze majitele sva monstra neumeji zasto zaparkovat a zaberou jeste jendo parkovaci misto vedle sebe. Nicmene SUV bych nezakazoval a na parkovistich by museli na sirsi zpoplatnena parkoviste atd. kdo… Číst vice »

J.K.

Proč nejsou prostorná, ale právě naopak?

Můžete to nějak rozvinout?

Já cpal kolo do všech škodovek a teprve do Kodiaqa se vejde vcelku (do Karoqa stále ne), ale jsem zvědavý na teorii „prostorné to není“ – zkuste to rozvést…

Dada

Grand Scenic je prostorny a ty divny skodovky s Q zavazadlovym prostorem prekona.

J.K.

Jako že 585 litrů dle VDA normy u Grand Scenicu je více, než 720 u Škodovky s divným jménem?

Jezděte si s čím chcete , ale u příspěvků typu „prostornější to není“ by mě zajímal logický argument, nebo cesta jak k tomu autor došel.

Rád se nechám přesvědčit, ale argumenty, ne dojmy.

Jan Sova

já mám Volvo V70 kombi. švagrová si koupila nějakou Kiu (pseudoSUV). Nevejdou se jí vedle sebe 3 dětské sedačky (mi ano), kufr má tak na kabelku (já tam dám neporovnatelně víc). Takových pseudoSUV výrobci v dnešní době chrlí X. Je to jenom marketingový oblbovák na ženské, stejně s tím jezdí po městě a max na zahradu někam za město.

Dáda

V70 je v nákladním prosotoru zcela bombastická.

Dáda

no já dokufru nikdy nelil vodu, takže litra mne nezajímaly, ale soused si kůpil Karokva a ten kočárek, který já vozím v scénikovi v celku mu tam nevlez a museli jsem ho rozdělávat… Toť moje zkušenost z víkendu.

HonzaX

a co teprve ŠL11

JiP

Zrovna portfolio skody je v tomto dost tragicke, kouknete treba VW Touran, ktere je jedno z nejmensich MPV a soucasne prostorem, variabilitou a ucelnosti strci do kapsy vetsinu standardnich SUV, nemluvim o nejakych SUV supermonstrech, potom tedy porovnejte napr. s Sharanem Alhabrou atd…

K.S.

Dvě místa zaberete klidně i s Twizem, když člověk neumí parkovat, tak je jedno čím bude jezdit.

...

V Suburbanu je prostoru dost 🙂

jip

🙂 tam nepochybne jo :-)))

Jan Sova

různá pseudo“SUV“ nenabízí větší prostor než kombík. Stručně řečeno, až na pár obřích teréňáků ta auta špatně jedou (mají povětšinou slabé motory), více spotřebovávají, na silnicích zavazí jak v parkování ve městech, tak při předjíždění mimo města. Další mýtus je, že to někam vyjede, protože většina z nich jsou normální „předohraby“, protože s pohonem všech kol a pořádným motorem to stojí klidně 2x více než pořizovací cenu.

...

Ano, ale proč kvůli takovým pseudo“SUV“ parodiím zakazovat vjezd do měst i slušným majitelů poctivých terénních aut, vybavených osmiválcem, samosvory, redukcí atd.? Takové auto dokáže v nouzi vytáhnout ze závěje i kamion nebo autobus.

K.S.

A nebylo by lepší přestat s nesmyslnými omezeními, která jsou v duchu „tak jsme jim to tam rozkopali taky“?

MildaIV

Jezdit v SUV znaména výhody na úkor ostatních. Vidím líp, ostatní vidí húř. Mám větší bezpečnost – pokud se SUV srazí s Microu, tomu v SUV se nic nestane, tu v Mikře nemají šanci. Při couvání vidím húř než z malého auta, ale jak řekl nejvyšší soud zabít dítě při couvání v SUV je OK. Za prachy si kupujete výhody tam, kde by teoreticky měla být rovnost.

Jaroslav

Tak určitě. Když to do mě někdo na silnici napálí, tak chci solidárně umřít taky. Jděte se s tímhle názorem bodnout! Já tedy osobně budu chránit nejdříve sebe a svou rodinu.

Frantisek

A nakonec bude každý jezdit vlastním autobusem, do kterého sbalí celý byt. To známe, z mnoha místních silnic se takhle nejprve vyhnali chodci a cyklisté, aby napříště již jeli každý autem…

...

Jasně. A jezdit v dodávce nebo v náklaďáku taky. A což dokonce v tramvaji nebo v autobuse, který dokonce má preferenci na křižovatkách. Tam jsou to taky výhody na úkor ostatních — a všechny ovce se rozbečí, když se to někomu nelíbí a chce to zrušit.

Soud nikdy neřekl, že zabít dítě je ok. Soud velmi rozumně konstatoval, že existují nehody, za které nikdo nemůže a za které by bylo nesprávné někoho trestat.

Petr Voženílek

Přiznám se bez mučení, že neznám většího požitků než přejet offroadem nějaký ten hrb na cestě. Hned to auto dává větší smysl 🙂

HonzaX

Požitkáři, pak možná zjistíte, že ten hrb bylo ještě před chvílí dítě.

VRT

V pořádku.

left-libertarianball

Jistě že je to v pořádku, nevidím důvod proč by se na pomoci planetě nemohli podílet i řidiči suv… Navíc je evidentní že mají z čeho

Původní Pražák

…což je jejich největší hřích, že?

Ten_z_Bíliny

Co se týče SUV a města. Ono pokud se projedete po Praze, tak ač SUV auta opravdu nemusím, tak se lidem nedivím, že si je kupují. Jeden příčný práh za druhým, často dost brutální, samé kostky s hrboly atd. Na jednu stranu se lidem nedivím, že si je kupují právě do města. Potvrdilo mi to dost taxikářů s Kodiaqem, kteří sami řekli, že s normálním autem typu Superb je to po Praze utrpení a radši přešli, i přes vyšší spotřebu, na SUV. Radnice neustále velkohubě prohlašuje, jak chce tyto auta dostat z města, ale dělá vše pro to, aby si… Číst vice »

Lesní plesnivec

No to by mě zajímalo, může nějak vobčan vymáhat náhradu škody za například dlouhodobě neudržované příčné prahy, které pokuud se přes ně jezdí doporučenou rychlostí, tak mlátí do kol jak kladiva? Je neuvěřitelné, co si některé obce dovolí mít na svých silnicích.

Frantisek

Tak jistě, a začali si je kupovat v době, kdy bylo v ulicích dláždění zcela běžné, zatímco dnes je tam již výjimečně. A pak ještě pláčou, že není kde parkovat, protože do garáže se jim to nevejde a i chodník je příliš malý. 😉

Ušatá

A co teprve průjezdy v domech, kam se nemohou vejít a diví se tomu.

Dalibor

Spravne, jedine vozidlo ktere nechame v provozu diky mekkosti karoserie bude Velorex!

Ten_z_Bíliny

Tohle nemá s problematikou suv nic společného. Tohle je čistě selhání jedince. Bezohkednost, rychlost, nulové zkušenosti s řízením stodoly s velkým výkonem.

Kubrt

Ten řidič byl vás strejda, že víte tak dobře o koho šlo a jak se to semlelo? Já mám jako řidič dost obavu z toho, že se dostanu do situace, ktera nebude plne pod mou kontrolou a odpovědnosti a spatne dopadne.

Ten_z_Bíliny

Ono to auto ho donutilo předlítnout vysokou rychlostí ve městě kolonu? Na to to nemusí být můj strejda 🙂

R2R2

Z pohledu chodce je temer kazde auto „obrnene“ a pokud do vas relativne rychle najede, tak pujde o zivot. Narozdil od zelenych radnich a jeste zelenejsich ekologickych organizaci bych si netroufl spekulovat, zda by bylo lepsi byt smeten 911 nebo treba Taycanem. Navic je treba nicim nepodlozena tvrzeni zelenych o nebezpecnosti SUV brat s velkou rezervou, pro ne je SUV tridni nepritel narusujici boj proti klimatu.

Jiří Kocurek

Pamatujete jak v praze vykolejila tramvaj a smetla lidi z ostrůvku? Občas zaslechnete hlasy požadující hlavu toho, kdo pustil vlak mezi lidi. Že by se to mělo zakázat. Asi je vám jasné, že dotyčný má problém…
No a „móda“ SUV začala zhruba v době kdy sklidňování dopravy začalo nabírat obrátky v podobě instalací všech těm možných vyvýšených zpomalovacích překážek. To, sklidňování, které tak rádi zelení prosazovali. Nyní chtějí zakazovat plody vlastního snažení.
Neříkejte, že jste nikdy neslyšli: „Na tyhle prahy je nejlepší terénňák. Na obyčejném autě tak něco urvat.“ A to je přesně ono.

Gremli

Přesně tak…málo kdo potřebuje SUV, ale hodně lidí dobře využije auta s vyšším podvozkem, neb hrbů je všude dost a běžná auta mají podvozky často dosti nízké.

...

Ale SUV není teréňák. Teréňák typicky umí křížit, má opravdové závěrky nebo alespoň samosvorné diferenciály, ne tu směšnou softwarovou emulaci brzdami a díky tomu je schopen jet, dokud má byť jen jediné kolo trakci. Klidně bokem, ale pojede. SUV neumí nic z toho, to je zpravidla pouze nafouklá, někdy trochu zvýšená verze silničního auta s nějakým Haldexem, vrcholem schopností je jízda po polní cestě. Na silnici se to moc nehodí a do terénu taky ne. Ale mám obavu, že politik za Zelené mezi SUV a skutečným terénním vozem rozlišovat nedokáže.

Honza D.

Dle videa měl řidič zmíněného Porsche krevní skupinu D…
Ostatně u nás to často bývá dost podobné – čím větší problém, tím větší (a dražší) auto.

left-libertarianball

Ano, často je to tak (y)

SaulGoodman

Není nad odbornou diskuzi. Zelení tvrdící, že SUV jsou „obrněná auta“ a „klimatičtí zabijáci“ a známí odborníci na silniční bezpečnost Greenpeace prezentující náhle vykouzlené statistiky.
Upřímně nechápu, proč tihle lidé dostávají jakýkoliv prostor ve veřejné debatě. Zcela evidentně jejich argumenty nemají sebemenší relevanci.

Herold

Souvisí to se svobodou slova, možná jste o ní někdy slyšel…

SaulGoodman

Však já nemám nejmenší problém s tím, že někdo rozhlašuje své bludy. Naopak, byl bych pro důslednější dodržování svobody slova, než je v našich končinách zvykem.
Jen mi přijde zbytečné těmto zjevně nesmyslným prohlášením dávat nějakou relevanci tím, že se citují a zaobírají se jimi politici. Tím nemám na myslí tento článek, ten vnímám spíše jako takovou sondu do bizarního dění u našich sousedů.

Herold

Pokud něco navrhuje městský radní, nebo politická strana zastoupená v zastupitelstvu, tak se tomu relevance prostě dávat musí, ať se nám to líbí nebo ne.

J.K.

Nicméně ta nehoda je zvláštní, že to nezadupnul nějaký asistenční systém…:/

Ten_z_Bíliny

Asistenční systém vám pomůže, když máte zapnuté ESP a další věci. Jakmile vypněte ESP, tak se tyhle antikolizní systémy deaktivují. Také na to mohl mít vliv styl jízdy. Pokud máte plný plyn a jedete dost rychle, tak radar nemá takový dosah a rozlišení a už to nemusí zvládnout. Tady nebyla jedna velká překážka, ale pár sloupků a to mohl zaznamenat až když bylo pozdě.

...

Zdejší server bohužel také dává prostor extrémistům. Před pár dny tu vyšlo jakési PR Auto*Matu k mýtnému v Praze.

Jackub

Okamura je lhář, názory Auto*matu mají hlavu a patu… Honzo, vždycky jsem rád četl vše názory ještě třeba na K-Reportu, vaše argumenty mi vždy dávaly smysl a byly logické. Ale přijde mi, že poslední dobou do své práce zanášíte svoje vidění světa, a to dost okatě. Nestranné a objektivní informováni a zpravodajství je pryč… 🤔🙄🙁