Zákaz předjíždění čeká řidiče aut nad 3,5 tuny na dalších dálnicích. Nic neřeší, vzkazují dopravci
Realita Česka jednadvacátého století je slavnostní přitloukání plechových cedulí, říká mluvčí Česmadu.
Ministerstvo dopravy ještě do konce roku zakáže předjíždění kamionů na dalších úsecích české dálniční sítě. Po aktuální instalaci značek na velké části D1 mezi Prahou a Brnem se omezení rozšíří i na další dálniční úseky.
Na sociální síti X to uvedl ministr dopravy Martin Kupka. „Aktuálně osazujeme kilometry 21 až 90 a 112 až 141 na D1, do konce května by měly být značky rozmístěné v celém úseku mezi 21. a 230. kilometrem. Do konce roku označíme také dálnice D2 (km 3-11), D8 (km 0-18), D11 (km 0-18),“ uvedl Kupka. Zákaz se týká aut s hmotností nad 3,5 tun včetně velkých dodávek, autobusů ne. Mezi Prahou a Brnem zůstane 30 km, kde tři pruhy v jednom směru umožní nákladním vozidlům předjíždění.
Stát omezí předjíždění kamionů na D1, začala instalace dalších značek
„Cílem není nějaká šikana řidičů. Ale chceme, aby na dálnici, která je důležitou tepnou pro evropskou dopravu, byl plynulý provoz,“ uvedl o víkendu při instalaci značek na D1 mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
Druhé nejhorší možné řešení, říká Česmad
Podle Martina Felixe, mluvčího sdružení autodopravců Česmad Bohemia, jde po plošném zákazu předjíždění na Slovensku o druhé nejhorší možné řešení. „Realita Česka jednadvacátého století je slavnostní přitloukání plechových cedulí. Moderní technologie se nasazují pouze v případech, pokud jde o automatické vybírání pokut za rychlost, za hmotnost, za předjíždění, za všechno,“ uvedl Felix. Česmad navrhuje, aby se zákazy řešily proměnným dopravním značení.
„Nákladní doprava ročně platí formou mýtného za dálniční síť 15 miliard korun. Za to byla na nejfrekventovanějším dálničním úseku Ředitelstvím silnic a dálnic vykázána do jediného pruhu,“ říká Felix. Kamiony se podle něj staly veřejným nepřítelem. „Politici přicházejí s populistickými návrhy na jejich další regulaci, protože v osobních autech jezdí a kolem silnic bydlí daleko více voličů, než sedí za volanty kamionů. Veřejnost zřejmě zákazům předjíždění tleská. Zapomíná ovšem, že úplně vše, co denně používáme, k nám alespoň část cesty urazilo kamionem, neboť nákladní automobilová doprava přepraví bezmála 80 % veškerého nákladu přepravovaného po souši,“ dodal Felix