Zákaz předjíždění čeká řidiče aut nad 3,5 tuny na dalších dálnicích. Nic neřeší, vzkazují dopravci

Instalace značek na D1. Foto: ŘSDInstalace značek na D1. Foto: ŘSD

Realita Česka jednadvacátého století je slavnostní přitloukání plechových cedulí, říká mluvčí Česmadu.

Odebírat
Upozornit na
guest
193 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
MMXA

ČESMAD musí jako správný lobista za špeditéry fňukat.

Fic

Kdyby se nechovali jako dob,tek, nikdo by žádný značky nikam nedával. Čili si za to mohou sami.

Miroslav Gardavský

Vážení dopravci,přestaňte brečet,vaši řidiči chodili tak dlouho se džbánem pro vodu až se ucho utrhlo

Jan

Konečně.. lidské životy jsou duležitější než zisk prepravní mafie, nebo zábava truckéru s jejich nekonečným předjíždění… jedete 130 km/h a najednou vám to tam pošle kamion který leze sotva 90 km/h a šup na brzdy…. a znovu a zvonu… Já osobně jsem to už asi dvakrát do kamionu při tomto manévru poslal a pan řidič byl do příjezdu PČR vzdy velice drsný, ale pak nakonec zpytoval, když jsem vytáhl záznam z kamery…. Ano opravu je zákaz přejíždění kamionů v této zemi nutný…..

Messiage

Jezdím kamionem Švýcarsko. Sem tam zákaz, úzké dálnice, hustý provoz, ale žádný problém. Blik levým a ještě na mě blikne, že mě pustí. A víte proč? Nejvyšší rychlost tam je 120, dost často 100, a světe div se, oni to všichni dodržují! A to prosím i Ferrari a Lamborghini. Je to o lidech a charakteru národa. Řešení? Max 100km na dálnici pro všechny a uvidíte ten plynulý provoz. Až se jednoho dne všichni spojíme a zastavíme káry na 48h, budete všichni škemrat, aby jsme je rozjeli. Ministr nám s prosíkem i mýto odpustí.

martin

„Cílem není nějaká šikana řidičů. Ale chceme, aby na dálnici, která je důležitou tepnou pro evropskou dopravu, byl plynulý provoz,“ uvedl o víkendu při instalaci značek na D1 mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Na to že je D1 a taky D2 ,,důležitou tepnou´´ ale vůbec nevypadá. Až bude mít 3+3 (a někde 4+4) pruhy od Vyškova do Prahy, více parkovišť pro kamion.dopravu, tak si může soudruh Rýdl mektat co chce !

Petr David

Tak s tím betonováním, to je opravdu krásná představa. (ironie).

Petr

Není tolik potřeba kamionová doprava. Jezdi se nesmyslně a zbytečně

pavel2

Aha! Nákladní dopravu na koleje! Ale vejde se na ně většina objemu silniční dopravy? Dojede to zboží po kolejích ve stejným čase jako po silnici? Bude to zboží kde přeložit na začátku a na konci cesty? Bude cena přepravy aspoň podobná? Zatím víc otázek než odpovědí:-/

Granja

Nebuďte tak útlocitný. Nepsal o přeložení na koleje, ale o zbytečných jízdách.

Robert

A teď se zkusme zamyslet, jak to bude vypadat. Řekněme, že to budou všichni dodržovat. Zdaleka ne všechny kamióny udrží těch 80 i do kopců bez tří pruhů…takže se velmi rychle shluknou do kolon…klidně několikakilometrových. Kvízová otázka: Jakou rychlostí je budou předbíhat všechny osobáky? Já si troufnu tvrdit, že rychlostí jen o málo vyšší, protože ti pomalejší řidiči budou mít jen velmi málo prostoru se zařadit a uhnout těm rychlejším. A pokud doufáte, že někdo kdo pojede 100 nebo 110 bude uhýbat v takové koloně těm rychlejším, když ho nikdo pak nepustí zpět…tak jste naivní. Navíc jakékoliv třípruhové uspořádání pak… Číst vice »

Petr Šimral

Divné je, že já na těch úsecích, kde zákaz předjíždění je a na celém Slovensku nic z toho, co popisujete nevidím…

kix

já to vidím i na D10, kde zákaz není, ale mezery mezi kamiony nejsou nic moc a dost řidičů jezdící 100-110 pak jede trvale v levém..až se vždycky najde nějaký blázen co začne v mezerách podjíždět

Kebab

Pokud je prostor na podjíždění, tak logicky musí být i kam uhnout. Je potřeba důsledně flastrovat levoproudaře, v kombinaci se zákazem předjíždění pro kamiony by to hodně pomohlo průjezdnosti dálnic.

martin

ano, L proudaře co brání rychlejším v L pruhu (a to i za to že nepřiměřeně dlouhou dobu brání např. v rychlosti 120km/h ). Toho se ale NIKDY nedočkáme.

MMXA

Pokud nepředjíždí, tak tam nemá co dělat. Pokud předjíždí, tak těch 120km/h může jet v pohodě.

Luboš Beneš

Přesně a tady by to mělo být dávno.

Petr

Povinné rozestupy to vyřeší

Rosťa

Ty už jsou dnes, ale řidiči kamionů je nedodržují.

MMXA

Kontrola a sankce !!!

MartinV

Pokud říkáte, že je těch kamionů tolik, že se budou shlukovat do několikakilometrových kolon, kdy se v levém pruhu bude jezdit třeba 110, tak já vám tvrdím, že bez zákazu předjíždění by ve vašem případě takového objemu dopravy docházelo k tomu, že v levém pruhu to často bude těch 80 km/h.

pavel2

Kamión co předjíždí zpravidla nejede 80, ale 90. To jen pro upřesnění.

Budou kolony a někde třeba nepůjde z dálnice sjet. Taky se může stát, že v levým se budeme několik km plazit 100 za autobusem, kterej předjíždí kamióny co jedou třeba 85-90. Protože autobus nebude mít místo na zařazení. Na takový D1 si to dokážu docela živě představit:-/

Za mě krok z5 ke kterýmu nemělo dojít.

Luboš Beneš

No obvykle vidím rozdíl v rychlostech do 5kmk/hod a blokování levého pruhu kilometry. O tom hupnutí před čumec a brždění ze 130 na 80 nemluvě.

MMXA

Ne kamion nema jet 90km/h, ale 80 !!!

Primářek

„Moderní technologie se nasazují pouze v případech, pokud jde o automatické vybírání pokut za rychlost, za hmotnost,“
Přitom by stačilo dodržovat rychlost i hmotnost a potřeba nasazovat moderní technologie na tyto problémy by nevznikla anebo aspoň nebyla tak velká…

pavel2

Kdyby se obyvatelstvo skládalo jen z Mirků Dušínů, tak nepotřebujeme policajty, soudce, věznice atp.;-)

člověk

Akorát jsem tehdy nechápal, že když už tu D1 rekonstruovali, neudělali ji 3+3.

Martin Lér

To by byla defacto nová stavba s novým stavebním povolením, EIA a vše kolem. Realizace cca do roku 2070. Viz rozšíření na tři pruhy v Brně, kde z toho je dopravní kalamita na několik let.

pavel2

Kolem Brna prej nelze postavit najednou rozšíření z 2+2 na 4+4 protože by Brno mělo víc pruhů než Pražáci :-> 😀

Ale jasný je, že jde o ty papírový věci…:-/

superhero

Problem je hlubsi. Motame se v bludnem kruhu, kdy veci a lidi prevazime z A do B a pak zase z B do A jak u blbych na dvorecku. Kapacita pro (silnicni) dopravu se vycerpala (infrastrukturou, personalne, casove) a jeji navyseni uz nic neresi. Ekonomika postavena na plytvani na strane spotreby nema budoucnost. Akorat to dramaticky zhorsuje kvalita zivota v podobe hluku, emisi, nehod, odpadu….Budoucnost je lokalni. Pokud by si nainstalovalo AdBlock 800tis. lidi v CR, tak poklesne nesmyslna doprava a s tim objem odpadu a vyrazne to posili regionalni lokalni ekonomiky postavene na zakladnich zivotnich potrebach.

Petr David

Lépe se to nedá napsat.

SYN

Jistě, když se kapacita vyčerpá tak její zvýšení nic neřeší… to je logické.

superhero

A jak chcete zvysit kapacitu personalni a casovou? Kdyz chcete prevezt 4 tuny nakladu na vzdalenost 2000 tis. km dejme tomu s prumernou rychlosti 60km/h. Budete k tomu potrebovat cca 34 hodin. Zkrati se Vam cas dojezdu, kdyz to poslete misto jednoho kamionu a jednim ridicem dvema kamiony se 2 ridici?

SYN

I kdybych přijal tezi že řidiči už jsou na absolutním limitu kdy nelze ani jednoho příjmou/vytrénovat, tak odstraněním úzkých hrdel (zácpy atd.) se celkem v klidu dá dostat někam na 75kmh (nepočítám přestávky na spaní) a hned máte o něco vyšší objem přepravy… dále rozhodně ne všechny náklaďáky jedou na maximu délky/hmotnosti. Něco též přidají efektivnější (kratší) cesty…

superhero

Hmm, teorie je hezká věc. Pak nastane ráj na zemi nebo se zjistí, že to zase nestačí (jako už mnohokrát)? Je mi to líto, realita je taková, že s vyšším objemem přepravy (větší počet řidičů, více pruhů, více nákladů) se počet úzkých hrdel akorát dramaticky zvýší a zácpy prodlouží.

jkt

Jak presne souvisi reklama na webu s kamionovou dopravou na dalnicich?

MartinV

E-shopy a jejich reklama?

Petr

Souhlas

Blume

Už se těším na ty kecy o tom, jak kamice se srbsoku, tureckou, bulharskou nebo polskou značkou nám vezou rohlíky a že bez nich neprezijeme. Hlavně když jedou direkt Deutschland a přilehlé oblasti.

none

Ty bys vydrzel bez belgickych mrazenych baget??? To snad ne 😀

Luboš Beneš

Ty se dávno vyrábí u Prahy…

Petr S.

Ať si pindaj o nějakejch omezovačích, časovejch okýnkách a potenciálně hladovejch lidech co chtěj, na to už jim s–u. Já vozím v autě kameru, a jak se mi nějakej narve do levýho kvůli předjíždění pár metrů přede mnou, když předtím moh jet celý kilometry v pravým a BYLO ZA NÍM VOLNO, může očekávat, co s tím záběrem z kamery asi tak udělám…. A zvlášť, když se z předjíždění stane pouhá JÍZDA VEDLE SEBE.

Granja

Tak to je ještě dobré. Často se dozadu ani nepodívá a je nutno prudce brzdit. Navíc k čemu je ta nejvyšší rychlost vylepená na zádi, když stejně jezdí daleko více?

PetrK

tak to by mě zajímalo, co s tím uděláš 😀 pošleš to na polici, ok – a co dál?

martin

áá další posílač fotek na pčr ? tak to jsi teda geroj .

pavel2

No hlavně bude zajímavý sledovat statistiku úspěšnosti mezinárodního vymáhání pokut:-D

Řešil jsem na podzim známýmu pokutu co dostal v Londýně za vjezd do Ultra Low Emission Zone (prakticky celý město) s autem s českou RZ a bylo to zajímavý. V oblasti mezistátního vymáhání pokut existuje obrovský právní vakuum a dá se říct, že je každej případ originál, takže místo pro právnickou tvořivost je zde obrovský.

Dokud nám to europarlament nesjednotí v celý EU. Už se na tom prej pracuje.

Petr

D1 dnes, 1. května, nájezd 66 km směr Praha. Na obzoru za mnou se, asi už nějakou dobu) předjíždějí kamiony. Po dobu, než mi zmizely za obzorem, se vzájemná pozice jejich světel nezměnila.
Pokud si chcete stýskat na nespravedlnost zákazu, zařiďte, aby (třeba i nejen) kamiony při předjíždění musely mít rozdíl vzájemné rychlosti – navrhuji minimálně o 20 km/h.
Dokud se budou předjíždět s rozdílem 2 otáčky za minutu na motoru, tak se zákazem plně souhlasím.

pavel2

OK, nařiďte truckerům ať se předjíždějí rozdílem rychlostí aspoň 5 km/h. Jak se to uzákoní, jak se to bude kontrolovat, jak vymáhat? To by mě fakt zajímalo…

sedlacek

CO NEKTERA VELMI TEZKA ELEKTROATA S PRIVESNYM VOZIKEM??

člověk

Velmi těžká elektroauta mají velmi mnoho ps, a to i s přívěsným vozíkem!!

Granja

Vypnutí verzálek provedete pomocí klávesy CapsLk.

Fic

Nic. Tahám vleky normálně. Se 700ps není těžké jet normalně. Horši je, potkávat blbce, co předjíždí deset minut.

lvy

Návěsy patří na železnici a tahače mají mít na starost pouze posledních pár desítek kilometrů. Všichni by na tom ušetřili a ještě navíc by to bylo ekologické. Bohužel železnice tomu brání.

Honza D.

Rozhodně nejsem proti, ale naprostá většina nákladní dopravy na železnici se provádí ve své podstatě jen na relativně několika málo tratích a jejich kapacita není nafukovací. Navíc, když jejich kapacitu „vyžírá“ čím dál hustější příměsto a trošku i zrychlující se IC, EC a R. Až nejrychlejší vrstva přejde na VRT, uvolní se kapacita konvenčních tratí.

HonzaK

Bylo by to krasne, ale kapacitne na tom zeleznice bohuzel taky neni moc dobre. Ono kdyby pres nas nebyl tak velky tranzit do Nemecka, tak by to taky vypadalo jinak

qěcy

Máme nákladní magistrálu Přerov – Hohenau/Kúty. Od Přerova do Polska je potřeba tu magistrálu uvolnit od některých segmentů osobky.

Dále máme magistrálu z Prosenic do Třebové.
Dál až do Kolína je to úplně zabité, potřebujeme nové dvě koleje, nejlépe mimoúrovňově rozpletené jak u Třebové, tak u Hradce Králové, tak ve VOseku-Poděbradech, bezkolizní průtah Nymburkem, Bezkolizní trať od Dřís na Kralupy (kralupy budou taky hustý s tím stísněným prostorem).

Nákladní bezkolizní průtah z Nymburka do Brodu nad Lesy.

Tak a ten Krušnohorský tunel je jako začátek.

Pokud se výše uvedené nerealizuje, tak bude mít nákladní železniční doprava v česku problémy furt.

SYN

Neboli, tak asi 100mld. a na jednom směru už to bude skoro dobrý…

qěcy

Návěsy na železnici moc nepatří, je to polovičaté řešení. O něco málo lepší jsou kontejnery a VN. Jenže všechny tyto typy řešení vyžadují mnho ploch pro překládku. Robota, nebo člověka, který tu překládku bude dělat, ve větších překlaDIŠTÍCH VÍCE LIDÍ, ČI DRAHÉ TECHNIKY. A kdo si nechá na svém katastru překladiště postavit? Aha? A kdo z obyvatel bude tohle tolerovat za svým brákem? Aha? A budeme zase v kruhu. Nebo, kolik stovek kilometrů nákladní železniční magistrály necháme v česku postavit? A na čích katastrech a za čími domy? A na úkor lesů, luk a strání, nebo polnebo chatových osad, nebo… Číst vice »

Honza D.

Do Brna vozí návěsy LKW Walter a nepřijde mi to jako špatná varianta. Zvedat jeřábem se to musí tak jako tak a oproti kontejnerům se návěs zvedá jen jednou. Návěs je ovšem zase těžší než kontejner.
Pokud se má alespoň něco vozit po železnici bez vleček v koncových stanicích, tak to jinak nejde.

Granja

Když to šlo za minulého režimu, proč to nejde teď? Přijel s kontejnerem ke koleji vnvk, vlastním zařízením na autě ho přeložil na vagon, případně naopak. Hledat výmluvy umíme dokonale.

pavel2

Akorát že ty samopřekládací kontejnerový Multilifty atp. má už dnes jen armáda a taky jich není přehršel. O kolik je takový auto dražší oproti „obyčejnýmu“ kam se musí kontejner naložit jiným jeřábem nevím a zajímalo by mě to.

Fic

Myslíte to, jak se ručně překládaly pytle s cementem, vápnem a slepený tvárnice ? No, tak to si ten Vítěznej únor pořádej sám….

Zdeněk Šula

Ten pokus tady už byl ale převoz z Břeclavi do Plzně trval 16 hodin místo 8.Naše železnice na to není připravená.Nakonec i pokusy ve v Evropě skončily bylo to dražší než po silnici.

tom

A o kolik hodin se prodlouzi doprava po D1 kdyz se nepredjizdi? Ano spravne asi o deset minut vy chytraci. Udelejte si poradek mezi sebou a jezdete vsichni 90 a prestante blabolit ty vase hovadiny, stejne se potkate v zacpe pred Brnem nebo pred Prahou. Mate spoustu km na predjizden a furt melete hovadiny.

Honza D.

Dojede se cisterna s ADR, jejíž majitel si přes GPS hlídá 80 km/h a vytvoří se nepěkný vláček, na jehož konci můžou vzniknout klasické nehody „nestačil zabrzdit“. 🙁

Granja

Klíčová slova: dodržení vzdálenosti, sledování provozu před sebou.

Ozzy

??? 80 ???? Jestli máš Honziku řidičák, ve vlastním zájmu ho běž vrátít, oni ty náklaďáky totiž rychleji jezdit nemají.

PetrK

ano, a osobáky nesmí jezdit více než 130 a krást je taky zakázané – a přesto se to všechno děje

Honza D.

Standardně se jezdí 85 – 89 a je to všeobecně tolerováno. Na to, aby se to po x desetiletí platnosti Vmax 80 legislativně upravilo vyspělosti současné techniky, nemá nikdo v Evropě koule.

Otto

A to je přesně ono. 80 kmh je vmax pro kamion u nás. To, že většina jich má cejchované omezovače tak, že jedou výrazně víc (někteří frajeři i 110) je věc druhá a právě to způsobuje rizikové situace na dálnici. Po zavedení zákazu mezi Humpolcem a Jihlavou, kde jezdím prakticky obden, je provoz výrazně plynulejší.

Honza D.

Omezovače jsou v ŘJ nastaveny na 89 a změnit se to dá jedině diagnostikou výrobce, přičemž v ŘJ zůstává informace, kterým počítačem byla provedena změna. Žádný normální servisák si to proto nedovolí.

Otto

Tak si nechte od někoho vyprávět, jak se to dělá…

Luboš Beneš

V praxi tohle ale tak není. Tak to asi funguje jinak.

pavel2

Jasně, kamióny 110 ale podle čeho? Podle rychloměru v tvým osobáku?;-)
A zkratku GPS už jsi objevil?

Viki

Max rychlost kamionů je 80 tak ať tak jezdí všichni.

Honza D.

Upřímně jsem si myslel, že 21. století již není doba plechová. A když to tak musí být, bo je to tak spravne, tak se u toho bude alespoň trochu myslet. K čemu je omezení od 6 hodin, když se jede proti špičce? Nebo naopak, k čemu je omezení večer po cca 18. hodině ve směru do města, když téměř všichni jedou opačným směrem? Aby byla dodatková tabulka cca 6 – 14 do města a 12 – 20 z města je zřejmě moc složité, nebo by to nepřineslo tolik politických bodů. A to nemluvím o možnosti proměných značek, asi bych se… Číst vice »

Martin

Zákaz „přejíždění“ ???

SYN

Taky doufám že přejíždění ostatních účastníků mají zakázané už teď 🙂

none

Jsem rad, ze vsechno co si kdy koupim, je vezeno kamiony a neni to nic mistniho. Dekuji, ze se to zbozi muze projet po cele Evrope… Idealne 2x. I tak pak vyjdou egyptske brambory levneji nez nase. Kamionova doprava nam zlevnuje vse, co se ji dotkne korby.

qěcy

Tak to teda hlavně lodní.

SYN

Kamionem z Egypta? Zajímavé… 🙂

Lambert

S cesmadem souhlasím, jenže tam kde by to bylo potřeba se prozatím o 6 pruhovem uspořádání prozatím ani moc nediskutuje. D8 by měla být 6 pruhova do Lovosic, kde se od ní odděluje I/15 směr Most/Česká Lípa. I/15 by se měla stát usekově rychlodráhou s oddělenými pruhy v parametrech střídavého 3 pruhu- na okrajích 4 pruhu zhruba půl napůl. D11 by měla být 6 pruhová až do Jaroměře, kde se oddělují proudy směr budoucí D11 do Trutnova a stávající tranzitní silnice I/33 do Náchoda a zároveň 6 pruhová D35 od DK Osice D35 do Litomyšle. Navrhnul bych také novou rychlodráhu… Číst vice »

Petr David

Každé 3 roky zmizí procento orné půdy, tak betonujte. Vše se dá dovážet, i ta voda o kterou se postupně připravujeme.

qěcy

Ani jiná hospodářská půda a příroda není zadarmo.
Ani braunfíld. Ani chatová kolonie. Ani skály, řeky a jezera. Nic není zadarmo.

Kebab

Pak by i naše statistiky nehodovosti mohly připomínat ty západoevropské.

Petr S.

„I/15 by se měla stát usekově rychlodráhou s oddělenými pruhy“
Uvítal bych aspoň převedení mimo vesnice a v souvislosti s tím i narovnání, hodily by se i pomalé pruhy (ne jenom jednou za 20 km)

Martin Lér

Mno… Mám na doslech od stoupacího pruhu na I/15 zahradu (začátek pruhu kioometr vzdušnou čarou). V Praze bydlím v naprostém tichu, zahrada je plná randálu od regulérní dopravy a příležitostně nějaký ten expert co nám všem ukazuje, jaký silný a hlasitý motor má. Nebylo by lepší něco udělat s I/13, která má velkou část trasy parametry 2+2?

Granja

Aneb více pruhů, více adidas. Omezení rovnoměrného vsakování vody a zvýšení teploty povrchu. To přesně potřebujeme.

libcha

S názory Česmadu v tomto souzním. Plynulost provozu na dálnici je především úměrná tomu, jak málo jsou rozevřené „rychlostní nůžky“. A ty nejvíc rozevírají spíš jedinci s 170 km/h. Bezpečnost a i kapacitu by tak zvýšilo tvrdé vymáhání 130 pomocí automatických bran. Tím nemyslím 145 km/h, ani 135, ale 130. A zakazovat předjíždění kamionů i ve dvě v noci, kdy skoro nic jiného ani nejede, je taky donebevolajici pitomost.

Petr David

Kamionů je moc, řešme příčinu, ne následek.

Petr Šimral

Chcete zavést v nákladní dopravě „všeobecnou železniční povinnost“ a současně významně omezit železniční osobní dopravu?

Petr David

Nic takového jsem nikde nepsal a nic takového ani nechci. Příčinu problémů v dopravě vidím v nadměrné spotřebě ale tu musím nechat na jednotlivci. Je ale pravda, že jsem pro razantní zvýšení mýtného, každý, kdo chce zboží z velké dálky, ať si to zaplatí. Je na tom něco o povinnosti?

Petr Šimral

A jak chcete vyřešit právě tu „nadměrnou spotřebu“? Nebojte se, pište 🙂

superhero

To dost možná vyřeší emisní povolenky pro dopravu.

marek hudec

tech se nebojim, EU uz zacina od zelenych fantasmagorii couvat

Petr David

Nevyřeší. I kdyby se vypouštěly nulové emise, tak problém dopravy je betonování.

HonzaK

Myslim, ze treba tak, ze do nakladu dopravy se zapoctou kompletni negativni externality. Tedy vyrazne zvysit mytne

Granja

Co třeba právě vyšším počtem kolejí? To by přece pomohlo i vaší firmě…

Petr David

Já? Já sám? To je přece na každém jednotlivci, aby zvážil co je pro svoji spotřebu ochoten obětovat. Vlastně ten jednotlivec rozhoduje i o svých potomcích.
Jinak nebojte se, nebojím se psát.

Petr S.

Myslím, že by nebylo marný jít směrem zvýšení kapacity železnic. Vykašlat se na VRT, jejichž vybudování a následná údržba by byly velmi drahé, a rozšířit žel. koridory o dvojici kolejí, což by pak mohlo fungovat jako „železniční dálnice“ – po vnějších kolejích osobáky, spěšňáky, náklaďáky, po vnitřních kolejích rychlíky a vyšší kategorie. Pak by stálo za to poněkud prodloužit náklaďáky – místo nějakých 40 vozů podobně jako v např. v Kanadě – déka třeba 2km.

Petr Šimral

Myslím, že myslíte správným směrem, nicméně k tomu si myslím, že si při myšlení neuvědomujete souvislosti 🙂 Zečtyřkolejnění páteřních koridorů by bylo hezké, ale… Tyto tratě byly postaveny v těch nejpříznivějších sklonových a směrových poměrech a okolo nich se vyvinulo husté osídlení. Takže dnes bychom to osídlení museli zbourat a to nejenom to zcela těsně u současných kolejí, ale mueli bychom jít z hlukových důvodů poměrně daleko. VRT jako taková zdaleka nevyžeší všechny problémy s kapacitou dráhy, ale je to trať o dvou kolejích, která je NEJLEVNĚJI a NEJRYCHLEJI postavitelná a to ještě navíc s obrovským časovým benefitem proti zečtyřkolejnění… Číst vice »

qěcy

A v principu proč?
Je obří poptávka po zboží a potažmo po všech druzích nákladní přepravy. Převyšující nabídku. Je velká konkurence v dopravě. Celosvětově. Takže proč by si státy nemohly aspoň trošku přimastit kapsu na mýtném a clu? Proč? Zvýšené příjmy pak může strkat třeba zrovna do rozvoje nákladní železniční dopravy.
A doprava je jen nutné zlo. Sama o sobě nemá z principu žádná pozitiva.

Daniel

Bohužel v nejkratším směru mezi P a B podél D1, žádná trať ke zčtyřkolejnění zatím není.

Air Traveller

Maníků jedoucích po dálnici 170 je limitně nula. Jejich (negativní) vliv na plynulost provozu na dálnici je … nulový.

Petr Šimral

Téměř nulový. Vliv tam je, nicméně proti kamiónům 89 / 91 km/h je bezvýznamný.

Petr S.

Možná nulový do okamžiku, kdy v tý rychlosti někoho nabouraj, pak stojí celá dálnice. A navigace Vás pak pošle do nějakejch „vidieků“ s úzkejma silnicema bez krajnic, třicítkama, retardérama, přednostma zprava, fakt „žůžo“…

qěcy

No, ostaní taky bouraj. Třeba když kamion sejme v odstavném pruhu někoho.

pavel.mertlik

Zákaz předjíždění je především symbol. Stejně jako max. povolená rychlost. A ani jednu z těchto věcí u kamionů nikdo nevymáhá ani přes den, natožpak v noci.
Mezi námi, kdyby někdo vymáhal dodržování max. povolené rychlosti u kamionů, tak by se vůbec nemuselo řešit jejich předjíždění.

Granja

Něco vymáhat? Víte kolik chytrolínů by blábolilo o omezení svobody? Oni totiž nemají o významu toho slova ani tušení.

Dachs

Je tam dodatková tabulka 6-22, ne?
Nicméně, největší prasárny kamioňáků (jsou to hlavně PL, H a SK), kdy se vůbec nepodívají a pošlou to přímo přede mě, potkávám na D1 právě mezi 23-1. Slabý provoz asi přispívá k polevení pozornosti. Jezdím rád v noci, no… a je to běžných 130 dle gps, 145 a víc mi za tmy přijde vošajstlich 🙂 Ale jsou tací, kterým pět ušetřených minut na dlouhé štrece přijde asi jako důležitých.

Petr Šimral

S názory ČESMADu v tomto nesouzním. Základní rychlost kamiónu v ČR je 80 km/h, nikoliv 89 – 100 km/h. Jde to přesně vidět na konci úseků se zákazem předjíždění.
Řidiči jedoucí 170 km/h jsou sice taky problémem, ale tam je to jednoduché. Může si blikat jak chce, pokud jedu v levém pruhu rychlostí 130 km/h a nemám v pravém dostatečně dlouhé místo k zařazení, abych nemusel ubírat. Toto samozřejmě neplatí, pokud se jedná o vozidlo s právem přednostní jízdy, ale tam nebývají zásadní problémy.

Kebab

To “abych nemusel ubírat” se píše v zákoně kde přesně?

Petr Šimral

Nikde. Je to o maximální rychlosti na dálnici pro osobní automobily a autobusy, která je 130 km/h.

Frantík

Autor předjíždí, takže omezovat řidiče za sebou klidně může. Pokud by se mohl zařadit bez změny rychlosti, tak nepředjíždí.

SYN

Tam, tamhle dole, o jednu řádku pod tím „max. rychlost povolená 130kmh“…

Kebab

Jízda maximální povolenou rychlostí, navíc podle neocejchovaného tachometru, není žádný pardon pro blokování levého pruhu. Řidič má jediný zákonem daný úkol – uhnout rychlejšímu. Do jeho rychlosti mu nic není, i kdyby ji mohl změřit a i kdyby nebyla legální, to řeší pouze dopravní policie, ne řadový vychovávač z lidu. Ten se pouze odkope v diskusi.

MMXA

Ano uhnout rychlejšímu, až to bude možné. Takže pokud jede 120 a předjíždí, tak v klidu dokončí předjíždění a zařadí se zpět.

Otto

A tvrdé vymáhání osmdesátky právě u kamionů. Protože 80 jich jezdí jen velmi velmi málo….

Petr Šimral

A to jsou ty, kteří mají na návěsu samolepku: Opravdu musím jet jen 80 km/h, hlídají mě podle GPS…

Karel

Fňuká trochu pozdě. Chce to demonstrace tak jak to dělají zemědělci v EU. Udělat vláček a nepustit osobaky na dálnici a z dálnice. Blokovat sjezdy a vjezdy na dálnice. Plus další a další. Možná kdyby nákladní auta nad 3,5t týden čtrnáct dní nejezdila mohlo by to přinést zajímavý výsledky.

Petr David

A není lepší než nátlak postupně redukovat počet kamionů?

Radek

Přesně lidi by neměli co jíst ani do práce by nemusely neboť by neměli z čeho vyrábět.

Petr

A o dělají, když jeden jede přes 79 a druhý skoro 80 a takto vydrží „předjíždět“ dlouhé minuty?
Ať si to kamióňáci vyřídí s těmi, kteří zdržují všechny ostatní – i ty kamióňáky.

SYN

No jasně, a my „ostatní“ abysme honem začali gůglit recepty na Molotovovy koktejly…

Jaaa

No jo, prostě lobby IAD už jde i po podstatě toho, proč dálnice u nás vznikly a dál vznikají – nákladní kamionová doprava.

Myslí si, že dálnice jsou tu kvůli nim a že ten hospodářský rozvoj vzniká tím, že se naplní povinnost všech umožnit jim bez přerušení jízdu 160 km/h. Tahle nárokovost, která za tím vším stojí, už je prostě absurdní.

Granja

Zřejmě víte o někdejším jednání, zda vložit peníze více do železnic nebo dálnic. Můj spolupracovník tehdy po návratu z jednání doslova řval, že přednost dostaly dálnice, a to nikoli se zdůvodněním, že to je potřeba pro lidi v IAD, ale s odůvodněním, že jsou nutné pro kamiony.

SYN

No, říkáte to skoro tak že bych se bál že se investice do železnice zastavily… pak si ale přečtu tenhle web a vidím tuhle miliarda, tuhle dvě, támhle deset…
Takže nezastavily.

Jiří Kocurek

Kamion nad 3,5 tuny? Tak v tom ppřípadě je Iveco Daily taky kamion.

Ondris

Nepřítelem nejsou kamiony, ale jejich řídiči, kteří nedodržují absolutně žádná pravidla (kromě práva silnějšího) a ohrožují všechny kolem sebe, někdy i své kolegy. Čest výjimkám…

Petr David

Nepřítelem není kamion, ani jeho řidič, nepřítelem je nadměrná spotřeba jednotlivce.

Air Traveller

Nadměrná spotřeba jedince je v tom nevinně. Ta za hloupé kamioňáky nemůže.

Petr David

Ale jednoznačně spotřeba může za počet kamionů na silnici, tedy i počet hloupých kamioňáků. Abych se ale někoho nedotkl, žádného hloupého kamioňáka neznám.

pavel.mertlik

A kdo rozhoduje o tom co je nadměrná spotřeba? Strana? Sjezd? Nebo Twitter?

Petr David

Naše vědomí. Sami můžeme zvážit kolik těch šuntů na jedno použití koupíme a kde byla potravina vyprodukována. Je to na nás. Strany bych do toho netahal, není důvod.

Air Traveller

Oni jsou nějaké potraviny na více použití?

Petr David

Jasně, větu jsem fotmuloval špatně. psal jsem o šuntech na jedno použití A o potravinách.

Air Traveller

Tak si ty si ty sunty na jedno pouziti nekupujte.

Nekdo vas nuti?

superhero

Ten problem je hlubsi nez si myslite. Manipulace v marketingu je casto na hrane propagandy. Velmi casto se tam zneuziva psychologie. Celit tomu v dobe, kdy lide nemaji cas premyslet na souvislostmi je nadlidsky ukol. Jakmile by si lide hromadne vypli reklamu, tak byste videl kolik tech zbytnych veci se neproda.

Petr David

Snažím se, vybírám místní věci, nevlastním auto.
Řešením je zvednout mýtné.

Petr David

Realita Česka jedenadvacátého století je ta, že splečnost nedokáže snížit počet kamionů. Snížit vlastní spotřebu, kupovat pokud možno co nejvíce místní produkty a po vzoru Švýcarska omastit mýtné.

Air Traveller

Samozřejmě, že řeší.

Jen by mohl platit jaksi všude, a ne jen tam, kde jsou cedule.

Frantík

Teoreticky platí (předjíždět může jenom pokud neomezí provoz za sebou), prakticky se nevymáhá.

milan

už aby to bylo

Miroslav

Jako chapu, ze prace ridice kamionu neni zadna sranda, ale brekot CESMADU a jeho mluvciho Felixe je opet znovu pouze trapny. Jestli maji problem s osazovanim ceduli se zakazem predjizdeni na urcitych usecich, tak at vyda MD plosny zakaz predjizdeni kamionu na vsech dalnicich. To uz je dost progresivni reseni ne? Kazdy den po D8 potkavam cestou spoustu prasat, ktera nevahaji vjet pred strudl osobnich aut v levem pruhu a 5 minut predjizdet kolegu kamionaka, ktery jede o par km/h mene a totalne tak blokovat dalnici. Par takovych za den, a relativne kratka cesta z UnL do Prahy se protahne… Číst vice »

Jaaa

A dál? Ekonomicky bude výhodnější, když jeden kamion přijede o půl hodiny dřív do cíle vykládky a vy o 10 minut později domů, nebo naopak? 😉

Opravdu nemají všichni povinnost uhýbat zrovna vám, že teď teda vy jedete…

Daniel

Reálně to je spíše tak, zda je ekonomičtější aby dorazilo 1000 lidí ráno do práce, než jeden kamion o půl hodiny později vykládal.

superhero

Takove tvrzeni bude platit do doby nez budete vedoucim ve sklade a za pul hodky ma vas tym padla. Pak budete trvdit presny opak.
Kamiony neobhajuju. Problem je hlubsi. Motame se v bludnem kruhu, kdy veci a lidi prevazime z A do B a pak zase z B do A jak u blbych na dvorecku. Kapacita pro (silnicni) dopravu se vycerpala a jeji navyseni uz skoro nic neresi. Akorat to dramaticky zhorsuje kvalita zivota v podobe hluku, emisi, nehod….

Miroslav

Kamionak? Jeden z tech, co predjizdeji? Dalnice je tu pro vsechny, ne jen pro par kamionu, ktere spechaji jen proto, aby byl v cili o pul hodiny driv a stejne cekal na nakladku. A je jim jedno, ze tim zdrzuji, ohrozuji desitky, stovky ostatnich aut. Presne kvuli takovemu premysleni a chovani maji ridici nakladaku takovou povest, mnohdy opravnenou.

Air Traveller

Proč by měl kamion něco vykládat později?

Prostě vyajede dřív a bude v cíli v čase, ve kterém tam má být.

Frantík

Spíš s tou delší dobou budou počítat všichni kamioňáci, takže nebude třeba konkurence v prasácké jízdě (srovnejte kurýry).

Radek

A vás ubude když se 5 minut zdrzite jak z nám český řidiče tak když začnu předjíždět u Prahy na D1 a vy budete u Jihlavy už budete blikat dalkovymi světly jako bez mozci psychologické testy by ste měli dělat vy v osobacich v německu když chci předjíždět dám blinkr a ridici v osobaku bliknou a pustí mě maximálně mě nepustí a popred její zjistím že je to blb s českou spz

Frantík

A nestačilo by líp vymáhat ten obecný zákaz předjíždění kamionů? Asi by to taky musel někdo zaplatit a zrušit vymlouvání, to je jasné.

Martin1

Felix dlouhodobě svými vyjádřeními Česmadu škodí. Jako vždycky jen potupné fňukání vycházející z nulové sebereflexe.

Jaaa

A třeba sebereflexe řidičů IAD je tady kde?

Kebab

Těch se tohle snad netýká.

johny

Fňuk fňuk. Drahý Česmade, nákladní doprava sama od sebe opravdu nic neplatí. Všechno to platí koncový zákazník toho zboží, které převážíš. A ano, je to ten samý zákazník, kterého tím předjížděním na dálnici zdržuješ a ohrožuješ. A propos – nejen rozdílnou rychlostí, ale i často i přetíženými vozidly. Tečka.

Daniel

Komentář za všechny prachy. A ještě doplním, že těmi jejich přetíženými kamiony za směšné mýtné ničí infrastrukturu dotovanou státem primárně pro zákazníky-občany. Nevím proč by měl stát podporovat výstavbu parkovišť a dálnic, když tu infrastrukturu dopravci přetěžují, ničí, parkují kde nemají a jen stojí s nataženou rukou. A ještě obtěžují občany hlukem a emisemi.

MMXA

Parkoviště pro kamiony vybudovat s celou infrastrukturou, ale pěkně placené !

Jaaa

Jasně, vy totiž aktem přesunu svého zadku po dálnici totiž tomuto státu přinesete mnohem více prosperity, než přesun zboží vezeného kamionem, že. 😀

Sebestřednost řady řidičů IAD je neuvěřitelná.

johny

Konečně jste mi to vysvětlil – kamiony nám po ČR rozváží samou prosperitu. Za tenhle díky 🙂 A teď vážně – pokud je váš argument, že kamion „koná“ rozvozem zboží nějakou výlučnou ekonomickou aktivitu, tak se mýlíte. Práce + půda + kapitál jsou základní ekonomické prostředky a do poslední skupiny patří i kapitál lidský, neboli lidské zdroje. Pokud pekař nepřijde ráno do práce, asi těžko budete namísto pečiva vozit vzduch, že? Proto je na tom rozvoz osob, pokud zrovna nemíří někam na dovolenou, z hlediska ekonomické aktivity a „prosperity“ v podstatě stejně. A to se ani nebavíme o tom nesmyslu… Číst vice »

Radek

Ale když ten pekař přijde do práce tak z něčeho musí na péct ten chléb a rohlíky nejspíš s mouky ne a tu mu doveze kamion nebo mu to dovezes na kole ty ty chytroline.

Petr

Ne to se koupí od regionálních výrobců

MMXA

To točvolant nepochopí, prostě on má pocit že je ten nejdůležitější.

R.L.m.

„Šotek úřadoval“ naprosto kouzelně hned v titulku:
„Zákaz přejíždění čeká řidiče …“ 😄
… tak stane se, jsme přece jen lidi. 😏

Daniel

Fňukna ČESMAD opět v akci. Umí dělat i něco jiného než podrážděně reagovat na nové skutečnosti? Apropo, jestliže 80% přeprav je realizováno kamiony, není třeba převod 20% na železnici řešení, které by uvolnilo silnice pro plynulejší tok dopravy?

janvagala

Zaplatíš to?

Petr David

Klidně.

....

Až na to že železnice jsou už teď přetižené

Daniel

Možná, ale alespoň nekolabují, či dokonce půl dne nestojí.

Air Traveller

Nekolabují? Zeptejte se společností, které nákladní železniční dopravu provozují. Asi by vás malinko vyvedli z omylu.

Daniel

Kde například byla poslední dobou železnice ucpaná nákladními vlaky, jezdilo se 30km/h v 50km kolonách?

Air Traveller

Na železnici principiálně kolony nemůžou vzniknout, protože jaksi principiálně tam nemohou dva vlaky jet za sebou.

Nedostatek kapacity železnice se neprojevuje „kolonami“ na trati, ale tím, že nákladní vlaky čekají hodiny ve stanicích a čekají, než budou vůbec vpuštěny na trať.

Nicméně, vzhledem k naprosté nesmyslnosti té otázky to beru tak, že to byl jenom takový nepovedený vtip.

Daniel

To nepopírám. Ovšem zda by tedy nebylo řešením stavět více žel. tratí a na dálnice omezit vjezd při překročení propustnosti dálnice, stejně jako vlakům, což?

Air Traveller

Ale ta dalnice je propustna celkem dobre 🙂 Dokud se kamiony nezacnou predjizdet.

Frantík

Tak to se dá považovat za kolonu, pokud je rozdíl mezi vlaky 1 traťový úsek…

Petr Šimral

Máte malý přehled a o tom, kde stojí jak vidle železniční nákladní doprava vůbec nic nevíte…

Petr David

Protože se zvyšuje kapacita pouze u silnic.

Marťan

Přesně tak. Ke každému Lidlu, přivedeme vlečku a na čerňák pojede nákladní metro.

Petr David

Tady jde o tranzit, nikoli o Lidl.

Václav

Ono by úplně stačilo, kdyby se využívaly současné vlečky.

Sizifon

To budou pěkný závody v těch stoupacích pruzích,kdo bude dřív na konci 😀 Už se těším na tu srandu. Jižani jsou tvrdí soupeři.

Petr Šimral

Ty závody tam jsou již dnes a docela to funguje. Kromě čtyřpruhu u Všechrom, kde tak nějak neumí počítat do dvou…

FrantaM

Nezaregistroval jsem, že vy Česmad či jiné organizace dělali jakoukoliv prevenci proti tomuto nešvaru. Jen velkohubá prohlášení do médií. Tak ať se teď nediví.
To předjíždění kamionů je opravdový problém, protože při hustějším provozu to dokáže provoz hodně omezit a místama až paralyzovat.

Frantík

Zejména když to skutečně zdržuje ty „slušnější“ kamioňáky kteří radši zpomalí než aby kvůli předjíždění o 1 km/h doprava za nimi stála.

Jaaa

A jak přesně paralyzuje dálnici, když pojede 80 a ne 160? Kapacita dálnice při této rychlosti je vyšší.

Petr Šimral

Pokud to pojmeme takto, pak máte pravdu. Chtělo by to zavést i na železnici. Při rychlosti 80 taky budeme mít nejvyšší kapacitu a všichni se vejdeme. Akorát z Prahy do Ostravy pojede rychlík o 1,5 hodiny déle…

Avoda

Další polovičaté řešení. Tady pomůže pouze plošný zákaz předjíždění, resp. formulace „zákaz jízdy v levém pruhu“.

A ta vyjádření Felixe jen dokládají, že je to nutnost. Absolutně nulová sebereflexe toho pána je do nebe volající. Jaká je korelace mezi zákazem předjíždění a „přepravou bezmála 80 % veškerého nákladu přepravovaného po souši“ ví jen ten pomatenec. Ale škoda, že nezmínil permanentní porušování dopravních předpisů ze strany řidičů NAD. Protože bezpečný odstup je něco, co od nich na (nejen) českých dálnicích opravdu neuvidíte….

PvvS

Co s tím má Náhradní Autobusová Doprava ?

L.

Asi nejlepší kousek je jak si stěžuje na pokuty za přetěžování…

Frantík

Spíš je to v kontextu že jsou technologie na všechno ale ne na to rozhodnout, kdy je předjíždění škodlivé.

Což ale je skutečně technologicky těžší rozhodnout, vyžaduje to zpracování obrazu a kontext dopravní situace, není nějaká mobilní váha či snímání gps.

Jaaa

Houbeles, stačí zapojit stejné technologie, které vám v navigaci ukazují zatížení.

František Plášek

No jo…..obligátní fňukání od ČESMADu….v další fázi očekávám výhrůžky, že nebudou potraviny, toaletní papír,……dosaďte si co vás napadne….

Paddy

Řekl bych, že si o to kamioňáci řekli sami.