Zájem o práci řidiče v brněnské MHD se za rok zdvojnásobil, dopravce to přičítá příspěvku 100 tisíc Kč

Uniformy zaměstnanců Dopravního podniku města Brna. Foto: DPMBUniformy zaměstnanců Dopravního podniku města Brna. Foto: DPMB

Průměrná mzda řidičů DPMB včetně přesčasů byla loni 44 792 korun, letos vzroste o pět procent.

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
OndraG

Ať počítám jak počítám, tak při standardním odpracovaném čase, který je +/- 20 * 8 hodin, t.j. 160 hodin a průměrné hodinové mzdě 200,- Kč/hodina mi vychází gáže v celkové výši bez příplatků za svátky noční a jiné částka 32.000,- Kč. Z rozdílu uváděné částky 47.000,- a standardní mzdě mi vychází rozdíl 15.000,- Kč, který, když podělím hodinovou mzdou 200,- Kč/hodin vychází 75 hodin přesčasu, což je při 20 odpracovaných dnech 3,75 hodin přesčasu denně. No, mezi námi, žádná výhra …..

HansB

Příspěvek v diskuzi ke článku o DPMB z minulého měsíce: „Nástupní mzda pro řidiče bez praxe bude 164, 60 na hodinu hrubého. Po 9 letech praxe pak 180, 60 hrubého.“ Já vám nevím, ale to k těm 47 tisícům má na míle daleko. Já chápu, že je to průměr, ale jestli je to pravda, tak to nemá s realitou nic společného. Navíc chlubit se mzdou včetně přesčasům… To pak můžou napsat jakoukoliv částku, záleží na výši těch přesčasů.

Frantík

Přesně, vždy je třeba normalizovat na 37.5 nebo 40 hodin týdně.

Samo

Asi tak. Obetujte svoj život DPMB, strávte všetok čas v práci a dostanete luxusných 1800 eur. V hrubom. Ponuka aká sa neodmieta… 🙂 To sa naozaj oplatí z Brna viac dochádzať do Bratislavy za pás do Lidlu kde sa podobná suma dá zarobiť pri normálnej pracovnej dobe (a ešte zostanú aj tie tri hodiny denne na cestu) 🙂

Pepa z depa

A co se stane když za měsíc uteče od volantu třeba to psychicky neunese nebo zjistí že v kanceláři má víc

Vrn vrn

U ceskych drah by v tom adept lital bratru za 700 000 kc.

Arnošt

A člověk co chce jezdit na DPČ musí absolvovat měsíční kurz… měsíc? kdo si muže vzít na měsíc volno aby mohl jezdit na brigádu s autobusem… všude jinde to trvá max 14 dní ale v Brně měsíc… a to nemluvě o tom nesmyslu že i když člověk psychotesty má, tak stejně je musí absolvovat znovu, jelikož DP neuznává psychotesty od jiných psychologu .

Igor Mauricio

Pokud jste duševně a fyzicky zcela zdráv a předchozí psychotesty jste získal legálně, určitě nemáte problém s tím udělat kontrolní psychotesty u svého nového zaměstnavatele.

Jan Neruda

Vy se určitě o tu práci nepokoušejte, neboť nerozumíte ani psanému textu:

Podnik připravuje i rozvolněnou odpolední variantu, kterou využívají pracující lidé, kteří chtějí mít řízení v brněnské MHD jen jako brigádu.

Arnošt

chystá se.. to neznamená že do. teď je to jinak… stále to tak funguje..

Jan Sova

Brno je za trest i tak. Měli by tam jezdit řidiči v rámci výkonu trestu.

Jaydee

Nesouhlasím, ale hláška je to dobrá.

Ondra

.. a ještě by se v Bohunicích musela dělat vozovna..

slsp

Neviem, ci to vypoveda o kvalite zamestnavatela alebo financnej gramotnosti uchadzacov.

Pavel Skládaný

Zajímavé. Že bychom si z toho mohli vzít příklad, jak naplnit kurzy na nové strojvedoucí?

Kdo já

Rozhodně!
Proto jim dáme podepsat 5 let/ a pokud neudělají zkoušky, nebo odejdou dříve, 750 000 Kč pokuta.
( S přibývajícím odpracovaným časem se částka snižuje)
Chápu i proč to zaměstnavatel , ČD, dělá, zaplatí licenci , zaučí, a po chvíli je někdo přetáhne pracovat k sobě . Hotového strojvedoucího, za pár šupu.

M19

O čem to blábolīte? Co to má společného s DPMB?

Kdo já

Zkuste si přečíst příspěvek Pavla Skladaného, třeba to pochopíte…
Nebo myslíte že DPMB má strojvedoucí?

M19

Četl a stejně je to nesouvisející blábol. Bez hlavy a paty.

Ondra

Tady ten „ublížený“ argument že se zaměstnanec někde zaučí a pak půjde jinam je naprosto mylnej (v jakémkoliv oboru), to je prostě starost firmy si udržet lidi, pokud není konkurenceschopná, tak ať si nestěžuje a začne raději konkurenceschopnou být (a není to jen věc platu, ale i prostředí, vztahů mezi ldima atd.), žehrat na nevděčnost je prostě blbost a jen demontrace vlastní neschopnosti..

JanJanJan

Přesně tak, jak to na mě vytáhla na pohovoru, tak jsem odešel. Chápu pokutu, chápu upsat se firmě. Ale 750t Kč je brutal.

Jiří Kocurek

Rozhodně ne, raději žehrat, že zrušením průvodčích tito spadnou na úplné existenční dno. Nabídnout jim rekvalifikaci na strojvedoucího? Za-ba-ba chraň! 🙁

Marcel

Mám šanci jako 52letý?🙂

Robert Pražák

Jestli máte dobrý zdravotní stav, tak jistě.

Pavel Skládaný

Jste-li ve formě, čeká Vás určitě ještě patnáct let provozní perspektivy a jste vítán.