Zahájení velkého provozu na letišti v Budějovicích se odsunulo na rok 2024
Jihočeské letiště České Budějovice. Pramen: Letiště ČB
Letiště České Budějovice prošlo v uplynulých deseti letech velkou modernizací za více než 700 milionů korun.
Podle mě jde o vyhazov peněz ale zas na druhou stranu 80 000 pasažeru není nijak nedobytné číslo a podle mě by se tomuhle číslu pokud tam bude mít SW chartery dalo přiblížit tak v r 2030
11000 pohybů zarok. To je 30 denně. O jaké pohyby to vlastně jde? Asi myslí, když se někdo z personálu ráčí pohnout v pracovní době.
Když nemá nějaké letiště jiné výkony, které by mohlo vykazovat, tak vykazuje počet pohybů. Bez informace o tonáží údaj k ničemu, protože poplatky jsou stanoveny podle MTOW letadla, takže tento údaj nevypovídá nic o výnosech a tím ekonomice provozu. Je ovšem zajímavé, že na svých stránkách má doposud jen data do roku 2019. A po pravdě, divil bych se, kdyby v době covidových uzávěr dosáhli rekordního počtu pohybů…to by asi bylo jediné letiště na světě, které by vykazovalo v roce 2020 růst 😂😂.
Mohl by mi někdo vysvětlit, proč se Budějovicích o provoz nebude starat (Řízení letového provozu), jako například v
K. Varech?
No, ono držet v českých budějovicích kompletní obsadu řídících kvůli dvěma letům za den … to je fakt (zatím) zbytečné.
Já myslím,že provoz řídí na dálku z Prahy
Protože to ekonomicky nedává smysl, na všechna regionální letiště ŘLP doplácí, jen by se tím problém zvětšil. Myslím, že optimální řešení pro regionální letiště v ČR by byl systém „remote tower“.
Myšlenka dobrá, doba však tomu nepřispívá. PS : Budeme moci svobodně se pohybovat po EU ? Doba blaha skončila, středověk se nasouvá !
on vám někdo brání se svobodně pohybovat po EU?
Letiště bude používat KPT FLY
S derivaci sukafonu 737-810
Nějaká „nalejvárna“ ve srozumitelné češtině na téma „proč ta certifikace“ tak dlouho trvá, ze strany diskutujících z letecké branže, by nebyla ???
Dík …
Co lidi chtějí ? Zbourat to letiště? Díku studené války je tam letiště co by stalo třeba 50 + miliard postavit. Ale už tam je. 700mill Kč je malá investice do toho aby region další 60 + let měl mezinárodní letiště. Co tam bude lítost dnes. Co za třicet let? Neví se. Ale to že existuje pomůže regionu v investicích.
Mezinárodní letiště do každý dědiny.
Jenomže problém je v tom, že se obtížně najdou destinace, kde se pravidelně obsadí letadlo do Budějovic. Přece jen obyvatel ani mezinárodně významných firem v Jižních Čechách zas tak moc není. Brno a Ostrava jsou daleko větší a významnější a ani tam moc letadel nelétá.
Myslím,že zájem o Český Krumlov by mohl přilákat leteckou dopravu.Dříve to byl zájem z Ruska,ale ted jsou vztahy špatné
Je to taková paralela se Středočeskými lokalkami.
Co tam bude létat dnes a co za 30 let se ví už dnes. NIC
Jen pro upřesnění, studená válka válka nemá se vznikem letiště vůbec nic společného. Začalo se stavět již v roce 1932 a bylo dokončeno v roce 1936. Využívalo ho naše vojenské letectvo společně s aeroklubem. Za 2. světové války ho masivně využívala Luftwaffe pro výcvik pilotů.
Dost solidní „tunel“.
Nemá smysl o této venkovské megalománii nějak obsáhle spekulovat, jak by jistě řekl kultovní klasik Kechlibar: „Další černá díra v červených číslech.“
Do Budějic ke svému regimentu…a letadlem.
Ja jen cekam kdy tuhle ptakovinu odpiskaji definitivne.
Ještě že padlo to ATR z Prahy. Létat na takovou vzdálenost by byl zločin na životním prostředí.
Zas další “myslitel”, co nechápe princip návazných letů…
Jakých letů? Z Budějek, ačkoli jim bych to přál, nic létat nebude návazného.
A v Praze?
Proč by mělo létat něco návazného v budejicich? To když, tak na druhé straně … at uz v praze , nebo treba v mnichove, kdyby lítal feeder budejice – mnichov apod.
Nicméně .. i tak .. je to nesmysl.
Cele blbost a obrovská ztráta.
Budějovice jako charterové letiště beru, líbí se mně to a fandím! Ještě by to chtělo napojení na železnici… Vlečka tam je, ale končí daleko od terminálu. A tím nemyslím, že by se koleje měly protáhnout až před dveře… jde o koncept kvality přístupu cestujícího z oblasti regionu až k letadlu…
A napojení mělo být bezùvraťové na stávající trať do Krumlova…
A mně to naopak přijde jako zcela flagrantní mrhání veřejnými penězi daňových poplatníků. Za ty miliony, respektive desítky a stovky milionů, co Jihočeský kraj dává a bude dávat do letiště, se mohla raději výrazně zlepšit například železniční infrastruktura. Regionálních letišť u nás máme dost a u všech se pokud vím ukazuje, že o ziskovosti nelze mluvit. Proč tedy mít další černou díru?
Ukájení chtíče ješitnosti regionálních „politiků“ (zastupitelů) – budeme mít „mezinárodní letiště“, jako ho mají v Praze …..
A kdo tam bude charterovat a ještě jezdit na letiště vlakem? Jakože v Bechyni sednu na vlak, po přestupu dorazím na letiště, projdu se hezky zvesela na terminál a poletím jedním letem týdně na Mallorcu? Jihočeský kraj má 600t obyvatel. to je prostě málo na cokoliv…
600 tisic obyvatel neni malo. „Problem“ je, ze letiste Praha je za rohem.
„letiště Praha je za rohem“… ano!
Vzdálenost se neměří v km, ale v hodinách. Do dvou hodin jsou jihočeši na Planý jako letišti, v Praze jsou do dvou hodin taky, jestli na letišti do nejsem jistý, plus parkování, docházka do terminálu, fronta, odbavení, …prostě minimálně pět hodin před odletem i s rezervou…a v případě charteru ještě velký kufry a děti…
Nehledě na koncentraci a přispění ke koncentraci…dopravy, emisí, hluku, lidí, odpadků,…
Zkuste se nad tím zamyslet milan_86, Petr, být v užitečnosti stavby o deset, dvacet let dopředu. Dopravní investice takové jsou… Díky 🙂
Jako dobrý, letiště na každý návsi by byla značka ideál, ale musí tam být nějaká efektivita.
Pokud dokážete naplnit z Budějic několikrát denně alespoň ATR42 do Frankfurtu + Mnichova + Amsterdamu + Paříže + Londýna, tak ano.
To jsme u linek. S chartery to možná bude asi horší. Alespoň 1x týdně 738 Heraklion, Rhodos, Kerkyru, Larnaku, Hurghadu, Split, Barcelonu, Tenerife, Palmu, Monastir.
Naplníte?
Těžko se plní z Brna nebo Ostravy. Jak naplníte z Budějic?
Heraklion, Rhodos, Kerkyru, Larnaku, Hurghadu, Split, Barcelonu, Tenerife, Palmu, Monastir??? no ono by se plnilo kdyby nebyly covid restrikce! sám jsem už od 2019 nikde nebyl, a čekám až to všude odvolají. (rýpalům vzkazuiji že mně to necestování ale nijak netrápí, práce doma je dost a člověk i ušetří hromadu peněz)
Jasně, každej chasník z Budějic poletí tak na 5 dovolenejch očně a je to doma…
No prave – za dvacet let bude cesta z Budejovic do Prahy na letiste jeste o 30 – 60 minut rychlejsi. Tim spis to Budejovicky letiste smysl nedava.
optimisto, myslíte že se dostaví D3 přes posázaví ??
Druhá kolej z Budějovic do Prahy a taky vlaky na letiště v Ruzyni.
jo vlakem? no tak to tam máte trhlinu, vlak z Budějek dojede na hlavák ale na letiště to bude z masaryčky, takže asi skoro kilák hezky šourem prestup přes Sherwood
Nebo to vezmou do Lince ….
Tam to také žádný šlágr není.
To, že se vzdálenosti neměří v km je Mílo dost odvážné tvrzení…
to bych tak netvrdil, jet do Prahy je minimálně na 3 hodiny cesty, pokud se zaseknete na okruhu Prahy nebo jinde (Benešov atd) tak i víc.
A taky by se tam mohlo postavit metro. No kdyby ten vlak nahodou kapacitou nestacil…
A kam jinam by se ty koleje měly protáhnout, pokud by měly sloužit dopravě lidí k letadlům, plus ideálně i paliva do nich?
Na Ruzyni, k terminálu. Vlečku pro zásobování palivem tam už mají.
Vlečka vede z Boršova, bohužel nereálné …
Doufám že si nikdo nemyslí, že bude do Budějovic létat něco pravidelně. I z ostatních regionálních mezinárodních letišť se civilně pravidelně moc nelétá (BRQ – 1, OSR – 1(2), PED – 3). Navíc z Budějovic do PRG se dá rychle dostat vlakem i autem (dálnice i koridor jsou ve výstavbě) a na druhé straně by se dal využít Linec. Podle mě je toto celé nějaká zbytečná investice…
Tak že to byla zbytečná investice je snad úzus většiny odborné veřejnosti.
Btw. nezapomenu, jak se na regionálním veletrhu cestovního ruchu v Táboře někdo zeptal kolegyně na stánku cestovní kanceláře, zda létáme z Tábora.
Takže u části veřejnosti se tou „investicí“ nahonily politické body a není vyloučeno, že se z veřejných prostředků dohodily chechtáky kamarádům a z těch se určité procento vrátilo, ne však do veřejné kapsy, ale do vlastní.
Linz je spádová oblast, dálnice je rozestavěná, tzn. bude!
Reálně nevěřím v pravidelné letecké spojení do evropských destinací nyní, ale ve vizi leteckých spojení v silných přepravních proudech evropských měst, nad 1000km, úspornými, tichými, možná bezemisními letadly, v obsazení jedním pilotem…jo, to by fungovalo!
Bezemisními letadly? Úspornými snad. Ovšem ani dojezd po dálnici energeticky moc šetrný nebude.
Pokial budu letistne poplatky male neprekvapilo by ma nejake robotnicke lowcost spojenie na Ukrajinu, rovnako ako maju Pardubice, Ostrava a Brno.
Četl jsem tady, že příští léto budou z Prahy létat dvě linky do New Yorku. Nemohli ti pragocentristi nechat jednu Budějicím? K čemu jsou Pražákům dvě linky? Jak k tomu Budějičáci přidjou?
:-)))
Budějice – New York by bylo naprosto famozni. Představa Amika, jak se vyhrabe z letadla v Budějkách mne dost pobavila 🙂
No, viděl jste, co říká Číňan, narozený v Budějicích, při vyhrabání se z vlaku v Brně? :-)))
Od 37.minuty 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=IHU-GHdNa7Y&t=2373s
To je strašná žumpa to dolní nádraží. Se nám smála celá Evropa. Ale se slzou v oku vzpomínám, když to trvalo jen 2.5 hodiny.
No tak ono v USA je dost letišť, i mezinárodních, kde by Budějičák „nechápal“, kam to přiletěl…
Porovnáváte úplně neporovnatelné. Nevím kde začít. Vzdálenosti, ekonomická síla, výše mezd…
To je taková šotoušovina, že bych si tu letenku snad i koupil. Tak jako si plánuju projet vlak Vraňany- Lužec. ( V obou případech je byl dopravní přínos nulový).
Důležité bude zvučné jméno. Navrhuji Josef Švejk International Airport.
…když švejkovat, tak Budějovice jako Prague South, Pardubice jako Prague East, sever nám schází, ale Praha West by mohly zůstat u původního názvu Karlovy Vary…
Jasně, to je jako VRT stanice Praha východ kdesi v polích u Nehvizd, bez napojení na jakýkoli kvalitní dopravní systém. Jen autem po dálnici (tam, odkud jede i ten vlak) anebo po místních, nadále patrně zanedbaných okreskách…
Takže pro tebe je lepší, když všichni cestující pojedou do centra Prahy na nádraží. A to třeba jen proto, aby se zase po nástupu do vlaku částečně vraceli zpět…
Ano, František neuznává ježdění autobusem na vlak.
Sever mohly být Vodochody. Ale teď už je to pasé.
Sever neschází… letiště Mnichovo Hradiště je certifikováno jako mezinárodní 😀
Mezinárodní letiště do každé vesnice!
Vídeň – sever v Brně taky nic nepomohlo.
Pobavilo 👍 ale cim vic o tom premejslim, tom vic mi to prijde jako rozumnej napad 😆
V Rusku je Švejk dost populární. Ještě ho rozšířit do Číny.
Zeman zařídí 😉
Ten už naštěstí ne. Leda by to nějak sfouknul v rámci pohřbu.
Vzhledem k tomu projektu bych spíš navrhoval Potěmkin international Airport.
2024 to už budou letiště opravovat
Potěmkina „máme“ na kolejích … ČD tomu říkají luxusní Pendolino, které vidělo luxus akorát na obrázku ….
Budu vám konkurovat: Budweiser International Airport.
Podle piva. Propagaci už zařídí Anheuser-Bush.
překlep: Busch, vypadlo mi písmenko.