Zahájení provozu všech vlaků Moravia na jižní Moravě se ještě více opozdí

Elektrická jednotka Moravia. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářElektrická jednotka Moravia. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Kvůli tomu, že jezdí jen menší část objednaných vlaků, musely České dráhy jako dopravce zajistit náhradní řešení do doby, než kraj bude mít vlaky k dispozici.

134 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vapch

Citace: „…musely České dráhy jako dopravce zajistit náhradní řešení do doby, než kraj bude mít vlaky k dispozici.“
Tohle nějak nechápu. Proč ČD MUSELY? Kdo, jak a čím je donutil? Nebo z jaké povinnosti to vyplývalo?
Jakože – Kraj řekne ČD – Vy jste strašní, my vás nechcem, koupíme si vlastní, ale kdyby se to náhodou podělalo, MUSÍTE nás zachránit???
Doufám, že si za tenhle „MUS“ nechají ČD od JMK řádně a slušně zaplatit…

MartinS.

Tak jestli mají ČD platnou smlouvu s JMK na zajišťování železniční dopravy, tak prostě musely. Tyhle vztahy se řeší smluvně, celkem složitými smlouvami a je otázkou, co je v té smlouvě všechno za podmínky?

xyz

https://smlouvy.gov.cz/smlouva/soubor/8283095/smlouva%20o%20ve%C5%99ejn%C3%BDch%20slu%C5%BEb%C3%A1ch%20s%20%C4%8CD.pdf?backlink=tkl1y Strana č. 7, cituji: „Závazek veřejné služby“ znamená výkon veřejných služeb v železniční osobní regionální dopravě za účelem zajištění dopravní obslužnosti Jihomoravského kraje a sousedních krajů v souladu se zákonem č. 129/2000 Sb., o krajích, ve znění pozdějších předpisů, a § 2 Zákona o veřejných službách v období od Zahájení provozu do dne předcházejícího termínu celostátní změny jízdních řádů v prosinci 2022 s následující výhradou prodloužení: Objednatel plánuje pořízení nových elektrických jednotek do svého vlastnictví a zároveň plánuje uspořádat další nabídkové řízení na železničního dopravce. V případě, že se ať již proces pořizování nových elektrických jednotek do vlastnictví Objednatele… Číst vice »

Jiří Kocurek

No chudáci ČD, podepsaly smlouvu a teď ji musí dodržovat. Zaplaceno taky dostanou podle té samé smlouvy, no hotové reptiliánské spiknutí se špagetovým monstrem.

kedul

Dobré hemzy…Kocurek..stroje jsou Jihomoravského kraje, ten je měl dodat..provoz zatím ČD…a když je nedodal…?

zdendik

Ono je to trochu jinak, JMK nakoupil elektrické jednotky s tím, že většinu nákladů kryla dotace z EU, na niž by ČD neměly šanci dosáhnout, bylo to využití příležitosti. A docela by mne zajímalo, s čím by asi ČD jezdily, když funkční panťáky bez náhrady sešrotovaly. Jezdí na objednávku JMK, ale nemají k dispozici moderní soupravy, ty měl poskytnout kraj. Zpoždění dodávek je ale špatná tradice, a jak to vypadá, u mnoha výrobců.

Vojtěch

Nebude se muset vracet část dotace do Bruselu ? To by pak byla trosku jiná finanční rána…

M M

Minule jsem tu dostal spoustu mínusů, ale je to opět tak, jako vždy: na S3 Hustopeče šoupli všechny staré honeckery, zatímco na S2 se už ve většině případů prohání nové ibalginy. V nové vlaky už ani nedoufám, to bude zase zpoždění a zpoždění…

JirkaM

Buďme rádi za ty honeckery, který ale u nás jezdí už od 90tých let. Taky sme mohli dostat kupáče jak jezdi na S2. To bych chtěl vidět kolik by pak bylo ráno do Brna zpoždění.

Tukan

Ibalginy jsou prioritně nasazovány na S2, protože zde jezdí zcela nevyhovující bčka. Honeckery mají alespoň blokovatelné a bezpečné dveře. To o bčkách říct nelze, viz MU v Adamově.
Toto ovšem není problém ČD, ale kraje. Kraj může být rád, že po skončení výluky nějaké vlaky vůbec vyjely.

M M

Bdmtee mohli nasadit na S2, na S3 jsou jednotky potřeba podstatně více.

JirkaM

Měli je dávno dodat a nemuseli by jsme to tady řešit.

zdendik

No, řešit, spíš klábosit. Mlácení prázdné slámy.

Jiří Kocurek

Žejo, ČD by ten byznys tak rády opustily, že by nejraději přestaly jezdit ze dne na den, kdyby je k tomu nenutila smlouva.

Vlakoš

Na S3 do Hustopečí to bude jezdit až přijdou všechny jednotky Moravia, je to kvůli obratům lokomotiv, které se teď vždy střídají.

SYN

Vzhledem k tomu že to je placené z velké části z dotací, je třeba dodržovat nějaká pravidla (víc než obvykle). Ergo bych o nějakém odpuštění smluvních pokud vůbec neuvažoval. Maximálně se může dohodnout třeba o dodání jednotky navíc, jako bylo tehdy u SBB…

Pavel Skládaný

Tato zpráva by už mohla národního dopravce motivovat k tomu, aby na starých béčkách a honneckerech umyl okna, momentálně je stav špíny rekordně neúnosný. Člověk pochopí, že s výhledem náhrady do konce dubna se to už nevyplatí, ale jestli se nasazení stále odkládá, tak by se to slušelo.

Olcit

Vzhledem k obrovskému zadlužení firmy ČD (a to prý si ještě chtějí půjčit další úvěry), pokládám za nereálné, že by za své peníze firma ČD utrácela na tyto účely, pokud ČD takovou povinnost nemá.

Nezapomeňte, že cca 25.5. musí splatit 400 milionů EUR, což je darda např. v kontextu toho, že zveřejnili, že v půlce loňského roku si půjčovali na měsíční směnky.

Pavel Skládaný

Chápu, doba je složitá. Když jsem byl malý a těšil se na výlet vlakem, vypadalo to dost podobně (neprůhledně). Uvažoval jsem, že si vezmu vlastní houbu a okenu a okno si umyji svépomocí, abych z jízdy něco měl. Po letech mne tato myšlenka napadla znovu.

Olcit

Jo, naprosto Vás chápu. Jenom jsem chtěl vysvětlit, že pojem „národní dopravce“ nezaplatí faktury a úroky a splátky úvěrů

Jiří Kocurek

Hmm, to bych nezkoušel, ještě by na vás ČD zavolaly policajty pro přestupek proti §1.

Jarda V.

Ono kdyby si kraj za každou nedostanou jednotku půjčil například nějaké starší Desiro (za 4vozovku dvě) které je u nás schválené a jezdí tak oni by s sebou v Plzni hodily aby to fungovalo protože by za rok ty jednotky dávali vlastně zadara.

Gwann

Vite co je ve smlouvě?

Practicus

a zácviky strojvedoucích na ty desira bude dělat kdo? to jsou další prachy navíc, a ne zrovna malý – vlaky nejsou auto…….

Jiří Kuba

Vše se musí doladit, než se vybere nový soukromý dopravce, který bude jednotky pro kraj provozovat. ČD si musí, jako vždy protrpět všechny neduhy a až se vše odstraní, přijde novy dopravce. Stejně, jako na lince Pha ČBudějovice…plány RJ na provoz rychlíkú padly, po zjištění, že koridor není zcela hotový a stále byly a budou výluky s busy..až se vše dotáhne do konce, určitě se na linku pohrne nejen on. ČD v tu době opět odstrčí…tohle je světový unikát. Malá země a rozdrobená doprava na několik částí..

Avlaky

Měl to byt jeden par vlaku

Tom

ČD se jistě VŘ taky zúčastní (tedy pokud budou mít zájem) a mohou dát takovou nabídku, aby zvítězily. V čem je problém?

Jiří Kocurek

V uražené ješitnosti. Než aby po kolejích jezdil Jančura, tak se nemají ani opravovat. A v nepřejícnosti: Než aby měl nové vlaky někdo jiný než ČD, tak se neměly vůbec kupovat.

S takovýmto přístupem půjde železnice do h***lu po hlavě.

Jiří Kocurek

Tohle jsme tady četli a různí Jiří Kubové přísahali na vlastní matku, že na trati 300 žádné výluky na trati dělat nebudou, takže si je musí vyžrat ČD aby pak Radímek mohl jezdit.

Doufám, že se za lži omluvili alespoň svým matkám, když ne veřejnosti.

xyz

Jak vám do toho zapadá, že Regiojet jezdí na lince Brno – Bohumín, kde v úseku Brno – Přerov je výluk docela dost a další zásadní se „chystají“ (= odkládají)?

P. S. Nikoliv, je řada dalších zemí s vícero dopravci.

jarda V.

Můžu se zeptat kde je problém? Nestíhají nebo se nedaří je zprovoznit, vždyť je to Panter kterých už jezdí relativně mraky a čtyřvozovky provozují v okolí Žiliny už nějakou dobu……..

zwi

Jenže ty 4vozovky v okolí Žiliny jsou vlastně 3vozovky s 1 netrakčním vozem.

Jarda V.

Koukal jsem na to že mají jinak rozložené hnací podvozky.

Practicus

je to defakto nová jednotka, byť některé díly jsou shodné s původní

medvěd

Jen aby Jihomoravský kraj zas nezadotoval šlendriján zesplzně. Penále pro výrobce mělo být 100% za neodjetý spoj.

jal

Pokuty dostává dopravce.

Pokud to není v JMK jinak a kraj pokutuje majitele souprav. : – )

Tomariero

Mají tel souprav je ale v tomto případě kraj

jal

No právě, na to jsem zvědavý, komu pokutu dá. : – )

Apollo 17

Tož může dát kraj pokutu sám sobě, 🙂

PvvS

Ideální stav na to, otestovat, jaký je Schadewerk dodavatel. Pokuta za zpoždění dodávek, nedodrženou disponibilitu a u 4vozovek to bude ještě hodně zajímavý.. To zní na hodně zajímavou slevu.

Korytnacka

Videls jste to penale?Vetsi ma mobilni operator kdyz zapomenu zaplatit 500 za tarif

liposh

0,05% denně? To je procento za 20 dní. V tuhle chvíli už jsou snad všechny čtyřvozovky o 10 a víc procent slevněné…a nabíhá to.

zwi

0,05% je to v případě zpoždění od 1 do 30 dní. Za každý další započatý den je to 0,1%. Pokud jsem to však pochopil správně, tak maximální výše veškerých pokut může dosáhnout 15%. V případě že by kraj přišel o dotaci z důvodu nestihnutí dodání je to 25% (dotace je 85%).

Jaroušek

Škoda že se tímto tempem nemodernizuje i na SK. (myslím počtem ne zpožděním)

Daniel

Dokud nejsou jednotky převzaty do majetku kraje, není možné vyčíslit případné smluvní postihy… Penále ve formě úroku z prodlení nebo čistě paušalizovaná smluvní pokuta má prosím co společného s vlastnictvím jednotek, když se jedná o smluvní závazek se závazným datem dodání (předpokládám, že bylo zasmluvněno)? Jak je vůbec koncipována smlouva s dopravcem, co se týče využití jeho vozů namísto ibalginů?

W14

Je to Škoda, takže penále bude nula, nebo bude ta smlouva tak dobře napsaná, že JMK bude muset ještě doplácet, – viz Emil Zátopek (Škoda 380).

vbb

Pokud kraj podepsal blbou rozhodčí doložku a svévolně zadržuje platby, tak proč ne?
Nebo jste už zapomněl na podstatu sporu ČD – Škoda a jen papouškujete „doplácet za zpoždění dodávky“?

vbb

Hm, vidím, že těch se selektivní pamětí je tu více.

Poskok

Přesně to mne zarazilo taky, jak jako není možné vyčíslit penále?
Vsadím se, že u jiného výrobce by to možné bylo.

Daniel

Já ani nevím, co mi přijde ujetější víc, to, že si kontrakt někdo odpovědný kraji pořádně nepřečetl nebo to, že souhlasili s de facto advézní smlouvou…

Rejpal

Každému kdo je trochu v obraze je jasné že ani v květnu se to nestihne.. Problém je že každá jednotka co dojde do mal má asi 30 závad a jakmile vyjede z obvodu depa tak se za chvili zdechne

Tukan

Kvalita, v jaké ty vozy jezdí ze Slovenska je otřesná.

Johnny Cash

Co si kdo objednal, to má.

Vladimír Bílý

Ať jako kompenzaci dodají jednu jednotku navíc a je to:-)

Avlaky

Podle zejo jak ta pokuta bude velká by to měly byt aspon 4 velke a jedna malá

liposh

též mi to vychází na tyto počty

Jarda V.

Podle komentářů víše (pokuta max 15%) to tak nějak vychází 1/7 z dodávky, 4,5 dlouhé a 0,8 krátké.

Erfurter

Doufam, ze zakaznikbzaplati tucne penale.

Kernteriér

Precedens by tu byl…

Tuňák

Předpokládám že s těmito jednotkami skončila praxe, že když osobák zdechnul tak se třeba zastavil rychlík aby lidi nabral,a třeba i zastavil na pár zastávkách navíc. Tyhle jednotky nejsou majetkem ČD, ČD nejsou odpovědné ani za jejich údržbu ( = porucha není jejich problém) a (ne)spokojenost cestujících jim díky brutto smlouvě také nic navíc nepřinese (protože z pohledu dopravce jsou zde cestující opravdu pouhý substrát, jehož přepravu si kraj objednal).

xyz

Tyto jednotky jsou/budou v naprosté většině nasazovány na linkách, kde příměstské/regionální vlaky jezdí dostatečně často na to, aby i případné vynechání spoje nebylo nepříjemné ve smyslu „půl dne teď nic nepojede“. P. S. Stejně tak ta praxe je těžko myslitelná v situaci, kdy ten rychlík má ostřejší jízdní doby a přípojové vazby, stejně tak na řadě tras již je různý dopravce rychlíků vs. Os vlaků (což i tak může znamenat vzájemné uznání tarifu, s čímž jsem se před 2 lety setkal cestou v Os vlaku z Liberce směr Česká Lípa, ve kterém byli i lidé z rychlíku Arrivy, kterémužto rychlíku… Číst vice »

Tuňák

Ten Vectron obvykle táhne nějaký dálkový vlak kde ČD mají zájem na spokojenosti cestujících, protože jim od nich plyne jízdné. U btutto osobáků tohle neplatí, tam dopravce vždy dostane zaplacenou fixní sumu bez ohledu na cokoli dalšího.

Leinad

Brutto s ohledem na to, jestli daný vlak jede. Pokud ne, nedostane dopravce zaplaceno, a pokud není důvod, musí dokonce dopravce platit smluvni pokutu.

nowas

Když nejede, tak nevznikne ani dopravci náklad na ten vlak. A důvod je, že si kraj nezajistil včas jednotky.

Zoufalý realista

Kraj včas objednal jednotky (rok 2017). A ani po 6 letech nedoručila škoda ani polovinu, přitom s touto generací těchto vozů mají celkem zkušenosti. Tím pádem měl kraj očekávání, že budou všechny jednotky doručeny, což ještě nebyly. Toto je problém škody. Stejný případ je i v brně s šalinou 45T, které dorazily jen 2, když už měly být doručeny 4. Kdyby nakoupily Stadlery, možná by už byly nasazeny všechny jednotky (neslyšel jsem, že jejich doručení mývá zpoždění). Ale kdo ví, jak by to s nimi vypadalo. Zkrátka řečeno, co si objednáte u škody, to vám dojde po dvojnásobku očekávané doby… Číst vice »

Kaštánek

Jenže Stadler nabízel soupravy, které nesplnily počet sedaček.
Tak jak mohli koupit něco, co, co nesplňovalo požadavky?

Kubrt

15 let pravidelně jezdím po příměstské trati, kde R i Os provozují ČD a naznačená údajná praxe se tu tedy nekoná. Když chcípne elefant, prostě se vlak vynechá a jede se dalším, zatímco rychlíky nerušeně frčí kolem plných nástupišť.

Modré zábradlí

Tam kde Os nejezdí stejně často jako tramvaj v takovém případě R zastavují.

Kubrt

Takže relevance k diskutovaným jednotkám JMK nula.

Kernteriér

V JMK jsme trochu dál. Chcípne vlak, ten za ním posbírá cestující a rozveze je po nádražích, na kterých by zastavovala ta zdechlina. A je úplně jedno, komu ten který vlak patří.

jal

To se může dít tam, kde jezdí elefanty co pár minut. Jinde se nahradí Os rychlíkem, když zrovna jede v podobné časové poloze.

Avlaky

To není o tom že to má na starosti ČD

Regiojet taky má občas domluvené ze mu ČD jede do krpole

Toto má na starosti IDS JMK

Jiří Kocurek

Ale oni se chtěli pomstít cestujícím a vyjádřit svou nadřazenost nad podlidmi nedrážního původu.

Jiří Kocurek

Jestli tam u ČD vozit lidi nechcete, protože vám to dělá problémy, tak se pak nevztekejte, že to vezme někdo jiný, kdo cestující neuráží na každém kroku.

Tomáš Záruba

To by si tedy zatím měl kraj od ČD ty náhradní vlaky pronajímat, ne…?

Petr Novotný

Nikoliv, kraj by měl platit pronájem náhradních souprav.

Karel IV.

Vždyť jste řekli oba to samé 😀

Kernteriér

Proč? Smlouvu mají ČD, kdyby nebyla žádná Moravia, a to ani na papíře, jezdily by tak jako dnes.

Kumsta

V té asi bude specifikované, že od nového grafikonu už soupravy zajišťuje JMK. Takže pronájem + určitě nepřichází v úvahu pokuty za nedodržení kvality. Ostatně co si budeme, není to žádná prdel sehnat tolik náhrad, takže jezdí prakticky všechno..

PvvS

Náhrady má ve smlouvě dodavatel. Tedy Schadewerk.

Pavel Skládaný

Tak mohl jako náhradní řešení grátis opravit jednotky řady 560, nejsem sám, komu se po nich stýská.

Zoufalý realista

Jakoby vlaky řady 560 jsou až na Baxiho odstaveny a rozebírány v třebové, klidně tam zajeď a koukni se, v jakém nepojízdném stavu teď jsou. Podle mě bys o tom hned začal pochybovat (rozebraná palubní deska, žádná elektrická výzbroj až na pantograf, postupně ho rozebírají). Ano, stýská se i mně, ale prostě, jedině Baxi bude pojízdný, ale v muzeu (jeho vložáky jsou též v třebové, zatímco jeho hlavy půjdou do muzea).
Takže toto řešení bych hned vyloučil, přestože jsem měl 560 rád.

Pavel Skládaný

Bohužel, už to došlo příliš daleko a není cesta zpět.

Gwann

Škoda vlozaku, těch mělo pár zustat

Practicus

560 023/024 + 2 vložáky zůstaly jako muzejní

Jan

Upozornění uctívačům monopolu ČD, jednotky jsou majetkem kraje…

Petr K.

A něco nového byste tam neměl?

Martin z topírny

Jakej pán, takovej KRÁM. ale už, aby to přišlo a ukázalo se… jaký to bude provozní nesmysl na počet jednotek, tolik uvažovaných vlaků…ať počítám, jak počítám, to provozně nemůže vyjít… a jak dlouho budou vykrývat ČD ten provozní nedostatek je skutečně velký otazník. A nejvíc se těším na děkovné dopisy cestujících: – ohledně nízké kapacity kolo-míst u Cyklovlaků 🙂 – VYNUCENÝM až UMANUTÝM přestupům v Letovicích a Křižanově, které garnitura JMK nedokázala ustát a nechat na pokoji těch pár přímých spojů. Samozřejmě nejsou to občané jejich kraje, jen tam jezdí do zaměstnání, do školy a pod. Zbytečně tak okrajovým cestujícím… Číst vice »

Kernteriér

Jaké cyklovlaky budou nahrazeny Moraviemi? Na Šatov ani Bystřici n. P. bych to neviděl.

Přestupy z Vysočiny či PK pravidelně dojíždějící trápit nemusí, stačí jet přímým rychlíkem. Osobákem by i dnes jel jen zoufalec.

xyz

Přestupy v Letovicích jsou u Os vlaků od sklonku roku 2006. Tzn. více než 16 let tam probíhají z vlaku v majetku ČD, a.s., do vlaku v majetku ČD, a.s.

Přestupy v žst. Křižanov také byly dlouhodobě plánovány. O. K., jinou věcí je, že souběžnou změnou není vedení přímých vlaků Žďár nad Sázavou – Velké Meziříčí, jak bylo plánováno.

Domis

Přestupy v Křižanově byly však původně plánovany na stav, kdy Os od Brna zvládne ve stanici pohodlný obrat, což nebude stav nejbližších let. Provozně se tedy potkají v Křižanově v celou 4 soupravy u 4 nástupních hran ze 3 zaústěných tratí… to myslim svědčí dostatečně o „provozní a ekonomické výhodnosti“ zavedení přestupů.
V Letovicích jsou myšleny vynucené přestupy u Sp vlaků z Třebové, které jedou v hodinách, ksy nejede R19. Tolik k argumentu, že cestující pojedou místo toho „přímým rychlíkem“.

xyz

O. K., díky za připomenutí toho, co bych už málem ohledně Křižanova zapomněl – ten cca 10min. obrat po jízdě na dlouhém vozebním rameni z Hustopečí.

S Letovicemi v případě Sp vlaků taky souhlas (i když tím, že Moravie jsou jen na 25 kV 50 Hz to vyplynulo tak nějak „technicky), s dovětkem, že tam je to celé systémově špatně – R19 by ideálně měla jezdit v 1h taktu (přinejmenším v X) se stejným počtem zastávek a ne ji ve špičce prokládat Sp vlaky s vyšším počtem zastavení.

Josef Švejk

Žádná škoda. Starý šrot bude nahrazen šrotem novým.

Johnny Cash

Chtěli Škodu, mají Škodu a mají škodu.

Kaštánek

A co jinýho měl JMK koupit? To co nesplňovalo podmínky tendru? nebo to, co se vůbec nepřihlásilo?

Johnny Cash

Udělat ten tendr jinak a lépe. Oslovit Stadler a Siemens tržní konzultací a vyjádřit tím o jejich výrobky zájem. Tendr vypsat podle toho, co vyrábějí. Ono by stačilo dát třeba podmínku Jacobsova podvozku. Ale jde o Brno a JMK. Nemám iluze, jak tam takové komedie ohledně tendrování probíhají. Samozřejmě že je vše křišťálově čisté, že.

Kaštánek

https://zdopravy.cz/miliardovy-nakup-vlaku-pro-jizni-moravu-kraj-oslovi-sest-evropskych-vyrobcu-24281/

Z článku: Krajští radní dnes schválili znění výzvy k podání nabídek do druhého kola. Do finále postoupilo po předběžných konzultacích a podání orientačních nabídek šest výrobců.

Takže osloveno bylo více výrobců. Finální nabídku podali dva (Škoda a Stadler).

SYN

A nebyl cílem tendru už víceméně konkrétní poptávaný typ? To bysme se museli podívat přesně na zadání do jaké míry bylo reálné že se „něco jiného“ vůbec DÁ nabídnout…

Martin

Vyřazení ř. 560 byla chyba – mělo se vyčkat do zaběhnutí provozu Moravií. Udržet je primárně jako zálohu s malým nájezdem o 1-2 roky déle by zase tolik nestálo. Nyní se nasazují i soupravy s loko a oddílovými vozy, které jsou pro příměstské vlaky ještě horší, než ř. 560..

Martin z topírny

Limity ECM si ale určuje dopravce sám… ne EU

Apollo 17

Ale dopravce měl využívat vlaky JMK, ta proč by platil udržování svých starých souprav.

Practicus

ECM neurčuje dopravce, ale výrobce vozidla v návodu na údržbu

Jiří Kocurek

Jak bohužel. ČD přece důsledně doržovaly stanovené proběhy mezi opravami, takže to pro ně nepřineslo žádnou změnu.

Kernteriér

Při té spotřebě, co měly, při těch nákladech na udržení v provozu, to bylo rozumné. Byť jsem je měl rád.

PvvS

Bohudík.. Akorát modří najednou zjistili, že se údržba nedá dělat jen papírově. A teď brečej a sváděj to na dodavatele.

Pavel Skládaný

Zlatá slova – jednotka 560 v provozuschopném stavu byla i přes vysoký věk pro cestování nesrovnatelně komfortnější.

Practicus

jenže řada 560 měla najeté kilometry, a bez velké opravy by stejně nemohla jezdit

liposh

Prej místo „konec dubna“ má Škoda Transportation dodat vlaky ke konci května…úsměvná utopie. Doufám jen, že ty sankce půjde uplatnit, protože už v tuhle chvíli mi to vychází na průměrnou slevu přiblížně 15% z ceny u každé z těch čtyřvozovek.

Kdo já

Není tam uvedeny rok.

Pája

😆😆😆

MK Šotouš

Aby to nakonec nebylo jak se Škodou už několikrát a sice, že by jim kraj ještě musel doplatit to zdržení.

Elb

Tak pokud by bylo prokazatelné, že zpoždění je zaviněno státem zavírání ekonomiky za Covidu a uvalováním sankcí..

Hodně štěstí

To by mě zajímalo jaké náhradní řešení by zajistila taková Arriva nebo RegioJet kdyby byly dopravci.

jal

Určitě lepší. To je axiom.

Martin z topírny

Samozřejmě lepší… Virtuální… 🙂

Pavel

Šlapací drezíny 😀

Jiří Kocurek

Od začátku kontraktu by měl vlaky a ty by prostě přes noc přestaly existovat. Zaručeně!

jal

Spadají ratíškovické drezíny pod IDS JMK? : – )

xyz

Asi by jezdili s těmi samými vozy, které by v rámci stejného kontraktu nasazovaly i o rok dříve.

Avlaky

Používali by to co používali před moraviemi

Co to je za primitivní dotaz

Hodně štěstí

A kdyby kdyby nový dopravce měl jezdit od 1.1. dle plánu s novými jednotkami a ty nejsou a ČD by k 31.12. ukončili provoz? To by mě zajímalo jak by se to řešilo. 😂

Avlaky

Podle plánu je grafikon takže nikoli 1.1.

Michal

No co, by tam dali lůžkové vozy nebo nějaké motoráky.

Apollo 17

Ale jiný dopravce , než ČD tam žádné vlaky nepoužíval. Uvidíme,jak to bude u linky R9 přes vysočinu až nastoupí Jančura s PESA jednotkami.

Johnny Cash

Tam hrozí v případě zpoždění od Pesy dva scénáře: Buď nastoupí nový dopravce s náhradním řešením, které není ve smlouvě nebo bude požádán dosluhující dopravce, který to zajistí na přechodnou dobu se stávajícími nebo horšími vozidly za přemrštěnou cenu. Pravděpodobnější je první varianta.

Jiří Kocurek

S ničím, přece. Protože s takovouhle zprávou by se mu vypařily všecky vlaky, které by od začátku dodnes nasazoval.
A když by vyjel, tak by mu namazali kliky od dveří. Protože léčit si svoje mindráky na cestujících je taková drážní tradice spolu s vyčítáním toho, co BY někdo zaručeně pokazil.

Kumsta

Já bych zase řekl, že ty soupravy jen tak někde nestojí, a určitě byly zaturnusované nebo přesunuté jinam. Nebo spíš mi být. Takže je za mě s podivem, že vůbec něco jezdí..

Ekolog

Z mého pohledu jednotky velké sklamání, narozdíl od panterů ČD úplně chybí odpadkové koše a odpad se pak válí v odpoledních hodinách všude možně. Že nejspíš skončí vymeten v kolejišti je snadné domyslet.

zwi

Jestli myslime ty stejne (ruzove) jednotky. Tak odpadkovych kosu je vic nez dost. Navic jsou objemove mnohem vetsi. Jen uz nejsou u sedadel, ale v nastupnim prostoru a kolem WC. Jsou 2 druhy: plast a směska.

Kdo já

Ten tříděný odpad, ve vlaku i na nádraží, je taky vtipný, ještě jsem neviděl uklízečku, uklizeče, který by měl více než jeden pytel. Hezký se všechno smíchá….

pppqqq

Vy i já chápeme, že dostatečně dimenzovaný odpaďák je na představku, jenže běžný cestující je zvyklý na koš u sedadla/stolku, jinde ho fakt hledat nebude a skončí to tak, jak popisuje kolega výše.

Pája

U ČD Panterů si kvůli odpadkovému koši na některá místa vůbec nesedám. Škodí to mým kolenům. V Ibalginu ještě všechny místa osezeny nemám, ale zatím se mi to nestalo.

jal

Nehledě k tomu, že je plno jedinců, co i přes existující koš u sedadla bordel po sobě nechají na stolku nebo podlaze.

Prý tak dávají vydělat uklízečkám.

SYN

A to je něco na co se nedá zvyknout? V práci taky nemám koš hned u stolu ale o kus dál…