Zahájení provozu všech vlaků Moravia na jižní Moravě se ještě více opozdí
Elektrická jednotka Moravia. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Kvůli tomu, že jezdí jen menší část objednaných vlaků, musely České dráhy jako dopravce zajistit náhradní řešení do doby, než kraj bude mít vlaky k dispozici.
Citace: „…musely České dráhy jako dopravce zajistit náhradní řešení do doby, než kraj bude mít vlaky k dispozici.“
Tohle nějak nechápu. Proč ČD MUSELY? Kdo, jak a čím je donutil? Nebo z jaké povinnosti to vyplývalo?
Jakože – Kraj řekne ČD – Vy jste strašní, my vás nechcem, koupíme si vlastní, ale kdyby se to náhodou podělalo, MUSÍTE nás zachránit???
Doufám, že si za tenhle „MUS“ nechají ČD od JMK řádně a slušně zaplatit…
Tak jestli mají ČD platnou smlouvu s JMK na zajišťování železniční dopravy, tak prostě musely. Tyhle vztahy se řeší smluvně, celkem složitými smlouvami a je otázkou, co je v té smlouvě všechno za podmínky?
https://smlouvy.gov.cz/smlouva/soubor/8283095/smlouva%20o%20ve%C5%99ejn%C3%BDch%20slu%C5%BEb%C3%A1ch%20s%20%C4%8CD.pdf?backlink=tkl1y Strana č. 7, cituji: „Závazek veřejné služby“ znamená výkon veřejných služeb v železniční osobní regionální dopravě za účelem zajištění dopravní obslužnosti Jihomoravského kraje a sousedních krajů v souladu se zákonem č. 129/2000 Sb., o krajích, ve znění pozdějších předpisů, a § 2 Zákona o veřejných službách v období od Zahájení provozu do dne předcházejícího termínu celostátní změny jízdních řádů v prosinci 2022 s následující výhradou prodloužení: Objednatel plánuje pořízení nových elektrických jednotek do svého vlastnictví a zároveň plánuje uspořádat další nabídkové řízení na železničního dopravce. V případě, že se ať již proces pořizování nových elektrických jednotek do vlastnictví Objednatele… Číst vice »
No chudáci ČD, podepsaly smlouvu a teď ji musí dodržovat. Zaplaceno taky dostanou podle té samé smlouvy, no hotové reptiliánské spiknutí se špagetovým monstrem.
Dobré hemzy…Kocurek..stroje jsou Jihomoravského kraje, ten je měl dodat..provoz zatím ČD…a když je nedodal…?
Ono je to trochu jinak, JMK nakoupil elektrické jednotky s tím, že většinu nákladů kryla dotace z EU, na niž by ČD neměly šanci dosáhnout, bylo to využití příležitosti. A docela by mne zajímalo, s čím by asi ČD jezdily, když funkční panťáky bez náhrady sešrotovaly. Jezdí na objednávku JMK, ale nemají k dispozici moderní soupravy, ty měl poskytnout kraj. Zpoždění dodávek je ale špatná tradice, a jak to vypadá, u mnoha výrobců.
Nebude se muset vracet část dotace do Bruselu ? To by pak byla trosku jiná finanční rána…
Minule jsem tu dostal spoustu mínusů, ale je to opět tak, jako vždy: na S3 Hustopeče šoupli všechny staré honeckery, zatímco na S2 se už ve většině případů prohání nové ibalginy. V nové vlaky už ani nedoufám, to bude zase zpoždění a zpoždění…
Buďme rádi za ty honeckery, který ale u nás jezdí už od 90tých let. Taky sme mohli dostat kupáče jak jezdi na S2. To bych chtěl vidět kolik by pak bylo ráno do Brna zpoždění.
Ibalginy jsou prioritně nasazovány na S2, protože zde jezdí zcela nevyhovující bčka. Honeckery mají alespoň blokovatelné a bezpečné dveře. To o bčkách říct nelze, viz MU v Adamově.
Toto ovšem není problém ČD, ale kraje. Kraj může být rád, že po skončení výluky nějaké vlaky vůbec vyjely.
Bdmtee mohli nasadit na S2, na S3 jsou jednotky potřeba podstatně více.
Měli je dávno dodat a nemuseli by jsme to tady řešit.
No, řešit, spíš klábosit. Mlácení prázdné slámy.
Žejo, ČD by ten byznys tak rády opustily, že by nejraději přestaly jezdit ze dne na den, kdyby je k tomu nenutila smlouva.
Na S3 do Hustopečí to bude jezdit až přijdou všechny jednotky Moravia, je to kvůli obratům lokomotiv, které se teď vždy střídají.
Vzhledem k tomu že to je placené z velké části z dotací, je třeba dodržovat nějaká pravidla (víc než obvykle). Ergo bych o nějakém odpuštění smluvních pokud vůbec neuvažoval. Maximálně se může dohodnout třeba o dodání jednotky navíc, jako bylo tehdy u SBB…
Tato zpráva by už mohla národního dopravce motivovat k tomu, aby na starých béčkách a honneckerech umyl okna, momentálně je stav špíny rekordně neúnosný. Člověk pochopí, že s výhledem náhrady do konce dubna se to už nevyplatí, ale jestli se nasazení stále odkládá, tak by se to slušelo.
Vzhledem k obrovskému zadlužení firmy ČD (a to prý si ještě chtějí půjčit další úvěry), pokládám za nereálné, že by za své peníze firma ČD utrácela na tyto účely, pokud ČD takovou povinnost nemá.
Nezapomeňte, že cca 25.5. musí splatit 400 milionů EUR, což je darda např. v kontextu toho, že zveřejnili, že v půlce loňského roku si půjčovali na měsíční směnky.
Chápu, doba je složitá. Když jsem byl malý a těšil se na výlet vlakem, vypadalo to dost podobně (neprůhledně). Uvažoval jsem, že si vezmu vlastní houbu a okenu a okno si umyji svépomocí, abych z jízdy něco měl. Po letech mne tato myšlenka napadla znovu.
Jo, naprosto Vás chápu. Jenom jsem chtěl vysvětlit, že pojem „národní dopravce“ nezaplatí faktury a úroky a splátky úvěrů
Hmm, to bych nezkoušel, ještě by na vás ČD zavolaly policajty pro přestupek proti §1.
Ono kdyby si kraj za každou nedostanou jednotku půjčil například nějaké starší Desiro (za 4vozovku dvě) které je u nás schválené a jezdí tak oni by s sebou v Plzni hodily aby to fungovalo protože by za rok ty jednotky dávali vlastně zadara.
Vite co je ve smlouvě?
a zácviky strojvedoucích na ty desira bude dělat kdo? to jsou další prachy navíc, a ne zrovna malý – vlaky nejsou auto…….
Vše se musí doladit, než se vybere nový soukromý dopravce, který bude jednotky pro kraj provozovat. ČD si musí, jako vždy protrpět všechny neduhy a až se vše odstraní, přijde novy dopravce. Stejně, jako na lince Pha ČBudějovice…plány RJ na provoz rychlíkú padly, po zjištění, že koridor není zcela hotový a stále byly a budou výluky s busy..až se vše dotáhne do konce, určitě se na linku pohrne nejen on. ČD v tu době opět odstrčí…tohle je světový unikát. Malá země a rozdrobená doprava na několik částí..
Měl to byt jeden par vlaku
ČD se jistě VŘ taky zúčastní (tedy pokud budou mít zájem) a mohou dát takovou nabídku, aby zvítězily. V čem je problém?
V uražené ješitnosti. Než aby po kolejích jezdil Jančura, tak se nemají ani opravovat. A v nepřejícnosti: Než aby měl nové vlaky někdo jiný než ČD, tak se neměly vůbec kupovat.
S takovýmto přístupem půjde železnice do h***lu po hlavě.
Tohle jsme tady četli a různí Jiří Kubové přísahali na vlastní matku, že na trati 300 žádné výluky na trati dělat nebudou, takže si je musí vyžrat ČD aby pak Radímek mohl jezdit.
Doufám, že se za lži omluvili alespoň svým matkám, když ne veřejnosti.
Jak vám do toho zapadá, že Regiojet jezdí na lince Brno – Bohumín, kde v úseku Brno – Přerov je výluk docela dost a další zásadní se „chystají“ (= odkládají)?
P. S. Nikoliv, je řada dalších zemí s vícero dopravci.
Můžu se zeptat kde je problém? Nestíhají nebo se nedaří je zprovoznit, vždyť je to Panter kterých už jezdí relativně mraky a čtyřvozovky provozují v okolí Žiliny už nějakou dobu……..
Jenže ty 4vozovky v okolí Žiliny jsou vlastně 3vozovky s 1 netrakčním vozem.
Koukal jsem na to že mají jinak rozložené hnací podvozky.
je to defakto nová jednotka, byť některé díly jsou shodné s původní
Jen aby Jihomoravský kraj zas nezadotoval šlendriján zesplzně. Penále pro výrobce mělo být 100% za neodjetý spoj.
Pokuty dostává dopravce.
Pokud to není v JMK jinak a kraj pokutuje majitele souprav. : – )
Mají tel souprav je ale v tomto případě kraj
No právě, na to jsem zvědavý, komu pokutu dá. : – )
Tož může dát kraj pokutu sám sobě, 🙂
Ideální stav na to, otestovat, jaký je Schadewerk dodavatel. Pokuta za zpoždění dodávek, nedodrženou disponibilitu a u 4vozovek to bude ještě hodně zajímavý.. To zní na hodně zajímavou slevu.
Videls jste to penale?Vetsi ma mobilni operator kdyz zapomenu zaplatit 500 za tarif
0,05% denně? To je procento za 20 dní. V tuhle chvíli už jsou snad všechny čtyřvozovky o 10 a víc procent slevněné…a nabíhá to.
0,05% je to v případě zpoždění od 1 do 30 dní. Za každý další započatý den je to 0,1%. Pokud jsem to však pochopil správně, tak maximální výše veškerých pokut může dosáhnout 15%. V případě že by kraj přišel o dotaci z důvodu nestihnutí dodání je to 25% (dotace je 85%).
Škoda že se tímto tempem nemodernizuje i na SK. (myslím počtem ne zpožděním)
Dokud nejsou jednotky převzaty do majetku kraje, není možné vyčíslit případné smluvní postihy… Penále ve formě úroku z prodlení nebo čistě paušalizovaná smluvní pokuta má prosím co společného s vlastnictvím jednotek, když se jedná o smluvní závazek se závazným datem dodání (předpokládám, že bylo zasmluvněno)? Jak je vůbec koncipována smlouva s dopravcem, co se týče využití jeho vozů namísto ibalginů?
Je to Škoda, takže penále bude nula, nebo bude ta smlouva tak dobře napsaná, že JMK bude muset ještě doplácet, – viz Emil Zátopek (Škoda 380).
Pokud kraj podepsal blbou rozhodčí doložku a svévolně zadržuje platby, tak proč ne?
Nebo jste už zapomněl na podstatu sporu ČD – Škoda a jen papouškujete „doplácet za zpoždění dodávky“?
Hm, vidím, že těch se selektivní pamětí je tu více.
Přesně to mne zarazilo taky, jak jako není možné vyčíslit penále?
Vsadím se, že u jiného výrobce by to možné bylo.
Já ani nevím, co mi přijde ujetější víc, to, že si kontrakt někdo odpovědný kraji pořádně nepřečetl nebo to, že souhlasili s de facto advézní smlouvou…
Každému kdo je trochu v obraze je jasné že ani v květnu se to nestihne.. Problém je že každá jednotka co dojde do mal má asi 30 závad a jakmile vyjede z obvodu depa tak se za chvili zdechne
Kvalita, v jaké ty vozy jezdí ze Slovenska je otřesná.
Co si kdo objednal, to má.
Ať jako kompenzaci dodají jednu jednotku navíc a je to:-)
Podle zejo jak ta pokuta bude velká by to měly byt aspon 4 velke a jedna malá
též mi to vychází na tyto počty
Podle komentářů víše (pokuta max 15%) to tak nějak vychází 1/7 z dodávky, 4,5 dlouhé a 0,8 krátké.
Doufam, ze zakaznikbzaplati tucne penale.
Precedens by tu byl…
Předpokládám že s těmito jednotkami skončila praxe, že když osobák zdechnul tak se třeba zastavil rychlík aby lidi nabral,a třeba i zastavil na pár zastávkách navíc. Tyhle jednotky nejsou majetkem ČD, ČD nejsou odpovědné ani za jejich údržbu ( = porucha není jejich problém) a (ne)spokojenost cestujících jim díky brutto smlouvě také nic navíc nepřinese (protože z pohledu dopravce jsou zde cestující opravdu pouhý substrát, jehož přepravu si kraj objednal).
Tyto jednotky jsou/budou v naprosté většině nasazovány na linkách, kde příměstské/regionální vlaky jezdí dostatečně často na to, aby i případné vynechání spoje nebylo nepříjemné ve smyslu „půl dne teď nic nepojede“. P. S. Stejně tak ta praxe je těžko myslitelná v situaci, kdy ten rychlík má ostřejší jízdní doby a přípojové vazby, stejně tak na řadě tras již je různý dopravce rychlíků vs. Os vlaků (což i tak může znamenat vzájemné uznání tarifu, s čímž jsem se před 2 lety setkal cestou v Os vlaku z Liberce směr Česká Lípa, ve kterém byli i lidé z rychlíku Arrivy, kterémužto rychlíku… Číst vice »
Ten Vectron obvykle táhne nějaký dálkový vlak kde ČD mají zájem na spokojenosti cestujících, protože jim od nich plyne jízdné. U btutto osobáků tohle neplatí, tam dopravce vždy dostane zaplacenou fixní sumu bez ohledu na cokoli dalšího.
Brutto s ohledem na to, jestli daný vlak jede. Pokud ne, nedostane dopravce zaplaceno, a pokud není důvod, musí dokonce dopravce platit smluvni pokutu.
Když nejede, tak nevznikne ani dopravci náklad na ten vlak. A důvod je, že si kraj nezajistil včas jednotky.
Kraj včas objednal jednotky (rok 2017). A ani po 6 letech nedoručila škoda ani polovinu, přitom s touto generací těchto vozů mají celkem zkušenosti. Tím pádem měl kraj očekávání, že budou všechny jednotky doručeny, což ještě nebyly. Toto je problém škody. Stejný případ je i v brně s šalinou 45T, které dorazily jen 2, když už měly být doručeny 4. Kdyby nakoupily Stadlery, možná by už byly nasazeny všechny jednotky (neslyšel jsem, že jejich doručení mývá zpoždění). Ale kdo ví, jak by to s nimi vypadalo. Zkrátka řečeno, co si objednáte u škody, to vám dojde po dvojnásobku očekávané doby… Číst vice »
Jenže Stadler nabízel soupravy, které nesplnily počet sedaček.
Tak jak mohli koupit něco, co, co nesplňovalo požadavky?
15 let pravidelně jezdím po příměstské trati, kde R i Os provozují ČD a naznačená údajná praxe se tu tedy nekoná. Když chcípne elefant, prostě se vlak vynechá a jede se dalším, zatímco rychlíky nerušeně frčí kolem plných nástupišť.
Tam kde Os nejezdí stejně často jako tramvaj v takovém případě R zastavují.
Takže relevance k diskutovaným jednotkám JMK nula.
V JMK jsme trochu dál. Chcípne vlak, ten za ním posbírá cestující a rozveze je po nádražích, na kterých by zastavovala ta zdechlina. A je úplně jedno, komu ten který vlak patří.
To se může dít tam, kde jezdí elefanty co pár minut. Jinde se nahradí Os rychlíkem, když zrovna jede v podobné časové poloze.
To není o tom že to má na starosti ČD
Regiojet taky má občas domluvené ze mu ČD jede do krpole
Toto má na starosti IDS JMK
Ale oni se chtěli pomstít cestujícím a vyjádřit svou nadřazenost nad podlidmi nedrážního původu.
Jestli tam u ČD vozit lidi nechcete, protože vám to dělá problémy, tak se pak nevztekejte, že to vezme někdo jiný, kdo cestující neuráží na každém kroku.
To by si tedy zatím měl kraj od ČD ty náhradní vlaky pronajímat, ne…?
Nikoliv, kraj by měl platit pronájem náhradních souprav.
Vždyť jste řekli oba to samé 😀
Proč? Smlouvu mají ČD, kdyby nebyla žádná Moravia, a to ani na papíře, jezdily by tak jako dnes.
V té asi bude specifikované, že od nového grafikonu už soupravy zajišťuje JMK. Takže pronájem + určitě nepřichází v úvahu pokuty za nedodržení kvality. Ostatně co si budeme, není to žádná prdel sehnat tolik náhrad, takže jezdí prakticky všechno..
Náhrady má ve smlouvě dodavatel. Tedy Schadewerk.
Tak mohl jako náhradní řešení grátis opravit jednotky řady 560, nejsem sám, komu se po nich stýská.
Jakoby vlaky řady 560 jsou až na Baxiho odstaveny a rozebírány v třebové, klidně tam zajeď a koukni se, v jakém nepojízdném stavu teď jsou. Podle mě bys o tom hned začal pochybovat (rozebraná palubní deska, žádná elektrická výzbroj až na pantograf, postupně ho rozebírají). Ano, stýská se i mně, ale prostě, jedině Baxi bude pojízdný, ale v muzeu (jeho vložáky jsou též v třebové, zatímco jeho hlavy půjdou do muzea).
Takže toto řešení bych hned vyloučil, přestože jsem měl 560 rád.
Bohužel, už to došlo příliš daleko a není cesta zpět.
Škoda vlozaku, těch mělo pár zustat
560 023/024 + 2 vložáky zůstaly jako muzejní
Upozornění uctívačům monopolu ČD, jednotky jsou majetkem kraje…
A něco nového byste tam neměl?
Jakej pán, takovej KRÁM. ale už, aby to přišlo a ukázalo se… jaký to bude provozní nesmysl na počet jednotek, tolik uvažovaných vlaků…ať počítám, jak počítám, to provozně nemůže vyjít… a jak dlouho budou vykrývat ČD ten provozní nedostatek je skutečně velký otazník. A nejvíc se těším na děkovné dopisy cestujících: – ohledně nízké kapacity kolo-míst u Cyklovlaků 🙂 – VYNUCENÝM až UMANUTÝM přestupům v Letovicích a Křižanově, které garnitura JMK nedokázala ustát a nechat na pokoji těch pár přímých spojů. Samozřejmě nejsou to občané jejich kraje, jen tam jezdí do zaměstnání, do školy a pod. Zbytečně tak okrajovým cestujícím… Číst vice »
Jaké cyklovlaky budou nahrazeny Moraviemi? Na Šatov ani Bystřici n. P. bych to neviděl.
Přestupy z Vysočiny či PK pravidelně dojíždějící trápit nemusí, stačí jet přímým rychlíkem. Osobákem by i dnes jel jen zoufalec.
Přestupy v Letovicích jsou u Os vlaků od sklonku roku 2006. Tzn. více než 16 let tam probíhají z vlaku v majetku ČD, a.s., do vlaku v majetku ČD, a.s.
Přestupy v žst. Křižanov také byly dlouhodobě plánovány. O. K., jinou věcí je, že souběžnou změnou není vedení přímých vlaků Žďár nad Sázavou – Velké Meziříčí, jak bylo plánováno.
Přestupy v Křižanově byly však původně plánovany na stav, kdy Os od Brna zvládne ve stanici pohodlný obrat, což nebude stav nejbližších let. Provozně se tedy potkají v Křižanově v celou 4 soupravy u 4 nástupních hran ze 3 zaústěných tratí… to myslim svědčí dostatečně o „provozní a ekonomické výhodnosti“ zavedení přestupů.
V Letovicích jsou myšleny vynucené přestupy u Sp vlaků z Třebové, které jedou v hodinách, ksy nejede R19. Tolik k argumentu, že cestující pojedou místo toho „přímým rychlíkem“.
O. K., díky za připomenutí toho, co bych už málem ohledně Křižanova zapomněl – ten cca 10min. obrat po jízdě na dlouhém vozebním rameni z Hustopečí.
S Letovicemi v případě Sp vlaků taky souhlas (i když tím, že Moravie jsou jen na 25 kV 50 Hz to vyplynulo tak nějak „technicky), s dovětkem, že tam je to celé systémově špatně – R19 by ideálně měla jezdit v 1h taktu (přinejmenším v X) se stejným počtem zastávek a ne ji ve špičce prokládat Sp vlaky s vyšším počtem zastavení.
Žádná škoda. Starý šrot bude nahrazen šrotem novým.
Chtěli Škodu, mají Škodu a mají škodu.
A co jinýho měl JMK koupit? To co nesplňovalo podmínky tendru? nebo to, co se vůbec nepřihlásilo?
Udělat ten tendr jinak a lépe. Oslovit Stadler a Siemens tržní konzultací a vyjádřit tím o jejich výrobky zájem. Tendr vypsat podle toho, co vyrábějí. Ono by stačilo dát třeba podmínku Jacobsova podvozku. Ale jde o Brno a JMK. Nemám iluze, jak tam takové komedie ohledně tendrování probíhají. Samozřejmě že je vše křišťálově čisté, že.
https://zdopravy.cz/miliardovy-nakup-vlaku-pro-jizni-moravu-kraj-oslovi-sest-evropskych-vyrobcu-24281/
Z článku: Krajští radní dnes schválili znění výzvy k podání nabídek do druhého kola. Do finále postoupilo po předběžných konzultacích a podání orientačních nabídek šest výrobců.
Takže osloveno bylo více výrobců. Finální nabídku podali dva (Škoda a Stadler).
A nebyl cílem tendru už víceméně konkrétní poptávaný typ? To bysme se museli podívat přesně na zadání do jaké míry bylo reálné že se „něco jiného“ vůbec DÁ nabídnout…
Vyřazení ř. 560 byla chyba – mělo se vyčkat do zaběhnutí provozu Moravií. Udržet je primárně jako zálohu s malým nájezdem o 1-2 roky déle by zase tolik nestálo. Nyní se nasazují i soupravy s loko a oddílovými vozy, které jsou pro příměstské vlaky ještě horší, než ř. 560..
Limity ECM si ale určuje dopravce sám… ne EU
Ale dopravce měl využívat vlaky JMK, ta proč by platil udržování svých starých souprav.
ECM neurčuje dopravce, ale výrobce vozidla v návodu na údržbu
Jak bohužel. ČD přece důsledně doržovaly stanovené proběhy mezi opravami, takže to pro ně nepřineslo žádnou změnu.
Při té spotřebě, co měly, při těch nákladech na udržení v provozu, to bylo rozumné. Byť jsem je měl rád.
Bohudík.. Akorát modří najednou zjistili, že se údržba nedá dělat jen papírově. A teď brečej a sváděj to na dodavatele.
Zlatá slova – jednotka 560 v provozuschopném stavu byla i přes vysoký věk pro cestování nesrovnatelně komfortnější.
jenže řada 560 měla najeté kilometry, a bez velké opravy by stejně nemohla jezdit
Prej místo „konec dubna“ má Škoda Transportation dodat vlaky ke konci května…úsměvná utopie. Doufám jen, že ty sankce půjde uplatnit, protože už v tuhle chvíli mi to vychází na průměrnou slevu přiblížně 15% z ceny u každé z těch čtyřvozovek.
Není tam uvedeny rok.
😆😆😆
Aby to nakonec nebylo jak se Škodou už několikrát a sice, že by jim kraj ještě musel doplatit to zdržení.
Tak pokud by bylo prokazatelné, že zpoždění je zaviněno státem zavírání ekonomiky za Covidu a uvalováním sankcí..
To by mě zajímalo jaké náhradní řešení by zajistila taková Arriva nebo RegioJet kdyby byly dopravci.
Určitě lepší. To je axiom.
Samozřejmě lepší… Virtuální… 🙂
Šlapací drezíny 😀
Od začátku kontraktu by měl vlaky a ty by prostě přes noc přestaly existovat. Zaručeně!
Spadají ratíškovické drezíny pod IDS JMK? : – )
Asi by jezdili s těmi samými vozy, které by v rámci stejného kontraktu nasazovaly i o rok dříve.
Používali by to co používali před moraviemi
Co to je za primitivní dotaz
A kdyby kdyby nový dopravce měl jezdit od 1.1. dle plánu s novými jednotkami a ty nejsou a ČD by k 31.12. ukončili provoz? To by mě zajímalo jak by se to řešilo. 😂
Podle plánu je grafikon takže nikoli 1.1.
No co, by tam dali lůžkové vozy nebo nějaké motoráky.
Ale jiný dopravce , než ČD tam žádné vlaky nepoužíval. Uvidíme,jak to bude u linky R9 přes vysočinu až nastoupí Jančura s PESA jednotkami.
Tam hrozí v případě zpoždění od Pesy dva scénáře: Buď nastoupí nový dopravce s náhradním řešením, které není ve smlouvě nebo bude požádán dosluhující dopravce, který to zajistí na přechodnou dobu se stávajícími nebo horšími vozidly za přemrštěnou cenu. Pravděpodobnější je první varianta.
S ničím, přece. Protože s takovouhle zprávou by se mu vypařily všecky vlaky, které by od začátku dodnes nasazoval.
A když by vyjel, tak by mu namazali kliky od dveří. Protože léčit si svoje mindráky na cestujících je taková drážní tradice spolu s vyčítáním toho, co BY někdo zaručeně pokazil.
Já bych zase řekl, že ty soupravy jen tak někde nestojí, a určitě byly zaturnusované nebo přesunuté jinam. Nebo spíš mi být. Takže je za mě s podivem, že vůbec něco jezdí..
Z mého pohledu jednotky velké sklamání, narozdíl od panterů ČD úplně chybí odpadkové koše a odpad se pak válí v odpoledních hodinách všude možně. Že nejspíš skončí vymeten v kolejišti je snadné domyslet.
Jestli myslime ty stejne (ruzove) jednotky. Tak odpadkovych kosu je vic nez dost. Navic jsou objemove mnohem vetsi. Jen uz nejsou u sedadel, ale v nastupnim prostoru a kolem WC. Jsou 2 druhy: plast a směska.
Ten tříděný odpad, ve vlaku i na nádraží, je taky vtipný, ještě jsem neviděl uklízečku, uklizeče, který by měl více než jeden pytel. Hezký se všechno smíchá….
Vy i já chápeme, že dostatečně dimenzovaný odpaďák je na představku, jenže běžný cestující je zvyklý na koš u sedadla/stolku, jinde ho fakt hledat nebude a skončí to tak, jak popisuje kolega výše.
U ČD Panterů si kvůli odpadkovému koši na některá místa vůbec nesedám. Škodí to mým kolenům. V Ibalginu ještě všechny místa osezeny nemám, ale zatím se mi to nestalo.
Nehledě k tomu, že je plno jedinců, co i přes existující koš u sedadla bordel po sobě nechají na stolku nebo podlaze.
Prý tak dávají vydělat uklízečkám.
A to je něco na co se nedá zvyknout? V práci taky nemám koš hned u stolu ale o kus dál…