Zahájení proměny trati Bubny – Výstaviště se blíží, Správa železnic získala miliardovou evropskou dotaci
Nová stanice Praha-Bubny. Foto: Správa železnic
Hlavní práce se mají rozjet příští rok.
Hlavní práce se mají rozjet příští rok.
Bude třeba vypsat výběrové řízení na nový přejezd číslo P001. Takové označení s správa železnic prostě nemůže dovolit ignorovat…
V článku je to blbě, přejezd má označení P1, bez těch nul. https://mapy.cz/turisticka?source=traf&id=9092&x=14.4362343&y=50.1047771&z=19
Škoda..
No tak hlavně ž konečně zmizí ten brownsfield kolem. Ten aktuální stav tam je opravdu neskutečný. Nedůstojné prostředí uprostřed našeho hlavního města:
https://youtu.be/QZ1lg6ORr-0
Úplně to vidím. Na Výstaviště cesta pod dráty 471, tam přestup na 814, která mě odveze na Ruzyni, kde si přesednu na 471, co mě odveze na letiště.
Ještě že je Uber…
Trať Praha Masarykovo nádraží-Kladno už mohla být dávno přinejmenším rozdělaná, kdyby si MČ Praha 6 pořád nevymýšlela další a další šprajce.
A co na to Dobrá Správa?
Dobrá správa s tím těžko něco udělá, když nemá platná razítka.
Mohla, ale není a nebude. Je to velmi smutný příběh, ale nic s tím nenaděláme.
Tak si říkám, co s tím úsekem mezi současnou zastávkou v Holešovicích a napojením na trať Podbaba – Holešovice, tedy hlavně viadukt přes Partyzánskou a násep okolo Výstaviště. Bude i tento úsek součástí stavby? Byla by velká škoda, kdyby ne, je to jen 700m.
A co by s ním mělo být?
K níže uvedeným názorům proč se staví v místě bývalého zázemí ČSD….
V 2006 Správa železnic prodala za víc než miliardu tyto nemovitosti s tím, že pozemky budou zastavěny. V soutěži kde bylo 6 poptávajících. Utržené peníze šly na úhradu dluhů bývalé firmy České dráhy, státní organizace.
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/na-draznich-pozemcich-v-holesovicich-vyrostou-byty-i-kancelare.A060714_175450_ekonomika_maf
A hlavně, proč by se to nemělo zastavět? ČD už mají zázemí jinde.
Nejdu do debaty, jestli v Dolních Holešovicích už je dost nebo málo bytů atd. Podle mě to nepatří na web o dopravě.
Je to na diskuzi architektů, urbanistů, kteří umí odhadnout celek včetně dynamických změn (Pražská tržnice, plocha vedle Nádraží Holešovice, …)
O té zástavbě píšu hlavně proto, že zde různí ultrašotouši pobrekávají nad likvidací bubenského depa a dílen.
Ano, chápu. Pouze jsem vysvětlil proč do té diskuze nejdu.
Rozhodnutí zrušit zázemí a prodat na novou výstavbu padlo před spoustou let. Nemám ambici diskutovat tehdejší kontext.
To je právě to zmatení pojmů. Zázemí nebylo zrušeno, nýbrž přemístěno. Neboli, ČD technické zázemí mají.
Kam, prosím?
ONJ vám nic neříká?
Díky.
Správa železnic v roce 2006 žádné pozemky nevlastnila.
Vlastnila. Podle výroční zprávy SŽDC za 2006 to bylo za 5,8 miliardy (po prodeji mj. P-Bubny)
Ona je nevlastnila tehdy a nevlastní ani dnes.
Dotaz na redakci: Je nějaká souvislost této investice a investice do Památníku ticha (=uctění památky lidí, kteří z tohoto nádraží byli deportováni na místo svého utrpení/popravy)?
Cituji z předloňska:
„V příštích letech by pak měla být rekonstruována výpravní budova nádraží Praha-Bubny, která bude sloužit jako památník holokaustu.“
Zdroj: https://prazsky.denik.cz/kultura_region/pamatnik-holokaust-zid-transport-soa-bubny-kultura.html
Díky
neni.
Díky
Ale je. Stará budova se změní na muzeum a proto se staví nová o kus dál.
Stará se stává muzeem, protože je na nevýhodném místě a pro železniční provoz je dále nepotřebná. Nová se staví, protože umožní lepší napojení na MHD i rozumnější délku mezistaničního úseku.
No, to samozřejmě taky.
https://www.pamatnikticha.cz/o-projektu
Díky. Já to četl, než jsem se zeptal. Nebylo mi totiž jasné, když koleje nebudou přemístěny, tak jak to, že staré nádraží není potřeba.
Již mi vysvětleno předřečníky výše. Díky všem.
Kam, prosim
Sorry sotek. Patří jinam.
Nějaké novinky ohledně Branického mostu ? Je tam napsané zdvojkolejnění 2023 ale moc tomu nevěřím
myslite, ze diskuse pod stavbou praha-kladno je univerzalni q&a o jakekoliv jine stavbe?
No moc se to tu téma neukázalo
Asi není o čem psát.
prakticky moc ne, ale jede to.
https://zakazky.spravazeleznic.cz/contract_display_11825.html
podepsano pred tydnem.
To už je ale jiná stavba. Podle posledního dodatku k té diskutované očekávají žádost o společné povolení v listopadu.
Ano!
Je super, že se bude stavět, byť zbytek trati na letiště bude až buhví kdy. Jen si říkám, jestli by se tam dvě nebo tři odstavné koleje vedle té budovy nevešly. Pochybuju, že plánované mini odstaviště před Masarykovým nádražím směrem z Libně bude stačit. 🙁
S posunem tramvaje smerem na sever id Vltavske se uz nepocita?
Počítá se s tím výhledově. V rámci této stavby vznikne most nad budoucí tramvajovou tratí. Viz: https://iprpraha.cz/projekt/4/bubny-zatory
Výhledově by obec Třešňová měla mít metro.
Dneska jsem viděl v Událostech ČT, že nějaký kandidát v obecních volbách na Slovensku má v programu metro v Popradu. Ale že prý je to joke.
Prý to měla být ironie a chtěl především poukázat na tunelování provozované jeho předchůdci…
Ve Val Gardena v Dolomitech mají také metro. Tak proč ne v Tatrách? 🙂
Tak jinak:
* V roce 2018 byla vypracována územní studie
* Ta se stala podkladem pro územní plán, který bylo možné připomínkovat na jaře
* plán zatím hovoří o prvních stavbách do tří let.
Přesun tramvaje bude součástí výstavby Vltavské filharmonie. stejně jako přestavba vestibulu metra. V téhle stavbě se pro tramvaj jen připraví místo.
Vzhledem k výsledku voleb je Vltavská filharmonie, jakožto Hřibův “vanity project”, nejspíše passé.
Škoda že se s tím neudělá i trať na Kralupy podél Výstaviště včetně takového dvojčete zastávky Výstaviště, na viaduktu nad ulicí Partyzánskou.
Ta stanice nebude společná pro obě tratě, náhradou za holešovickou zastávku? Bývalo to v plánu…
Ano bude, budou 4 nástupní hrany, 2 směr Kladno, 2 směr Kralupy
Tak to pak zní o dost pokrokověji.
Společná bude zastávka Vltavská, ale dotaz byl na dvojče zastávky Výstaviště na trati na Kralupy.
Nechápu že se to nepostavilo souběžně s rekonstrukcí Negrelliho viaduktu. Takhle budou zbytečně dvě dlouhodobé výluky krátce po sobě.
Podle obrázku to vypadá, že kolem stanice bude zeleň ale vzhledem k tomu že ty pozemky koupil develotr, tak tam bude spíš hustá zástavba
Ten obrázek je patrně hodně schematický. Doufám, že stanice nebude redukována na dvě koleje společné s tratí do Kralup a tramvaj úplně zrušena (vím, chtěli ji přeložit severněji, výhledově). Trocha zeleně kolem v plánu je, ale určitě nebude namísto celého původně železničního areálu.
Já to chápu. Rekonstrukce trati k výstavišti možná začne příští rok, ale možná taky za 10 let. Ani dnes to není jisté, a před pár lety to bylo vyloženě větštění. Co byste byl říkal, kdyby se deklarovalo, že se Negrelák bude opravovat až se stavbou trati na letiště, a ta by se odsunula na neurčito?
Tupoleve, Tupoleve, buďme rádi, že aspoň Negrelliho viadukt je po rekonstrukci a můžeme pokračovat se stavbami druhém břehu.
Whoa. WHOA! On chce někdo stavět domy ve městě? V místě, kde se potkávají snad všechny možné módy dopravy?? Na místě, který je dnes velkou jizvou Holešovic??? Ne, to nemůžeme dopustit! Zavřete všechny develotry, než bude pozdě!!!!
V Holešovicích už je domů dost. Další obytná a komerční zástavba znamená další hromadění lidí. V tomto případě taky úbytek odstavných kolejí. Centrum Prahy potřebuje taky sběrné dvory, recyklační centra, technologické a logistické zázemí pro malé a střední firmy, levné kancelářské a dílenské prostory pro začínající firmy. K tomu by se především měly využívat brownfieldy. A ne to všechno vytěsnit na okraj Prahy protože to develotrům nevydělává prachy. Navíc velké hustě postavené domy zhoršují ve městě klima. Na jednu stranu boj proti změnám klimatu, na druhou stranu vytváření tepelných ostrovů
Kravina, Praha silně doplácí na to, jak řídce je osídlená oproti ostatním srovnatelným městům (poloviční hustota oproti Vídni). Což jí strašně prodražuje veškerou infrastrukturu, prodlužuje dojíždění, atd. Jasně, neměla by to být čistě obytná čtvrť, ze které budou všichni dojíždět někam daleko za prací, ale zrovna tak ani čtvrť bez bydlení. Na tom obřím brownfieldu (nejen to obrovské kolejiště, ale i spousta velkých ploch kolem Argentinské, které dnes leží úplně ladem. potřebuje město čtvrť, ve které bude bydlení (nejvíc), ale i obchody, kanceláře, klidně i nějaké ty lehké dílny (s těmi se myslím počítá mimo jiné pod tím viaduktem, který… Číst vice »
Ta papírově nízká hustota Prahy je dána hlavně tím, že k Praze byla v minulosti připojena celá řada obcí, které ale fakticky jsou dodnes vesnicemi obklopenými poli. Ve skutečné Praze těch volných ploch zase tolik není. Další zahušťování nepřinese ekonomičtější využití infrastruktury, spíš její kolaps.
Že infrastruktura, zejména pro hromadnou a bezmotorovou dopravu, potřebuje v centru Prahy posílit je jedna věc.
Druhá věc je, že mít v širším centru, kde už velká část infrastruktury je, obří neprostupné a nevyužité brownfieldy a místo toho rozšiřovat město do těch polí na okrajích, kam se musí komplet všechno dotáhnout nově a prodlužují se tím výrazně vzdálenosti, na které lidi po městě dojíždějí (2 lidi, kteří potřebují dojet 3 km každý zatíží infrastrukturu míň než jeden, který pojede do práce 10 km (teda pokud nepojedou auty)) je velmi, velmi neekonomickej nesmysl.
Přesně tak. Chtělo by to naopak Prahu vrátit do původního stavu, tedy bez většiny těch připojených obcí (cca kolem roku 1970) a soustředit se na obnovu funkční krajiny. Pak nebudou potřeba ani ty nesmysly bourání elektráren, snaha o omezení zemědělství, chovu dobytka atd.
Tak jste ty pozemky měl koupit sám a ukázat se.
Vážně bych akcentoval tu absurditu, že v místě takto výborně dopravně obslouženém dodnes není zástavba. Dopravní infrastruktura fakt není levná věc a tady naprosto mrháme nejen jejím potenciálem, ale i penězma, co do ní šly. “Velké, hustě postavené domy” navíc nabízí rozvoj města krátkých vzdáleností, což m.j. umožní nejezdit autem pro každou prkotinu = šance na zlepšení ovzduší. Tepelné ostrovy budou nepochybně adresovány, nebojte. Na toto území existuje komplexní územní studie od města (ipru) tak, aby v místě vzniklo co nejkvalitnější prostředí a developeři se jí musí řídit. Budoucí čtvrť nabídne kromě městských bytů, kancelářských prostor a občanské vybavenosti i… Číst vice »
Nejen tepelný ostrov, ale je to i inverzní poloha, čili pro bydlení naprosto nevhodné, ale i problematické z hlediska záplav. Aby se snížily účinky tepelných ostrovů, tak zde by na místě těch dopravních zařízení byla nejvhodnější vysoká zeleň a byty jen podél této plochy – tedy u příslušných ulic jako např. Argentinská. Ona je vůbec otázka, proč se stále prosazuje zvyšování počet obyvatel Prahy, ale stejně tak zastavování krajiny. Ten Green Deal je opravdu nějak špatně pochopený nebo fraška.
Správa Železnic nikdy nebyla nejsilnější v prezentování projektů. Pro víc informací doporučuji stránky IPR: https://iprpraha.cz/projekt/4/bubny-zatory
Souběžně s rekonstrukcí Negrelliho viaduktu to rozhodně nešlo, protože městská část P-6 měla plný sklad vidlí.
Dobrá zpráva. Škoda jen že jsme více nevyužili příležitosti a nepostavili jsme více dopravní infrastruktury z peněz EU.
Trochu dost peněz na tak krátký úsek a dvě zastávky..
No super, tak bude konečne elektrifikovaná dvojkoľajka z Masaryčky na Výstaviště a z Kladna do Kladna-Ostrovce. Akurát kedy sa to bude súvislá trať Masaryčka–Kladno, obvzlášť teda kedy sa dokončí aj úsek Výstaviště–Dejvice–Veleslavín, to ani srnky netušia.
Tak nějak se začít musí. A čekat další (odhadem dva roky) na to, než se zahájí modernizace úseku Kladno – Ruzyně, je nesmysl. Jinak si nedělám iluze o úseku Výstaviště – Ruzyně, ten se dle mého názoru nebude modernizovat nikdy. Jednak kvůli velice obtížné projednatelnosti a za druhé kvůli financím, protože náklady na stavbu tohoto úseku bobtnají každým dnem až do výše, která není akceptovatelná. Obdobně dopadne na síti Správy železnic nejspíš dopadne úsek Nemanice – Ševětín, kde cena je v takových výšinách, že na to z EU peníze nedostaneme.
Na letiště už dávno mělo být metro. To že není je jen naše vlastní ostuda a neschopnost. Teda Pražáků 😃😁🙂
Akorát, že vůbec.
Neprotažení metra A z Motola na letiště není ani tak ostuda Pražáků samotných, spíš jako ostuda politických špiček. V době, kdy tu vládl kolibřík (Pavel Bém), se přetlačovali politikové ve vedení Prahy. Jedna vlivná klika ho chtěla na letiště (Pavel Bém), druhá stejně vlivná klika (taxikář Jančík) ho chtěl vést na Zličín, protože vládl Praze 5. A zbytek už známe – nepřipravilo se nic a zelenou dostala na letiště železnice. Jenže ona zase dostane stopku, tak se bude třeba vrátit k metru…
Ano, ještě dražší metro to vyřeší. Jako by nestačila jedna klikatice na severu… Ti pánové chtěli metro kvůli lepší reklamě na své investice, nikoli kvůli lidem. Proto největší sídliště na trase dostalo místo vestibulu ve svém středu jen výtah na svém okraji, Bořislavka se musela „přestěhovat“ na západ, Petřiny dostaly jen jeden výstup (studenti na koleje hravě dojdou) a k nemocnici byly staženy proudy autobusů vysávající tramvaje, přesto metro ve valné části dne vozí vzduch. Bez té klikatice by jej vozilo i z letiště.
Jančík s tím nemá nic společného. Stanice v Motole je na samém okraji městské části zcela mimo obytnou zástavbu. Tím si voliče nekoupíte. A Zličín není Praha 5. Spíš bych za vším hledal tehdejšího starostu Prahy 6 Tomáše Chalupu, který prosadil nesmysl s metrem z Dejvic na letiště přes Motol.
Trasa A z Dejvické dává smysl tak na Bořislavku. Dál je to jen politické, avšak nikoliv smysluplné, trasování. Ale o tom se napsalo už víc než dost. Ex-starosta Chalupa ukončením trasy A u Nemocnice Motol hledal jen pro dotace obhajitelné řešení. A pro info, Zličín je v Praze 5, i když v tom hybridním uspořádání Prahy se o něm mluví jako o městské části Praha 17 (spolu s Řepy, které jsou pro „jistotu a přehlednost“ v Praze 6).
Měststká část vs městský obvod.
Zličín má s Prahou 5 společný tak Finanční úřad a tam to asi začíná a končí. MČ Praha – Zličín sousedí s MČ Praha 17, která je něj ORP, a MČ Praha 13. Obvody, tedy původní Prahy 1-10 jsou momentálně zapomenuty, stejně jako okresy.
To je mýlka. Nejen FÚ, řada úřadů je stále organizována podle obvodů 1-10 (sociálka, úřad práce, soud …) Tohle hybridní dělení je příšerný paskvil. Nejlepším řešením by bylo celé uspořádání Prahy z gruntu předělat, dát všemu řád a logiku. Městské části 1-22, resp. 11 až 22, jsou výsledkem politických tahanic, skrytých změn volebních okrsků i tlaků a lobbingu některých taky radnic a skupin.
..
Stanice v Motole nebyla koncipována jako trvalá konečná a svůj význam pro napojení FN Motol na MHD má, bohužel je to dvojsečné, protože dnes jsem četl rozhovor s ředitelem FN Brno, který se těší na napojení FN na tramvaj, ale zároveň se obává zahlcení nemocnice základní péčí, přitom FN má poskytovat především specializovanou péči a jako příklad dává Motol, kde to tak dopadlo. Ale protažení metra A z Motola do Řep a na Zličín by s plánovanou výstavbou v místech bývalé ČKD Tatra dávalo smysl, protože tam má vzniknout čtvrť pro cca 20-25 tisíc obyvatel a k tomu dalších 23… Číst vice »
Tak to jako jo, FN Brno (Bohunice) je už dávno největší ve městě, všechny ostatní (snad s vyjímkou Svaté Anny a svým způsobem Vojenské) živoří na pokraji uzavření, a Bohunice že by jako NEposkytovaly všeobecnou základní péči? S přehledem nejvíc lůžek, přístrojového vybavení a tak? Jasně, můžete pacienta přijímat řekněme U nemilosrdných bratří, ale pro kdejaké specializované vyšetření/zákrok si stejně pojede do Bohunic… to už je to lepší mít koncentrované na jednom místě, nebo se „povozíte“ sanitkou (a můžu vám říct z vlastní zkušenosti že to je na hodiny a dny)…
Proč pořád trasa Motol – Letiště? Co tak odbočka z N.Veleslavín na letiště?
Samozřejmě, dnes při výstavbě žel trati na letiště něco takového nedává smysl.
Hm tak dostanete na letiště metro, to je děsně fajn, a co to Kladno? Ti budou jako končit na Ruzyni, přesedat na metro, a ti co jedou dál si zase na Hlavním z metra přesednou na další vlak? To jako nic moc, předpokládám že teda místo toho postavíte nějakou okružní objízdnou trať?
Na Kladno snad vlak nepojede?!?
To se tedy velmi těším, když místo rychlého vlakového spojení na letiště s minimem zastávek se tam budu plazit s kufrem trojnásobný čas oklikou metrem s různými barevnými živly.
Ty stejně nikam lítat nemůžeš, protože barevný živly, tak to neřeš.
Barevné živly, to jako třeba oheň?
Podle mě se modernizuje Kladnem a Veleslavínem a mezi Veleslavínem a Stromovkou se jen elektrifikuje současná trat jako trvalé provizorium
Mezi Kladnem a Veleslavínem zase takový problém není, a ve druhém úseku lze doplnit paralelní jednokolejný tunel pod současnou tratí. Jo, možná i proti tomu budou řvát, když je Pavel Böhm namlsal. Asi mají rádi bordel z vedlejší Evropské třídy…
Aniž bych měl valné pochopení pro „chcememetro-nerychlodráhu“ – s bordelem na Evropské třídě rychlodráha v jakékoliv podobě nic neudělá.
Nakonec i toto by se dalo nějak vyjezdit, každopádně lepší než nic.
U NemaŠe bych to tak černě neviděl.
Takže raději s ničím nezačínat, protože behěm výstavby to nebude hotové?
Matematikové pracují s pojmem „limita“, my dopraváci s pojmem „výhled“. Tj. hotovo bude výhledově.
Jestli se v Bubnech infrastruktura oseká na dřeň, kam si osobní doprava bude „odkládat“ momentálně nepotřebné soupravy? To je bude štosovat na sebe, nebo bude jezdit do Bubenče nebo Libně?
dneska si tam nekdo neco odklada?
Svého času tan stávaly soupravy od děčínských rychlíků i nějaké Ešusy, pro které na Masaryčce buď nebylo místo mezi obraty, nebo by tam tak nějak překážely.
Odstavuji se tam pouze posilove spoje od Kladna a Loun v ranní špičce, očekávám že po zavedení koncepce dopravy na zmodernizovane trati to nebude třeba, případně vznikne nové místo v Ruzyni
Jakože s novou tratí na Kladno najednou přestanou být potřeba posilové spoje, a to i z jiných směrů? Sv jízdy do Ruzyně (kde taky nebude prostor pro odstavy) zaplatíte že svého?
Jistě to SŽ s matkou budou mít dobře pořešené. Nákladní dopravě se přes Prahu úspěšně hází klacky pod nohy, teď bude na řadě i ta osobní.
On se ptal na zítřek.
Jezdí tam i nákladní vlaky? (Neznám to tam).
Ano.
Přemýšlím, kdy jsem na Negrelliho viaduktu videl naposledy nákladní vlak. Z Masarycky zadne nakladni vlaky nejezdi. Mozna kolem Vítkova, ale z toho směru by spis jely pres Libeň.
Samozřejmě, že tyto nákladní vlaky jezdí od Libně do žst. Bubny a dále směr Dejvice (případně Kralupy) po větvi karlínského viaduktu umožňující bezúvraťovou jízdu mimo Masarykovo nádraží. Pravidelně takto snad jezdí jen obsluha vlečky v Ruzyni. Metrans občas využil pro své vlaky jízdu z Libně na Kralupy přes Bubny, ale pravidelně to nevyužívá. Pokud by to pravidelně využíval, tak by nejspíš místní řvali kvůli hluku a kdo ví, zda by tam nakonec jízda nákladních vlaků nebyla zakázána. Úplně stačí problém s noční jízdou nákladních vlaků přes hlavní nádraží.
Zrovna vlaky Metransu jsou daleko tišší než nějaký elefant s jevící klimou na všech vozech
To je sice hezké, ale on je hlavně problém s malým poloměrem oblouku spojovacího viaduktu, který by při četném provozu nákladních vlaků měl za chvíli vlnkovité kolejnice a tedy by to byl děsný generátor kraválu. Navíc se přes Hrabovku musí jet dvacet, což má velkou vliv na propustnost celého místa. Takže to jsou minimálně dva důvody, proč tu Metrans pravidelně nejezdí.
Větší množství vlaků by tam stejně procpávali těžko, navíc byla ta spojka zjednokolejněna.
byla jednokolejna uz pred stavbou
Přes Dejvice jsem nákladní vlak neviděl jet ani nepamatuji. Občas tu projede nějaký manipulák, ale ten má jen jeden vagon. Z Negrelliho viaduktu to nejezdí na Dejvice, ale na Podbabu (-Kralupy,-Ústí).
Manipulák s jedním vagonem do Ruzyně nesplňuje definic nákladního vlaku?
Poznámku, že z Negrelliho viaduktu to nejezdí na Dejvice – nechápu. Práve ten manipulák do Ruzyně tak jezdí.
„to“ byla myslena nakladni doprava – kdyz ji vidite na negrelaku, smeruje jinam nez do dejvic.
Ono tam občas jede i více vozů, ale co jsem viděl, tak max. bylo 5.
To co by bylo mnohem více potřeba a najednou se o tom nemluví jsou dvě koleje z Negreliho viaduktu do kopce nahoru na Hlavní nádraží a přesun vlaků na Čelákovice, Kralupy a Kladno na Hlavní. Masarykovo nádraží je největší problém pražské železniční dopravy tím jak je odříznuté a osobně žádné vlaky co odtamtud jezdí nevyužívám jako by neexistovaly protože bydlím na trati na Říčany a odmítám přijet na Hlavní a jít tu obrovskou dálku pěšky. Pokud by vlak na letiště jezdil z Masarykova nádraží tak ho ani nemusí stavět protože pak nebude napojený na stěžejní tratě do dalších měst a… Číst vice »
Masarykovo nádraží a Hlavní nádraží je jedno nádraží. Vzdálenost haly Masarykova nádraží a haly Hlavního nádraží je cca 540 metrů. Vzdálenost nejjižnější části haly Terminálu 2 a nejsevernější části Terminálu 1 na letišti Ruzyně je 500 metrů.
Na přestupech na Můstku nebo Muzeu nachodíte pod zemí taky klidně 500 metrů.
Normálně bych přejmenoval Masaryčku a Hlavní na Praha hlavní terminál A a B a hotovo. Nebo výrazně zkulturnil a zpropagoval přechod mezi nádražími.
A průjezdné vlaky by skákaly. 🙂
Proč by měly skákat?
Zapomel jste ještě na terminal C – Zastávka Opera.
Jinak az se dostavi přemostění Masaryčky a budou-li vedet, že maji vystoupit na druhe straně rovnou na eskalátory, tak se vsichni budou divit jak je to blizko.
Ale to by se muselo opravdu hodně zapracovat na tom přechodu mezi nádražími, ale šlo by to 🙂
Uvažovalo se i s pojízdnými chodníky. Zdali to platí, nevím.
To je pořádný nesmysl.
Tak to by se mohl zrušit i Smíchov, tam taky nenastupujete, což?
Do kopce je a) příliš velké stoupání, b) v cestě ulice a domy. Podzemí by bylo tak akorát, jenže c) úrovňové křížení při zachování Masarykova nádraží byť jen pro muzejní vlaky a d) problematické směrování mezi budovami bývalé výtopny, určenými pro současný projekt muzea. Přesto bych minimálně podzemní variantu (s pokračováním čtvrtým tunelem na jih) úplně nezavrhoval. Ovšem argument „já nevyužívám“ není úplně dostatečný. Ostatně jako železniční průtah mezi Masarykovým nádražím a Smíchovem slouží – byť s přestupy – metro B. Ne každý potřebuje jen na nějaký další rychlík.
Vaše omezenost mě velmi pobavila. Nesmysl za nesmyslem.
Je to nepopulární, ale taky si myslím, že Masaryčka nefunguje příliš koncepčně. Vlaky ‘nahoru’ na Hlavní nádraží ale nevytáhnete, jediná možnost, jak to vyřešit je nové spojení 2 – respektive jeho podzemní stanice Opera (hlavák).
Nějaký plán s podzemím existuje v rámci výstavby metra S, ale určitě neni pro toto desetiletí. Bez navazující trati imo nemá smysl.
Tohle má řešit Nové spojení 2 (Metro S), které od Negreliho viaduktu pojedou do tunelu do nové podzemní stanice Opera, která bude mezi hlavním nádražím a stanicí metra Muzeum.
Dál by Metro S mělo pokračovat směrem na Nám. Bří Synků a Vršovice, nebo na Karlovo nám. a nádraží Smíchov.
Těch zastavek je více třeba Albertov.
Je to kapacitní podmínka pro VRT na Hlaváku, takže se to postavi..
Zkuste navštívit třeba Paříž…
Přijde mi to zbytečné megalomanské. Základem je přesun nádraží na jih k Vltavě a metru a rychlý a krátký přestup na metro Vltavská bez dlouhých ploch a cest. Děsí mne název Bubny a nerozumím proč to není Praha Vltavská – snad nebude nádraží stále daleko od metra jak je teď.
A proč vás neděsí nesmyslný název Vltavská, který nerespektuje umístění stanice (ulice Vltavská je na Smíchově)?
Já bych to pojmenování stanice metra Vltavská po téměř 40 letech existence už neřešil. Dnes je to pojmenování etablované a určitě znamější, než Vltavská ulice.
Stejně jako z Veletržní udělali Veletržní palác, tak Vltavská bude za pár let Vltavská filharmonie.
Třeba proto, že se nachází v Bubnech, které už přes sto let Vltavskou ulici nemají? Mimochodem, rychlý a krátký přestup na metro (ne ovšem na tramvaje) už mohl být dávno, severní vestibul by na ně zkrátil cestu i mnohým obyvatelům Buben, možná i v cíli jejich cesty (bez dvojího přecházení celé stanice). Jenže to by chtělo porozumět souvislostem…
Ten druhý vestibul na sever je nutný. S tím se dávno mělo začít. Původně byl z koncepce odstraněn, aby byly lepší důvody pro zrušení tratě přes Stromovku a lidi tam neměli z metra na nádraží Bubny krátkou cestu.
Proč proboha k Vltavě?
Na vlavské se má konečně dostavět severni vestibul, ktery se má přímo napojit na Bubny.
Na jihu Vltavské se mají posunout tramvaje pod nastupiště, aby se taky zlepšil přestup.
U vltavy bude Filharmonie a ne nádraží.
Tak super, vypadá to, že se nám modernizace trati Praha – Kladno-Ostrovec příští rok hezky rozjede na obou koncích. Ještě úsek Kladno – Ruzyně a budu plně spokojen:-).
Já bych se spíš připravil na 20 let náhradní autobusové dopravy v různých úsecích. Ale snad konečně se ta stavba pohne…možná…
Jak dlouho že trvalo Nové Spojení? 20 roků to zcela jistě nebylo.
Nové spojení jedna
1996 proběhla vyhledavací studie,
Stavba 2004-2008,
celý uzel 2010.
Takže za 20 let se to stihlo…
Ale jen pokud to nebudeme počítat od nějakého toho roku cca 1942…
Tak toto ani nevím. Já jsem našel jen ta 50. léta.
Nové spojení bylo plánováno v různých variantách, pokud jsem to našel v podkladech, už od 50. let.