Zahájení leteckého provozu v Budějovicích. První letadlo přiletí z Pardubic

Terminál letiště České Budějovice. Pramen: Jihočeské letiště České BudějoviceTerminál letiště České Budějovice. Pramen: Jihočeské letiště České Budějovice

Takzvaný velký provoz rozjíždí Smartwings na objednávku cestovní kanceláře Čedok. První let zamíří do Turecka.

139 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Joker

Jako jsem rád, že si zase jeden kraj polepšil a má letiště, ale nemohlo by se odtud létat třeba i do Londýna nebo Frankfurtu ? Spousta zcestovalých Buděj’čáků a Šumaváků, jakož i obyvatel Novohradských hor by to ocenila a nemusela by jezdit do Prahy 🙂 . Jen tak o tom přemýšlím…..

Han van Meegeren

Žádám o zavedení přímých letů z Vlachova Březí na Velikonoční ostrovy pro všechny daňové poplatníky zdarma!
A vy co jedete s Čedokem, kufry do teplejch a tradá do Budějc.

Han van Meegeren

Á, dva kusy jedou s Čedokem!

Han van Meegeren

4?

Gunduľ neubiješ

Tři lety týdně. Miliardová rekonstrukce. 77 milionů ročně od kraje.

Přeji Vám hezký den.

JardaP

Do stejné kategorie řadím rovněž splavnění Vltavy z Budějc do Prahy. Nedělám si iluze, že jinde je to jinak, a pak se naříká, že nejsou peníze, daňový poplatníku, utáhni si opasek.

libor

jenže ono je to podobné jako některé železnice lokálního významu, náklad 0, osobní doprava spíš tak aby to nezavřely, těčou do toho taky pěkné miliony (trať, vlaky) a vlastně náklady na převod jednoho cestujícího jsou šílené. Kdyby to nahradily často minibusy, stálo by to o řád méně….

František

Navíc by ten minibus mohl mít klimatozaci a třeba i jezdit kdy ti lidi potřebuji

Laborec425

Ale ty vlaky jsou zároveň veřejná doprava, která je ze zákona povinná. Letiště s destinacema jako je Burgas jenom přes léto je jenom TUNEL na peníze krajských politiků a připojeném mafie.

Han van Meegeren

Horst Fuchs taky řekl „a to se vyplatí!“

Zlámalík

Kdyby si Pardubice a Budějovice posílaly letadla mezi sebou, vygeneruje to slušný provoz na obou 😀

František

Nezapomenou na Vary! Ideal by bylo, kdyby ty kraje jeste meli společný bizjet a litaly k sobě na návštěvy…a take k partnerským městům/krajům na západě.

Gunduľ neubiješ

A dotace na letenky pro obyvatele bude taky?

Joker

No jasně, mohli by si třeba posílat L-410 nebo A-220. Já bych to bral…

Martin

Na stránkách obecní kroniky červeným písmem je psáno,
tento den pro zdejší rolníky znamená po noci ráno…. 😀

Hans

Historie se opakuje 😂
Jan Kašpar letěl z Pardubic do Prahy 13.5.1911
Takže 2.8.2023 do Budějovic 😎 Skoda, ze se nedá letět

Kotec

Dobře, buďme optimisté, že ty tři lety týdně vydrží až do konce října. To máme 150 lidí krát 3 krát 12 týdnů, tedy max. 5400 lidí. Za 77 milionů dotace je to skoro 15 tisíc na jednoho… (V reálu spíš více.) A to se vyplatí!

František

Pche, kolik by za tolik lidi daly nektere lokalni tratě!

Joker

Rozumím skepsi, ale třeba to bude fungovat a jako zázrakem najednou všichni budou létat z Buděj’c. Z Českých Budějovic by chtěl letět každý.

Jan Kudla

Dotaci máte za rok a ne za 12 týdnů vy Reále.

Pavel

646 000 000 bez evropských dotací na sezónní dovolenkování klientů Čedoku, bravo! Už chápu, proč chronicky chybí peníze na běžnou veřejnou dopravu.

Jindra

Ovšem dát ty peníze za lokálku do Lhota, kdy ve voze 810 budou sedět dva, tři lidé, to by se tu tleskalo.

Alf63

To letiště je jako ta lokálka z Horní do Dolní Lhoty peníze ze státní kasy se mají využívat hospodárněji. Letos známá letěla do Řecka z Berlína ubytování přes Booking a dovča o polovinu levnější než z cestovkou .

Joker

Přesně tak…..A víte proč ? Protože se tu vyskytují hyperkorektní šotouši s mentalitou středoškolského profesora češtiny, jejichž jediným smyslem života je focení 810 a sběr hub 😀 .

Miky

Další černá díra v červených číslech. Levnější by snad bylo i odvážet letuchtivé zájemce vrtulníkem na letiště do Lince.

Jindra CV

Tolik odletů, budou to stačit odbavovat bez velkého čekání?

Roman Svačina

Ještě ve vstupních dveřích odbavovací haly vymést pavučiny…

Katka

Žádné tam nejsou, je tam docela rušno posledních pár týdnů, kdy se všechno připravuje. 🙂

Marek

Někteří zde srovnávají 2 letiště ( Pardubice a České Budějovice) ale pokud nějaký dává opravdu smyl, tak je to jednoznačně v Pardubicích Letiště se dělí o náklady s armádou, logisticky je výhodně položeno „skoro“ uprostřed republiky, po dokončení D35 k Mohelnici a Jičínu budou skoro ze všech stran dostupné dálnice, autobusem je člověk za 5-7 minut na vlakovém koridoru, za 50 minut jste v Praze, za 70 minut jste v Olomouci. A není třeba ani označení na Praha-Východ. Žil jsem v Mnichově, kde je veliké mezinárodní letiště, ale přesto spousta lidí lítá z Memmingenu , který je ca 115 km… Číst vice »

Jano

Za 70 min v Olomouci. To je vlakom?

Marek

Ano vlakem to jezdí Pendolino za 75 minut bez žádné jiné zastávky, dříve to bylo 70 minut, ale po modernizaci to jezdí pomaleji 🙂 autem 75 minut leda po dokončení D 35 🙂

PeDazOl

Váš zásadní problém spočívá v tom, že porovnáváte velikost letiště a neporovnáváte potenciální trh tohoto letiště. Mnichovská aglomerace má zhruba 2 miliony lidí a je hlavním městem Bavorska, tedy země s 12 miliony lidí a kvantem firem v okolí, které jsou schopné výkony a poptávkou po letecké službě uživit několik letišť. Toto letiště je v ČB s potenciálem 00 a z toho ani marketingový mág nevyčaruje miliony na provoz. Takže letiště ČB je odsouzeno k ekonomickému propadáku k tíži obyvatel JČK.

Marek

Já jsem Memmingen přirovnával k Pardubicím, ČB určitě ne. Jinak Memmingen měl loni 2 miliony odbavených pasažérů a jestli jste tam někdy byl, ten terminál neni veliký. Proto si myslim, že ty Pardubice by jednou klidne mohli milion mit, ale za tim je spousty práce. Ano máte pravdu, ze ta aglomerace a průmysl je tak větší, ale neni to právě i tím, ze tyhle menší letiště ten průmysl a byznys „dovedou“ ?

PeDazOl

Opět neberete v potaz co jsem psal. Malá letiště to dovedou v aglomeraci 2 milionů lidí u hlavního města státu s 12 miliony, paralelou tak může být leda Brno a potažmo Mošnov pro Cargo. Pardubice ani ČB nemají šanci, jsou v místech s nízkou akumulací lidí a průmyslu. Do Pardubic nikdo z Moravy, která preferuje Brno, Videň, Katowice, jezdit nebude. O ČB mluvit netřeba to je letiště duchů. To je ekonomická realita z té musíte vycházet nikoliv z toho co si myslíte, nebo se Vám zdá.

libor

Budějicím by mělo stačit letiště v Linci (Brzy po dálnici dobře dostupné) nebo Praze. jčk je malý a málo osídlený kraj na takové věci jako je letiště..

Vlastimil

Dovolím si tvrdit, že lidé z Moravy preferují Vídeň a Katowice především díky velké nabídce (levných) letů z těchto měst. Ale cestování na tato letiště je pro většinu Moravy méně pohodlné a delší,
než by mohlo být do Pardubic, které jsou na koridoru uprostřed ČR. Pokud by byla nabídka letů v Pardubicích podobná např. Katowicím, myslím si, že by se to opravdu uchytilo, jelikož by přilákalo lidi z celé Moravy, ale i z Prahy.

PeDazOl

No a teď mi ještě odpovězte proč Pardubice neodbaví 2 miliony lidí ročně? Když je to jak to říkáte? Kdo dělá chybu? V čem je problém? Proč tam ta letadla nelétají když je to tak jak to říkáte ve svých představách. Kdo dělá tu chybu? 🙂

Gunduľ neubiješ

Aglomerace Prahy 2m má. Celá republika 10.5m. Hlavní trať v Pardubicích je taky. Naprosto srovnatelné s Memmingenem. Na rozdíl od Brna nebo Ostravy….

PeDazOl

No a teď mi ještě odpovězte proč Pardubice neodbaví 2 miliony lidí ročně? Když je to jak to říkáte?

Jiří Kocurek

„za 50 minut jste v Praze“

Když bude teleport z letištní haly na nádraží… Na tohle spojení by byl nejlepší poptávkový (mikro)bus.

Gunduľ neubiješ

Slyšel jste někdy o vlaku?

levap

Vlaku na nádraží? V Česku?? V Pardubicích???

geras

V Pardubicích o vlaku slyší a vlak vidí od 40. let 19. století…

Hans

Pardubice mají naprosto unikátní polohu a napojení vlakem, po dokončení D35 na Olomouc i Liberec + I/37 na Brno… Můžete to kritizovat, ale prostě to tak je.. Aglomerace Ostravy a Brna není nijak zásadně větší zde je cenová konkurence Katowic a Vídně / BA

Po dokončení krátkého úseku VRT do Poříčan bude spojení Praha hl.n – Pardubice hl.n cca 37 minut , rozhodne bych letiště neodepisoval, 2/3 nakládů plati armáda .

Tomas

vy jste fantasta 🙂

HonzaM

Ono to vlastně není letiště ale TUNEL žejo …

Miky

Dlouhý tunel to je – nomen omen 🙂 Druhý konec má na Hluboké.

JardaP

Přesněji u restaurace Hubert.

Tomas

Kdyby to cele nebyla tragedie, tak vlastne nejzajimavejsi na celem LKCS je to, jakym zpusobem bylo reseno rizeni letiveho provozu a jeho koordinace s okolnim provozem, ktera byla v CR pokud me pamet neklame, pouzita v teto podobe poprve,

Milan

Naprostý nesmysl, pouze ziskuchtivost mafiánsko politické moci. Jediný výsledek: obtěžování obyvatel blízkých vesnic a čtvrtí města hlukem, vibracemi, aerosolem, spalinami a pod. Ještě víc ucpané město s katastrofální dopravní infrastrukturou. Doporučuji osobní poznání všem nevěřícím…

Joe

Děláte jak kdyby tam mělo co 2 minuty přistávat letadlo. A bydlíte vůbec u letiště? Asi ne pač jinak byste nemohl napsat ten blábol o vibracích, to už větší vibrace dělají přetížené kamiony než startující boeing s kaštany na dovolenou.

Apex

Jen upřesnění terminologie, s koupáky :-)… kaštani jsou cestující v MHD…

Joe

To máte pravdu ale kaštany i substrát jsem zaznamenal i na letištích, byť méně často 🙂

Milan

Buďte v klidu, přesné vím, co obnáší provoz budějovického letišté, protože celý život bydlím 1 kilometr od hrany přistávací/startovací dráhy přesně v podélné ose ČB letiště. „Ekologické“ projevy letadel od Migů 21 až po dopravní „jumba“ znám velmi dobře. Takže rady od „odborníků“ skutečně nepotřebuji!

Tomas

jaky maj 2-3 letadla tydne vliv na precpane mesto?

Milan

Jestli jste budějčák, tak víte, jak vypadají přecpané Budějce a jestli ne, tak to prosím nekomentujte!

Tomas

tak zmova – jaky maj vliv 2-3 letsdla tydne na budejovickem letisto na zacpy v budejicich?

MilanFox

Aerosolu se nebojte, oni chemtrails před přistáním vypínají 🙂

Ondra Šanda

Pan Kuba byl nejdříve proti letišti před krajskými volbami a usedl do křesla hejtmana a najednou prosazuje letiště. Jsem zvědavý na kolik vyjde let 1 cestujícího. Myslím skutečné náklady včetně investičních nákladů.

Jan Zwirtek

Podejte si žádost o informace podle zákona 106 a informujte veřejnost.

PeDazOl

Všechno máte na webu ve výročních zprávách a účetních uzávěrkách.

Ondra Šanda

Všechno tam není. Také nevíte, kolik bude cestujících ,kolika máte tu částku dělit?

PeDazOl

To najdete ve výroční zprávě letiště, až tam bude.

Ondra Šanda

Ano, až všechny lety odlétají, tak si podám žádost o informace podle 106 a budu informovat veřejnost o výsledku.

Pavouk

Kam vítr, tam plášť.
A toto je dobře zaplacený vítr.

Tomas

tak kdyz uz tam to letiste zdedil, co mu zbyva?

vybral si lepsi ze dvou spatnych variant (letiste zrusit, letiste nechat pokracovat)

Ivan_pha

Zrušit.

Ondra Šanda

Také se kloním k variantě zrušit, proč do toho pořád strkat peníze do té černé díky. Snažil bych se najít využití pro ten areál.

Laborec425

Víte, co je nejhorší?
Já třeba o tom letišti nevěděl, že tu bude přistávat něco. A přijdu do zaměstnání a hned mě tady budějičáci s radostí tohle oznamují. A je to tu: většinová veřejnost s tím souhlasí, jsou rádi, že Kuba tohle zařídil. Ale o ostatní se nezajímají. Ostatní věci kolem je jim jedno. Obdivně vzhlížej ke svému „politikovi“.

Nemyslis, zaplatis

Schvalne, bude to mit 3x vetsi ztratu nez Pardubky, nebo jen 2x vetsi?

PeDazOl

Dostihy a sázky? .)

Pavouk

To bude ztráta pouze pro Jihočeský kraj, pro krajské politiky to ztrátové není určitě.

PeDazOl

To nebude, proto má dozorčí rada letiště hned 12 členů, i ty největší komerční firmy mají max 5 členů. 🙂

adamgolias

to jako fakt? na tu kulnu s loukou je nutny dohled 12 lidi?

Twix

Neřešilo se to tady někdy loni, že dozorčí rada pardubického letiště má dokonce 35 členů?

Apex

Ne, v PED mají na 35 zaměstnanců „jen“ 7 členů představenstva a 7 členů dozorčí rady

Jiří Kocurek

Zlí kapitalisti, okamžitě zestátnit!

Pro srovnání Letiště Praha si vystačí se 6 lidmi v dozorčí radě.
https://www.prg.aero/dozorci-rada-vybor-pro-audit

adamgolias

no tvl to je teda síla

PeDazOl

Mě se neptejte, já je tam nejmenoval. 🙂 Ptejte se zastupitelů JČK.

PeDazOl

Vždyť se podívejte na justice.cz, tam vše máte. 🙂

Tomas

Nene 😀 tak to je opravdu cirkus .)

Observer

Přiblížení a přistání letadla kategorie b737 není v CB vůbec vyzkouseno

Vilém Baczko

Někdo to musí zkusit jako první.

Libor

A SmartWings má přeci nejlepší piloty 😉

Luboš Beneš

Ti to daj i s 1 motorem….

libor

možná i přistání bez motoru… aby nerušili 😉

Tomas

a?

ifr priblizeni tam namalovany je, mapy vypublikovany jsou.

unosnost ploch je znama … kde jenproboem?

Tomas

trošku jsem pohledal, a na LKCS uz pristál Tu 154, přistálo tam A319,.

Takže bych se o 737 ani moc nebál

Observer

Ano vojenské Tu-154 přistálo na vojenském letišti (to Túčko možná ještě mělo RSBN). A319 při schůzce ministrů zahraničí zase na čistě denním VFR letišti, stejně jako nějaký Embraer nebo BAE 146 s fotbalisty.

Tomas

chlapče, nemusíte mít péči.

Kalibrované ILS tam je.
ILS i RNAV přiblížení tam jsou.
Příletovky i odletovky tam jsou.

Co řešíte? nechcete to nechat na někom, kdo tomu narozdíl od vás aspon rozumí?

Y.K.

To se snad nemusí zkoušet. ILS musí být kalibrovaný, musí být vydané a schválené přibližovací mapy (platí pro jakékoliv IFR přílety bez ohledu na typ), úniosnost se dá zjistit i bez letadla a to je tak všechno.

Mysel

A co presne byste na tom v teto fazi racil „zkouset“?

Observer

Tušíte, proč se zkouší nový výrobek, smontovaný z odzkoušených součástek? Třeba koncernové auto.

Tomas

vy si jako myslíte, že ty příletovky a přiblížení (a ils) jen tak někdo namaloval, a nikdy je nikdo nevyzkoušel?

prosím vás…

Jan

Obě letiště si můžou udělat čárku…

František

Zpátky by mohli ještě přes Vary

libor

no mají to pěkné… jenže, ČB nemá pořádné spojení do Prahy, Plzně ani Brna.. tak mají aspoň hezké letiště…

Petr

Tak snad aby si postavili jeste velkej nakladni pristav na Vltave…

Jiří Kocurek

A plavební kanál k Dunaji, protože přestavba Karlova mostu na zvedací…

Kuba2

Myslíte letecké? No to tedy opravdu nemá. Jinak mají Budějky spojení do Prahy i Plzně výrazně nadstandardní.

Libor

Ne, myslel jsem vlak a silnice

Jiří Kocurek

Až na to, že D3 není hotová, z Budějovic do Ševětína je jen jedna kolej a na Plzeň je to ještě horší.

Laborec425

Někdy jste jel vlakem na Plzeň? Nebo někam dál a čekal jste potom kvůli ujetí o minutu další dvě hodiny na další přípoj? Já MNOHOKRÁT. O spojení na Prahu by se dalo psát také romány…. hodně dlouhéééé romány.
Např. v NAD hooligans z klubu Slávia nebo stání tři hodiny ve vlaku ze kterého Vás odmítají vypustit pár km od domova?
Jel jste někdy vlakem na Brno? 4 a půl hodiny plus pravidelné zpoždění?

Tomas

a on snad nekdy nekdo predpokladal, ze by tam jezdili orazaci nebo brnaci?

Luboš Beneš

No tak do Prahy teď mají luxusní jižní expresy a na Plzeň jezdí rychlíky již léta 2 hodiny-to autem nedáte. Do Brna tragedie. I když by v Budějovicích chtěl žít každý, tak spojení super.

libor

do Plzně rychlík? jako ten kovošrot na kolejích, kde 1/3 roku je výluka ? 😀

Kotec

Náhodou do Prahy už právě jo, vede tam velmi slušný železniční koridor, z hlavního na hlavní za 1:40.

Laborec425

A to spojení do Prahy hned tak nebude a pořád budou v úseku ČB – Veselí výluky NAD pravidelně několikrát do roka na hlavním koridoru (např. kvůli sekání dřevin, haha) 😀

Aleš

Může někdo vysvětlit, jak se může neveřejné mezinárodní letiště používat k mezinárodním komerčním letům? Díky

Jenda

Proc by nemohl? Pokud vam neni jasne nazvoslovi doporucuji google

PeDazOl

Na základě vyjímek ad hoc pro každý let. 🙂

Tomas

Smutny je jak vas prispevek, tak i to, ze ma 12 plusu… ale to je fuk.

Neverejne znamena vvpodstate jen to, ze je let predem domluvit, aby se povedlo zajistit pritomnost vsech potrebnych slozek. nijak to nesouvisi s komercnosti ci nekomercnosti letu.

LKCS je kombinace verejne vnitrostatni / neverejne mezinarodni. a to proto, ze zde nejsou neustale dostupni celnici, pasovaci apod. proto se mezinarodni let musi domluvit predem, aby letiste pasovaky / celniky a dalsi urednictco na dany cas zajistilo.

ps: tady me pripadne opravi pravnicteji orientovani ctenari, ale lety v ramci schengenu se obecne povazuji za vnitrostatni.

Ivan_pha

Jsou ofiko mezinárodní, ale je jednodušší odbavení

Tomas

dekuji.

Aleš

Děkuji všem za vysvětlení.

jan v

Oceňuji, že ministr Kupka se věnuje těm nejpalčivějším dopravním problémům, mezi něž přílet letadla do Českých budějovic jednoznačně patří.

PeDazOl

Já zase oceňuji, že to hejtmanovi JČK myslí i politicky, není totiž členem statutárního orgánu letiště, ani členem jeho dozorčí rady, přestože je letiště krajskou akciovkou. To bude pr..er až to začne. 🙂

Ivan_pha

Bude členem, až přijde o křeslo 😉

PeDazOl

Já tomu říkám krajský letištní fetiš. Nesmyslně utracené peníze za letiště s vytížením 00 prdlačky. Kraje potřebují rychlostní spoje dalnicí a VRT ke kapacitním letištím, nikoliv k letištím pro které de facto nikdo není ani schopen sehnat a uživit personál a slovem uživit myslím komerčním provozem, nikoliv z krajských peněz. Bohužel všichni krajští moudří si myslí, tak máme letiště a oni už tady začnou přistávat sami. Ne nezačnou, Mošnov je toho zářným příkladem. Letiště musí být komerčně funkčním celkem, včetně lidí kteří tento byznys umí a těch je v Česku asi tak -5.

ABCD

Kdyby se ten terminál dal využít alespoň na něco jiného. Jenže na co? Napadá mě tak koncertní hala ale, to je dost chabé. Maximálně by se to mohlo hodit v případě nějaké humanitární krize, to je ale, doufejme, výjimečné.

PeDazOl

Bohužel to není ani k logistice dobré, protože ČB aglomerace je průmyslově chudá, což je naopak štěstím Mošnova, že je pro cargo jako dělané, dráhou i okolím takže jakžtakž funguje a cargo ho čeká i v budoucnu.

Pavouk

Krajským politikům v Jihočeském kraji je úplně jedno, zda to letiště bude někdo někdy využívat a kolik desítek miliónů do toho Jihočeský kraj ročně nasype.
Tady se vše řídí výhradně tím, co se vyplatí mafiánům z Hluboké a ti mají své lidi nastrkány do všech vlivných politických stran. Hejtmané jsou vždy jen dobře placenými styčnými důstojníky mezi mafií a krajem.

PeDazOl

Jak už jsme psal, je vidět že to Kubovi i politicky myslí, není v žádném orgánu letiště, jak statutárním tak kontrolním. 🙂

jal

„Kraje potřebují rychlostní spoje dalnicí a VRT ke kapacitním letištím,
Mošnov je toho zářným příkladem“

Ano, v kraji letos v létě dokončí hlavní tahy dálnic nebo čtyřproudů.
Mošnov je v plusu.
Jen VRT na letiště není, jede se tam maximálně 100-160.

`. – )

Frantisek

A „dyk“ je tam ta dálnice, ne? Místo dálkové železnice.

Permonik

„…Mošnov je toho zářným příkladem.“ Příkladem čeho? Do loňská byl ve ztrátě, která byla vetší než kolik dosypava kraj do ČB (dle textu)….

PeDazOl

Stačí takto?

Bohužel všichni krajští moudří si myslí, tak máme letiště a oni už tady začnou přistávat sami. Ne nezačnou, Mošnov je toho zářným příkladem.

Permonik

No v Mošnově to bylo naopak, aneb jak pravil hejtman Tošenovský: “ Mošnov si vyděla Business jet, ostatní ať jdou do Katowic.

Nevím jestli tohle jsou business jety.

PeDazOl

Mošnov živí Cargo, tak to je, má k tomu komerční potenciál díky průmyslu který je v okolí cca 100 km.

Permonik

Mošnov neživi cargo, ale koupací. Možna by to chtělo nahlednout do vyroční zprávy. A myslím, že za ni jsou hned lety prckolety.

PeDazOl

V roce 21, aktuální stav uvidíte, Cargo jede denně proto Mošnov živí a díky němu to letiště funguje a fungovat bude i v budoucnu.

Permonik

Bydlím v Mošnově a znám místní poměry. … Není nad to opijet rohlíkem.

Denně nelita a díky němu nefunguje…. ale možna muže fungovat.

Permonik

1x denně (Po-Pá) 737 a AT-43 uživi mezinárodní letiště?

Petr Daďa

Mě se neptejte já u letiště nebydlím takže logicky nemůžu všechno vědět. :-). Vy tam bydlíte, vy všechno víte.

nedulezite

Za mne máte bod:) Je to vlastně taková zajímavá odnož cargo kultu. Mohlo by to zajímat kulturní antropology, díky.

Mysel

Presne – bud kargo kult … nebo jen pouha korupce. Jine vysvetleni neni. ;o)

PeDazOl

B je správně. 🙂

Gunduľ neubiješ

Ještě by to mohla být debilita nebo chorobná touha po pomníčku. Ovšem Vaše vysvětlení jsou pravděpodobnější….

Luboš

A to se vyplatí 😀