LOT_PRAGA_X-2021---WWW---III_728x90_new

Zádrhel s povolováním rychlejších vlaků do Bavorska. Konspirace státu, napadl územní rozhodnutí občan

Motorová jednotka RegioShark v zastávce Domažlice město. Foto: České dráhyMotorová jednotka RegioShark v zastávce Domažlice město. Foto: České dráhy

Podle názoru jednoho z odpůrců stavby hrozí, že se k trati budou stahovat kriminální gangy, které budou krást elektřinu.

Zpět na článek
201 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pája

Pečlivě jsem se tím textem prokousal. Evidentně to psal člověk hodně nasraný. Češtinu radši nekomentuju. Nebylo by lepší mu nabídnout, ať si sám vybere náhradní pozemky jinde? On by byl spokojený a SŽ (DC ) by měla o starost méně.

David Pecina

„Kriminální gangy budou krást elektřinu“ … Od dob kdy se tvrdilo, že kvuli vlakům přestanou slepice snášet vejce a lidé z té závratné rychlosti zešílí jsem se už dlouho takhle nezasmál.

Richard Fiala

To je jasný psychopat, což tady mnozí píšící snad ani nezaregistrovali. Po tom, jaké nehoráznosti nám servírují politici a média např v kauze toho muničního skladu to bohužel ani nepřekvapuje.

Jan Pochman

Myslím, že toto odvolání nemělo nikdy dojít 🙂

FRX

Rozchod 1435 mm na lokálce do Mnìšku pod Alpou je prostě moc.
Tady stačí polovičnì rozchod 717.5mm.
To navìc umožnì zdvojkolejnění trasy kdyby se v přìštìch stoletìch snad taková nepravděpodobná potřeba začala – proti všemu očekávánì – ukazovat. Možná by stálo za úvahu znovuzavedení osvědčené hipomobilní trakce .

Vrtak

Zdalipak ještě ordinuje doktor Chocholoušek?

Josef Král

Střasburg (na konci veledíla pana Jíchy), to je kde?

Paja

Vysloveně mi tu chybí komentář, že ŠZ by měla připravovat projekty tak kvalitně, aby je nebylo možné napadat (jakými tu někteří spamují každou diskuzi o blokování silničních staveb)

666

Trefa do černého. Přeci současní Češi nebudou řešit příčinu. Podobně na silnici jsou také hlavní zlo „piráti“ nikoliv rozbité silnice. Osobně to vidím ještě na jednu generaci.

Leinad

Hlavně když SŽ chce něčí pozemek (třeba i jako ochranné pásmo dráhy), mohla by mu říct, dotyčný by se to nemusel dozvídat z vývěsky.

Dominik

NOc se tím neporušuje, navíc u velkých projektů by se jednalo i o desítky lidí.

Dominik

Oprava – Nic

ICE_Laco

Tak ale aj na Slovensku máme takého človeka, žijúceho v Bratislave, ktorý vstupoval do rôznych stavebných konaní po celom Slovensku. Zvyčajne mával rôzne nápady, ako zelené strechy, parky, detské ihriská, vysadiť stromy a rôzne iné. Tým sa samozrejme predĺžilo stavebné konanie a developeri mu samozrejme platili, aby stiahol požiadavky. Ako príklad uvádzam z denníka SME „Má pripravený zoznam pripomienok, ktorý posiela k vybraným projektom. Je úplne jedno, či ide o prestavbu starého skladu na pivovar, alebo výstavbu úplne novej fabriky. Všetkým posiela tie isté požiadavky.“ „Niekedy môžu vyznievať až absurdne. Napríklad, keď mesto Malacky pripravovalo výstavbu cyklotrasy, žiadal o vybudovanie… Číst vice »

PAnDa

tak právo na to má to mu nikdo nesmí brát…..a práci si s tím dal – o tom žádná(já to četl asi 30 minut na hajzlíku včetně prokliků na uvedené odkazy – tedy nikdy by mne nenapadlo řešit vliv zvýšení zatížení sloupů el.vedení kvůli silnějším a těžším drátům na úroveň spodních vod……….)

Dominik

Zrovna ten nejdelší bod by šel možná odmítnout pro použití angličtiny v textu a překlepy, díky nimž vlastně text kolikrát nedává moc smysl. A abych řekl pravdu, taky jsem to četl, a nezávidím tomu, kdo to bude muset reálně řešit, jelikož jsem se v tom docela ztrácel, i u důvodu absence odstavců.

PAnDa

ale fuj, odmítnutí má být vždy podloženo věcnými a nikdy formálními důvody

Dominik

Proč, zrovna u takovéto slátaniny bych trval i na dodržení formálních náležitostí, ať si to uvede do správného zpracování, pak se tím tedy zabývat.
A naflákat tolik překlepů v takovém dokumentu, to snad po nikom nemůžete chtít, aby dotyčný luštil, co tím je myšleno.

M19

Odmítnout se nedá pro použití angličtiny, ale pro nepoužití úředního jazyka

Tomáš Krekule

Je hodně lidí, kteří se nudí a takhle si kompenzují čas. Je neuvěřitelné, že se objeví námitky proti optimalizaci tratě, která minimálně narušuje okolní pozemky.
Rozhodně už vůbec nechápu lidi, kteří jsou majitele pozemku u trati, protože např pokud jede nákladní vlak, táhnou ho do kopce 3-4 naftové mašiny a ten čoud se drží v okolí nějakou dobu. Elektrifikace je zásadní změnou pro okolí k lepsimu i z tohodle pohledu

Kamui

Je spousta lidí, kterým vadí jakékoli změny z principu. Racionalitu v tom nehledejte.

Filip Peter

Vy a já žijeme ve stejné v zemi? Ty „3-4 naftové mašiny“ jste skutečně někde za posledních 20 let viděl? A mohl bych je vidět též?

Jsem pro elektrifikaci, ale nějak nevím na co narážíte…

Dominik

Pročetl jsem si všechna odvolání a nabyl jsem dojmu, že dotyčným jde spíš o zdržení stavby, jak o efektivní vyřešení, vždyť 4 z 6 odvolání jsou skoro stejná, základ vždy stejný, maximálně se liší ve slovním znění, či někde je bod navíc. Nejabsurdnější mi připadá odvolání od pana Kudrny a druhé od paní Kudrnové, ty jsou (až na pár detailů), jak přes kopírák. Dobře podala obec, pak tedy pan Jícha, a pak ti další, ale copak ti další nemohli podat jedno odvolání, kam by se všichno sepsalo a všichni podepsali? Takto mi to spíš připadá, jako úmyslné zahlcení úřadů, hlavně… Číst vice »

Kamui

Oni se tím kolikrát ani netají, že jim jde o to dělat obstrukce tak dlouho, aby třeba mezitím propadly nějaké dotace a nepostavilo se nic.

Marcel Štancl

V Bosně a Chorvatsku je možné mnoho, ale tohle nevymyslí!

LKB

Argumentace toho pana je zvlastni a podivil jsem se ji. Ale co jsem na odkazu dole cetl ostatni odvolani, nektera (Obec Babylon, Spolek Babylon), ta davaji celkem smysl a vychazi z nich jasne pripominky, na ktere se da reagovat… Takze je na miste, aby SZ reagovala obratem a prislusne podklady k investici dopracovala! Jinak to muze dopadnout jako jindy a zasekne se to na dlouhe mesice. A hlavni neformalni pripominka, ze je planovana zeleznice pomala, sice neni nezakonnosti rizeni EIA, ale o to vice je pravdiva a melo by se na ni reagovat. Nechapu, proc jinde na trati Plzen –… Číst vice »

Dominik

Souhlasím, že ostatní i smysl dávají, jen mi vadí ta duplicita, místo 6 odvolání by stačily 3 (4) – obec, pan Jícha, a společné spolek + FO, nebo tedy sólo spolek a společné FO. Protože mi připadá, že se dotyční domluvili (vzhledem k obsahu), a u odvolání u pana Kudrny a extra od paní Kudrnové mi to připadá, jako čirý úmysl podat 2 úplně stejná odvolání.

Leinad

Chtějí něco s jeho pozemkem (ochranné pásmo dráhy) a on se brání 🙂

Sharkovec

Ten musel odněkud utéct. Otázkou zůstává, jestli to byly Dobřany, Praha-Bohnice, nebo byt Lubomíra Volného :))

Jedine vlaky

Ten člověk, který tvrdí, že hrozí, že se k trati budou stahovat kriminální gangy, které budou krást elektřinu, by fakt měl jít na nějaké psychologické vyšetření, protože tohle opravdu není normální.

adamgolias

takto formulovano to je nesmyslne , presto je v dejinach čr pripad , kdy vedeni 22kV bylo využito pro ziskavani energie na principu indukce. šikula nedbal ohrožení zivota a za pomoci desitek metru vodicu natazeneho souběžně s vedenim , transformatoru , menice , bezkontaktne loupil el e z rozvodne site vedouci nad jeho pozemky . takze nezavrhujme na prvni pohled absurdní napady😁

Frantisek

Stát se to může, ale brát tuto málo pravděpodobnou a rozhodně ne rozšířenou možnost jako zásadní, no… Bychom mohli zrušit i stávající rozvody.

Marian

Chci se obrátit do Střasburgu, Pane jo, to je nálož. To překonává i nedávno zveřejněný dokument Idioti píší.pdf

Karlos

…A teď ještě zapálit vysílače 5G, protože šíří Covid

K.S.

Nemáte kontakt na jeho dealera? To co bere chci taky… to nejde číst. Ještě chápu nějaké věci jako neprojednání, nebo odchylku od ZÚR… ale proboha co to tam je za dump? Se mu tam vyblila ramka nebo co?!

sladlu

Do Domazlic 200km/h a pak 115??? To je jako kdyby se dalnice z Norimberku do Plzne se zmenila na silnici 3 tridy

rychlodráha

A teď si vemte, že jim to přijde normální. Jak na Správě, tak části šotoušů.

a8n

Otevřel jsem si zprávu z té studie a jde jen o aplikaci švýcarského modelu – nejdřív stanovím požadované uzly, objemy dopravy a tomu přizpůsobuji infrastrukturu. A Švýcarsko je přece Mekka šotoušů. 😉 Kdybychom si Norimberkem přes Cheb nenadělali do vlastního hnízda, mohlo to třeba dopadnout líp.

J.K.

Akorát ve Švýcarsku by je asi nenapadla jízdní doba 4.5 hodiny na takový kousek, vzdálenostně cca Praha – Český Těšín.

Frantisek

Ve Švýcarsku by opravili (případně vylepšili) stávající trať pro místní obsluhu a vedle postavili koleje dálkové tratě. Dnes už i možná místo dálnice, pokud skutečně chtějí dopravu na koleje ze silnic převést a nikoli jen další přivést.

a8n

Do Domažlic z Blížejova.

Odpadlik

No, vzhledem k tomu, že Němci na své straně toho udělají ještě míň, tak mě výsledek přijde ještě hodně dobrý.

J.K.

Vám přijde „hodně dobré“ zvýšit rychlost o 10 km/h?

Miroslav Zikmund

Už je ten pán ubytován v jistém zařízení poskytujícím psychiatrickou péči v Dobřanech ?

Lektor

Ing. a ročník 1994 to se usel někde honě praštit do hlavy…..

medical_examiner

Asi jsou chudí a mají doma malá futra…

K.S.

Stane se, ale ten obsah není úplně normální. Byť jsem viděl na nádraží v Brně podobně laděný plakát nějakého Slováka, pět fontů a patnáct barev. Prý mu tajní chtějí ukrást prostatu.

ICE_Laco

Hej hej, to je pravda s tými tajnými lebo rozum mu už ukradli dávno …

BDT

Ok, gangy zaměřené na kradení elektřiny jsou asi blbost, ale to že nikdo chce(žádá) ochranné pásmo na pozemku co není jeho, mi přijde trochu mimo. Nemá prosím někdo nějaký odkaz, kde se dočíst více informací?

Tomas

hned o nekolik prispevku nize.

BDT

Diky, už jsem našel.

medical_examiner

Nemyslel tím „solární barony“?
To by se mi tak zdálo uvěřitelné…

Marek Janík

Teď jsem zrovna viděl dva výtečníky, jak kradou z trolejí proud. Normálně ho nabírali lopatou do pytlů. Čtyři pytle už měli plné!

Hajnej

A jeden z těch pytlů byl děravej, takže je nebezpečí, že až to potáhnout domů, tak nějakého kolemjdoucího ten proud zasáhne.

bkv

Odkaz jak se Plzeňský kraj vypořádal s téměř doslovným odvoláním p. Jíchy proti jiné stavbě https://www.plzensky-kraj.cz/Framework/Document.ashx?ID=167049

občan

A teď si představte kolik lidí a jak dlouho a s jakými náklady se muselo touto pí…ou zabývat – vzhledem k nestandartnosti kauzy muselu JEN VYPRACOVÁNÍ daného dokumentu zabrat prakticky TÝDEN práce příslušného referenta (včetně shromáždění podkladů – aby třeba nezapoměl na některého účastníka a tím umožnil další napadnutí rozhodnutí) plus další úkony. Tady je jeden z dost podstatných důvodů proč ony úřady, které se dle sdělovacích prostředků a značné části veřejnosti jen flákají nestihají běžnou potřebnou agendu.

PAnDa

tohle je na první pohled racionální, ale reálně dost nebezpečné uvažování……..svboboda slova (zde právo podat námitky) platí i pro grafomany a jiné existence a je naší povinností vyžadovat rychlé a kompetentní posouzení těchto námitek našimi zaměstnanci úředníky………a ne to těm úředníkům ulehčovat řka že si stejně stěžujou jen kverulanti a blázni………..ono se to totiž vždycky otočí proti vám…..věřte mi

Standa

Nemá vézt od Plzně na Mnichov Tzv. RS? NEVÍM TEĎ ČÍSLO, RS 3? Jestli je 115 km/h fakt rychlý spojení tak se můžeme jít zahrabat…

medical_examiner

Z těchto vlhkých snů se není důvod jakkoliv vzrušovat…

Martin

Uz nejak neni v planu, pritom je to pomerne dulezite spojeni,…
Na mnichov je stale v planu DMB pro nakladni dopravu, osobni je spise doplnek…

Frantisek

Však je tím směrem už dálnice, stavěná prostě jako potřebná, bez ohledu na dopad do podílu jednotlivých druhů dopravy. Pak se železnici složitě počítá návratnost, no…

LiborV

Je veřejně známo co se z hlediska plánované rekonstrukce trati nelíbí obci Babylon?

Pája

Nevím jak vy, ale já jsem se aspoň srdečně zasmál. Nejvíc mně dostaly ty krádeže elektřiny organizovanými gangy. Samozřejmě je mi pána líto, nemá to jednoduché a jeho rodina s ním také ne.

Miroslav Zikmund

Elaborát by měl postačit k umístění v ústavu v Dobřanech … nebo omezení, či zbavení svéprávnosti ….

Greta

Nepostačí, zbavit někoho svéprávnosti zcela nelze a o částečnem omezení nebo nařízení léčby by musel rozhodnout soud.

medical_examiner

Neutekl jim tam nějaký exponát?

Apten

Jak jsem četl to odvolání, tak se namakal nebo použil Ctrl. Ten katastrální výpis to je výkon. Nejsem pravnik, ale náležitosti to má. I formu. Jen se ptám.
Proč to dělá? Že by lockdown lezl tak na nervy, že je to nová zábava? Dost lidí nám otravuje život tak proč se nepřidat.

Marian Kechlibar

To vypadá na poctivou psychiatrickou diagnózu. Obecně není dobré diagnostikovat lidi přes internet, ale takový text nevyprodukuje někdo, kdo nemá srovnatelný chaos i v hlavě.

Jinak jsem četl zajímavou úvahu o tom, že Ctrl-C, Ctrl-V umožnilo brutální nárůst byrokracie. Dokud se každé lejstro muselo vyťukat ručně na stroji, měly všechny zúčastněné strany důvod být přiměřeně stručné.

medical_examiner

My to tady nevymyslíme. Ale tihle by měli být zkušenými odborníky:
http://datalot.justice.cz/justice/repznatl.nsf/$$SearchForm?OpenForm&Seq=1

K.S.

Počítače bohužel umožnily růst byrokracie. Nebo jste si myslel že se úředníci nechají propustit?

medical_examiner

To víte…na komáry je ještě brzo, turisti v nedohlednu…tak je jim smutno, nudí se…

Platón

Jsem pro to, aby se tato stavba a některé další postavily načerno, potom si můžou lidi kecat, co chtějí. Neříkejte mi, že by se v tomto našem pralese nenašla nějaká klička na to, aby i černá stavba mohla fungovat. Takových spících Jíchů může být v republice klidně sto, to potom nikam nevede… Ve finále je to všechno jen o názorů bezvýznamného jednotlivce nebo menšiny, kteří se prostě odmítají podřídit většině. Tyto prázdné snahy vytváří jenom komplikace pro většinu.
Děkuji.

xyz

Jak vysvětlíte těch zbylých odvolání, včetně odvolání obce ležící u tratě?

Ta byste taky ignoroval?

Platón

Poslal bych je do patřičných míst.

Frantisek

Oni mohou stejně dobře, ba ještě lépe (za současné dopravní „politiky“) poslat do patřičných (fakticky ovšem dost nepatřičných) míst železnici. Ostatně tam už skoro je. Namísto jasně cílené kolejové infrastruktury pro místní i dálkovou dopravu se zbastlí něco napůl, co se bude jen velmi těžko prosazovat vedle vylepšovaných silnic 1. tříd a dálnic stavěných současně. Otázkou je, zda to potom má vůbec ještě smysl a nebude to jen další dopravní přítěží. Bohužel. Nakonec to odnesou silnice nižších tříd podobně jako vedlejší tratě.

MildaIV

Psychicky narušení jedinci se vyskytují ve všech státech a to i v těch demokratických. Přesto tam nějak fungují a stavět dokážou. I když se to samozřejmě nedá srovnat s rychlostí výstavby a schvalovaní v zemích, kde si práv jednotlivcú natolik neváží. Takže možná začít s tím, že se podíváme co dělají líp a sami(naše úřady) to budeme dělat lépe a tedy i rychleji.

Greta

Váš názor je mimořádně nebezpečný, ostatně stejně jako některé myšlenky vašeho vzoru originál Platóna. Ostatně právě Platón navrhl první koncept totalitního státu.

Jaaa

Ale kdepak. První rozhodně nebyl. 😉 Platón jako první známý autor dovodil, že demokracie zákonitě podléhá populismu, vzniká lůzovláda a ta se zákonitě mění v tu nejhorší despotickou hrůzovládu horší než jakákoli jiná. V tomto století historicky potvrzeno i v ČR: Vítězství komunismu v ČSR bylo populistické. Pak už bylo pozdě. Vítězství ANO bylo opět populistické. Jejich „vláda“ už tady demokracii značně nalomila. Ještě 4 roky a všechny úřady i veřejnoprávní média jsou jejich. Platón tvrdil, že jedinou silou, která dokáže tomuto trvale čelit, jsou moudří lidé – a v souladu s tehdejšími znalostmi o světě dovozoval, že takoví moudří… Číst vice »

adamgolias

kde vzit moudre v populaci s prumernym iq96. ( obcas tv klimbam a onehda jsem zahledl soutěž kde herci soutěží ve znalostech o čr . co tam nekteri predvadeji… . ) k te moudrosti, ještě by to chtelo jistou moralni uroven . jasne si vzpomínám na hodnou , milou ale zároveň naivni prezidentskou kandidatku ktera by uroven mezilidskych vztahu urcite kultivovala uz jen svym chovanim , vyrazenou v 1 .kole prolhanym bezohlednym opilcem . – a zvolen byl prostym lidem . tim , jehoz iq je 96 . hlas lidu na bohy bych se nespolehal . ty jsme v čr… Číst vice »

Platón

Nenechte se vysmát, nenávist tady bude pořád. I kdyby byl prezidentem třeba Medvídek Pú, tak se nic nezmění. Václav Havel byl třeba taky vzor slušnosti, ale kdo by za něj čekal stát slušných lidí, čekal by marně…. Tenkrát byla kriminalita daleko vyšší než teď a vůbec náš stát byl takový mafiánský. No zkrátka jedna osoba na hradě nic nenadělá, každý by měl spíš začít u sebe a vykašlat se na nějaké zbytečné „spasitele“ nebo „vzory“.

Jaaa

Říká se tomu výchova, vzdělání, životní zkušenosti a otevřenost novým myšlenkám. Člověk nemusí mít IQ 160, aby se z něj mohl stát moudrý člověk.

adamgolias

podridit většině? ta to by pet procent motorkaru v populaci mohlo prestat jezdit stovkou pres veznice , kurvit polni cesty a otravovat hlukem okoli.

Pája

Veznice, nebo vesnice?

Chocholoušek

Z hlediska konektivity a účelnosti trati a vzhledem k potenciálnímu přínosu české železnici v podobě kapacitního napojení na německou železnici a tím i otevření atraktivních časů v jihozápadním sektoru Evropy definovaným výsečí Praha-Cheb/Budějovice bez nutnosti cokoliv rychlejšího než motoráky ať už (hypoteticky) do Paříže, Zurychu, Lyonu nebo Barcelony vést zdlouhavým objížděním přes Ústí nad Labem, měla by se tahle větev optimalizovat od Prahy až po Mnichov v dvoukolejném profilu a to optimálně pro rychlost 200-250km/h i s přímým průjezdným napojením na polabskou VRT severním bypassem u letiště Praha, které by mohlo zároveň sloužit jako tranzitní přestupní uzel pro přestupy mezi:

Bureš

Co na to Marcel Štancl?

Vbb

Že se nesmí zapomenout na Pivku a Krzowinu Zgorzeleckou!

Vladimír Bílý

V tom plánu jste však úplně zapomněl na Liberec!:-)

-TR-

Sice to není v souladu se zákonem, ale odvolání Lukáše Jíchy bych nejraději použil jako toaletní papír.

fous55

To ne! Raději poslat dr. Chocholouškovi k posouzení duševního stavu autora a následně k jeho zbavení svéprávnosti!

Miroslav Zikmund

Chocholoušek MUDr.uje v Bohnicích, do Dobřan je to blíže ….

medical_examiner

To není špatný nápad, aspoň erár trošku uspoří…
Tedy – nechť jsou petice psány buď na toaletním, nebo novinovém papíře (třeba na Blesku). Teprve pak jim bude věnována přiměřená péče…😂

Tomāš

Proč se článek jmenuje „Zádrhel s povolováním“? Je snad podané odvolání něco mimořádného a nečekaného, co by mělo vést k zásadním průtahům v přípravě stavby? Proč zde vlastně vůbec nebyl v prosinci článek o tom, že územní rozhodnutí už bylo vydáno, a informuje se o něm až nyní v souvislosti s odvoláními? Zajímavé spíše je, že ÚR bylo vydáno 2.12.2020, odvolání podána 17.12.2020, ale Krajský úřad vyrozuměl ostatní účastníky o podaných odvoláních a poučil je o možnosti vyjádřit se až 2.2.2021 a spis byl na Ministerstvo dopravy postoupen až v březnu, tj. nejdřive 3 měsíce po vydání ÚR. Co se… Číst vice »

Facepalm

Přesně. V rámci standardního procesu bylo možné podat námitky, tak jakejpak je zádrhel v samotném faktu, že je někdo podal? To už zase uvažujem jako za normalizace, kdy sice člověk měl na papíře lecjaký práva, ale když jich využil, hned byl za škůdce pokroku?

Dušan

Jenže těch 115 km/h jen jen pro klopidla.

Dušan
Tomāš

vysvětlí mi někdo jako laikovi prosím, co znamená V/V130/V150/Vk? Děkuji

Dušan

To znamená asi toto:
V – zelená Béčka (špalková brzda)
V130 – ojeté nakoupené vozy z Rakouska, novější vozy (vše s kotoučovou brzdou)
V150 – většinou ucelené jednotky (Interpanter/Regiopanter)
Vk – Pendolino

MildaIV

A kolik je tam rychlost teď?

medical_examiner

Tuším že 90.

Facepalm

Odvolání není zádrhel, ale standardní součást procesu. Včetně toho, že se s nimi někdo musí vypořádat a že to zabere čas.

Hajnej

Věcné odvolání budiž, ale ty Jíchovy šikanózní sračky bych za standard považoval jen velmi nerad…

Jiří 3

Nemá v budoucnu pro dálkovou dopravu zde vzniknout novostavba a původní trať zůstat ro regionální a nákladní odpravu?

medical_examiner

V KLDR mají taky teoreticky právo na svobodu projevu….😀

xyz

Přesně tak. Obdobně i vyjádření (na jiném webu) ve smyslu „hrozící zdržení stavby Pardubice – Stéblová oproti harmonogramu kvůli odvolání podanému vůči stavebnímu povolení“ – aneb investor si zhotoví idealistické termíny nepočítající s něčím, co je právem každého z účastníků řízení – tedy odvoláním.

bkv

„Co se dělo mezitím? Samé otázky.“
že by čekání na konec lhůty pro podání námitek, čekání na konec lhůty pro podání vyjádření k podaným námitkám a správně ještě měli čekat na doplnění odvolání p. Jíchy a na konec lhůty pro vyjádření k doplněné námitce…

MCft

Já si myslím, že pan Jícha je prostě nešťastný nemocný člověk (a zřejmě mu jen jen 27 let:-() a jeho příbuzní to s ním nemají jednoduché…
Viz také: https://www.nezvestice.cz/wp-content/uploads/2021/01/Vyzva.pdf

Chronosphere

Stát,kde odpověď úředníků na takovéto podání je jiná než svěrací kazajka je vyřízen. Tady žádné krasořeči o občanských právech nepomůžou.

Miroslav Zikmund

Na tento materiál by se mělo reagovat velmi uctivou odpovědí, že není patrné, co vlastně stěžovatel požaduje… podání, přes svoji rozsáhlost je nejasné a nesrozumitelné. Stěžovat se vyzývá, aby do sedmi dnů od doručení této výzvy jasným, podrobným a srozumitelným způsobem doplnil co vlastně požaduje …. s tím, že v případě nesplnění této lhůty nebo nejasnosti doplnění bude jeho podání zamítnuto v plném rozsahu jako nejasné, nesrozumitelné a tudíž věcně nepřezkoumatelné …. V úctě …. Prostě a jednoduše – vaše požadavky musí být, lidovou terminologií řečeno, podány tak, aby je pochopil OBECNÍ BLB, neboli Pepek Vyskoč ze Švejka …. No… Číst vice »

Greta

Naopak, vyřízený by byl stát, kde by úředníci mohli někoho zavřít do svěrací kazajky kvůli tomu, že využil své zákonné právo.

Pražák

Tak forma toho odvolání je bez diskuse trochu mimo, pán se evidentně řadí do početné skupiny „absolventů Vysoké školy života“ , ale když se člověk soustředí na podstatu a odmyslí si nesmysly typu „konspirace státu“ a „gangy zlodějů elektřiny“ tak jde o to, že se stavba prostě negativním dotkne jeho majetku, čemuž by se slušná společnost měla v max. míře vyhýbat a pokud už k tomu musí dojít, měla by poškozené maximálně kompenzovat a ne v nich vidět nepřátele státu. Protože právo na majetek a jeho nedotknutelnost je základní lidské právo a jako takové je nadřazeno většině dalších práv, speciálně… Číst vice »

fous55

A v čem se bude elektrifikovaná trať v současné stopě negativně dotýkat jeho pozemku v ochranném pásmu více než ta dnešní?

ABC

Píše o umísťování ochranného pásma. To bude stejné jako dnes nebo kvůli elektrifikaci větší?

Pražák

A nebude právě kvůli té elektrifikaci to pásmo větší? Pokud ano, tak to negativně zasahuje do jeho vlastnických práv.

Jaaa

Nebude. Drážní zákon při stanovení ochranného pásma uvažuje pouze osu krajní koleje nebo hranici obvodu dráhy (tj. pozemků). Muselo by dojít k záboru dalších pozemků.

MildaIV

Pravděpodobně psychicky nemocný člověk.

Tomas

tohle muset cist … to je za trest.

Jenda

Existuje nějaký odhad jízdní doby po dokončení rekonstrukce celé trati (tedy nejen tohoto úseku)? Rád bych se dožil doby, kdy do 300 kilometrů vzdálené dvoumilionové aglomerace nebudu muset letecky, tak jestli je šance, že se současná jízdní doba zkrátí alespoň o 2 hodiny.
To stvoření z článku vůbec nekomentuju, kdybych nad tím měl přemýšlet, asi bych si rozmlátil monitor…

rychlodráha

4,5 hodiny!

a8n

4,25 hodiny.

rychlodráha

Tak to ovšem zcela mění situaci!

Lektor
Jenda

Pan autor taktně zamlčel, že v ČR neexistuje letecká linka, kterou by vlakem šlo zajet za 2 a půl hodiny. Dokonce i ta již zrušená Ostrava trvá vlakem přes 3 hodiny.

medical_examiner

To záleží na tom, jak se vyvrbí budoucnost.
Je ale pravděpodobné, že letecky to určitě nebude…průjezd lůžkového MV Praha – Paříž je reálnější…😀

rychlodráha

Všichni řeší pošuka, ale za tam bude 115 je v pořádku.
Strašný.

Projektant

Jednotlivé stavby jsou navrženy tak, že některé přímo využívají vymezený koridor trasy na 200 a ve zbylých úsecích je ponechána možnost jejich výhledového dobudování. Nicméně už po realizaci těchto staveb, tedy částečně jednokolejka ve stávající stopě, bude kapacita trati vyhovující pro výrazný nárůst nákladní dopravy.

rychlodráha

To je paráda. 31 let po pádu opony a do Západního Německa plánujeme jednokolejku.
To je opravdu vysvědčení pro naše ambice.

Tomáš

A to jsme zatím ani nekopli do VRT.
Papír toho snese.

a8n

Lepší by byla dvoukolejka na 200 končící na hraniční čáře?

rychlodráha

Lepší by bylo pohnout prdelí a přesvědčit Němce, že my chceme 200.
Ale proč by oni teď něco stavěli, když jim vytrvale říkáme, že si tu budeme drátovat jednokolejku na 70?

a8n

Zjevně neměli vás, abyste to mutti vysvětlil z očí do očí. Doteď byla situace taková, že my jsme stavět chtěli, Němci na úrovni státu ne (proč lít peníze do bohatého Bavorska a bez většího přínosu pro vnitrostátní dopravu). Ostatně plány DMB připravované se spolkovou zemí byly daleko velkorysejší než zprasenina 4e, která vycházela z toho, že na německé straně bude ještě dlouho stávající stav.

rychlodráha

Nejste vy zaměstnán v Dlážděné?

a8n

Zklamu vás, ale nejsem. Jen na rozdíl od vás znám historii tohoto projektu podrobněji.

rychlodráha

To není zklamání, vím že takoví jsou i mimo Dlážděnou. Teď jde o to, aby nebyl nikdo takový uvnitř. Pak se to snad trochu pohne.

a8n

Fakt netuším, jak může personální obsazení Dlážděné ovlivnit skutečnost, že zahraniční partner neměl o stavbu z pro něj relevantních důvodů zájem. Spíš bych se být vámi ptal, kdo přišel zrovna s časem 4,25 h a ne třeba 4 h.

Petr Šimral

Lepší by bylo přesvědčit mocné, aby zadání neznělo: udělejte to tak, aby to z Prahy do Mnichova bylo za 4:15…

a8n

A teď kdo by měl ustoupit? Češi s uzlem :00 v Plzni, nebo Bavoři s neuzlem 15/45 v Mnichově (který jim vyšel z jiné SP)?

LKB

Tak to znamena, ze zadani by melo byt 3:45 pro zacatek a 3:15 vyhledove. Vychazet z pidizlepseni rychlosti je lepsi nez nic. Ale kdo tim ma cestovat, kdyz je treba spojeni Plzen – Regensburg rekordne pomale?

a8n

Zadání by bylo Plzeň-Mnichov 2:45, respektive 2:15. I kdyby to na našem území bylo celé od Plzně až na hraniční čáru na tvrdých 200, ušetříte oproti připravované podobě odhadem 7,5 minut, ale i kdyby 10. Cokoliv dalšího byste musel získat na německé straně, kde k tomu není vůle.

medical_examiner

Ehh, 160-250 končící v žst. Česká Kubice.
A od ledna do listopadu 1x týdně lůžkový vlak Praha – Paříž, spočívající ve 4 vagonech, připojeným k R 752…

Miroslav Zikmund

Znáte trať ze „stále v lese“ do Schwandorfu …. neelektrifikovaná jednokolejka s dlouhými prostorovými oddíly … v hluboké noci se podle dostupných údajů nejezdí.

J.K.

Podle mě tam bude „až 115“, tedy na nejpřímějším kousku tratě, až po zavedení ETCS, jinak 90-100.

J.K.

A Kubice se dělat nebude protože „je hotová“, takže tam zůstane 70.

rychlodráha

No, poptám právníka, jestli není možné za tento postup SŽ žalovat. Jde (minimálně) o poškozování zájmů ČR.

Tomas

jen poptejte 🙂 co myslite, ze vam na to rekne … ze zalovat nic nemuzete 🙂

je to stejne svejkovani, jako toho jichy

David

Tady se někdo probudil, zkuste si nejdříve zjistit stav připravy na německé straně.

J.K.

No na německé straně to je většinou rychlejší už teď.

Jinak teda byl jsem optimista, někdo výše sem postnul nový rychlostní profil. Tedy normálním vlakem ( neklopícím ) to dnes jedete rychlostí 80, v Kubici kilometr propad na 70.
Po novu pojedete 90, v Kubici propad kilometr na 70.

Myslím že tohle dálnici nakope prdel, silniční doprava zhyne na úbytě a na dráhu se pohrnou cestující i náklad. 😀

rychlodráha

Já jen doufám, že po volbách konečně dojde ke změně.
Z jedné strany decentní posun kolem vrt, na druhé straně tohle.

medical_examiner

Přemýšlejí, jestli si dát ještě jedno „pivo“?

medical_examiner

Taky by to už mohli zaokrouhlit na 120…😁

Hodně štěstí

Tak Rudé právo nelhalo. V Západním Německu jsou fakt na tom špatně, když nám budou krást proud. 😆

BND 30

Ani jsou hrozně mazaní. Jak je v drátech ten střídavý proud, tak nám ho vždycky pošlou zpátky o trošku míň…

P_V

Ano, to vlnění u sebe zpomalí a vrátí nám jen každou třetí vlnu!

Kubin

Dobře, že kromě toxickejch komentářů má někdo i smysl pro humor!👍🏻

Facepalm

Neměla by redakce k dispozici i texty dalších odvolání? Zejména to od obce Babylon?

LiborV

To mě zajímá též nejvíc.

Kamui

Je smutné, že takovými individui se úřad musí seriózně zabývat, místo toho aby úředník takový dokument akorát zmuchlal a vyhodil do koše s tím, že pán je buď vyšinutý, nebo zhulený (případně obojí).

Facepalm

Přesně tak, je strašně smutný, že úředník musí dle zákona podané námitky, byť úplně debilní, také řešit podle zákona.

V. K.

115 km/h je na trati s takovým potenciálem ostuda. Když už se v tak významném dopravním směru nebuduje kvůli nezájmu Bavorska VRT, tak by to chtělo alespoň plnohodnotný koridor na 200 km/h.

Petr Dobrovolný

115 km/hodinu na trase Domažlice – hranice stačí, vzhledem k tomu, že za hranicí zatím nic velkolepého navazovat nebude. Spíš je škoda, že se neudělá celá trať Plzeň – Domažlice na rychlost 200 km/h.

BND 30

Přesně, 115 bude stačit i motorovému vozu řady 810.9 po rekonstrukci na Indusi…

medical_examiner

Rezervuji si pro (byť zatím utopické) české, čtyřnápravové provedení VT504 (na***t na nějaké pevnostní limity) řadu 818.

Broge

Jsem myslel, ze do Domazlic to 200 bude. Nebo jen do Stodu?

Petr Šimral

Do Holýšova.

TPal.

Woooow, pan Jícha má teda odvahu! 😀

Lektor

Asi to s ním nedostatečně diskutoval a projednal projektant a SŽ, jak se vždycky píše když se někdo odvolá.

V. K.

Přitom by stačilo, kdyby to s ním probral docent Chocholoušek.

Facepalm

To, že je někdo magor (a nemá u toho bohužel papíry na hlavu) věru není důvod upírat mu jeho právo účastnit se standardního povolovacího procesu. A pokud jsou ty námitky naprosto vykloubené, není zcela jistě problém je s patřičným zdůvodněním omítnout a jede se dál. Ale chápu, že pro určitej typ lidí je tak nějak mentálně pohodlnější si všechny namítající hodit do jednoho pytle, aby pak nemuseli přemejšlet, jestli by třeba některý věci nešly udělat jinak a SUDOP by se nezbořil…

MildaIV

To že se dají podávat námitky zcela zadarmo je sice podle soudú naprosto nutné, ale podle mě je to nesmysl, který vede k plýtvání s veřejnými prostředky. Aspoň nějakej minimální poplatek by tam být měl. Klidně ať se ten poplatek vrátí v případě, že bude námitka oprávněná.

J.K.

Njn, tak zamítnout a pokračujem.

Nová výhybna Pasečnice taky nebude, tak já bych to nenazýval ani optimalizací, prostě jenom větší údržba. (V první stavbě nebudou ani dráty)

Projektant

Úředníkům teda nezávidím, pokud budou muset zamítnout a odůvodnit každou větu té slátaniny, mají co dělat…

mgr.pavel

Já bych si na té odpovědi náhodou zgustnul.. Napsal bych ji tak, že bych nepřímo z dotyčného udělal polosvéprávného idiota (takového, jakým dle své připomínky je).

Facepalm

Jo, zgustnul byste si, a pak byste se v dalším kroku strašně divil, že soud něco shodil pro nepřezkoumatelnost vypořádání. Naopak, vyřídit s ledovým klidem a naprosto věcně.

Miroslav Zikmund

Nikoli, ta „gustovní“ odpověď musí být velice uctivá v duchu, že jeho – sice obsáhlému podání – nelze porozumět pro nejasnost a nesrozumitelnost – tedy nemožnost po věcné stránce jeho podání přezkoumat, tudíž je žádán, aby ve lhůtě 7 dnů od doručení provedl doplnění. Pokud „nebude lhůta dodržena nebo nejasnosti objasněny“ bude vaše podání pro nepřezkoumatelnost zamítnuto ….
Prostě použít argument o nepřezkoumatelnosti dříve než této argumentace použije soud.

Facepalm

Což by opět vedlo k tomu, že by to soud shodil…

Facepalm

Od toho jsou placeni, ne?

MildaIV

Po pravdě. když platím daně tak mám představu že se použijou na něco užitečnějšího než na sepsánmí odpovědi na tohle.

Facepalm

Pokud chcete žít v právním státě, pak se budete muset smířit s tím, že nějaká nicotná promile veřejných peněz půjdou i na takovéhle věci. Přijde mi to rozhodně rozumnější, než kádrovat lidi, na co se smějí ptát (protože přesně v to by se to velmi rychle zvrhlo).

Tady na Moravě

Dalsi mesuge inzenyr. Muzou si s patrykem podat ruce.

mgr.pavel

At už mám na Patrika názor jaký chci, tak 1) jmenuje se Patrik, s krátkým měkkým :). 2) Patrik dokáže fakticky argumentovat něčím, co má hlavu a patu. On o konspiracích o krádeži elektřiny z drátů fakt nepíše..

Facepalm

Jenže tohle českýmu blbci nevysvětlíte, že je fakt velkej rozdíl mezi námitkou evidentního blázna a námitkou která, jak je tomu často u Patrika – poukazuje na špatnou práci státu…

Miroslav Zikmund

Patrik to nemá ze své hlavy, pracují za něj kvalitní právníci, on funguje jako „nesplachovací“ podpisový stroj …. úsměvné je, že severočeští politici majícího ho plné zuby za kritiku „neekologických“ projektů pod Krušnými hrami netuší, že pochází z Bíliny tudíž „životní prostředí za bolševika“ zná …

Platón

Naučte se i/y, děláte Moravě jenom ostudu.

Tady na Moravě

Soudruhu grammarnazi a napadlo vas, ze to tak pisu zamerne, aby nahodou nekoho nenapadlo, ze myslim konkretni osobu?

Platón

Záměrně? Tím hůř.

Filip Peter

Vy děláte ostudu starověkým myslitelům a též nikdo nerýpe, tak možná příště více sebereflexe…

Vladimíra Šlamborová

To je vtip od pana Jíchy nebo co?

medical_examiner

Asi. Což je tedy napováženou – apríla už zmeškal o 2 týdny…😁

SaulGoodman

K zamítnutí se píše poučení o možnosti podat odvolání, zde bych ještě přidal kontakt na vhodnou psychiatrickou pomoc.

Kamui

Tohle je taky věc. Proč každého poučovat o jeho právech? Svá práva má znát kazdý sám, kdo je nezná, jeho mínus.

Facepalm

Protože je to v tomto případě zákonná povinnost, ať se to bolševikům jako jste vy líbí nebo ne. Mimochodem, když tak čtu vaše výlevy, tak ve vašem ideálním světě by bylo stejně úplně jedno, jestli by člověk znal či svoje práva nebo ne, protože pokud byste uznal za vhodné, stejně byste prohlásil, že je to individuum, kterým se nemá cenu zabývat a jeho námitky hodil do koše…

Petr Dobrovolný

Tahle země je vážně v loji…

Jiří Kocurek

Proč? Prototeože existuje jeden blázen, hodíme přes palubu 10.000.000 lidí?

Petr Dobrovolný

No nevím, ale když se člověk podívá do okolních zemí, tak takové fanatické blokování jakýchkoliv dopravních staveb v takové míře vidím jenom u nás…

Kubrt

A je to proto, že tam ti blokátoři nejsou, nebo uměj tamní instituce rychleji a efektivněji vypořádat jejich námitky?

Facepalm

Když se člověk podívá do těch okolních zemí, které máte zřejmě na mysli, pak vidí zejména to, že tam funguje státní správa a instituce. Buďte ubezpečen, že odpůrci staveb jsou všude, jen holt tam, kde neni v každým druhým rozhodnutí pytel formálních i věcných chyb, nemaj tak snadnej život.

xyz

Psaní bez odstavců je děs. Nedá se ten podnět pana Ing. (!) Jíchy číst.

Mimochodem, MD zveřejnilo jen tento, řekněme, nezvyklejší podnět, nebo i všechny ostatní (zejména Obce Babylon, tzn. subjektu veřejné správy)?

Facepalm

Hledal jsem, ale nenašel.